Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoolgangster schreef:xMaxxiee schreef:Ik zou toch een herplaatsing overwegen. Ik herken het gedrag van je hond ten opzichte van je kind heel erg bij mijn hond. Kinderen negeert ze volkomen, totdat ze geluid maken of naar haar toe komen. Bij geluid schiet ze volkomen in de stress en als ze aan haar komen vliegt ze ze aan.
Met de tijd is dit minder geworden, je moet de hond vooral de ruimte geven om aan het kindje te wennen (zoals je gedaan hebt). En het is vooral belangrijk dat je je kindje leert dat hij niet aan de hond moet komen als die dat niet wil. Sommige honden hebben nou eenmaal niks met kinderen en die ruimte moeten ze ook kunnen hebben. En als je zoontje dit toch op blijft zoeken (wat ik volkomen begrijp voor zo'n jong kereltje) dan is herplaatsing misschien de beste optie.
Castratie en muilkorf geven haar alleen maar meer stress, ik denk niet dat haar gedrag daar positief van gaat veranderen.
Ja, herplaatsing zou het allermooiste zijn... maar... zie jij al aanbiedingen van bokkers om deze hond stante pede in huis te halen?
Ik zie ze niet. En ik denk dat buiten Bokt de mensen ook niet in de rij staan om deze hond, hoe lief verder ook, in huis te halen.
Dus... blijft TS nog een x-aantal dagen/weken/maanden? met deze hond in huis zitten, als ze per se voor herplaatsen kiest.
Yinnar schreef:Herplaatsen is echt wel een goeie optie en er zullen zeker mensen zijn die het willen. Denk even aan Djeno de hond met forse gedragsproblemen die ingeslapen moest worden. Half Nederland ging uit z'n stekker en iedereen wilde hem wel adopteren. Zijn gedragsproblemen waren wel even een flink stuk erger dan van de hond van TS. Je moet alleen de juiste kanalen zien te vinden om hem te herplaatsen.
Zoolgangster schreef:Yinnar schreef:Herplaatsen is echt wel een goeie optie en er zullen zeker mensen zijn die het willen. Denk even aan Djeno de hond met forse gedragsproblemen die ingeslapen moest worden. Half Nederland ging uit z'n stekker en iedereen wilde hem wel adopteren. Zijn gedragsproblemen waren wel even een flink stuk erger dan van de hond van TS. Je moet alleen de juiste kanalen zien te vinden om hem te herplaatsen.
En dat is de kunst!
mick75 schreef:Als iedereen die roept dat inslapen niet mag dan aanbiedt om het dier in huis te nemen is het probleem ook opgelost en kan TS het baasje dat het beste bij de hond past uitkiezen. Maar dat gebeurt ook niet... Maar wel oordelen over anderen. Tja.
mick75 schreef:Als iedereen die roept dat inslapen niet mag dan aanbiedt om het dier in huis te nemen is het probleem ook opgelost en kan TS het baasje dat het beste bij de hond past uitkiezen. Maar dat gebeurt ook niet... Maar wel oordelen over anderen. Tja.
Zoe_97 schreef:Ik lees hier enkel het typische gedrag van een border die niet genoeg (mentale) uitdaging heeft en een kind dat de grenzen van de hond overschreidt. Borders die niet aan het werk mogen (hetzij in een sport hetzij in de vorm van hersenwerk) staan erom bekend te gaan drijven en zelf bezigheden te zoeken, die frustratie word vaak op kinderen uitgewerkt. Daarbij beschrijf je dat je kind op de hond afgelopen is om te aaien. Hierbij heb je waarschijnlijk veel signalen van de hond gemist dat hij dit niet wilde. Leer je kind dat er enkel hondjes geaait mogen worden als de hond naar hem toe komt, dan overschreidt hij de grenzen van het beestje niet.
Bij bijtincidenten met kinderen in meestal het kind (of degene die het kind zou moeten bijsturen) in fout, maar het is de hond die ervoor moet boeten.
Mioux schreef:Ik vraag me eerst af of de hond wel voldoende werk krijgt. Ze staan bekend om het hard willen werken voor hun baas. Stel de hond heeft teveel energie, en raakt geirriteerd? Ik keur het gedrag zeker niet goed, tegendeel. Maar zulke honden hebben ook enkele km's op een dag nodig en uitdaging als in werk. Ze willen hun baas graag tevreden stellen en trots op hun te zijn. Als een hond die normaal als instinct heeft om te werken, en niet 1 uurtje maar langer op een dag de dag binnen moet doorbrengen met maar korte periodes van uitlaten...verveeld zo hond zich snel en kan geirriteerd raken. Ik vraag me ook daarom af wat het rooster is per dag met de hond... komt hij wel enkele uren buiten met ook echt werk op een dag of is het 15 min uitlaten en klaar?
Yinnar schreef:Herplaatsen is echt wel een goeie optie en er zullen zeker mensen zijn die het willen. Denk even aan Djeno de hond met forse gedragsproblemen die ingeslapen moest worden. Half Nederland ging uit z'n stekker en iedereen wilde hem wel adopteren. Zijn gedragsproblemen waren wel even een flink stuk erger dan van de hond van TS. Je moet alleen de juiste kanalen zien te vinden om hem te herplaatsen.
Brainless schreef:Yinnar schreef:Herplaatsen is echt wel een goeie optie en er zullen zeker mensen zijn die het willen. Denk even aan Djeno de hond met forse gedragsproblemen die ingeslapen moest worden. Half Nederland ging uit z'n stekker en iedereen wilde hem wel adopteren. Zijn gedragsproblemen waren wel even een flink stuk erger dan van de hond van TS. Je moet alleen de juiste kanalen zien te vinden om hem te herplaatsen.
Djeno is ondertussen alsnog ingeslapen.....
Laibadji schreef:Mioux schreef:Ik vraag me eerst af of de hond wel voldoende werk krijgt. Ze staan bekend om het hard willen werken voor hun baas. Stel de hond heeft teveel energie, en raakt geirriteerd? Ik keur het gedrag zeker niet goed, tegendeel. Maar zulke honden hebben ook enkele km's op een dag nodig en uitdaging als in werk. Ze willen hun baas graag tevreden stellen en trots op hun te zijn. Als een hond die normaal als instinct heeft om te werken, en niet 1 uurtje maar langer op een dag de dag binnen moet doorbrengen met maar korte periodes van uitlaten...verveeld zo hond zich snel en kan geirriteerd raken. Ik vraag me ook daarom af wat het rooster is per dag met de hond... komt hij wel enkele uren buiten met ook echt werk op een dag of is het 15 min uitlaten en klaar?
Hond doet dagelijks heel veel kilometers! Achter de koeien van de buur. Onze paarden begeleiden en drijven. Spelketjes met mij op de hof en ravotten met haar vriendinnetje. Hond komt niet binnen. Zit constant buiten bij de dieren.
Gloa schreef:De mensen die hier allemaal zeggen dat een bc moet werken en dat het anders neuroten worden; hebben die zelf ervaring met meer dan 1 correct opgevoedde bc??? Ik heb maanden stage gelopen in Wales waar elke boer er wel een stuk of 4 heeft. En die honden werken absoluut niet veel. Vaak hebben ze 1 favoriet die de hele dag mee gaat maar de rest ligt gewoon op het erf aan de ketting en er kunnen wel een paar weekjes overheen gaan voordat er weer schapen verplaats worden. Die honden zijn echt niet ontspoort, zijn vriendelijk tegen vreemde mensen en zijn enthousiast maar rustig.
Zoals ik al eerder zei ik heb er zelf 2 als huishond waarvan 1 drukke met veel drijfinstict en hier absoluut geen probleem mee ondanks dat we niets aan hersenwerk doen. Wat ik bij de meeste zogenaamd ontspoorde bc zie is meer een compleet gebrek aan opvoeding en discipline. Ze mogen trekken aan de riem, blaffen naar elke auto, tegen iedereen opspringen die ze tegen komen enz enz. Dat mogen die van mij echt niet. Hoe opgefokt ze ook zijn als ik zeg dat het klaar is dan is het gewoon klaar.
Laibadji schreef:Zoe_97 schreef:Ik lees hier enkel het typische gedrag van een border die niet genoeg (mentale) uitdaging heeft en een kind dat de grenzen van de hond overschreidt. Borders die niet aan het werk mogen (hetzij in een sport hetzij in de vorm van hersenwerk) staan erom bekend te gaan drijven en zelf bezigheden te zoeken, die frustratie word vaak op kinderen uitgewerkt. Daarbij beschrijf je dat je kind op de hond afgelopen is om te aaien. Hierbij heb je waarschijnlijk veel signalen van de hond gemist dat hij dit niet wilde. Leer je kind dat er enkel hondjes geaait mogen worden als de hond naar hem toe komt, dan overschreidt hij de grenzen van het beestje niet.
Bij bijtincidenten met kinderen in meestal het kind (of degene die het kind zou moeten bijsturen) in fout, maar het is de hond die ervoor moet boeten.
De hond liep richting kind. Toen zij vlak bij mijn zoontje voorbij kwam heeft hij willen aaien. We leren ons kind respect te hebben voor de dieren. Dus zacht zijn en enkel aaien wanneer wij het zeggen. Kind en hond negeren elkaar normaal gezien.
A3a1 schreef:Tja, kun je tenenkrommend vinden dat een hond van 9, maar wel met 5 goede jaren in laten slapen.
Maar andersom vind ik het tenenkrommend als een dier zich niet meer kan verdedigen, of met 9 jaar herplaatst worden, dan moet je nog hopen dat het echt op een goede plek komt, zich aanpassen.
Je hoopt dat het goed gaat maar wat als het niet goed gaat?
Het is geen gemakkelijke hond, waarom ermee leuren?
Nee, humaan is, heerlijk weekend, dan op hoogtepunt in laten slapen, cru maar wel het fairste.
Maar goed, zo is iedereen anders en vind iedereen weer wat anders tenenkrommend, ik hoop dat TS iets vind waar alle partijen in haar kringetje zich het beste bij voelen.
spatter schreef:Waarom iets in leven houden als het geen goed leven geboden kan worden?
Gezeur over herplaatsen , allemaal leuk maar er zijn tig honden die een plekje zoeken, waarom een hond herplaatsen die sowieso met alles moeite heeft.
Die hond merkt er niks van hoor, als hij in slaap wordt gebracht en daarna ingeslapen.
Niemand hier wil de hond overnemen maar wel menen dat TS van alles fout doet en in bochten moet wringen om de hond toch maar in leven te houden.