Goedkoop maar goed hondenvoer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:35

Lente schreef:
Ik hoor nu overigens al een paar keer Cavom voorbij komen. Ik denk dat we het daar voorlopig gewoon bij houden. :)

Ik begrijp eigenlijk niet waarom er Cavom genoemd wordt :o Daar zitten meer granen dan vlees in...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:36

Advies qua voer heb ik niet, wel kan ik naast zooplus www.zoofast.nl aanraden.
Die hebben vaak prijzen die lager zijn dan bij de meeste NL webshops en winkels, wel moet je op een levertijd van 8-15 dagen rekenen omdat het vanuit Polen wordt verzonden (per koerier) en even door de vertaalsite vertalingen heenkijken. :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:44

Bosch honden voer
Via zoo plus is een een niet duur maar kwalitatief goed voer .
Gemideld 30 euro per 15 kg

Ayasha
Blogger

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:48

Dan kan je beter 10 euro meer uit geven en dan heb je voer met een hoog vlees gehalte.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:17

Prins hebben wij ook gevoerd maar dat viel bij onze hond totaal niet goed. Slecht eten en wanneer ze at spuugde ze het ook weer uit.
Het was een geperste brok en dat kon ze echt niet verdragen

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:48

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:02

Zo het verbaast mij echt vreselijk hoeveel geld mensen aan hun hond uitgeven.
Ik koop 2x per jaar zo'n grote zak royal canin selection croc (ongeveer 35 eu per zak) voor mijn border collie van 14 kilo.
Ze is fit en gezond.

Ik vind het onnodig om diverse soorten snoepjes te kopen en beloonde haar met brokjes toen ik nog intensief met haar trainde.

Verder koop ik heel al een toe (lees 5x op een jaar ofzo) een varkensoor oid.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:18

Ik heb niet alles gelezen, maar ik geef Naturis voer, de persbrok ervan, voor 15 kg betaal ik € 39,90, voor 500gr versvoer per doos tussen de € 23 - € 28 voor 16 stuks. Onze grote Munsterlander krijgt per dag± 300gr persbrok en om de derde dag 500 gram versvlees. Ik kom er een hele poos mee toe.

Snoep krijgt hij niet, heel af en toe een kauwbeen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:27

Yvje, rc is dan ook geen goed voer. Ik vind het dan juist weer bijzonder dat mensen geen geld over hebben voer goed voer.

Ik geef 50 per maand uit aan mijn hond van 30 kg. Ze krijgt acana. Zou wel voer willen geven met een nog hoger vleesgehalte maar dat ligt boven mijn budget.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:34

Jennyxx schreef:
Lente schreef:
Ik hoor nu overigens al een paar keer Cavom voorbij komen. Ik denk dat we het daar voorlopig gewoon bij houden. :)

Ik begrijp eigenlijk niet waarom er Cavom genoemd wordt :o Daar zitten meer granen dan vlees in...

Ik voer Cavom omdat mijn honden het er super op doen. Ze glimmen zitten erg goed in hun vacht en eten het graag. Heb al heel veel honden zien opknappen kwa vacht van Cavom.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:34

Oeps, dacht juist dat Royal Canin goed voer was...?
Hoezo is het niet zo goed? Enne... wat is 'barf', iets met rauw vlees?
Hier wel budget, :o , wat is dan een echt goede brok? We hebben kleine en grote honden, 3 totaal.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:35

yvje86 schreef:
Zo het verbaast mij echt vreselijk hoeveel geld mensen aan hun hond uitgeven.
Ik koop 2x per jaar zo'n grote zak royal canin selection croc (ongeveer 35 eu per zak) voor mijn border collie van 14 kilo.
Ze is fit en gezond.

Ik vind het onnodig om diverse soorten snoepjes te kopen en beloonde haar met brokjes toen ik nog intensief met haar trainde.

Verder koop ik heel al een toe (lees 5x op een jaar ofzo) een varkensoor oid.

Dus je doet een half jaar net een zak van 20 kilo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:38

Op http://www.barfplaats.nl staat alles wat je maar wil weten over barf (biologically attractive raw food).

Als je goed wil barfen moet je een goed evenwicht van spiervlees, orgaanvlees, vleesbot en groenten hebben. Er gaat tijd in zitten en ook wat geld maar het is wel het dichtste bij de natuur.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:40

Ah, dank je wel. Een beetje bewerkelijk denk ik :+
Wat zijn echt goede brokken dan? Even los van de prijs? Dacht echt dat Royal C. goed was :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:47

Je zal mij niet horen zeggen dat RC slecht is. Wel vind ik het belachelijk dat je vooral voor de marketing betaald. En wat ik nog veel belachelijker vind, maar dat vind ik van erg veel merken, is dat er gewoonweg meer graan in zit dan vlees. En dat vind ik toch wel apart.
Niet dat een hond het zelfde is als een wolf.. Maar overleven op graan.. Zelfs de gemiddelde muis eet gevarieerder..
Daarnaast vind ik het jammer dat in veel merken alles kunstmatig is. Toegevoegde mineralen en vitaminen.. En dat terwijl dat ook uit natuur producten te halen is. En de meeste brokken zit ook veel zout. Dit vind je in de ''natuurlijkere'' merken veel minder. Deze zijn vaak ook beperkter houdbaar.
Hier zijn veel merken genoemd die goed zijn. Wel is het altijd goed kijken naar je hond. Niet iedere hond doet het goed op het voer wat wij graag zien. (kvv, barf, brok)
Acana is hier bijvoorbeeld genoemd. Maar ook Orijen is een goede brok. En hier in het topic zijn nog veel meer merken genoemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:51

Wat doet Orijen ongeveer qua kosten? Zal misschien niet voor de eerste tijd zijn maar laten we zeggen dat ik uitga van progressie in de loop der tijd :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:52

Het is ook allemaal waar de hond goed mee is.

Ik ken even goed honden die niet tegen z het " goede " eten kunnen. Ik ben er vanaf gestapt te volgen wat in theorie goede voeding is op papier, maar kijk naar de hond in kwestie.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:02

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:02

Van een brok als Cavom (veel granen, weinig vlees) naar een brok als Orijen (geen granen, veel vlees) is echt amper te doen. Dat eiwitgehalte ligt zo anders dat veel honden daar niet goed tegen kunnen, zeker niet in het begin. Het is hetzelfde als een vegetariër ineens op enkel vlees laten leven.

VeraaaBalloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:12

vaak moet je van goedkoop voer ook meer geven om ze genoeg voedingswaarden binnen te laten krijgen. In verhouding kan het in sommige gevallen ook nog duurder worden. Ook is goedkoop voer vaak erg zout. ik weet zelf persoonlijk niet als ik dan zelf er een hond bij zou nemen als je het niet zo krap hebt. :D

BonnyyyyyyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:12

vanuit de honden school kreeg ik canex aangeraden!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:13

Onze Engelse Stafford kwam hier op RC, had nog nooit iets anders gegeten. Hebben hem eerst in ongeveer 6 dagen omgezet naar KVV, en dit dan weer omlaag(50/50) gezet door Sam's te voeren. Dit allemaal in ongeveer 2 weken tijd. Niemand zegt ook dat je direct om moet gaan dat is voor geen enkele hond aan te raden. Er zijn genoeg honden die daar inderdaad niet tegen kunnen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:30

Ik heb in de 9 jaar dat ik mijn hond heb vele brokken geprobeerd en hij doet het al gauw "goed". Maar Royal Canin staat echt bovenaan en geef ik nu ook al een aantal jaar uitsluitend. Ik hoef er relatief weinig van te geven om hem op gewicht te houden, en hij poept hooguit 2 keer per dag een net pistoletje :)F Daarnaast heeft hij bijna nooit issues met maag en darmen. Overigens ook niet met gewrichten, tanden, ogen, oren. Dat zegt toch wel wat lijkt me. Je betaalt bij Royal Canin naar mijn idee niet alleen voor de marketing. Zij doen ook veel onderzoek om voor verschillende typen dieren de juiste voeding samen te stellen. Welk ander merk heeft er nou voor verschillende rassen, maten en leeftijden een andere brok? Dat is echt niet alleen marketing hoor (al zullen sommigen daar toch nooit van te overtuigen zijn, en dat ga ik ook niet proberen).

Ik zelf heb ook een periode heel, heel krap gezeten en dan ga je naar alternatieven kijken. Dat is begrijpelijk. Alleen eigenlijk zou dat je uitgangspunt niet moeten zijn natuurlijk. Maar dat is wel genoeg gezegd. Ik viel ondanks mijn krappe budget uiteindelijk steeds weer terug op RC, na alle scheitaanvallen, hongerlapperij en andere dingen die hij met de RC gewoon echt niet had. Ik moest daarvoor wel op heel veel dingen beknibbelen hoor. En dat moet je maar net willen. Is ieders eigen keus!

RC is trouwens een paar keer per jaar in de aanbieding met 3 kilo extra. Ik betaal dan 50-55 euro voor 18 kilo en doe daar echt wel een week of 6 mee (als het niet meer is) met een hond van 27 kilo. Dus zo duur is het nou ook weer niet, eigenlijk.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:29

Royal canin club is er ook,
Geloof tenminste dat ie zo heet. Is opzich het zelfde maar iets goedkoper.

Zelf voeren wij voor 3 kleine honden eukanuba kip en rijst of lam en rijst.
Dit voeren we nu al 2-3 jaar en ze doen het er goed op.
Mijn hond(cairn terrier) had flink huidproblemen. Jeuk etc.
Wij zijn dus op zoektocht gegaan en dit werkt, tevens krijgt ze geen runder kausnacks meer. Wel kip snack of varkensoortjes.
Wij kopen een grote zak en doen hier ca 7-8 weken mee. Weet het eigenlijk niet precies.
Vorige keer was het in de aanbieding bij de welkoop. 35 euro per zak ipv 45.
Grootste grap toen ik de zak betaalde zegt de meid achter de kassa, je hebt ook 10 euro aan spaartegoed op de kaart nu. Dus nog een zak meegenomen en slechts 25 euro voor de zak betaald :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:45

Ik snap niet dat jullie zo gek zijn van barf, wat gewoon kots betekent :+