[VOLG] Katten klim en krabpaal maken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

picobello

Re: [VOLG] Katten klim en krabpaal maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:08

Echt heel erg mooi geworden!! _/-\o_

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:09

Heel mooi geworden inderdaad!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 15:19

Dank jullie wel! :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:43

Wauw! :wow: Had ik maar zo'n krabpaal, nouja.. Mijn kat :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:47

Mooi! En die hond _O- Er is in ieder geval één huisbewoner tevreden, ghehe.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:51

Erg mooi geworden!

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:51

Wow! Supermooi, echt heel gaaf gemaakt! <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 17:22

:D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 17:27

Ik ga er nog één maken met een vriendin. Voor haar 2 poezen. Hout moet eerst nog even goed drogen en dan weer aan de slag. *\o/*

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:58

Jis_ schreef:
Ik ga er nog één maken met een vriendin. Voor haar 2 poezen. Hout moet eerst nog even goed drogen en dan weer aan de slag. *\o/*

Hoe kom je aan dat hout? Want in winkels is dat behoorlijk duur en heb hier in de buurt eigenlijk nog nooit zulke mooie takken gezien :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:59

TS heeft deze gevonden volgens mij. Is een kwestie van geluk hebben vrees ik :)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:17

Wauw! Wat een prachtig ding, staat ook geweldig bij de rest van jullie interieur zo te zien. Petje af. :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 18:19

Ja gevonden op de dijk, dicht bij huis, naar huis getild door manlief. Er ligt meer maar het is ouder hout dus veel met (veel) vreterijen ook. Oppassen geblazen.

Mijn vriendin is vandaag er op uit gegaan en heeft wat moois gevonden, grote afgebroken takken, morgen er naar toe om te kijken of het bruikbaar is.

Takken aan bomen af gaan zagen is niet netjes, :') dus je moet net wat tegen komen op de grond ja, gelukkig blijft het hout over het algemeen weer liggen en kun je best wel eens wat tegen komen.

MDJ schreef:
Wauw! Wat een prachtig ding, staat ook geweldig bij de rest van jullie interieur zo te zien. Petje af. :j

Dank je! :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:39

Als ik alleen ga wonen wil ik ook zoiets! Echt supermooi!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:06

Hij is echt heel gaaf hoor petje af.

Maine coons en Bengalen zijn trouwens echt niet te vergelijken. Een Bengaal is echt heel erg in your face en heel energiek en ondeugend. Net als abessijnen die wij hebben. Er zit ook veel abessijn in Bengalen.

Ik vind Bengalen dus ook leuker dan maine coons hihi

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 19:18

Dank jullie wel!

Kreeg al een beetje door dat de Bengaal qua energie op een ander level zit. :D
Heb al een erg energieke Sheltie, weet ook niet zo goed hoe hij zal reageren op een "in you'r face" kat. Hele drukke (andere :roll: )honden vind hij niet zo. Denk dat de Maine Coon beter past in ons gezin. :j

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:47

Hij is echt helemaal fantastisch geworden! Prachtig, ik vond je begin idee al mooi maar hij is nog 10 keer mooier geworden <3

Dusse, nu op bestelling? :')

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:59

Hij is heel gaaf geworden! Ik vind de stof ook erg leuk, zou er bijna zelf op willen gaan slapen zo comfortabel ziet het er uit!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:17

Hij is zó gaaf <3

Hoe laat je het hout goed drogen en hoe check je of er niets anders mis is aan dat stuk hout?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 10:35

Dank jullie wel!

Op bestelling wordt lastig Jodie. Straks moet iemand een jaar of langer wachten omdat ik geen hout heb. Dan lopen de bestellingen wel op. :')
En misschien valt dat wel mee, eerst eens kijken wat haalbaar is.

Just_Sannee schreef:
Hij is zó gaaf <3

Hoe laat je het hout goed drogen en hoe check je of er niets anders mis is aan dat stuk hout?

Dit hout was al behoorlijk droog, ouder hout en droog weer. Dan inderdaad oppassen met vreterijen aan het hout, op dit hout zat bijna geen vreterij. De gaatjes heb ik flink in zitten prikken met een spelt.

Hout een tijdje week of 2 eerst in de tuin leggen op een stenen ondergrond is wel zo verstandig. Vind je hoopjes zaagsel onder het hout dan weet je dat er houtworm in zit. De boktor zit graag op naaldhout. Op droog loofbomen hout 2 soorten kevertjes.

Ik had een nieuw stuk oud hout gevonden en in de tuin liggen daar zitten dus minimaal 2 houtwormen in. :P Vertrouwde dat hout al veel minder dan wat ik nu in huis heb staan. Wat ik ga doen is de gaten inspuiten met terpentine en nog met een kwast er overheen. Dat vervliegt weer. Dat hout blijft dan nog een tijd liggen. als ik denk dat het goed is dan gaat het de schuur in om even te drogen.

Bij veel verser hout (met schors) is de kans op houtworm heel klein wel moet dit lang drogen, daar heb ik nog geen ervaring mee dus hoe lang weet ik niet.

Houtrot check ik met mijn grove vijl en spelt. Een spelt krijg je niet door goed hout. Dat merk je meteen, aan 1 tak van mijn klimpaal zat wat houtrot, ik ging net zo lang door met vijlen tot ik op harder hout terecht kwam, dan bepalen of de tak nog dik genoeg is om een wat kilo's te dragen.

Bij knoesten ontstaat er sneller houtrot viel me op. Die zaag ik er als het kan van af, of je kan de knoest/rotte plek weg halen met een mesje, stel dat daarop een plateau komt dat eerst even laten drogen. Ik heb een gat onder het bovenste plateau.

Die heb ik er hier bij getekend, zodat ik er geen schroef zou plaatsen, er omheen zit verder goed hout.
Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:29

Super leuk dit! Kwam ook al ergens een link tegen naar een fb pagina met nog veel meer ideeen.

Ik ben zelf aan het bedenken om een combi te maken voor in een hoek, met onderin een plek voor de hond, en dan alles hogerop voor de katten. Misschien een oude hoekkast van marktplaats scoren en ombouwen...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 19:51

Dat klinkt goed Faline, heel leuk idee. :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:57

Je kunt ook houtrotvuller halen :)* Mocht het een problematische plek zijn, of je bent bezig en komt erachter dat je iets over het hoofd hebt gezien.

Ik heb een keer iets gemaakt van hout dat ik had gevonden en daar heb ik purschuim in de gaten gesmeerd en de rest met blanke lak gedaan. Denk dat alles wat er eventueel in leefde nu niet meer leeft :o

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:11

Jis_ schreef:

Ik ook!!! Super gaaf voor m'n Maine coon kittens van 16 weken :D :D
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 11:36

Magrathea schreef:
Je kunt ook houtrotvuller halen :)* Mocht het een problematische plek zijn, of je bent bezig en komt erachter dat je iets over het hoofd hebt gezien.

Ik heb een keer iets gemaakt van hout dat ik had gevonden en daar heb ik purschuim in de gaten gesmeerd en de rest met blanke lak gedaan. Denk dat alles wat er eventueel in leefde nu niet meer leeft :o

Houtrotvuller goed idee. Was even een leuke tak aan het vijlen op een zwakke plek, kon er helaas binnen een minuut bijna doorheen. :') Net wat te veel houtrot, maar kan hem in 2en doen en dan heb ik 2 lage begin plateau's.

Als je Lak,beits of verf gebruikt, dan moet het wel een milieukeurmerk hebben vind ik. Beter voor de katten. :j