Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ingeb0rg schreef:Maar nee, die hond is hem niet zomaar geflipt. Zoals de eigenaar het nu doet voorkomen.
beatje schreef:Ik vraag me af wat de mensen die nee hebben gestemd anders voor oplossing zagen.Stel dat iemand deze hond had losgekregen,dan had hij alsnog in beslag genomen geweest en in een asiel gebracht en alsnog ingeslapen.Zulke honden mogen niet herplaatst worden.
Ongetwijfeld is hier het grootste slachtoffer de hond.Ik snap sowieso niet dat mensen honden mee slepen naar markten,kermis of de stad.Als ik dat zie denk ik altijd ,mens ga lekker met je hond naar het park of het bos.
onbarefeet schreef:Ann99 schreef:wat ben ik blij. Ik ben niet de enige die 'ja' gestemd heeft
Precies! Ik ben echt benieuwd of de ja-stemmers nog van optie zouden wisselen na het verhaal van ingeb0rg
beatje schreef:Officieel cowgril,ben je als Asiel in de fout en draai je op voor een boel kosten als je weet dat een hond is binnen gebracht met een bijt verleden en je herplaatst hem.
Heel soms worden dit soort honden mits het een herderachtige of rotweiler of zo is nog wel eens ergens als waakhond weg gezet maar dan mogen er geen mensen bij kunnen.
De zaak van het meisje in amsterdam ken ik niet,dus daar kan ik weinig over zeggen.
RoosTinker schreef:Ik vond dit artikel hierover.
Het verhaal van de agent: http://112vandaag.nl/2016/08/agent-doet ... op-kermis/
Renske_W schreef:RoosTinker schreef:Ik vond dit artikel hierover.
Het verhaal van de agent: http://112vandaag.nl/2016/08/agent-doet ... op-kermis/
Die link wou ik ook net plaatsen.
Geeft een mooi beeld van de situatie.
Vind de laatste alinea ook wel erg leuk over de cavia's
slimmerik schreef:Ook labradors bijten ja.... maar doorgaans zijn dan de mensen niet voor het leven lang verminkt en dat maakt de nieuwswaarde.... En vergeet de fokkers niet hè. Die kunnen in bepaalde milieu's puppy's voor enkele honderden extra kwijt als er wat agressie in de ouderdieren zit. Want wat heb je nu aan een slome pitbull? En in dat soort honden zit helaas de agressie er echt wel in gefokt. En dan kun je wel zeggen dat de hond de dupe is maar het is ook een dier dat niet in de maatschappij thuis hoort.
Ik heb een labrador met geweldige papieren. Was in het nestje al een behoorlijk " ondernemend" typje.... nou de 3 afgelopen puppyjaren hebben we het geweten hoor. Het is een schat van een hond maar super actief. Eist enorm veel aandacht en beweging etc. Ben gek op het beest maar ondanks de goede papieren en het schitterende uiterlijk denk ik met geen haar op mijn hoofd eraan om met deze hond te gaan fokken. Zou niet graag dat drukke karakter doorfokken.
onbarefeet schreef:Ann99 schreef:wat ben ik blij. Ik ben niet de enige die 'ja' gestemd heeft
Precies! Ik ben echt benieuwd of de ja-stemmers nog van optie zouden wisselen na het verhaal van ingeb0rg
Jolandaa_ schreef:Hmm dat meisje vind ik een anderverhaal. Hond was op eigen terrein en zij had daar niets te zoeken.
Ik dacht vroeger ook dat ik een dierenfluisteraar was en dat ik dat foxje (als waakhond) prima kon aaien .
Ik was gewaarschuwd met het bordje, het gegrom en geblaf maar toch. Ik moest eigenwijs zijn en werd gebeten. Ten alle tijden mijn fout..
Overigs stopte die hond wel nadat ik het op een schreeuwen zette.
Maar dat meisje hoe banketstaaf ook vind ik dan weer een domme actie. Waar zijn de ouders? Die hond herplaatsen of niet, zit op eigen terrein..
Jolandaa_ schreef:Hmm dat meisje vind ik een anderverhaal. Hond was op eigen terrein en zij had daar niets te zoeken.
Ik dacht vroeger ook dat ik een dierenfluisteraar was en dat ik dat foxje (als waakhond) prima kon aaien .
Ik was gewaarschuwd met het bordje, het gegrom en geblaf maar toch. Ik moest eigenwijs zijn en werd gebeten. Ten alle tijden mijn fout..
Overigs stopte die hond wel nadat ik het op een schreeuwen zette.
Maar dat meisje hoe banketstaaf ook vind ik dan weer een domme actie. Waar zijn de ouders? Die hond herplaatsen of niet, zit op eigen terrein..
amy_luna schreef:Waarschijnlijk was het wel terecht dat de hond afgeschoten is, zo'n hond kan best veel schade aanrichten.
maar wat ik niet terecht vind is dat de hond uit eindelijke de dupe is geworden. Een hond word niet agressief geboren, een hond word agressief gemaakt.
Helaas heeft de pitbull al een slechte reputatie aangezien ze alleen bij dit soort rassen bijtincidenten in het nieuws brengen. Ooit in het nieuws gezien dat een labrador zijn eigenaar aanviel?
damian23 schreef:amy_luna schreef:Waarschijnlijk was het wel terecht dat de hond afgeschoten is, zo'n hond kan best veel schade aanrichten.
maar wat ik niet terecht vind is dat de hond uit eindelijke de dupe is geworden. Een hond word niet agressief geboren, een hond word agressief gemaakt.
Helaas heeft de pitbull al een slechte reputatie aangezien ze alleen bij dit soort rassen bijtincidenten in het nieuws brengen. Ooit in het nieuws gezien dat een labrador zijn eigenaar aanviel?
Die zal.je ook niet zo snel in het nieuws zien. Maar van de week stond er in de krant dat de meeste bijtincidenten op naam van de teckel staan. Met op de tweede plek de chiwawa en op nummer 3 de jack russel. Maar nog nooit een bijtincident in het nieuws gezien van een teckel.