Wij staan voor een raadsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:00

Miranda95 schreef:
En zoals k al zei hij krijgt alleen om.5 uur brokken

Ik dacht dat ik scheel werd, maar je had dit helemaal nog niet gezegd. Hoe dan ook, wat vind je van mijn eenvoudige suggestie? Ook ik denk dat het verstandig is om even een dierenarts te raadplegen en eventueel op ander voer over te stappen, maar de andere tip die ik je gaf is simpel én gratis, dus ik vind het jammer dat je er niet op reageert.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:10

Zoals jullie misschien lezen is het niet mijn hond en dus ook niet mijn kosten. En bepaal ik ook niet over het voer wat de hond krijgt. Kan het altijd aangeven aan me oma.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:11

Beste TS,
In je eerste bericht kwam je over alsof het spoed was enzo, je kunt ook voor advies bellen in het weekend, gewoon aangeven dat je twijfelt of het spoed is en nogal krap bij kas zit.
Doe dit wel overdag, 's avonds zullen ze niet zo blij zijn als je voor zoiets belt. ;)
Er zijn diverse goedkopere dierenartsen in de regio die ook heel goed bereikbaar zijn met het ov, kwestie van even op een ov-reisplanner kijken of op de site van de dierenarts, die in Harbrinkhoek (Markgraven, voorheen de Peuver Esch) heeft de bushalte bijna recht voor hun terrein, letterlijk nog geen 30 seconden lopen naar hun voordeur als je vanaf Almelo komt en vanaf de andere kant mss 5-30 seconden meer afhankelijk van het verkeer (ivm oversteken).
En zo zijn er vast nog wel meer die op korte afstand van een bushalte of station zitten. :)
Verder zijn er al veel suggesties gegeven voor betaling en over het voer, daar ga ik je verder niet mee vermoeien.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:11

Ik zou eens beginnen met 2x per dag een gemeten hoeveelheid voer geven. En dan het liefste wat beter voer.

Als het gaat inderdaad ook even naar de dierenarts.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:12

Azmay schreef:
Ik zou eens beginnen met 2x per dag een gemeten hoeveelheid voer geven. En dan het liefste wat beter voer.

Je was me net voor. 1x per dag in eigenlijk niet vaak genoeg in mijn ogen. Ook is het afwegen/meten van voer ook wel een stevig plan; daar bij kan je ook kijken op welke hoeveelheid hij misschien beter reageert.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:13

goeroe schreef:
Miranda95 schreef:
En zoals k al zei hij krijgt alleen om.5 uur brokken

Ik dacht dat ik scheel werd, maar je had dit helemaal nog niet gezegd. Hoe dan ook, wat vind je van mijn eenvoudige suggestie? Ook ik denk dat het verstandig is om even een dierenarts te raadplegen en eventueel op ander voer over te stappen, maar de andere tip die ik je gaf is simpel én gratis, dus ik vind het jammer dat je er niet op reageert.

Ik had antwoord op je berichtje gegeven! Ik had al meerdere keren bij reacties gezet dat hij alleen savonds brokken krijgt en sochtends of smiddags af en toe wat anders.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:15

Azmay schreef:

Hij krijgt voldoende eten en eet soms nog niet eens de aangemeten voer op. Op vlees reageert hij al helemaal niet goed dan is t de volgende dag dun of overgeven dus dat krijgt hij niet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:17

Miranda95 schreef:
Azmay schreef:

Hij krijgt voldoende eten en eet soms nog niet eens de aangemeten voer op. Op vlees reageert hij al helemaal niet goed dan is t de volgende dag dun of overgeven dus dat krijgt hij niet.

Honden zijn vleeseters, dus wellicht ligt het aan de introductie of kwaliteit van het vlees.
Wat krijgt hij extra? Meestal is dat onnodig, ongezond en dat kan veel problemen op zich geven zoals vetzucht.

De belangrijkste tip negeer je overigens, niet 1x super veel geven (en zeker niet in de avond) maar verdelen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:18

Wacht even, even iets anders TS.

Als het hondje zijn eten niet in een keer op krijgt, waarom dan niet verdelen over meerdere porties?

Jij eet toch ook niet alleen in de ochtend gelijk alles op, jij eet zelf ook in porties.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:21

AlwaysH schreef:
Wacht even, even iets anders TS.

Als het hondje zijn eten niet in een keer op krijgt, waarom dan niet verdelen over meerdere porties?

Jij eet toch ook niet alleen in de ochtend gelijk alles op, jij eet zelf ook in porties.

Hij krijgt 1 x per dag brokken
Tussendoor wat lekkers en sochtends brood met leverpastei geloof ik(is ook goed voor honden) en vandaags kreeg hij vanochtend klein beetje brokjes en vanavond ook weer omdat hij gisteren niet wou eten normaal als je zn brokken pakt staat hij naast je gisteren bleef hij liggen

AlwaysH

Re: Wij staan voor een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:22

Aar al die tussendoortjes zijn niet van belang, het gaat om zijn maaltijden. Deze hoor je naar behoren van de hond ook te verdelen :)

Miranda95

Re: Wij staan voor een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:23

Als je zn brokken verdeeld eet hij maar 1 x per dag geen idee waarom

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:26

Miranda95 schreef:
Mioux schreef:
Zaterdag is er altijd een dierenarts open, dus dat geloof ik niet ;) En ja ook ik ben zaterdagen langs dierenarts geweest toen het met 1 van mijn dieren niet goed ging. Overigens moest ik soms 15 min langer rijden maar je hebt dieren he dus dan moet je het er ook voor over hebben.

Of gaat het om de kosten wederom ? Want vind dat nogmaals geen excuus. Medische zorg ontnemen mag gewoonweg niet. En je kan in termijnen betalen. Dus het is een kwestie van rondbellen, riem om en gaan?

Moet je wel een auto hebben

Ik ben destijds met een golden retreiver in de bus gestapt nadat ie maar bleef kotsen. Ik vond dat het dier naar de DA moest dus zorg je er gewoon voor dat hij er komt. Niet linksom dan rechtsom. Ik had en heb ook geen auto. Dan maar met het ov. Dus dat is een banketstaaf.

Jij wilt gewoon geen geld uitgeven voor dat dier.
Ik had het geld toen ook niet. Maar afgesproken met de DA om het in termijnen te betalen en ik heb toen mijn laatste centen daar achter gelaten als blijk van goede wil.
Dan vreet ik zelf maar droog brood met een glas water.

Je blijft toch zelf ook niet met klachten doorlopen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:29

Miranda95 schreef:

Hoeveel geven jullie hem? Hoeveel scheppen/bakjes?
Je hoort het in mijn ogen ook af te wegen, dan weet je wat je hond eet en krijgt hij binnen wat hij binnen moet krijgen.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:30

Waarom krijgt de hond maar 1x per dag eten? Kan het niet zijn dat zijn lege darmen op het voedsel reageren en dus ineens als een gek aan het werk gaan waardoor hij heel erg snel moet poepen? Probeer de hoeveelheid die hij nu krijgt eens te verdelen over 2 of 3( bij een oudere hond) maaltijden en dus 3x per dag te voeren. Hierdoor zal er altijd wat in zijn darmen zitten en reageert hij misschien wat minder acuut op het eten.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:30

Ik ben destijds met een golden retreiver in de bus gestapt nadat ie maar bleef kotsen. Ik vond dat het dier naar de DA moest dus zorg je er gewoon voor dat hij er komt. Niet linksom dan rechtsom. Ik had en heb ook geen auto. Dan maar met het ov. Dus dat is een banketstaaf.

Jij wilt gewoon geen geld uitgeven voor dat dier.
Ik had het geld toen ook niet. Maar afgesproken met de DA om het in termijnen te betalen en ik heb toen mijn laatste centen daar achter gelaten als blijk van goede wil.
Dan vreet ik zelf maar droog brood met een glas water.

Je blijft toch zelf ook niet met klachten doorlopen.[/quote]

Het is niet mijn hond:)

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:31

jasmijn16 schreef:
Waarom krijgt de hond maar 1x per dag eten? Kan het niet zijn dat zijn lege darmen op het voedsel reageren en dus ineens als een gek aan het werk gaan waardoor hij heel erg snel moet poepen? Probeer de hoeveelheid die hij nu krijgt eens te verdelen over 2 of 3( bij een oudere hond) maaltijden en dus 3x per dag te voeren. Hierdoor zal er altijd wat in zijn darmen zitten en reageert hij misschien wat minder acuut op het eten.

Dan eet hij het niet en laat het tot savonds

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:32

Miranda95 schreef:

Laat hem wennen aan het meerdere keren per dag eten. Als jij normaal gesproken 4x op een dag wat eet zul je ook niet 7x op een dag trek hebben in iets. En moet je dus eerst wennen.
Laatst bijgewerkt door jasmijn16 op 25-06-16 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:32

AlwaysH schreef:
Miranda95 schreef:

Hoeveel geven jullie hem? Hoeveel scheppen/bakjes?
Je hoort het in mijn ogen ook af te wegen, dan weet je wat je hond eet en krijgt hij binnen wat hij binnen moet krijgen.

Iets meer dan een bodempje van voerbak als je meer geeft laat hij de rest staan

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:32

Waarom vraag je advies als je vindt dat het niet jou hond is?
Ook weet ik niet wat een bodempje is...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:33

Miranda95 schreef:
Ik had antwoord op je berichtje gegeven! Ik had al meerdere keren bij reacties gezet dat hij alleen savonds brokken krijgt en sochtends of smiddags af en toe wat anders.

Nu breekt serieus mijn klomp. Wijs maar aan dan waar je dat geschreven hebt. Pas toen ik er nogmaals om vroeg schreef je dat hij alleen om 5 uur brokken kreeg. Bij mij betekent 5 uur 5 uur 's ochtends en niet 17 uur 's middags en al helemaal niet 's avonds. Nu komt er nog bij dat hij ook wel eens op andere momenten voer krijgt. Het spijt me dit te moeten zeggen, maar je bent echt totaal niet te volgen. Mensen proberen je serieus te helpen, maar je spreekt jezelf voortdurend tegen. Blijkbaar was je in eerste instantie ook nog 'vergeten' te melden dat hij gister niet wilde eten en zelfs niet wilde opstaan. Hoe je hebt kunnen denken dat dat niet relevant was om te melden is mij echt een raadsel. Hier is geen advies tegen opgewassen. Ik kan alleen maar hopen dat het arme ding snel een dierenarts ziet. :(

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:34

AlwaysH schreef:
Waarom vraag je advies als je vindt dat het niet jou hond is?
Ook weet ik niet wat een bodempje is...

Omdat het de hond van me oma is zoals hier boven staat beschreven.
Die kleine hondenbakjes van de action

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:35

goeroe schreef:
Miranda95 schreef:

Nu breekt serieus mijn klomp. Wijs maar aan dan waar je dat geschreven hebt. Pas toen ik er nogmaals om vroeg schreef je dat hij alleen om 5 uur brokken kreeg. Bij mij betekent 5 uur 5 uur 's ochtends en niet 17 uur 's middags en al helemaal niet 's avonds. Nu komt er nog bij dat hij ook wel eens op andere momenten voer krijgt. Het spijt me dit te moeten zeggen, maar je bent echt totaal niet te volgen. Mensen proberen je serieus te helpen, maar je spreekt jezelf voortdurend tegen. Blijkbaar was je in eerste instantie ook nog 'vergeten' te melden dat hij gister niet wilde eten en zelfs niet wilde opstaan. Hoe je hebt kunnen denken dat dat niet relevant was om te melden is mij echt een raadsel. Hier is geen advies tegen opgewassen. Ik kan alleen maar hopen dat het arme ding snel een dierenarts ziet. :(

Dit dus. En trouwens, een hond die al in huis poept, niet op wil staan en niet wil eten begint toch wel een beetje als een spoedje te klinken in mijn oren?

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:40

[/quote]
Nu breekt serieus mijn klomp. Wijs maar aan dan waar je dat geschreven hebt. Pas toen ik er nogmaals om vroeg schreef je dat hij alleen om 5 uur brokken kreeg. Bij mij betekent 5 uur 5 uur 's ochtends en niet 17 uur 's middags en al helemaal niet 's avonds. Nu komt er nog bij dat hij ook wel eens op andere momenten voer krijgt. Het spijt me dit te moeten zeggen, maar je bent echt totaal niet te volgen. Mensen proberen je serieus te helpen, maar je spreekt jezelf voortdurend tegen. Blijkbaar was je in eerste instantie ook nog 'vergeten' te melden dat hij gister niet wilde eten en zelfs niet wilde opstaan. Hoe je hebt kunnen denken dat dat niet relevant was om te melden is mij echt een raadsel. Hier is geen advies tegen opgewassen. Ik kan alleen maar hopen dat het arme ding snel een dierenarts ziet. :([/quote]

Dit dus. En trouwens, een hond die al in huis poept, niet op wil staan en niet wil eten begint toch wel een beetje als een spoedje te klinken in mijn oren?[/quote]
Hij stond alleen niet op voor het eten kan gebeuren jij eet ook niet altijd

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:42

Ts als je dan al niet nar de da wil/kan zorg dan iig voor goed voer. Een oude hond dit geven is vragen om problemen. Ga naar een goede dierenwinkel en haal goede Senior brokken. Bv proplan of royal canin.

En verder kleine beetjes poepen in huis poepen kan ook zijn prostaat zijn of anaalklieren. Maar de enige die dat kan zien is een da.