Politie schiet agressieve hond neer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schoot de politie terecht?

Ja(, want..)
163 (85%)
Nee(, want..)
22 (11%)
Anders(, want..)
6 (3%)

Totaal aantal stemmen: 191

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:26

Ik zag het filmpje en was blij voor de hond dat hij uit zijn lijden werd verlost.

Degene die hier aangeven dat het 'misschien niet aan de baas ligt'....ik heb daar mijn twijfels over. Als je je hond meeneemt naar een drukke kermis, kijkend naar het type eigenaar dat dit was en die met dit type hond loopt... Ik mag misschien niet over 1 kam scheren, maar het zegt daargaans niet veel goeds. Die hond heeft er nu gelukkig geen last meer van. Sommige mensen zouden inderdaad,zoals eerder aangegeven hierboven, een huisdieren verbod moeten krijgen.

Ook al zou de hond een tumor oid in zijn hersenen hebben gehad, de baas kent de hond en maakt de keuze een drukke kermis (überhaupt al geen omgeving voor een hond) te bezoeken. Dan ben je in mijn ogen geen goede baas voor je hond.

Dus, ja terecht dat er geschoten is, maar sneu voor de hond dat de eigenaar die hond in zo'n staat heeft laten komen dat het als enige uitweg zag om te bijten.

Edit; ik lees nu de update. Zoals verwacht inderdaad het type mens zoals ik al had gedacht. Aso, met een vechthond die niet de juiste opvoeding, liefde en aandacht krijgt en de dupe wordt van zo'n idiote baas. Walgelijk dat dit soort mensen huisdieren mogen houden. Spijtig dat er geen kogeltje is uitgeschoten richting een pijnlijke plek van die vent.

No_No

Re: Politie schiet agressieve hond neer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:42

Ongeacht of de eigenaar heeft lopen jennen of niet, ik blijf er bij.
De hond lijkt mij nu beter af..

Ik hoop wel dat ze de zaak even goed gaan onderzoeken..!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:58

Heel jammer dat de hond zo verpest is, dat het zo moest eindigen.
Sommige mensen moeten gewoon nooit een hond hebben.
Beter voor de hond nu, einde van zijn lijden.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 00:01

Politie weet het mooi te vertellen, heb van vier man nu al hetzelfde verhaal gehoord. De man liep er niet maar even maar was al langer aanwezig. Dit kunnen ook meerdere mensen bevestigen.

Politie kwam er inderdaad pas bij nadat het escaleerde en die daar liepen. Leuk dat de eigenaar zo begripvol zijn hond komt halen, ik mag hopen dat hij nuchter de ogen uit zijn kop schaamt. En dan nog is het not done om je hond mee die kant op te nemen op zulke drukke avonden.

Maar nee, die hond is hem niet zomaar geflipt. Zoals de eigenaar het nu doet voorkomen.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 01:03

ingeb0rg schreef:
Maar nee, die hond is hem niet zomaar geflipt. Zoals de eigenaar het nu doet voorkomen.

Daarom blijf ik erbij dat de eigenaar de grote schuldige is in deze. Er is wel meer in het spel geweest, maar terecht gaat de politie daar niet op in. Hoop dat deze personen de komende jaren een gebiedsverbod krijgen en een verbod om ooit nog een hond te mogen houden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:12

Ik vraag me af wat de mensen die nee hebben gestemd anders voor oplossing zagen.Stel dat iemand deze hond had losgekregen,dan had hij alsnog in beslag genomen geweest en in een asiel gebracht en alsnog ingeslapen.Zulke honden mogen niet herplaatst worden.

Ongetwijfeld is hier het grootste slachtoffer de hond.Ik snap sowieso niet dat mensen honden mee slepen naar markten,kermis of de stad.Als ik dat zie denk ik altijd ,mens ga lekker met je hond naar het park of het bos.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:26

beatje schreef:
Ik vraag me af wat de mensen die nee hebben gestemd anders voor oplossing zagen.Stel dat iemand deze hond had losgekregen,dan had hij alsnog in beslag genomen geweest en in een asiel gebracht en alsnog ingeslapen.Zulke honden mogen niet herplaatst worden.

Ongetwijfeld is hier het grootste slachtoffer de hond.Ik snap sowieso niet dat mensen honden mee slepen naar markten,kermis of de stad.Als ik dat zie denk ik altijd ,mens ga lekker met je hond naar het park of het bos.

En toch worden dit soort honden herplaatst.
De zaak van het meisje wat gebeten is in Amsterdam was gisteren op tv. En dat was ook een herplaatser vanuit het asiel met een behoorlijk verleden.
Hoe cru ook, misschien moet er toch wat vaker en sneller besloten worden zo'n dier in te laten slapen.

Verder geen echte mening wat betreft het filmpje.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:31

Hmm dat meisje vind ik een anderverhaal. Hond was op eigen terrein en zij had daar niets te zoeken.

Ik dacht vroeger ook dat ik een dierenfluisteraar was en dat ik dat foxje (als waakhond) prima kon aaien .

Ik was gewaarschuwd met het bordje, het gegrom en geblaf maar toch. Ik moest eigenwijs zijn en werd gebeten. Ten alle tijden mijn fout..
Overigs stopte die hond wel nadat ik het op een schreeuwen zette.

Maar dat meisje hoe banketstaaf ook vind ik dan weer een domme actie. Waar zijn de ouders? Die hond herplaatsen of niet, zit op eigen terrein..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:35

onbarefeet schreef:
Ann99 schreef:
wat ben ik blij. Ik ben niet de enige die 'ja' gestemd heeft :)

Precies! Ik ben echt benieuwd of de ja-stemmers nog van optie zouden wisselen na het verhaal van ingeb0rg

Ik niet. De hond is uit zijn lijden verlost. Wat een verschrikkelijke baas. Ik vind het nog steeds een gevaarlijke hond, maar weet in ieder geval dat het niet de hond zijn schuld is :n

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:35

Officieel cowgril,ben je als Asiel in de fout en draai je op voor een boel kosten als je weet dat een hond is binnen gebracht met een bijt verleden en je herplaatst hem.
Heel soms worden dit soort honden mits het een herderachtige of rotweiler of zo is nog wel eens ergens als waakhond weg gezet maar dan mogen er geen mensen bij kunnen.

De zaak van het meisje in amsterdam ken ik niet,dus daar kan ik weinig over zeggen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:59

beatje schreef:
Officieel cowgril,ben je als Asiel in de fout en draai je op voor een boel kosten als je weet dat een hond is binnen gebracht met een bijt verleden en je herplaatst hem.
Heel soms worden dit soort honden mits het een herderachtige of rotweiler of zo is nog wel eens ergens als waakhond weg gezet maar dan mogen er geen mensen bij kunnen.

De zaak van het meisje in amsterdam ken ik niet,dus daar kan ik weinig over zeggen.

Onlangs is er bij zeer goede bekenden ook een "sielughe" bijter (bij die mensen herplaatst) in de fout gegaan. Gelukkig alleen een grote hond aangevallen, die het overleefde... we zagen het aankomen, je zag spanning opbouwen tussen die honden (die dezelfde eigenaar hadden).
Die "sielughe" hond is inmiddels weer... herplaatst. |o Want ja, hij is zo sielugh... kan er niets aan doen bla bla... Ik weet niet wie de nieuwe eigenaren zijn, maar zou ze graag waarschuwen, want ik krijg de indruk dat de herplaatsende instantie niet helemaal eerlijk is.

Overigens, er zijn zat incidenten met niet- pitbull achtigen waarbij herplaatste honden zomaar bijten... mede mogeljk gemaakt door het non-euthanasie-beleid van veel dierenasiels: meer zielepieten (volgens dat asiel) die bij de "juiste baas" een tweede kans verdienen... helaas is die juiste baas in werkelijkheid uiterst zeldzaam en komen ze bij een lieve idioot, of asociaal die goed kan slijmen tegen asielmedewerkers, terecht.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:18

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:20

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:28

Renske_W schreef:
RoosTinker schreef:
Ik vond dit artikel hierover.
Het verhaal van de agent: http://112vandaag.nl/2016/08/agent-doet ... op-kermis/

Die link wou ik ook net plaatsen.
Geeft een mooi beeld van de situatie.
Vind de laatste alinea ook wel erg leuk over de cavia's :))

Ook ik wilde de link delen. Goed dat het zo belicht wordt dat van de cavia was dan wel even een leuke grap er achteraan om de druk er weer af te halen.

Het is in overleg met de eigenaar gegaan en denk dat er idd maar weinig anderen keus was. Een verhaal met alleen maar verliezers.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:29

Waarschijnlijk was het wel terecht dat de hond afgeschoten is, zo'n hond kan best veel schade aanrichten.

maar wat ik niet terecht vind is dat de hond uit eindelijke de dupe is geworden. Een hond word niet agressief geboren, een hond word agressief gemaakt.
Helaas heeft de pitbull al een slechte reputatie aangezien ze alleen bij dit soort rassen bijtincidenten in het nieuws brengen. Ooit in het nieuws gezien dat een labrador zijn eigenaar aanviel?

En de eigenaar kan de volgende dag zo weer ergens een hond ophalen en vrolijk verder gaan wachten tot het volgende incident..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:43

Ook labradors bijten ja.... maar doorgaans zijn dan de mensen niet voor het leven lang verminkt en dat maakt de nieuwswaarde.... En vergeet de fokkers niet hè. Die kunnen in bepaalde milieu's puppy's voor enkele honderden extra kwijt als er wat agressie in de ouderdieren zit. Want wat heb je nu aan een slome pitbull? En in dat soort honden zit helaas de agressie er echt wel in gefokt. En dan kun je wel zeggen dat de hond de dupe is maar het is ook een dier dat niet in de maatschappij thuis hoort.

Ik heb een labrador met geweldige papieren. Was in het nestje al een behoorlijk " ondernemend" typje.... nou de 3 afgelopen puppyjaren hebben we het geweten hoor. Het is een schat van een hond maar super actief. Eist enorm veel aandacht en beweging etc. Ben gek op het beest maar ondanks de goede papieren en het schitterende uiterlijk denk ik met geen haar op mijn hoofd eraan om met deze hond te gaan fokken. Zou niet graag dat drukke karakter doorfokken.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:46

Volgens meerdere getuigen was de man al eerder de hond aan het slaan, vlakbij zijn oor in zn oren schreeuwen/hard praten en de hond aan het opjutten. Meerdere mensen hebben daar blijkbaar ook een verklaring over afgelegd tegenover de politie. Ik vind het sneu voor de agent en de hond, ik ben wel blij voor beide dat het 1ste schot ook direct dodelijk was. Ik snap niet wat je op een kermis terrein te zoeken hebt met een hond, aan de andere kant zie je dat tegenwoordig zelfs de honden mee de supermarkt ingaan en vanuit het kinderzitje lekker boven het brood hangen. Waar zijn de normen en waarde gebleven? Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen dat hij geen dieren meer mag houden en dat ze hem nog een rekening toesturen

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:54

slimmerik schreef:
Ook labradors bijten ja.... maar doorgaans zijn dan de mensen niet voor het leven lang verminkt en dat maakt de nieuwswaarde.... En vergeet de fokkers niet hè. Die kunnen in bepaalde milieu's puppy's voor enkele honderden extra kwijt als er wat agressie in de ouderdieren zit. Want wat heb je nu aan een slome pitbull? En in dat soort honden zit helaas de agressie er echt wel in gefokt. En dan kun je wel zeggen dat de hond de dupe is maar het is ook een dier dat niet in de maatschappij thuis hoort.

Ik heb een labrador met geweldige papieren. Was in het nestje al een behoorlijk " ondernemend" typje.... nou de 3 afgelopen puppyjaren hebben we het geweten hoor. Het is een schat van een hond maar super actief. Eist enorm veel aandacht en beweging etc. Ben gek op het beest maar ondanks de goede papieren en het schitterende uiterlijk denk ik met geen haar op mijn hoofd eraan om met deze hond te gaan fokken. Zou niet graag dat drukke karakter doorfokken.

Als je een hond bij een goede fokker haalt, is de kans zeer klein dat er agressie in zit. Fokkers mogen niet met agressieve honden fokken. De fokkers waar jij dan over spreekt lijken me geen eerlijke goede fokkers. Die dun het dus puur om geld. En ja dan is de hond dus nog steeds de dupe, aangezien de fokkers alleen voor eigen belang gaan en niet voor het bestwil van de hond. Ik vind het heel onterecht dat je zegt dat een pitbull niet thuis hoort in deze maatschappij. Er zijn ook heel veel pitbulls die wel sociaal zijn en gezinshonden zijn.
Met een goede opvoeding kom je al heel ver.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:19

onbarefeet schreef:
Ann99 schreef:
wat ben ik blij. Ik ben niet de enige die 'ja' gestemd heeft :)

Precies! Ik ben echt benieuwd of de ja-stemmers nog van optie zouden wisselen na het verhaal van ingeb0rg

Ik heb ja gestemd, en zou dat nav het verhaal van ingeb0rg weer doen.

Waarom zou ik van mening veranderen? Hoe had het dan opgelost moeten worden?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:22

Jolandaa_ schreef:
Hmm dat meisje vind ik een anderverhaal. Hond was op eigen terrein en zij had daar niets te zoeken.

Ik dacht vroeger ook dat ik een dierenfluisteraar was en dat ik dat foxje (als waakhond) prima kon aaien .

Ik was gewaarschuwd met het bordje, het gegrom en geblaf maar toch. Ik moest eigenwijs zijn en werd gebeten. Ten alle tijden mijn fout..

Maar dat meisje hoe banketstaaf ook vind ik dan weer een domme actie. Waar zijn de ouders? Die hond herplaatsen of niet, zit op eigen terrein..

Het was geen eigen terrein maar een gemeenschappelijke binnentuin. Enorm slordig van de eigenaar; van de hond was bekend dat die absoluut niet in de buurt van kinderen mocht komen.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:54

Jolandaa_ schreef:

Dat was geen eigen terrein maar een gemeenschappelijke tuin. Eerlijk gezegd denk ik dat die hond al eerder een spuitje had moeten krijgen. Dat dier had niet herplaatst moeten worden. Soms is een dier beter af als hij ingeslapen wordt.. Hoe banketstaaf dat ook klinkt

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:00

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:01

Jongens misschien handig om eerst even te lezen, dat verhaal is inmiddels al vaker geplaatst. Gisteren ook al op de vorige pagina en nog een keer hierboven.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:04

amy_luna schreef:
Waarschijnlijk was het wel terecht dat de hond afgeschoten is, zo'n hond kan best veel schade aanrichten.

maar wat ik niet terecht vind is dat de hond uit eindelijke de dupe is geworden. Een hond word niet agressief geboren, een hond word agressief gemaakt.
Helaas heeft de pitbull al een slechte reputatie aangezien ze alleen bij dit soort rassen bijtincidenten in het nieuws brengen. Ooit in het nieuws gezien dat een labrador zijn eigenaar aanviel?

Die zal.je ook niet zo snel in het nieuws zien. Maar van de week stond er in de krant dat de meeste bijtincidenten op naam van de teckel staan. Met op de tweede plek de chiwawa en op nummer 3 de jack russel. Maar nog nooit een bijtincident in het nieuws gezien van een teckel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:08

damian23 schreef:
amy_luna schreef:

Die zal.je ook niet zo snel in het nieuws zien. Maar van de week stond er in de krant dat de meeste bijtincidenten op naam van de teckel staan. Met op de tweede plek de chiwawa en op nummer 3 de jack russel. Maar nog nooit een bijtincident in het nieuws gezien van een teckel.

als ik mag kiezen word ik toch liever door een tekkel gebeten dan door een pit.