Overigens rent ie als een haas naar binnen als er duiven of eksters laag over hem heenvliegen terwijl hij ligt te dutten en is hij ook bang van de eksters op de schutting. Deze lijken hem dan ook gericht uit te lachen, dus die vind ik ook niet leuk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:Als alle jonge vogelgrut zou leren vliegen en groot zou worden zouden het er veel te veel worden. Da's de natuur.
Het zou natuurlijk wel heel fijn zijn als je je kat bij voorbeeld kon leren om de mannetjespulletjes uit de vijvers te vissen.
elenaMM77 schreef:dan heb ik allemaal rare katten gehad (en we hebben er toch aardig wat gehad in de loop van de jaren)..
als er jonge dieren waren, pakte ze liever het kleine grut.. want dat wappert mooier over de grond..
de ouders zijn aggressors, die worden liever ontweken.
vind het wel apart dat jij steeds spreekt over de volwassen dieren die gepakt worden, terwijl de jongen eigenlijk vrijwel voor het oprapen liggen.
Meeste katten zijn ongelovelijke laffaards zodra hun prooi zich op hen stort peren ze m en zoeken een makkelijkere prooi. Moederdieren, zijn geen makkelijke prooi, sterker nog, de meesten vallen aan.
Koper schreef:Dat is wat ik probeer uit te leggen. Er ZIJN geen wilde dieren die de vogeltjes en muizen enz in toom houden. Omdat wij mensen de marters en vossen en weet ik veel verdreven hebben. En dus zelf voor een onbalans hebben gezorgd.
Het is de natuur dat een andere diersoort, al dan niet huisdier, daar op inspringt.
Mazida schreef:Ik vind het toch wel schokkend dat zoveel kattenliefhebbers het geen probleem vinden dat hun dier vogels opeet. Je wilt niet weten hoeveel vogels bedreigd zijn, zoals de huismus. De kat is dan echt een vijand voor deze vogels. De kat heeft geen natuurlijke vijanden en kan natuurlijk zelf niet nadenken. a/ls mens kun je wel je verantwoordelijkheid nemen en maatregelen nemen ervoor te zorgen dat je kat geen vogels opeet.
Lisitano schreef:Ik heb de eenden gevoerd afgelopen winter. Ik neem mijn hond zo mee naar de eendenvijver, heeft ie allemaal kuikens om mee te spelen tot ze stukgaan en nog net genoeg leven om te spartelen![]()
Zonder mij hadden ze toch niet geleefd en m'n hond kan de natuur mooi rechttrekken.
Yasmijntje schreef:Wat een hoop egoïstische mensen zeg die geen bal geven om de vogels en foutieve feiten vertellen.![]()
Fijn dat er katteneigenaren zijn zoals TS die er rekening mee willen houden en er iets tegen willen doen.
Al helemaal de katteneigenaren die lekker hun kat binnen houden of in hun tuin, top!
Tobbes schreef:Ik vindt zelf dat je met je huisdier anderen en de natuur geen overlast dient te bezorgen. En martelen van dieren vindt ik ook niet goed.
Vind zelf ook wel hypocriet dat mensen geen probleem vinden dat hun dier ander dieren schade aanricht terwijl wanneer iets met hun dier gebeurd dan wordt er moord en brand geroepen.
Eoweyn_x schreef:En wat heeft dat te maken met het onderwerp? Feit is gewoon dat katten het niet bij wilde vogels houden... Ik vind ook dat de baasjes verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun dieren. Andermans kat heeft een van mijn konijnen vermoord. Vervolgens heb ik onze hond erop afgestuurd toen die kat in de tuin zat en dát mocht weer niet! Dat snap ik niet. Als ik een kat wil, koop ik er zelf wel een. Mijn hond mag ook niet bij een ander in de tuin komen en huisdieren lastig vallen, toch?!