noah14 schreef:Ik vind dat een kat zeker kan, maar zou de eerste paar dagen (of een week) wel vrij nemen zodat jullie beide rustig kunnen wennen. En gewoon zorgen dat ze genoeg hebben te doen, qua speelgoed en een grote krabpaal zodat ze zich kunnen uitleven.
Mijn huis is 100 m2 en ik heb 5 katten!! Maar ze mogen wel overal komen, behalve de kinderkamers.
toilet en douche vallen ook af, want ik neem aan dat die deuren niet standaard open staan de hele dag.. alleen als je er zelf bent, kunnen ze daarin (ook eventuele inbouwkasten en of ketelruimten vallen af)..
100m2 is meer dan zat hoor, maar mensen verkijken zich nog wel eens op hoeveel vierkante meter werkelijk altijd voor de katten beschikbaar is..
mijn apartement is 150m2, ik heb 4 katten.
mijn logia (onderdeel van de woonkamer) is 5m2 en 3 meter hoog, volledig van de katten.. totale woonkamer is 50m2 volledig ter beschikking.. computerkamer/werkkamer is 30 vierkante meter, ook hier mogen de katten vrij rondtoeren..
echter, offlimits: slaapkamer 25m2, badkamer 12m2, wc 2m2, ketelruimte 4m2. badkamer en toilet mogen ze an sich wel komen als we er zijn maar tel ik dus niet mee.. van de 150m2 is er dan dus nog 107m2 over waar de katten vrije beschikking over hebben.