Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mars schreef:Ik ben wel heel erg blij voor iedereen die het allemaal zo perfect en uit t boekje doetToppertjes hoor!!
_San87_ schreef:Mars schreef:Ik ben wel heel erg blij voor iedereen die het allemaal zo perfect en uit t boekje doetToppertjes hoor!!
Mijn Weim is anders af en toe zo enorm Oost-Indisch doof. En de teckel is de teckel... Beide zijn herplaatsers en heel sociaal. Ik ga niet voor niets naar losloopgebieden.
Gelukkig ben ik niet te trots om me te verontschuldigen wanneer mijn honden iets doen dat niet mag. Want ik geef eerlijk toe, mijn honden staan niet 100% onder appel. En ik geloof ook niet dat dat mogelijk is.
Anywhoo, honden die totaal niet luisteren zijn hinderlijk. Honden de af en toe een middelvinger opsteken naar hun baas en lekker rondcrossen vind ik eigenlijk best amusant. Beetje verdraagzaamheid en tolerantie kan de wereld wel gebruiken.
JoskaH schreef:_San87_ schreef:Mijn Weim is anders af en toe zo enorm Oost-Indisch doof. En de teckel is de teckel... Beide zijn herplaatsers en heel sociaal. Ik ga niet voor niets naar losloopgebieden.
Gelukkig ben ik niet te trots om me te verontschuldigen wanneer mijn honden iets doen dat niet mag. Want ik geef eerlijk toe, mijn honden staan niet 100% onder appel. En ik geloof ook niet dat dat mogelijk is.
Anywhoo, honden die totaal niet luisteren zijn hinderlijk. Honden de af en toe een middelvinger opsteken naar hun baas en lekker rondcrossen vind ik eigenlijk best amusant. Beetje verdraagzaamheid en tolerantie kan de wereld wel gebruiken.
PreciesAls de eigenaar dan wel even een excuus maakt na het lachen
[naam] schreef:_San87_ schreef:
PreciesAls de eigenaar dan wel even een excuus maakt na het lachen
Ligt eraan wat er gebeurt, hoor.
Mijn hond is ook wel eens besprongen door een andere hond, baasje kwam naar mij toe om sorry te zeggen, maar dat vind ik niet nodig op zo'n moment. Het was spel en ik geniet intens van honden die lekker met elkaar spelen.
JoskaH schreef:Als mijn hond iets doet dat valt onder opvoedingsfout dan bied ik daar altijd mijn excuus voor aanDat is natuurlijk ook zo, in zo'n situatie heb je ook minder snel de neiging om geïrriteerd te worden. Sommige dingen zitten in het karakter van een hond(speels of juist rustig), andere dingen in de opvoeding. Bij opvoedingsfouten vind ik wel dat je je excuses moet maken en het op te lossen door bijvoorbeeld je hond even aan te lijnen.
Ragdollcat schreef:Een losloopgebied is een losloopgebied en dan mag de honden er loslopen.
Wanneer jouw honden daar niet tegen kunnen/ niet willen en of niet sociaal zijn naar en met andere honden en dat ze het niet leuk vinden dat er andere honden ernaartoe gaan dan moet je niet in een losloopgebied wezen, maar naar ergens anders heen gaan.
Is dat nou zo moeilijk?
callum schreef:Ragdollcat schreef:Een losloopgebied is een losloopgebied en dan mag de honden er loslopen.
Wanneer jouw honden daar niet tegen kunnen/ niet willen en of niet sociaal zijn naar en met andere honden en dat ze het niet leuk vinden dat er andere honden ernaartoe gaan dan moet je niet in een losloopgebied wezen, maar naar ergens anders heen gaan.
Is dat nou zo moeilijk?
Het blijft wel een feit dat een losloopgebied haalbaar is als mensen hun honden onder appel hebben. Ik haat mensen die roepen dat regelen ze onderling wel. Zout op zeg voed je eigen hond is niet mijn hond zijn taak. En als de hond van ts waarschuwt en de andere hond niet reageert is dat de asociale hond want deze heeft geen manieren geleert. Een hond die blijft opdringen terwijl mijn hond meldt dat hij geen zin heeft kan een schreeuw van mij krijgen dan een duw en dan een tik. Oprotten. Als je hond niet luisterd en biet coreigeerbaar is door andere honden hoort hij niet thuis in een losloopgebied tenzij je graag gaten in je hond hebt
yvje86 schreef:Ik reed laatst met mijn hond op de scooter naar de zee.
Kom ik 3 loslopende honden tegen die met elkaar aan het spelen zijn op de weg waar ik rijd.
Dus ik stapvoets er langs en uiteraard schiet er net 1 voor mijn scooter.
Ondanks dat ik heel langzaam reed bloedde zijn poot door een schaafwond.
Mensen lijn je hond aan als er een andere aangelijnde hond tegemoet komt.
Of hou je hond bij je als er fietsen/scooters rijden.
Vorige week met paard naar het strand. Komt er een jonge hond naar ons toe rennen, in stap rijd ik door.
Maar het beest blijf maar achtervolgen. Baasje boos dat ik niet even stil blijf staan (om die keffer te laten bijten zeker) dus ik roep dat ze d'r hond moet opvoeden.
Mijn border collie loopt wel eens mee naast het paard en luistert perfect.
Maar no way dat ze als pup los op het strand mocht rennen als ik er niet 100% zeker van was dat ze gehoorzaamt.
Mensen voed uw hond op.
En....Aanlijnen wanneer een andere hond ook aangelijnd is of tenminste bij je houden.
briitje schreef:Ik lees meerdere reacties dat een losloopgebied is om je hond LOS te gooien en a-sociale/niet sociale honden hier niet thuis horen. Dit is geen verbod voor aangelijnde honden ...En ook geen vrijbrief om je hond op elke hond af te laten denderen, want ook dit is niet sociaal
.
Sterker nog ik vind dit zo een onzin, dat aangelijnde honden hier niet thuis horen.
Uiteraard moet je niet met je hond, die bijt/confrontaties opzoekt niet los gooien. Dat even voorop!
Maar als je wel een aangelijnde hond tegen komt, is het een ongeschreven regel dat je gewoon netjes je hond bij je roept en desnoods aanlijnt. Joost mag weten waarom deze hond niet los kan. Kan tig redenen hebben.
Daarnaast is mijn hond niet sociaal. Erg op zichzelf, willen alleen spelen/contact met honden die hij kent. Voor de rest kan hij onzeker zijn en daarom wilt hij honden op afstand houden.
Verder geen rustige, mooie plekken om te wandelen. Dus ik wandel elke dag, netjes aangelijnd (nee loopt nooit los, waar ik honden verwacht), door dit gebied.
Ik heb daar even veel recht op, wel hou ik rekening en wijk ik uit waar nodig is.
Stel ik zou hier dus nooit lopen en zulke situaties niet tegen komen, hoe moet ik hier in hemelsnaam op oefenen dan ?
Ik vind het erg zwart/wit door te zeggen dat aangelijnde honden hier niet thuis horen.
En precies waar TS last van heeft, mag zij daar net zo goed lopen. Rekening met elkaar houden, lijkt me
briitje schreef:LinsxDot schreef:Geen ene hond is van oorsprong een vecht hond dat maken mensen er zelf van je kan van elke hond een vecht hond maken en de naam geven zoals mensen dat doen dus ONZIN
Wat is dit voor onzin ? Zoals er jachthonden, drijfhonden, waakhonden ect bestaan, bestaat een vechthond ook. Misschien even je huiswerk doen. Deze honden zijn gefokt op hond agressie. Dus bestaan wel degelijk. Gefokt op vasthoudendheid, drive en wil om door te gaan. Eigenschappen die benut worden in de pit