Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fenrir schreef:Leuk! Wel foto's posten tegen die tijd he
Ik vind Aeluroscalabotes felinus ook erg leuk (zo'n grappige krulstaart), misschien ooit in de toekomst.
Felicxa schreef:Wat hebben jullie allemaal leuke gekko's! Ik zou zelf ook heel graag een gekko willen (of een baardagaam, die vind ik zo mogelijk nog gaver) maar ik woon thuis en mijn moeder wil er niks van weten![]()
Vind het zulke leuke en mooie beestjes, en ook gewoon eigenlijk wel schattig. Vind die van jullie ook allemaal supergaaf!
[***] schreef:Felicxa schreef:Wat hebben jullie allemaal leuke gekko's! Ik zou zelf ook heel graag een gekko willen (of een baardagaam, die vind ik zo mogelijk nog gaver) maar ik woon thuis en mijn moeder wil er niks van weten![]()
Vind het zulke leuke en mooie beestjes, en ook gewoon eigenlijk wel schattig. Vind die van jullie ook allemaal supergaaf!
Ik mocht het eerst ook niet, maar ik heb mijn ouders toch over kunnen halen.Ik heb twee kamers, en daar heb ik ook al mijn terrariums en terrariumzooi(planten, lampen, voedseldieren, supplementen ect ect) staan. De dieren blijven principe ook alleen op mijn kamer. De dieren, de kosten, het onderhoud en de verzorging zijn voor mij. Ze vonden reptielen echt 10x niks, en nog steeds zijn ze er niet echt fan van, maar ze zijn er wel aan gewend. Ze zijn er niet meer bang of vies voor, maar het zal nooit hun hobby worden. Mijn vader helpt me soms wel met elektronica daar weet ik echt bar weinig van, en het is niet de bedoeling dat ik iets verkeerd aansluit/monteer. Enigste wat ze echt niet willen zijn slangen in huis.
Felicxa schreef:Hobbyfokkers op marktplaats en dergelijke is dus gewoon oke?
Zijn gekko's goed te doen voor iemand die nog nooit reptielen heeft gehouden denk je?
We hebben een aquarium gehad maar dat vond mijn moeder ook niks, daarom vindt ze dit dus ook niks. Ze vindt het gewoon saai. Maar toen was ik ook echt nog jong en moesten mijn ouders helpen met het aquarium, dat hoeft met een terrarium nu niet.
[***] schreef:Jahoor, je moet wel een beetje opletten natuurlijk bij wie je koopt. Maar vaak zijn hobbykwekers nog beter dan dierenwinkels. Op Facebook heb je een pagina reptielen en amfibieën hobbyisten, daar kan je super veel info vinden. Zolang je je maar goed inleest zijn gekko's prima te houden als 'beginner'.(of je moet een soort hebben die een hele complexe leefomgeving/dieet nodig heeft ,maar ik kan zo even niet bedenken bij welke soorten dat is) Ik weet niet welk soort je zou willen? Ik weet wel een aantal mensen die gekko's kweken en echt betrouwbaar zijn. Je kan dan ook altijd eerst contact opnemen met een kweker en om info vragen. De meeste doen dat graag.
Felicxa schreef:[***] schreef:Jahoor, je moet wel een beetje opletten natuurlijk bij wie je koopt. Maar vaak zijn hobbykwekers nog beter dan dierenwinkels. Op Facebook heb je een pagina reptielen en amfibieën hobbyisten, daar kan je super veel info vinden. Zolang je je maar goed inleest zijn gekko's prima te houden als 'beginner'.(of je moet een soort hebben die een hele complexe leefomgeving/dieet nodig heeft ,maar ik kan zo even niet bedenken bij welke soorten dat is) Ik weet niet welk soort je zou willen? Ik weet wel een aantal mensen die gekko's kweken en echt betrouwbaar zijn. Je kan dan ook altijd eerst contact opnemen met een kweker en om info vragen. De meeste doen dat graag.
Ik vind wimpergekko's het leukst. Als je mensen aan zou kunnen bevelen, dan heel graag!
kiwiwitje schreef:Felicxa schreef:
Ik vind wimpergekko's het leukst. Als je mensen aan zou kunnen bevelen, dan heel graag!
Ga je toevallig naar Houten morgen? Reptielen-enzo staat daar morgen met Wimpers. (tegen over de Bar)