Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kipje39 schreef:Pattypaard schreef:Die van ons is regelmatig 8 uur of langer alleen. Of niet alleen maar zo lang niet uitgelaten. Gaat prima, nooit problemen mee gehad. Ze is dit dan wel ook gewend en is los binnen. (Ze krijgt genoeg aandacht en beweging en komt verder genoeg buiten)
Als je hond gewend is om iedere 4 uur uitgelaten te worden is haar patroon anders. Alhoewel ze de nacht waarschijnlijk ook mooi door slaapt.
Mocht je bang zijn voor binnen plassen, gewoon minder/geen water voorzetten. Dat is niet zielig, die beperkte tijd kunnen ze gerust zonder water. (Mits medisch in orde natuurlijk)
Zo kan je ook de voerbeurt een keer opschuiven of weglaten in de ochtend. Worden ze echt niet slechter van. (Die van ons eet uit haar eigen al onregelmatig)
Denk dat de belangrijkste vraag is hoe ver staat 8 uur zonder uitlaten van je 'normaal-patroon' af?
1 uur langer dan normaal zal minder snel problemen opleveren dan 4 uur langer dan normaal.
Dit dacht mijn buurvrouw ook.
Hond plaste binnen, nou dat geven we hem toch geen water?
Hond ging wel dood omdat hij uitgedroogd was..
Ik vind niet dat je een hond z'n water kan ontnemen.
Je maakt zelf de keus een hond 8 uur lang alleen te laten, dan moet je een evt ongelukje ook accepteren..
Pattypaard schreef:Kipje39 schreef:
Je begrijpt toch zelf ook wel dat de uitdroging van die hond niet om die 8 uur zonder water ging hoop ik?
Zo snel droogt een gezonde hond niet uit.. Of hij moet wel zo gruwelijk hard gezweet hebben van tevoren o.d. Maar zelfs dan betwijfel ik of het echt daaraan zou liggen of er niet al meer aan de hand was. Ontzettend sneu dat dat gebeurt is overigens!
chanel1985 schreef:Al een geluk dat ieder een mening mag hebben. En natuurlijk zal ieder zijn eigen mening de juiste vinden.
Iedereen moet doen wat ze zelf het beste vinden.
De één zal zijn hond nooit 8 uur alleen laten, de andere wel. Als de honden gelukkig zijn, wat is dan het probleem?
lifaya schreef:ik ben dagelijks 10 uur weg en laat ze ook wel eens een dag alleen als ik bijv ergens anders blijf slapen, nou heb ik 2 katten en staan ze op onbeperkt eten en drinken en hebben ze elkaar, heb niet het idee dat ze iets tekort komen. Maar... katten zijn wel zelfstandiger als honden, en honden moeten ook echt naar buiten voor hun behoefte...
blondies schreef:sjanien schreef:opzich kan het wel hoor. Bij ons is het ook een keer gebeurt door mis communicatie met degene die ze uit zou laten. Ideaal is het natuurlijk niet maar voor een keer kan het best. Ik zou ze alleen dan niet vlak voor je weggaat nog voeren. Want dan moeten ze dat 8 uur lang ophouden. Ik zou ze dan smorgens om 7:00 de brokken geven. En voor je weggaat even een grote ronde lopen of aan de fiets of mee spelen zodat ze wat energie kwijt zijn. Een kauwbot in de bench en dan wanneer je terug bent meteen weer goed uitlaten/uitlaten razen.
Dit lijkt me geen goed advies. Daar de meeste brokken er 8-12uur over doen om verteerd te worden kun je het beter geven als je weggaat, dan moet hij pas weer als je terugkomt. Daarbij als je direct na voeren gaat wandelen kan hij een maagtorsie krijgen, zeker met het wilder bewegen zoals spelen en rennen.
Gewoon goed uitlaten en dan met water, brokken en een veilig huisje achterlaten![]()
Het is in de twee jaar dat we onze hond hebben nog nooit voorgekomen dat hij langer dan 6u alleen zat maar ik weet dat ALS het zou moeten hij net zo goed nog 2u door zou kunnen maffen.
Onze hond zit in een ruime kennel met nachthok, een buitenkussen op verhoging, zijn water en voer en de hele dag uitzicht op het tuinscenariowe maken er geen probleem van als hij bij hoge nood in de kennel 'iets' zou dan maar dit is eigenlijk alleen nog maar gebeurd als hij ziek was...
Hij kan trouwens ook prima alleen binnen zijn... Dat doen we ook als het bvb echt tropische temperaturen zijn of noordpool koud.
We hebben wel een hond uit een jachtwerklijn waar veel mee getraind wordt en die houdt van een knuffel maar zich ook vaak afzondert op zichzelf in de tuin. Hij is geen blaffer en geen aandachtsvrager dus ik denk dat het karakter van de hond ook belangrijk is.
DatBenIkNou schreef:chanel1985 schreef:Al een geluk dat ieder een mening mag hebben. En natuurlijk zal ieder zijn eigen mening de juiste vinden.
Iedereen moet doen wat ze zelf het beste vinden.
De één zal zijn hond nooit 8 uur alleen laten, de andere wel. Als de honden gelukkig zijn, wat is dan het probleem?
Het probleem is dat een hond van nature niet gemaakt is om zo lang en vaak alleen te zijn. Volgende probleem is dat de baas wel kan vinden dat hij gelukkig is, maar de hond vrij lastig kan beamen dat dit ook echt zo is. Ze leggen zich nu eenmaal neer bij de situatie en weten niet beter. Er is geen bond waar ze protest aan kunnen tekenen helaas
sjanien schreef:ts heeft om 9:30 een afspraak dus als ze op tijd voert zit er nog genoeg tijd tussen het voeren en uitlaten.