Super Betrouwbare Pitbullfokker? Ervaringen met Pitbulls?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:23

PTB schreef:
farahdiba46 schreef:
[quote="Jester_"
Maar een pitbull is geen schoothond.. Na een drukke dag ja..
nou, hond uit mijn bovenstaande stukje lag ALTIJD op schoot hoor :j

En het liefst nog in je kruipen als dat zou kunnen :D[/quote]
Hier ook hoor, lekker in bed onder de dekens :D maar dat vinden ze wel leuk, maar geen dagen alleen maar op de bank liggen

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:24

ik heb zelf ooit een amerikaanse stafford gekocht..als iemand van 17 zonder enkele honden ervaring
Wat een geweldig lief, zacht en aanhankelijk beest was dat zeg..kan menig ander ras niet aan tippen.

toen ik uiteindelijk een kindje kreeg heeft de dierenarts me regelmatig gezegd "hou dr lief!"
En ze was ook geweldig met mijn kindje gelukkig.

helaas is ze maar 14 geworden, maar het was een topbeest, absoluut een schoothondje (vond ze zelf :P) en ik vertrouwde haar blind.

ik snap de gewichtigheid waarmee mensen in de topic over bepaalde rassen pratne ook niet helemaal. Het is juist een heel fijn ras ..zolang je ze maar niet gaat lopen opfokken en er rare dingen mee gaat doen..maar dat geld net zo hard voor andere rassen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:25

Zo zie ik haar het liefst, lekker op schoot tegen me aan nadat ze helemaal moe is geworden na een bosrit met paard

Afbeelding

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:53

Humor, ik heb mijn stafxpitbu gekregen voor mijn 7e verjaardag. Mijn 7e!!! Als je gewoon met respect maar consequent met je hond omgaat is niks aan de hand. Genenfoutjes kunnen er altijd zijn, overal. Alsof het overgrote deel van de staffords agressief is. Sjonge jonge, wat een angst en onzekerheid. Ataxie heb ik nog bij geen enkele staff hier gezien.

Dadelijk zijn er maar nog weinig genenpoelen over omdat iedereen ze persee zuiver wilt, terwijl nu nog zo veel kruisingen lopen die eigenlijk echt de eigenschappen hebben. Mijn hond zou ik nooit willen afgeven, is altijd een troetelbeer geweest. Ik ken geen enkele staff/pitbull die savonds NIET bij de baas op schoot ligt. Zonder urenlange training ervoor. Zulke honden zijn super relax. Ik snap niet wat mensen er altijd van maken...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:58

Mensen moeten niet oordelen over een ras wat ze niet kennen. Is pure angst, onwetendheid eigenlijk.

Zeker heb ik ook zulke honden zien bijten, grommen... Sommige hadden gewoon genenfouten en die laat je inslapen, klaar. Weg ermee want dat wil je niet blijven verspreiden, dus ook niet iemand anders de kans geven. Honden die agressie tonen zonder reden (jaloersheid naar kinderen bijvoorbeeld) brachten we gewoon weg, je moet nooit risico nemen. Maar dat 'wazige karakter' zie je al als ze enkele maanden oud zijn. Als je je dier niet kan inschatten moet je er niet aan beginnen nee.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:35

0407Tamar schreef:
Omdat bij pitbulls wanneer ze echt bijten en niet happen hun kaken op slot gaan. Plus een jack russel is sws in mijn ogen geen bedreiging al zou ie agressief zijn. En ik ben absoluut geen fan van kleine honden.
dit is echt bullshit. Terriers(alle terriers zijn vasthoudend) zijn gewoon fel, daar komt ook het spreekwoord"zich ergens in vasrbijten als een terriër"vandaan.

Anoniem

Re: Super Betrouwbare Pitbullfokker? Ervaringen met Pitbulls?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:40

Ach toen ik 16 was, wou ik ook graag een pitbull.

Nu 5 jaar later hebben we 3 mechels en een labrador rondlopen. Maar hebben hiervoor ook andere rassen gehad. Helaas inmiddels allemaal al overleden.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:13

Hier een schat van een Am. Stafford.
Inmiddels 9 jaar en al wel een stuk rustiger. Zit absoluut geen agressie in. Wél laat zij duidelijk merken als een andere hond te ver gaat, maar bijten doet ze absoluut niet.
Ze is erg enthousiast en speelt juist graag met andere honden.
Wat ik als nadeel vind is de vooroordelen over het ras. Mensen ( vooral met kleine hondjes) schieten spontaan in de stress als ze die van ons zien. Kleine hondjes worden opgetild, baasjes gaan gillen en zelfs mensen die boos stampen naar onze hond?!
Je zult ons dan ook niet op zondag zien wandelen in een druk hondengebied. Onze hond zou het geweldig vinden, maar door de angst van andere eigenaren is het voor ons minder leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:37

xSlvna schreef:
Humor, ik heb mijn stafxpitbu gekregen voor mijn 7e verjaardag. Mijn 7e!!! Als je gewoon met respect maar consequent met je hond omgaat is niks aan de hand. Genenfoutjes kunnen er altijd zijn, overal. Alsof het overgrote deel van de staffords agressief is. Sjonge jonge, wat een angst en onzekerheid. Ataxie heb ik nog bij geen enkele staff hier gezien.

Dadelijk zijn er maar nog weinig genenpoelen over omdat iedereen ze persee zuiver wilt, terwijl nu nog zo veel kruisingen lopen die eigenlijk echt de eigenschappen hebben. Mijn hond zou ik nooit willen afgeven, is altijd een troetelbeer geweest. Ik ken geen enkele staff/pitbull die savonds NIET bij de baas op schoot ligt. Zonder urenlange training ervoor. Zulke honden zijn super relax. Ik snap niet wat mensen er altijd van maken...

Dat zijn geen genenfoutjes. Daar zijn die honden namelijk voor gefokt. En klopt dat ze (meestal) erg lief zijn voor de baas en de kinderen, helaas vaak niet voor het schoothondje van de buurvrouw. En die legt het af tegen de kaken van een staff of pitbull.
Er zijn zoveel honden vreselijk lief en relaxed. Waarom dan bewust kiezen voor een hond welke gefokt is om andere honden te doden.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:46

Ik ken wel een fijne engelse stafford fokker. Zij fokt erg op meegaand karakter. De hondjes die bij haar vandaan komen zijn energieke en lieve hondjes. Vaak denken ze een schoothondje te zijn alhoewel ze daarvoor net te groot zijn. PB me maar als je wilt weten wie

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:52

Jester_ schreef:
Maar een pitbull is geen schoothond.. Na een drukke dag ja..

Onee? :+
Afbeelding

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:55

Buiten haar drukke momenten om zou ze het liefst de hele dag bij mij op schoot liggen idd :')

Liefst met een dekentje

Afbeelding

@ TS, ik heb je een pb gestuurd. Dan kan ik je het hele verhaal van Zenna en mij doorsturen als je wilt.

Heb haar van pup af aan, maar nu na ruim 7 jaar ben ik nog dagelijks met haar bezig om alles rustiger en beter te krijgen.

Heb al ontelbare keren gehoord, doe haar toch weg, je kan nooit naar het bos, ze kan niet los enzovoorts. Nu gaat ze voor geen goud weg, maar weet wel waar ik aan begonnen ben.

De volgende hond wordt een hond met een mindere drive als deze dame en met een hogere drempel.

Want hele kleine dingen kunnen haar compleet uit haar stekker laten gaan.

Gelukkig is ze naar mensen en kinderen enorm lief, druk en lomp, maar zit er geen kwaad in.

Tot we naar buiten gaan. Dan heb ik een totaal andere hond.
Laatst bijgewerkt door loez op 26-05-16 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:56

Haha ja zulke fotos heb ik ook wel :D maar as i say, die honden moeten wel wat doen overdag, niet de hele dag op de bank liggen :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:00

Sammyoo schreef:
xSlvna schreef:

Dat zijn geen genenfoutjes. Daar zijn die honden namelijk voor gefokt. En klopt dat ze (meestal) erg lief zijn voor de baas en de kinderen, helaas vaak niet voor het schoothondje van de buurvrouw. En die legt het af tegen de kaken van een staff of pitbull.
Er zijn zoveel honden vreselijk lief en relaxed. Waarom dan bewust kiezen voor een hond welke gefokt is om andere honden te doden.

Took the words right out of my mouth.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:02

loez schreef:
Buiten haar drukke momenten om zou ze het liefst de hele dag bij mij op schoot liggen idd :')

Liefst met een dekentje

[ [url=m/efWHWJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

@ TS, ik heb je een pb gestuurd. Dan kan ik je het hele verhaal van Zenna en mij doorsturen als je wilt.

Heb haar van pup af aan, maar nu na ruim 7 jaar ben ik nog dagelijks met haar bezig om alles rustiger en beter te krijgen.

Heb al ontelbare keren gehoord, doe haar toch weg, je kan nooit naar het bos, ze kan niet los enzovoorts. Nu gaat ze voor geen goud weg, maar weet wel waar ik aan begonnen ben.

De volgende hond wordt een hond met een mindere drive als deze dame en met een hogere drempel.

Want hele kleine dingen kunnen haar compleet uit haar stekker laten gaan.

Gelukkig is ze naar mensen en kinderen enorm lief, druk en lomp, maar zit er geen kwaad in.

Tot we naar buiten gaan. Dan heb ik een totaal andere hond.

Lief! Hier het liefst ook onder het dekentje :')
Afbeelding

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:04

Aw wat een dropjes allemaal

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:05

lieve foto <3

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:11

Sammyoo schreef:
xSlvna schreef:

Waarom mensen kiezen voor een pitbull-achtige (SPA) snap ik wel hoor. Het atletische lichaam gecombineerd met die enorme drive en die knuffeligheid (overdosis liefde) naar mensen toe is iets dat je bij vrijwel geen andere rassen vindt.

Maar, daar hoort wel een flinke klap verantwoordelijkheid bij dat je een hond hebt die minimaal 50% kans heeft om hondagressief te worden en dan wel serieuze schade aanricht. Maar zelfs zonder dat ze hondagressief zijn sterk, snel en lomp genoeg zijn om ook al schade aan te richten bij kleine honden. Dat is voor mij de reden om mijn honden erbij weg te houden. Ik kan van een afstand niet zien bij welke 50% de hond hoort en ook niet of hij mijn honden in zijn spel heel laat. 1x een heup uit de kom vind ik wel voldoende en ik ben blij dat één van mijn andere honden nu redelijk van haar angst voor grotere honden af is nadat ze een aantal keer flink overlopen was.

Als je een SPA neemt, dan moet je niet met je hond naar het bos willen op zondagmiddag, dan moet je niet lekker willen beppen met andere hondeneigenaren op het losloopveldje. Dan moet je er vanuit gaan dat jouw hond beperkte hondcontacten zal hebben en dat jij daarvoor moet compenseren. Dat je een hond hebt die voluit wil gaan, en daar dus lekker mee aan de slag gaat. Niet eens per week, maar 3-6x per week.

En misschien behoort jouw SPA wel tot die 50% die goed gaat met andere honden en misschien zelfs tot dat kleine deel dat ook in spel voorzichtig is, maar in het asiel zie je dat er een hoop eigenaren niet beseffen dat deze risico's in hun hond zitten en kunnen daar niet mee om gaan. Er zitten, vergeleken met hoeveel honden en van dit rastype ongeveer geboren worden, 3x zoveel SPA's in het asiel als andere rassen. Dat zitten ze niet omdat het zulke makkelijke honden zijn die geen andere hond kwaad willen doen en genoeg hebben aan een rondje rond de kerk. Een labrador, om een ander veel voorkomend type hond te nemen, kom 4x zo weinig in het asiel voor als verwacht (met hoeveel er zijn).

De term schoothondje is sowieso bedriegelijk. Maar over het algemeen worden daar honden mee bedoeld die zich relaxed blijven gedragen als ze 3x 10 minuten uitgelaten worden aan de lijn en van een klein formaat (tot ±6kg). Ik gebruik bewust niet de term voldoende aan hebben, want in mijn ogen doe je iedere hond tekort aan zo weinig wandelen, maar er zijn echt groepen hondjes die zich daar prima bij neerleggen en binnen gewoon gaan slapen of een rondje gaan wandelen in plaats van het huis op stelten zetten. Van meubels springen (bank - tafel - stoel - salontafel - bank - stoel), naar behangtrekken (weer 3 vierkante meter gedaan vandaag), staart jagen, boven mensen uit springen, etc.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:03

Sammyoo schreef:
xSlvna schreef:

Kan het niet beter verwoorden :j.

Snap niet dat mensen dit maar blijven ontkennen -O-. Lees je dan niet verder dan wat je wilt lezen >;)(of lezen niks en kopen op uiterlijk :'))

Mizora +:)+ +:)+

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:07

0407Tamar schreef:
geerke schreef:
ik heb gevraagt of je ervaring had....nooit een antwoord op gekregen

Heb ik geen bericht van gezien. Maar als ik geen reactie geef dan trek jij gelijk de conclusie dat ik geen ervaring heb. Vind ik wat vreemd. Echter, ik heb op een colliedrijverij (met schapen) gewerkt daarbij ook geholpen met de training en opvoeding. Thuis hebben wij al honden as long as i remember. En ik laat voordurend honden uit voor andere mensen. Ik heb een aantal weken tijdens mijn verblijf op mn vakantie adres op de Pit van een kennis gepast.

Geen ervaring zei je? Kan je zeggen dat het niet genoeg is maar het is dan ook nog niet zo ver :o

Goed dat je er nu nog niet aan begint. Een keer op een pitbull achtige passen is niks aan ervaring mbt deze rassen. Ervaring moet je ook opdoen, maar dan zou ik eerst heel wat informatie en boeken lezen over de oorsprong/genen/bloedlijnen van de pitbull. Tevens ook het verschil tussen een SBT, AST, APBT en misschien zelfs wel een bully.

Wie weet valt je keus dan heel anders. :+. Maar oriënteren kan nooit kwaad +:)+.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 20:37

Fijn dat er mensen zijn die ook daadwerkelijk ervaringen delen super fijn! Ik zag hele leuke plaatjes voorbij komen!!

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:13

ik haak weer eens even in,

om even terug te komen op het ''genenfoutje'' , hondenagressie bij pitbulls/staffords's enzo is absoluut geen genenfoutje , ze zijn er immers actief voor gefokt, agressief zijn naar mensen echter wel een genen fout.

het grooste probleem is wel eigenaren die er veel te makkelijk over denken, vaak hoor ik het excuus '' ja maar de pitbulls van de dogwispher kunnen wel bij andere honden '' , joh droom lekker verder want de gemiddelde eigenaar heeft nog de kennis nog de vaardigheden van de dogwhisper. En vaak gaat het dan fout, en probeer dan maar eens zo'n hond van de keffer van de buren af te trekken, de hond is immmers aan het werk en hij ziet het probleem niet, daarom kijkt zo'n hond vaak ook zo beduust als hij eenmaal van de andere hond is afgetrokken, want hij deed immers zijn werk, zo'n hond weet niet dat het fout is om te vechten,en dan boos worden op de hond NA het vechten heeft al helemaal geen zin, want hij was immers aan het werk.

onderschat zo'n type hond niet, voor dat je een pitbull in huis neemt moet je bereid zijn om je zondagse wandelingen door het honden park op te geven, je moet bereid zijn om een 3 meter hoog hek te bouwen zodat je pitbull geen passerende hond aanvalt ( in het ergste geval ), je moet bereid zijn om maanden of niet jaren lang te trainen, je moet bereid zijn om het beeld van een hond vriendelijke pitbull uit je hoofd te zetten, en het belangrijkste je moet je kunnen hond laten inslapen als hij een mens bijt. Als je dit kan en wilt dan kan je overwegen om een pitbull te nemen.

ik zeg dit niet om het idee uit je hoofd te halen, ik zeg dit zodat je weet dan je leven veranderd zodra je een pitbull neemt, gelukkig vaak in de positieve manier :) want zeg zelf ze zijn naar de baas gewoon grote schoothondjes die niets liever willen dan de hele dag op schoot zitten .

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:14

Wat vertel je dat mooi Aidenn.

Wist hè dit al TS ? Kan je hier ook mee leven ?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:21

Mizora beschrijft het enorm goed.
In het verhaal wat ik naar ts heb gestuurd is dit idd ook duidelijk leesbaar haha.

Lekker naar het bos? Kan ik niet. Ik heb 1 bos hier in de buurt waar ik op een doordeweekse dag af en toe heen kan omdat daar zelden mensen lopen. Wel heb ik altijd iemand bij. Voor het geval er een hond los loopt.

Over elk ding wat ik wil ondernemen moet ik nadenken. Zenna kan nergens mee naar toe. Of ik moet weten dat er echt geen hond is.

Ze kan sinds kort af en toe mee naar stal. Hond van stal binnen met de deuren op slot en de lange lijn blijft er aan zitten. Ook al is de wei 100% afgesloten. Overal en altijd alert blijven. Enzovoorts.

Wauw, ook aidenn beschrijft het ook enorm
Goed! Zeker niet om bang te maken idd, maar je moet dit ras gewoon echt niet onderschatten.

Iets wat ik zelf ook heb gedaan toen ik 18 was. Aaaaahw doe ik wel even.

Bloed zweet en tranen. Sinds oktober een nieuwe trainster en ik kan zeggen dat mijn lieve hond en ik Elkaar nu beter leren kennen en begrijpen.

Wij snapten elkaar totaaaal niet.

Er is echt al een flinke verbetering. Zijn er echt nog lang niet. Maar we komen weer buiten samen. Ik durfde bijvoorbeeld niet meer de straat op met d'r omdat ze bij de deur al in een monster veranderde.

Het 'positieve' is dat ze echt lief naar mensen en kinderen is. Anders had ik haar eerlijk waar in laten slapen.

Ook een regel die ik voor mezelf gesteld heb, als ik zenna om wat voor reden dan ook niet kan houden, dan gaat ze naar de dierenarts. Ik zou haar nooit durven herplaatsen.

En nee, dierenartsen slapen geen gezonde honden in die geen rare incidenten gehad hebben, maar gelukkig kent mijn dierenarts onze historie en weet ik zeker dat zij op dat moment achter me staan.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 08:32

briitje schreef:
Wat vertel je dat mooi Aidenn.

Wist hè dit al TS ? Kan je hier ook mee leven ?

Dit wist ik inderdaad ja.
En klopt
Het scheeld dat ik me nu een beeld vorm met hoe ze zijn. En ja hoor kan ik mee leven. De pit van die kennis was ook 'agressief, maar ze bleek gewoon veel te veel energie te hebben. Zodra ze door had dat ik met r naar het park vind keek ze nergens naar. In het park had ze een muilkorfje om voor de zekerheid en kon ze ravotten met de andere honden. Enik weet echt wel dat t niet iets is van ohw dah doe ik ff. Je maakt ook nie even een paard zadelmak. Dus ik ben me heel erg bewust van de gevolgen.