Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maartje1990 schreef:Ik ben pro het zo natuurlijk mogelijk houden van dieren, paarden 24/7 buiten en katten die ook lekker buiten kunnem rennen, jagen en in bomen klimmen. En ik weet dat er dan een risico is dat je kat aangereden kan worden. Maar liever dan een korter en katwaardig leven dan een kat binnen houden waar die oud wordt maar in mijn ogen geen katwaardig leven lijden
Maartje1990 schreef:Joolien: mwah.,. Kat kan nog steeds wel lekker jagen en klimmen etc. Overigens woon ik in het buitengebied.
Palmera: misschien als jij fatsoendelijk en respectvol reageert dat je er wel een farsoendelijk antw op terugkrijgt. Maar door hoe jij hier post heb ik geen behoefte om daar nog verdrr op in te gaan
Saskia9 schreef:IMJ schreef:Zo niet heeft hij pech, hij heeft nu ook niet meer ruimte en is niet anders gewend.
En dit vind ik dan dan zielig. Dus wanneer een kat binnen ongelukkig is heeft ie pech omdat jij hem perse binnen wil houden? Laat hem dan ergens wonen waar ie wel naar buiten kan als ie dat nodig heeft.
Is hetzelfde wanneer iemand zijn paard altijd binnen op stal laat staan omdat ie anders in de wei wondjes op kan lopen en je dan soms niet kunt rijden.
Mijn dier zijn welzijn gaat boven mijn eigen wens vaak hoor. Zoek naar een compromie zodat beide gelukkig zijn denk ik dan.
Maartje1990 schreef:Joolien: mwah.,. Kat kan nog steeds wel lekker jagen en klimmen etc. Overigens woon ik in het buitengebied.
Palmera: misschien als jij fatsoendelijk en respectvol reageert dat je er wel een farsoendelijk antw op terugkrijgt. Maar door hoe jij hier post heb ik geen behoefte om daar nog verdrr op in te gaan
lieveli schreef:Maartje1990 schreef:Joolien: mwah.,. Kat kan nog steeds wel lekker jagen en klimmen etc. Overigens woon ik in het buitengebied.
Ja want zeggen dat mensen hier hun leven geen katwaardig bestaan geven door hem binnen te houden is wel respectvol? Ha-ha.
Maartje1990 schreef:Palmera: misschien als jij fatsoendelijk en respectvol reageert dat je er wel een farsoendelijk antw op terugkrijgt. Maar door hoe jij hier post heb ik geen behoefte om daar nog verdrr op in te gaan
Mazida schreef:De algemene teneur op Bokt is dat paarden buiten moeten komen. Dat geldt ook voor koeien. Waarom zou een kat dan wel opgesloten moeten blijven? Dat is toch totaal onnatuurlijk? Een kat is gedomesticeerd, maar jaagt nog steeds van nature. Dat kun je hem binnen nooit bieden.
lieveli schreef:Maartje1990 schreef:Dat heb ik niet gezegdMaartje1990 schreef:En ik weet dat er dan een risico is dat je kat aangereden kan worden. Maar liever dan een korter en katwaardig leven dan een kat binnen houden waar die oud wordt maar in mijn ogen geen katwaardig leven lijden
Je geheugen is kapot.
Maartje1990 schreef:Ik zeg toch duidelijk dat dit mijn mening is, loop het niet als feit te verkondigen.
IMJ schreef:Appels en peren!