herplaatsers: succesverhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:13

Helaas wordt Tintin nu ingeslapen. Acuut nierfalen. Hij heeft 10 maanden in een kast geleefd voordat hij bij ons kwam. Heeft 4 mooie jaren gehad maar mijn hart huilt. Het verlies van Tin overschaduwt nu de blijheid over de komst van Spaanse Ximo.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:35

Buck, Border Collie reu, 11 jaar, via zijn fokker herplaatst. Volgens zeggen was zijn vorige baasje bang omdat hij z'n lippen optrok en tanden liet zien. In combinatie met zijn staalblauwe ogen kwam dat bedreigend over. Na enige tijd opgesloten in een garage is hij teruggenomen door zijn fokker en via een oproep op internet bij mij.

Wat heb ik een geluk dat deze hond in mijn leven is gekomen ! Hij is mijn maatje, mijn allesie <3 Al 6 jaar gaan we iedere zaterdag schapen drijven, wat heeft hij me veel over mijzelf geleerd.

En ja, hij trekt z'n lippen op....hij 'lacht' je toe als ie je heel lief vind ....gevaarlijk lieve hond :D

Afbeelding

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:47

Hier ook steeds herplaatsers, al van kinds af aan opgevoed met allemaal beestjes in het asiel. Mijn ouders hebben momenteel 4 asielhondjes rondlopen.

Ik zelf heb onze hond Flo vorig jaar geadopteerd via Spaanse Honden In Nood. Een klein, overactief bundeltje liefde. Ze was 9 maanden oud toen we ze adopteerden. Ze is samen met haar zusjes op 4 maanden in het asiel terecht gekomen nadat ze allemaal in het dodingsstation waren gedumpt, op elkaar gepakt in een kotje. Ze hebben hier een week in gezeten tot het asiel langs kwam om honden vrij te kopen. Haar zusjes waren vrij snel geadopteerd, Flo heeft nog 5 maanden langer in het asiel gezeten. Ze kende niets in het begin en was nogal onzeker. Ze is nu na een jaar verandert in een zelfzekere hond, ze gaat mee joggen, mee aan de fiets en we doen agility wat ze zeer goed op pakt! We zijn zo blij met haar. Binnen 2 weken komt ons 2e adoptiehondje aan, eentje van intussen 1 jaar, zij is begin oktober 2015 in het asiel terecht gekomen.

Dit is ons Flo:

Afbeelding

Aan mijn weide worden elk jaar wel kleine katjes gedumpt. Sommige tam sommige wild, ik vang deze maak ze tam en zoek er dan een goede thuis voor. Nog nooit eentje zelf bij gehouden, tot deze gedumpt werd. Ongeveer 4 maanden oud (net niet meer schattig genoeg voor sommige mensen...) en een gigantische navelbreuk. Meteen laten opereren en laten bekomen en die ging niet meer weg natuurlijk ;-) Billie komt heel erg goed overeen met onze hond, ik hoop dat dit ook gaat klikken met onze nieuwe adoptiehond!

Onze prachtige Billie, intussen uit gegroeid tot een prachtige kat:

Afbeelding

En de 2 samen:

Toen we Billie nog maar net hadden
Afbeelding

Foto van vorige week, slaaphoudingen worden aangepast ;-)

Afbeelding

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:48

Och wat sneu nou mystica |( Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:44

Catnip schreef:
VivaLaVida schreef:
Ik heb een kat uit de bosjes gehaald terwijl ze lag te bevallen in de regen telt dat ook :') die mauwde smorgens om 6u al voor de beneden deur maar ik dacht dat is n krolse kat... En ze was niet dik te noemen maar ook niet mager.

Zien we smiddags haar toch liggen in de bosjes!
Met netgeboren kitten in een doos in de badkamer gezet, verwarming aan, kleintje warm gewreven.. Moederpoes lag gewoon te spinnen en kopjes te geven!
Toen hadden we dus ineens 4 katten in ons appartement!
Gezocht naar evt eigenaar maar nee.
Inmiddels zijn de kittens alweer 6. 2 bij mijn zus en 1 plus moederpoes bij ons :)
Lievere poes bestaat niet, het is mn schaduw :+:

Ach wat lief <3 mooi verhaal! Je was een reddende engel op precies het goede moment!

Sammyoo schreef:
Wat een mooi verhaal VivaLaVida!

Toevallig vandaag onder narcose een grasspriet uit dr keeltje gehaald. Ze bleef maar overgeven gister, spontaan.
Was wel even heel bang dat het wat anders was, en ik kan me geen leven zonder haar meer voorstellen!

MamaMiesje

Re: herplaatsers: succesverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:55

Wij hebben ook een herplaatser:
nadat de Abessijn en de 'blauwe' HTK (destijds ook uit de opvang :) ) waren overleden, was onze Bengaal Maliki als enige over. Hoewel hij gek is op ons en graag veel aandacht heeft, mistte hij toch wel een speelmaatje.

Een poes wilden we niet - onze eerste Bengaal was een dame en dat klikte helemaaaaaaaal niet met de Abessijn en de HTK, dus zij is herplaatst bij mijn neef; de andere kant van een succesvolle herplaatsing dus :D

Alleen een mannetje dus. Ik heb een bevriende fokker gevraagd of zij nog een herplaatser wist en dat wist ze. Ik heb de toenmalige eigenaar gemaild en een zeer uitgebreide karakterbeschrijving gegeven van Maliki en beschreven wat ik een goed bijpassend karakter van de andere kat zou vinden.
Lang verhaal kort: vrij snel hebben we Chico opgehaald en binnen 3 dagen was 'ie vriendjes met Maliki, binnen een week aan mijn man gewend (hij kende eigenlijk geen mannen die bij hem in huis woonde ;) ) en binnen twee weken was hij aan de kinderen gewend (ook dat kende hij niet). Kortom: top herplaatsing!!

Afbeelding

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:43

Vorig jaar waren we op zoek naar een maatje voor onze hond. We kozen ervoor om op de wachtlijst te staan voor een pup bij een fokker.
Onze hond hadden we ook als pup van een fokker. Met herplaatshonden hadden we nog geen ervaring.
De pups werden geboren, maar met onze hond ging het steeds slechter. Zo slecht dat we hem afgelopen november moesten laten inslapen. Hij had sinds zijn geboorte al HD.
Twee weken later gingen we de pup ophalen, maar die kregen we al ziek mee. We zijn meerdere keren bij de DA kliniek geweest. De pup had IBD, een auto-immuunziekte en een huidallergie.
Na ruim 2 weken hebben we haar teruggebracht naar de fokker. Het gedrag van de fokker draaide 180 graden om, er was niks met de pup aan de hand, onze DA heeft het maar verzonnen etc. etc.
We hebben via derden te horen gekregen dat ze de pup hebben laten inslapen.

Maar goed, het vertrouwen in fokkers was weg. Maar we misten het wel om een hond in huis te hebben.
Daarom besloten we om naar een asiel te gaan. We zijn er 3x geweest, hebben aangegeven wat we zochten en hebben met meerdere honden gewandeld. Dan werden we "verliefd" op een hond, vroegen we om meer informatie, maar bleek de hond juist het tegenovergestelde te zijn van wat we zochten.
Ik keek dagelijks op herplaatssites, maar dan zie je bijtincidenten, niet in de buurt van andere dieren kunnen etc. Dus ik gaf het op, er is toch geen hond wat in ons gezin past.
Totdat mijn moeder zei dat ik eens op marktplaats moest kijken. Ik betwijfelde dat. Je zet toch geen hond op marktplaats?
Toch was ik nieuwsgierig, en ja hoor, daar kwam ik Diva tegen.

Diva was een therapie/aaihondje voor jongeren met autisme en/of gedragsproblematiek. De jongeren gingen met Diva trainen, knuffelen en op stap.
Wegens bezuinigingen in de zorg gingen ze over op Diabetic Alert Dogs. Hierdoor kreeg Diva te weinig aandacht en zochten ze een nieuw baasje voor haar waar er met haar getraind wordt.

Diva is een hele lieve, trouwe hond. Ze is een 5 jarige Lhasa Apso.
Toen ik haar nog maar 6 weken had ging ik al op dogdance wedstrijd met haar. Ze is heel leergierig en was al heel snel aan ons gewend.
Via Facebook houden we contact met de mensen waar ze vandaan komt.

Afbeelding

Als waakhond in het raamkozijn:

Afbeelding

Tijdens training:

Afbeelding

Mee naar de dierentuin:

Afbeelding

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:05

Onze husky Nika nu 11 jaar en al 10 jaar in bezit een super hond en de leider van onze groep honden

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:07

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:14

Leuk ook een husky :D!