Weggelopen kat terug gevonden MAAR

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 16:03

Dankjewel ElineS!

Zoe97, oh fijn om te weten! Daar moeten we aankomend weekend toch heen, komt goed uit dan :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:08

Kirja, wat fijn dat ze terug is. Heb je niets meer van die andere mensen gehoord?

Hoe dan ook, jij staat volkomen in je recht. Het was anders geweest als je kat niet gechipt was. Nu heb je duidelijk bewijs dat het jouw kat is, hoeveel voer die andere mensen er ook ingepropt hebben.

Ik zou inderdaad wel met stroom oid je tuin ontsnappingsproof maken.

420BlazeIt

Re: Weggelopen kat terug gevonden MAAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:11

Je moet zo'n hekwerk met aparte hoek plaatsen boven je schutting als je die hebt, dan kunnenz e er niet overheen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:13

tengeltje11 schreef:
Eerlijk,wij hebben ook katten.
Enkele maanden terug een wild kitten in huis gehaald,sinds dien komt een van onze katten amper nog binnen.
Das het leven,ze ervaart teveel stress van dat kitten en vind het fijner buiten.

Als ik heel eerlijk ben begrijp ik dit niet. Je haalt een nieuwe kat in huis en 1 van de katten die je al had komt hierdoor bijna niet meer binnen. Dus eigenlijk gaat het ten koste van de kat die je al had en daar lijk je genoegen mee te nemen? Er zijn ook manieren om een introductie zo te doen dat het voor alle partijen goed is.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:26

Fijn ts dat ze weer terug is! Heb je nog wat van die mensen gehoord?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:55

Hier ook schrikdraad op de schutting,werkt perfect.
moet er niet aan denken dat mijn katten los over straat lopen,zou geen moment rust hebben.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:31

Heb je al aan een tuigje gedacht? Ik heb de mijne in de tuin lopen met een tuigje om. Fijn dat de kat weer thuis is.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:36

Je tuin goed omheinen netzoals ze met leeuwen doen. een net al hangend naar binnen met stroom erop. Wij hebben 4 katten. en ze proberen nog geen eens om er uit te komen. Netzoals met een paard. 1 of 2 x de stroom raken en ze komen er niet meer in de buurt

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:13

Ik lees even mee en vind het een bijzonder verhaal. Fijn dat de kat nu toch weer graag bij jullie is!
Katten kunnen je het bloed idd onder de nagels weghalen...hoe vaak ik slapeloze nachten heb gehad als een van de huisdraakjes wegbleef. Maar als je je katten loslaat is dit een risico, onze poes is weleens 2 maand weggebleven..om vervolgens doodleuk weer binnen te komen. En toch is ze 22 jaar geworden met deze capriolen :D
Toch denk ik dat je kat op den duur wel meer thuis blijft, al onze katten bleven naarmate ze ouder werden meestal in de tuin.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:37

hetty007 schreef:
Heb je al aan een tuigje gedacht? Ik heb de mijne in de tuin lopen met een tuigje om. Fijn dat de kat weer thuis is.

Een tuigje...voor een kat... dát vindt ik altijd zo sneu... en gevaarlijk.

TS, er was een groot topic over het afzetten van je tuin wegens de katten, er kwamen enorm veel ideeen en voorbeelden langs, met foto's en links. Ik kan het alleen niet opzoeken op mijn telefoon.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:39

Koop dan in plaats van een tuigje een halsband met GPS signaal erin, als je hem toch niet los durf te laten gaan ...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:43

Dat houdt de kat niet tegen alsnog ergens anders heen te gaan. Geen stomme tuigjes, gewoon de tuin afzetten en klaar. Dat kost wat, en het is misschien ook niet het mooiste. Maar als je je kat wilt houden, wel gewoon de meest diervriendelijke en veilige oplossing. Zo hoeven de kinderen ook niet op te letten met het open doen van deuren (behalve de tuindeur natuurlijk, maar volgens mij zijn de kinderen van TS op een leeftijd dat ze toch nog niet alleen naar buiten gaan), de kat kan lekker naar buiten, de kat is niemand tot last (niet van toepassing bij TS in de buurt) en kan niet meer gejat worden. Wel de tuin op slot houden dan, zodat ze niet van buitenaf de tuin open kunnen doen.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:41

Mag ik vragen wat er zo gevaarlijk is aan een tuigje, ik heb er nooit problemen mee gehad en de katten zijn er erg blij mee. Loslaten en tuin afzetten zijn bij mij helaas geen optie.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:08

Petsafe onzichtbare omheining, worden ook gebruikt op marktplaats aangeboden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:27

hetty007 schreef:
Mag ik vragen wat er zo gevaarlijk is aan een tuigje, ik heb er nooit problemen mee gehad en de katten zijn er erg blij mee. Loslaten en tuin afzetten zijn bij mij helaas geen optie.

Katten die erin vast komen te zitten (pootje ertussen, kop half erdoor) omdat ze zich er uit willen wurmen, katten die geen kant meer op kunnen omdat het lijntje ergens aan vast zit/omheen gedraaid zit en nog erger: een opgehangen kat omdat ze met tuigje en lijn ergens op of af willen springen. Komt allemaal voor. En als je lijn zó kort is dat ze nergens heen kunnen buiten een straal van een vierkante meter om zich heen, dan heeft de kat er niks aan (en alleen maar frustrerend voor ze met vogeltjes etc) en kun je m beter binnen houden.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:32

Hier ook schrikdraad, gaat perfect!
Lekker veel plekjes in de tuin maken voor de entertainment en ze hebben hun eigen veilige speeltuin zonder bemoeizuchtige buren, auto's, jagende honden en andere gevaren.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 00:24

af en toe komt een ´vriend´ van mijn kat hier en krijgt dan ook snoepjes enzovoort maar gaat altijd netjes naar huis, als dit niet zo zou zijn zou ik hem gewoon niet meer voeren hoe lief ze soms ook kijken en terug naar huis brengen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:01

Mijn ouders laten hun twee katten altijd aan een tuigje in de tuin. Ze zijn er wel altijd zelf bij. Gaat prima.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:45

tuigje bij een kat is in de meeste gevallen ook echt leren dat zo'n ding geen kwaad kan. Een hond die voor het eerst een halsband om krijgt doet ook niet anders dan er aan krabben, schudden en rommelen. Gewoon lekker een tijdje mee laten lopen, wat lekkers geven (gewoon binnen en er bij blijven dus) en afleiden en na een tijdje weten ze niet beter. Dan kun je de volgende stap gaan maken door er een lijn aan te binden. Maar niet je kat een tuigje om doen en verwachten dat ze het meteen begrijpen, die kans acht ik vrij klein ;)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:11

Tuigje gevaarlijk? Als je ze zonder begeleiding maar laat gaan wel ja. Hier hebben wij er echt geen problemen mee, gaat prima en ze weten zelf ook prima hoe ze er mee om moeten gaan. Kwestie van goed laten wennen en zelf opletten.

Niet iedereen heeft de luxe dat katten zomaar naar buiten kunnen/mogen. Als ik dit topic lees voelt het alsof ik en anderen afgeschilderd worden als mishandelaars. Nou sorry, mijn katten hebben het goed en zijn gelukkig, zelfs nu ze dus niet meer buiten mogen. Tuin afzetten wordt ook geen optie omdat ze juist niet meer buiten mogen ivm kans op vogels en andere dieren vangen (infectiegevaar voor vriend z'n werk). Dus of ze blijven binnen en af en toe aan een tuigje buiten of ze moesten naar een asiel. Ja doei.

Als je je katten uitdaagd, bezig houdt en je goed op het voer let dan kan het allemaal prima. Natuurlijk wel katafhankelijk, maar over het algemeen gaat dat goed. In ons nieuwe huis wil ik ook nog wat extra verrijking doen, plankjes aan de muur extra of een klimmuur (had een gaaf idee gezien!) bijvoorbeeld. Weet nog niet helemaal goed hoe en wat, maar dat komt wel :) en dan eventueel op termijn een stuk afgezet buiten zodat ze daar wel los zouden kunnen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:43

GamblersCup schreef:
hetty007 schreef:

Katten die erin vast komen te zitten (pootje ertussen, kop half erdoor) omdat ze zich er uit willen wurmen, katten die geen kant meer op kunnen omdat het lijntje ergens aan vast zit/omheen gedraaid zit en nog erger: een opgehangen kat omdat ze met tuigje en lijn ergens op of af willen springen. Komt allemaal voor. En als je lijn zó kort is dat ze nergens heen kunnen buiten een straal van een vierkante meter om zich heen, dan heeft de kat er niks aan (en alleen maar frustrerend voor ze met vogeltjes etc) en kun je m beter binnen houden.

Nou sorry hoor, maar mijn katten hebben ook een tuigje omdat ik ze niet los buiten wil, maar ik hang ze daar niet in op. Over t algemeen kunnen ze thuis niks doen waardoor ze vast kunnen komen te zitten, maar onze kater gaat ook op vakantie naar buiten en wil dan nog wel eens vrolijk om de tentstokken heen draaien. We houden hem ook in de gaten, maar als hij echt vast komt te zitten, is het binnen 2 sec uit het tuigje, omdat ik ze daarop heb afgesteld...
Je moet ze inderdaad niet met een tuigje de vrije natuur in sturen, maar zo kan het (indien het op de juiste manier gebruikt wordt) geen kwaad.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:21

Fijn dat de poes weer terug is ts. Had het begin gelezen dat je ze weer had terug gebracht.
Het is 1 van de redenen dat ik nooit thuis katten zal nemen... horen buiten vind ik en zou niet willen dat ze iemand lastig vallen of een ongeluk krijgen.
Heb er 1 bij mijn paarden op de boerderij. Die heeft vrij terrein en gaat nooit van de dam af... perfect.
Zou niet goed voor mijn korte lontje zijn als ik iemand anders met mijn kat zou zien _O-
Hoop dat je een oplossing bedacht krijgt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:47

Mensen, als het bij jullie goed gaat met tuigjes, prima. Onder toezicht maakt al de wereld verschil. Ik vind ze alleen gevaarlijk omdat dit dingen zijn die voorkomen, kwam het steeds weer tegen via facebook (en dan van die fijne foto's erbij) en mijn ex-schoonmoeder had de kat opgehangen in een boompje teruggevonden (niet dood!), omdat ze "even" een kop koffie ging halen en de kat achter een vogeltje ofzo aan ging. Als ik zie hoe mijn wildebrassen spelen buiten in de tuin, vindt ik een tuigje sneu, zoveel vrijheid hebben ze dan gewoon niet, maar wel de prikkels. TS moet het zelf weten natuurlijk, maar zo'n sneu tuigje voor een kat zou bij mij als laatste een optie zijn.

TS, zijn er nog buren komen informeren naar je kat of hebben ze het nog niet opgemerkt? :D

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:58

Heb de tuin af laten zetten door nettenlijn werkt perfect is niet lelijk en hoeft geen stroom op.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:09

Mijn tuin is 1 grote kooi, absoluut niet mooi, maar mijn monsters kunnen veilig naar buiten. Je moet er wat voor over hebben :')