Meer mensen spinnenangst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:32

croyslover

Re: Meer mensen spinnenangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:35

sommige spinnen (vrouwtjes) eten de mannetjes op als ze kindjes verwacht :+

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:13

MalaQ schreef:
The_Cat schreef:

Ben blij dat ik er iets beter mijn hoofd bij kon houden dan deze mevrouw :+

geweldig verhaal toch :') ik vraag me af wat je dan als politie agent denkt als je dat pv moet komen opmaken :')

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 04:01

Hier is er ook iemand als de dood voor spinnen. Zodra ik er een zie raak ik helemaal in paniek. Gister toen mijn vriend in de auto reed. Liep er ineens een grote dikke spin over het raam. Wilde heel graag uitstappen :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 05:42

Hier ook geen fan van spinnen.
Helpt niet dat ik naar Australie ben verhuisd waar ze dus daadwerkelijk groot kunnen zijn en giftig.

Nu moet ik zeggen heb er pas 3 gezien en eentje letterlijk net geplet (op het werk).

Ik herken ze (nog) niet.. de gevaarlijke spinnen dus elke spin geeft een schrik reactie op het moment _O-
Ik kijk er niet naar uit als de eerste in/rondom het huis zit.. en ik heb ook de tik altijd het plafond te checken, voor het geval dat.

Overigens, onze brievenbussen hier staan in een blok samengegroept. Dit staat buiten.
Dus zeg maar in een stenen muurtje en dan zitten er een stuk of 8 - 10 brievenbussen (afhankelijk van hoe groot het appartementenblok is). En waar je het openmaakt is gewoon een ijzer afdeksel wat je omhoog moet tillen.
Nu had ik laatst in m'n hoofd gehaald dat daar spinnen in konden zitten en dat je je hand daar dan nietsvermoedend in steekt. BLUH.

Nu moet ik het ding altijd eerst inspecteren met m'n zaklamp op de telefoon voordat ik snel m'n hand er insteek en weer terug trek.

Gatver.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:19

Nagini schreef:
Hier ook geen fan van spinnen.
Helpt niet dat ik naar Australie ben verhuisd waar ze dus daadwerkelijk groot kunnen zijn en giftig.

Nu moet ik zeggen heb er pas 3 gezien en eentje letterlijk net geplet (op het werk).

Ik herken ze (nog) niet.. de gevaarlijke spinnen dus elke spin geeft een schrik reactie op het moment _O-
Ik kijk er niet naar uit als de eerste in/rondom het huis zit.. en ik heb ook de tik altijd het plafond te checken, voor het geval dat.

Overigens, onze brievenbussen hier staan in een blok samengegroept. Dit staat buiten.
Dus zeg maar in een stenen muurtje en dan zitten er een stuk of 8 - 10 brievenbussen (afhankelijk van hoe groot het appartementenblok is). En waar je het openmaakt is gewoon een ijzer afdeksel wat je omhoog moet tillen.
Nu had ik laatst in m'n hoofd gehaald dat daar spinnen in konden zitten en dat je je hand daar dan nietsvermoedend in steekt. BLUH.

Nu moet ik het ding altijd eerst inspecteren met m'n zaklamp op de telefoon voordat ik snel m'n hand er insteek en weer terug trek.

Gatver.

Dat is dus een van de redenen dat ik niet naar Australië ga.
Ik zou er ontzettend graag een paar maanden heen gaan.
Maar al die spinnen en andere enge beestjes houden me tegen. :=

En ik denk dat als ik een spin in de auto tegen kom, ik compleet in de stress schiet.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:00

Ja.. maar niet alle gebieden zijn even erg.

Ik zou bijv. nooit in Queensland willen wonen want daar zit echt al het ongedierte.. of Northern Territory.

South Australia heeft wel wat.. maar niet extreem.
Ach.. woon hier nu 4 maanden en heb pas 3 gewone spinnen gezien.. NL-achtige spinnen.

Nu zeg ik dit en ik wed dat er morgen een huntsman op m'n deur zit.

Afkloppen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:21

Och heden, ik ben ook zo erg!!
Ik weet gewoon als ik de deurklink van mijn slaapkamer deur vastpak al dat er een spin in mijn kamer zit nog voordat ik de deur open heb.
En ik check ook altijd het plafond, mijn moeder kijkt dan ook wel eens om en vraagt dan wat ik zie. 'Eh, gelukkig niets mam'

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:12

wellicht een goede om van jullie spinnenangst af te komen..

gewoon elke dag geconfronteerd worden met deze aan je voeten

Afbeelding

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:19

hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:31

Goeie God, als je dat naast je bed ziet staan ben je gelijk wakker. En de rest van het dorp ook. Geen goed plan voor personen die 's ochtends nog even rustig moeten wakker worden met prut in de ogen :')

Vraag me niet hoe of wat, maar op mijn weiland bij de paarden stikt het sinds kort van de spinnen in alle soorten en maten. Mijn oude B-vrachtwagentje staat er tijdelijk tot de nieuwe eigenaar het komt ophalen, en dat ding zit elke dag in no time VOL met spinnen, webben, noem maar op. En niet alleen in de gaten en kieren, maar ook gewoon op plekken in volle zon.

Gelukkig heeft de 2e kijker het wagentje gekocht, dus ik hoef 'm dit weekend voor maar de 3e en laatste keer als hij hem komt ophalen schoon te maken.

Zondag ging ik met vriendlief naar de kust. We reden met 2 auto's omdat hij eerst zijn bedrijfswagen moest gaan afzetten en ik zou hem dan naar de haven brengen, waar hij aan boord zou gaan. Het was echt immens hard aan het regenen, dus goed opletten op de autostrade, je zag amper een hand voor ogen.
Plots zie ik vlak voor me, aan de rand van plafond en voorruit, iets zitten... spin! Gelukkig een kleintje en platgedrukt tegen de bekleding. We blijven rustig. Iets later lijkt spin zich uit te rekken... op de tippen van de pootjes te gaan staan. Er lijkt iets uit te komen... WTF? Gelukkig ging ze geen eitjes leggen (horror!) maar was die aan het vervellen.
Ik wil niet weten hoe ik er in geslaagd ben om 50km rustig te blijven met een "ontpoppende" spin op 15cm van mijn hoofd, die alleen maar groter leek te worden en op het einde aan een draadje bungelde, maar toen we het parkeerterrein opreden waar de auto moest zijn ben ik nog nooit zo snel uit mijn auto gezoefd :')
Lang leve een verdwaalde sportschoen in de koffer en spin platgedrukt en buiten gemikt.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:51

:wow: :wow: :wow: Ik las "een spin van 15 cm"

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:55

Ik had zo echt geen 50 km doorgereden. :=

Dit was vandaag:

Afbeelding

Zag iets uit de onderrand van m'n stuur komen, gelijk ruitenkrabber erbij gepakt en gedrukt. En zonder ongelukken thuis gekomen ook nog :')

Nu weer verder met m'n foto's, vandaag naar de dierentuin geweest :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:58

Ieeuuww. Gelukkig nog geen spin in de auto gehad *klopt af*.
Ik was vandaag op het strand, en toen zat er een wesp op mijn bikini, en toen kroop ie bijna mijn broekje in |( |o

Ik heb echt alles bij elkaar gegild. Vind wespen nog enger dan spinnen.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:01

Maanlicht schreef:
Ieeuuww. Gelukkig nog geen spin in de auto gehad *klopt af*.
Ik was vandaag op het strand, en toen zat er een wesp op mijn bikini, en toen kroop ie bijna mijn broekje in |( |o

Ik heb echt alles bij elkaar gegild. Vind wespen nog enger dan spinnen.

nou nou moet wel een man geweest zijn :')
(ofja heb gelezen dat dieren ook op hetzelfde geslacht kunnen vallen, wie weet :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:06

Hoe ik die 50km overleefd heb? Het was enorm hard aan het regenen, er reden idioten voor me op de autostrade die bedachten dat je zonder lichten kan rondrijden (en dan plak je bijna tegen hun achterbumper omdat je ze niet ziet), er waren er die plots keihard op de rem gingen staan. Het was "veiliger" om met die spin rond te rijden dan om op de pechstrook te gaan staan en uit te stappen. Het scheelt dat het een kleine spin was en geen uit de kluiten gewassen kruisspin. Dan had je mijn auto wel uit de berm kunnen plukken en ik 100m verderop.

Ik schrik vooral van de hoeveelheid spinnen die er dit jaar zitten. Idem met vliegen, dazen en dergelijke op het weiland trouwens. Ja, het ene lokt het andere, kan prima, maar voor mijn part mogen ze gerust in het weiland van de buur gaan kamperen tussen de koeien.

Wespen en ander vliegend/stekend/zoemend gespuis geeft aanleiding tot een überspastisch, energiek en armzwaaiend rondspringend dansje van mijn kant. De omgeving heeft dan verhoogd risico om getroffen te worden door een rondvliegende stoel, omvallende tafel, douche van water/frisdrank/vul maar in en mijn persoonlijke afwezigheid voor de rest van de avond :+ (Ik ben als tiener ooit in mijn mond gestoken, vandaar dus de angst).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:17

Toen ik nog bij de AH werkte kwam er eens een gigantische tropische spin tussen de bananen vandaan, dat was deze:
Afbeelding

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:19

%) :? Het idee alleen al.....Het is zwart en groot met 8 poten....van die knokkelige met haren er op...ook zwart
en dan die 8 ogen die jou overal zien.......je kunt geen kant meer op...je kruipt naar de andere kant van het bed.....heel voorzichtig.....en dan zie je in je ooghoek iets zwarts heel hard wegrennen....maar je weet niet waarheen......ARGGGGGG...je schiet het bed uit en rent naar beneden....boven blijven 2 van die griezels eenzaam achter...ze zijn altijd met z'n tweeen...een week later ga je weer eens boven kijken...echt.....maar niet alleen...nooit meer gevonden maar wel weken nachtmerries...ze vallen in de nacht op je gezicht........vreselijk....ik ben als de dood voor ze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:28

Ik woon nu 2,5 jaar in dit huis en hier ben ik eigenlijk nog nooit een spin in huis tegen gekomen. Ik weet heus wel dat ze verborgen zitten, dat mag zo blijven :+ Maar niet vol in het zicht zeg maar.
Wat zeker zal meespelen, is dat ik 2 katten heb rondlopen die wel houden van een spelletje beestjes vangen. En verder, tjah... ramen gaan niet zo vaak open of maar korte tijd omdat we overal een ventilatiesysteem erboven hebben zitten met heel fijn gaas in waar absoluut niks door kan behalve frisse lucht. We hebben geen tuin, de leefruimtes zitten allemaal op minimaal het 1e verdiep.

En een dikke 20m van onze voordeur is een woning met grote, groene tuin, bloempotten, tuinhuis, noem maar op. Veel leuker voor die beestjes *\o/*

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:30

Fijn he, die katten. Mijn kat is gek op insecten, en vooral spinnen. Hij weet al precies als ik roep en ik er eentje aanwijs dat hij hem lekker mag oppeuzelen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:30

Maanlicht schreef:
Toen ik nog bij de AH werkte kwam er eens een gigantische tropische spin tussen de bananen vandaan, dat was deze:
[ Afbeelding ]

Waarom zou je dit hier posten? Ik zat net te eten! |(

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:39

Ik moest eerst de goede googlen :Y)

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:42

Ik ben ook als de dood voor spinnen
Had een keer mijn vuilnis bakje in mijn slaapkamer geleegt en zag toen een zwarte poot te voorschijn komen om mijn pols..... mama dacht dat er iemand vermoord werdt (oeps sorry buren)
Gelukkig zocht mama hem op en ving hem met de tekst ' zo deze is echt groot!'

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:46

Maanlicht schreef:
Ik moest eerst de goede googlen :Y)

Ja maar dan nog! -O- Iets als dit is toch veel leuker om naar te kijken!

Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:00

Maanlicht schreef:
Fijn he, die katten. Mijn kat is gek op insecten, en vooral spinnen. Hij weet al precies als ik roep en ik er eentje aanwijs dat hij hem lekker mag oppeuzelen.

Dat is subjectief :') de mijne is een echte pestkop. In plaats van spinnen op te peuzelen, gaat hij ze vangen en ze dan aan men voeten neer zetten. Ik denk dat hij er van geniet als ik bijna uit men vel spring en dan hard ga hollen :')