Bravecto gevaarlijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seni

Re: Bravecto gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:52

Hhilde schreef:
roekes schreef:
De eigenaren van de beagle willen geen sectie of ander onderzoek over de doodsoorzaak van de hond. Ik vindt het wel erg makkelijk om de bravecto aan te wijzen als de doodsoorzaak. Ik ben zelf tevreden over de bravecto en geef het mijn hond in de zomer.

Ik zou ook geen sectie willen. Je krijgt geen stoffelijk overschot meer terug en ik begraaf/cremeer mijn hond liever dan dat ik de exacte doodsoorzaak weet. Daar krijg je 'm letterlijk en figuurlijk niet meer mee terug.

Je kunt kiezen voor een cosmetische sectie. Dan gaan ze er netjes mee om en kan hij gewoon voor crematie. Dus dat is geen reden om geen sectie te doen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:52

robert45 schreef:
Cemlys schreef:
Wekelijks heb ik meer dan 2 klanten die spul uit de winkel gebruiken wat niet werkt...

Je reinste flauwekul....Dierenartsen kletsen er maar wat op los.

Elk middel die toegestaan is op de markt zoals frontline,bolfo,advantix etc doet gewoon zijn werk. Wel werkt het ene middel anders ( lees sneller) dan het andere middel. Uiteindelijk werkt het prima. Mensen met een serieus vlooienprobleem zijn niet in korte tijd van de vlooien af. Met geen enkel middel. Zelfs als je de omgeving mee pakt kan het nog tijden duren.

Ik nodig je van harte uit om eens mee te komen kijken een weekje op mijn werk ;) Ik zie gemiddeld 2 klanten per dag met een vlooienprobleem waarvan meer dan de helft elke maand netjes Frontline etc. gebruikt. Er zijn wel degelijk producten die niet (meer) werken omdat vlooien er resistent tegen zijn geworden.
En nee, ik verheerlijk ook de dierenarts producten niet, want ik zie ook honden die Stronghold krijgen waar nog steeds de vlooien overheen lopen, maar dat komt vaak ook omdat mensen de omgeving niet goed mee behandelen en dan maakt het niet uit welk product je gebruikt.

Over Bravecto: Ik vind het jammer dat er geen sectie verricht is op de hond die zou zijn overleden aan Bravecto, dat zou meer info hebben gegeven denk ik en daardoor had die meneer zijn verhaal harder kunnen maken dan het nu is. Nu is het helaas niet vastgesteld of de hond daar wel of niet aan dood is gegaan en daardoor blijft het speculeren.
Het is ieder voor zich, ik snap het best als mensen het product niet meer willen gebruiken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:47

Nachocheese schreef:
Najoveh schreef:
Wat zijn dan andere, veilige opties die je niet oraal moet toevoegen en wat geen pipetjes zijn? Of bestaat dat niet... ?

Er zijn wel sprays die je zelf kan maken. Dan zit er bijvoorbeeld azijn of citroen in. Of sommige mensen geven knoflook (al moet een hond daar niet echt goed tegen kunnen).

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd in ieder geval.

Knoflook is giftig in een overdosis. In een normale dosis niet.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:04

Citaat:
Je reinste flauwekul....Dierenartsen kletsen er maar wat op los.

Elk middel die toegestaan is op de markt zoals frontline,bolfo,advantix etc doet gewoon zijn werk. Wel werkt het ene middel anders ( lees sneller) dan het andere middel. Uiteindelijk werkt het prima. Mensen met een serieus vlooienprobleem zijn niet in korte tijd van de vlooien af. Met geen enkel middel. Zelfs als je de omgeving mee pakt kan het nog tijden duren.

Ik nodig je van harte uit om eens mee te komen kijken een weekje op mijn werk ;) Ik zie gemiddeld 2 klanten per dag met een vlooienprobleem waarvan meer dan de helft elke maand netjes Frontline etc. gebruikt. Er zijn wel degelijk producten die niet (meer) werken omdat vlooien er resistent tegen zijn geworden.
En nee, ik verheerlijk ook de dierenarts producten niet, want ik zie ook honden die Stronghold krijgen waar nog steeds de vlooien overheen lopen, maar dat komt vaak ook omdat mensen de omgeving niet goed mee behandelen en dan maakt het niet uit welk product je gebruikt.

Over Bravecto: Ik vind het jammer dat er geen sectie verricht is op de hond die zou zijn overleden aan Bravecto, dat zou meer info hebben gegeven denk ik en daardoor had die meneer zijn verhaal harder kunnen maken dan het nu is. Nu is het helaas niet vastgesteld of de hond daar wel of niet aan dood is gegaan en daardoor blijft het speculeren.
Het is ieder voor zich, ik snap het best als mensen het product niet meer willen gebruiken.

Frontline = fipronil en is een langzaamwerkendmiddel (24 uur) dat wil zeggen dat de vlooien binnen 24 uur doodgaan. In tussentijd zullen er dus gevallen zijn dat vlooien toch nog wat eitjes kunnen leggen hierdoor start het probleem dan overnieuw. Omdat fipronil het zenuwstelstel aantast van de vlooien worden ze juist actiever dan voorheen. Het geeft namelijk een overprikkeling.

Er is nog nooit resistentie aangetoond tegen fipronil. Er zijn wel stoffen waar er resistentie tegen is maar dit zijn erg oude stoffen die uberhaupt in nederland al niet meer gebruikt worden in druppels.

Noem mij maar eens een paar stoffen die nu verkocht worden waarvan je rapporten hebt dat er vlooien resistent voor zouden zijn.

wij krijgen regelmatig mensen die geen frontline willen ivm resistentie. Die willen dan fiprocat want dat werkt zo goed. ( ik laat ze dan maar in die waan want het is exact hetzelfde product.) hetzelfde met bolfo gold en advantage. "nee mijn dierenarts zegt dat bolfo gold niet goed werkt" "hij heeft mij advantage meegedaan en de vlooien waren direct weg, dus dat werkt veel beter"

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:37

Robert dat is mijn ervaring ook. Helemaal eens

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:06

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:16

Goeie actie! Hier ook slechte ervaring met Bravecto. Hond leeft gelukkig nog wel, maar zal het hem nooit meer geven. Ben altijd verbaasd als ik in de dierenkliniek ben dat het daar prominent uitgestald staat.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:27

Erg eigenlijk dat geneesmiddelenfabrikanten hier zo mee om gaan, er zijn genoeg middelen die ook werkzaam zijn en veiliger lijkt me

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:30

flappie28 schreef:
https://www.omroepwest.nl/nieuws/355293 ... r-Bravecto

Er zijn dus wel wat meer honden die klachten hadden door de Bravecto en zijn overleden,zou het zelf niet meer geven als ik een hond had.

Nee ze zijn niet door bravecto overleden. Ze zijn overleden door onbekende oorzaak en hebben voordien ergens (o.a.) bravecto gekregen. Dat is iets heellllll anders.....

Je goed recht iets niet te geven als je er niet achter staat!! Ook vooral niet doen dan

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:44

Najoveh schreef:
Maar Denise, moet een vlo of teek bij pipetten ook niet bijten? Het spul wordt toch opgenomen in de bloedbaan?

Ik vind het zelf ook super lastig.. 1 van onze honden kan echt niet tegen pipetten, hij reageert super allergisch op alles. Zijn huid wordt rood, hij begint te janken, hijgen, onrustig rond te lopen,...
Maar hij is ook de grootste vlooienbol van onze 4 honden. Als we hem niet behandelen zie je alle vlooien echt van hem af springen en de rest heeft amper iets..
Op comfortis pillen doet hij het heel goed. Vorige keer heeft hij wel bavecto gekregen omdat dit ook voor teken werkt en hij ook altijd veel teken heeft (na elke wandeling een stuk of 15..., de rest van de honden amper 1). Gelukkig heeft hij hierop niet gereageerd en was er niets aan de hand, maar ik ga toch ook geen bavecto meer gebruiken, vind het maar eng...

Ik had afgelopen zomer het ook zeer erg met mijn hond. Van alles geprobeerd. Nu heb ik een tickless besteld die je aan de halsband doet. Had er weinig vertrouwen in maar probeerde van alles en moet zeggen het werkt echt super. Hoop met de combi pipetten en de tickless het niet meer zo erg te krijgen. De tickless werkt tegen teken en vlooien. Misschien is het ook wat voor je hond.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:44

flappie28 schreef:
Erg eigenlijk dat geneesmiddelenfabrikanten hier zo mee om gaan, er zijn genoeg middelen die ook werkzaam zijn en veiliger lijkt me

Ben wel benieuwd, noem eens een rijtje?

Neeeee ik ben niet VOOR bravecto maar geef het al wel 2 jaar hier aan de roedel. 1x in het voorjaar en dat is voldoende voor het hele jaar. Niet elke 3 maanden, niet gecombineerd met ontwormen of enten. Hou mij netjes aan de dosis en zelfs mijn hond met epilepsie kon het goed verdragen ;) ook de pup geen enkel probleem dan dat hij 5 maanden na inname als enigstr vd 6 wel levende teken had in grote aantallen. Logisch want was inmiddels ook 15 kg zwaarder (dubbele van wat hij woog toen hij de tablet kreeg). Hij heeft nog 2x advantix moeten krijgen om seizoem fatsoenlijk door te komen. Door alles durf ik geen 2x bravecto te geven.

Ben enorm zuinig op mijn honden en elk jaar weer twijfelen maar elke keer weer blijkt bravecto de allerbeste oplossing voor de roedel.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:55

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:56

Aan je reactie te merken is er niks beters dan Bravecto, dus ik zie niet in waarom ik dan een rijtje werkzame stoffen zou moeten noemen die veiliger zijn en ook werken...iedereen kan googelen toch naar middelen en stoffen waar wel of geen bijwerkingen van zijn en dieren aan dood zijn gegaan?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:00

Ils_K schreef:
https://www.my-msd-animal-health.nl/med ... alaner.pdf

Er is nog helemaal niks bewezen. Ik zeg niet dat ik Voor ben, maar een product de schuld geven is bij dit product wel heel gemakkelijk gegaan.

Niet bewezen, maar zou zelf de gok niet nemen eerlijk gezegd....al heb je natuurlijk altijd wel kand op bijwerkingen bij geneesmidelen

Ach, zo gaat nog steeds het bericht rond van de vlooienmiddelen van het Kruidvat en de Action dat die giftig zijn...zit al lang een andere werkzame stof in die zelfs bij mensen tegen hoofdluis wordt gebruikt, maar daar kijken mensen niet naar....

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:04

Ik gebruik zelf Bravecto kat voor mijn kat, niet elke 3 maanden. Werkt echt perfect, geen vlo of teek te bekennen. Maar dat is wel in pipet vorm.

De meeste mensen lezen niet, die nemen zo alles klakkeloos over. En nee niet iedereen maar wel veel.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:11

dierenfan schreef:
Nee ze zijn niet door bravecto overleden. Ze zijn overleden door onbekende oorzaak en hebben voordien ergens (o.a.) bravecto gekregen. Dat is iets heellllll anders.....

Je goed recht iets niet te geven als je er niet achter staat!! Ook vooral niet doen dan

Maar stel... je kind heeft hoofdluis, en er is een pil die zorgt dat ze een half jaar vrij van hoofdluis is dmv een langzaamwerkend gif.... zou jij het geven of vind je het risico te groot??

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:14

flappie28 schreef:
Aan je reactie te merken is er niks beters dan Bravecto, dus ik zie niet in waarom ik dan een rijtje werkzame stoffen zou moeten noemen die veiliger zijn en ook werken...iedereen kan googelen toch naar middelen en stoffen waar wel of geen bijwerkingen van zijn en dieren aan dood zijn gegaan?

Nee mijn reactie geeft aan waarom ik bravecto wel gebruik ondanks dat men het zwart maakt zonder bewezen!!! dode dieren dankzij gebruik er van.

Bravecto nooit 1x officieel bewezen een dier aan overleden. Dus wat dat betreft een veilig merk net als knoflook geven en weet ik niet allemaal voor spul mits men alles met verstand geeft.

Heb gewoon echt nog niet 1 ander middel ergens gezien wat tipt aan bravecto qua hoe lang en goed het werkt en niet op de huid moet en betaalbaar blijft met 6 grote honden die dagelijks lang in bos zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:18

Billy schreef:
dierenfan schreef:

Maar stel... je kind heeft hoofdluis, en er is een pil die zorgt dat ze een half jaar vrij van hoofdluis is dmv een langzaamwerkend gif.... zou jij het geven of vind je het risico te groot??

Heb niets met kinderen en ook geen kinderen en heb enorm veel met honden.

Hoofdluis of 100den mogelijk dodelijk zieke teken....waar is de overeenkomst??
6 grote honden met veel vacht dagelijks uitpluizen of 1 kind met enkel haar op hoofd...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:24

Geen antwoord.....
Ik doe het niet, ook 6 honden, maar ik geef liever wat op de vacht.. ik neem het risico niet... dan maar wat extra werk.
Je kunt zeggen dat er niks is aangetoond, er zijn wel een heel aantal zeer verdachte gevallen, dat is voor mij genoeg om het niet te riskeren...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:33

Ils_K schreef:
https://www.my-msd-animal-health.nl/med ... alaner.pdf

Er is nog helemaal niks bewezen. Ik zeg niet dat ik Voor ben, maar een product de schuld geven is bij dit product wel heel gemakkelijk gegaan.

Er is niks bewezen,maar mijn eigen DA die tevens een goede vriendin is waarschuwde mij wel dat er heel weinig getest is of het wel onschuldig is.Toen het net uit kwam en ik er naar vroeg omdat het me wel handig leek zei ze wacht eventjes tot het een paar jaar uit is.En toen...kwamen de verhalen.Die verhalen gaan niet alleen in Nederland rond maar ook in andere landen toevallig???
Bravecto is nu alleen maar als veilig gekeurd door msd die toevallig zelf Bravecto maken.

Als ze zo zeker zijn dat Bravecto niet de oorzaak is van alle toevallige doden en neurologische aandoeningen moeten ze het laten testen door een onafhankelijke firma.
Tot zolang komt het er bij mij dieren niet in.

Het is denk ik een beetje als roken,niet iedereen gaat ervan dood,maar jij zou de gene maar zijn die er wel longkanker van krijgt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:34

Ben absoluut tegen producten de schuld geven maar in dit geval.... even verdiepen wat de werkzame stof doet en elk gezond verstand kan daar dan als goed is wat mee en geeft het nooit weer.
Nog steeds heel blij met een dierenarts die het niet in de schappen wil hebben en vertegenwoordigers de deur wijst als ze te opdringerig worden wat bravecto aangaat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:14

Billy schreef:
Geen antwoord.....
Ik doe het niet, ook 6 honden, maar ik geef liever wat op de vacht.. ik neem het risico niet... dan maar wat extra werk.
Je kunt zeggen dat er niks is aangetoond, er zijn wel een heel aantal zeer verdachte gevallen, dat is voor mij genoeg om het niet te riskeren...

Nee zeker geen antwoord. Hoe wil je een realistisch antwoord krijgen als de vraag niet realistisch is?? Heb echt NIETS met kinderen. Geen gevoel bij dus zou daar van alles in kunnen stoppen....

Daarnaast is hoofdluis vervelend en teken zijn meer dan enkel vervelend.

Band om nek is geen optie en maandelijks spul op vacht ook niet. Naast dat ik dat mega lelijk vind omdat het zulke plekken geeft werkt het ook maar kort ivm vele zwemmen en ze spelen hele dagen en dan bijten ze veel bij elkaar. Die vieze smaak waarderen ze verre van. Daarnaast gaan over advantix dezelfde verhalen.
Op natuurlijke wijze bestrijden klinkt leuk tot je 6 grote honden hebt... onbetaalbaar

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:28

Als uit autopsi blijkt dat de honden overleden zijn dankzij bravecto zou ik ze iets meer serious nemen. Hier werkt het niet voldoende dus ik moet wat Anders proberen. Hier zitten wel ontiegelijk veel teken.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:36

Je hebt zoveel op met je honden dat je ze gewoon vergif in laat nemen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:36

kirri schreef:
Als uit autopsi blijkt dat de honden overleden zijn dankzij bravecto zou ik ze iets meer serious nemen. Hier werkt het niet voldoende dus ik moet wat Anders proberen. Hier zitten wel ontiegelijk veel teken.

Ja dan wel maar die officiële autopsies zijn er voor zover ik weet nog steeds niet.
Wel zijn er vele honden die entingen, ontworming en bravecto tegelijk of binnen paar dagen gekregen hebben en doodziek geworden zijn of overleden. Maar moet dit dan door bravecto komen??