farahdiba46 schreef:Jolandaa_ schreef:mij wel hoor, blind of niet. Ik hou van al mijn dieren met mijn hart en ziel.Hmm, hoe veel ik ook een dier kan houden. 3000 euro is ie mij niet waard. Zeker een blinde hond niet...
maar dan moet je het wel hebben liggen..
en dan moet er een kwaliteit van leven zijn + een redelijke levensverwachting..
ik neem aan dat jij geen 3000 euro spendeert om een hond 6 maanden langer te geven, hoeveel geld je ook hebt en hoeveel je ook van ze houdt neem ik aan?
Op bijstandsniveau ligt dat nog lastiger.
Want het kost jaren voor je 3000 euro bijeen gespaard hebt
en al die jaren heb je dan niets extra's voor wanneer er iets belangrijks in je leven gebeurd..
Je zal maar ineens een brug nodig hebben, heb hier net een rekening liggen voor 1350 euro..
Of je bril breekt net als je zorg max bereikt is..
hoe wil je dat dan opvangen.
Ik vind wel, hoe hard het ook klinkt dat het houden van huisdieren geen recht is maar een luxe.
Zelfs als je nadat je een dier aanschaft in een situatie terecht komt waarin je niets overhoud, is het nog steeds een extra uitgave post, een van luxe.. zelfs als het er een is waar je warmte en liefde bij vind.
Ik vind daarom ook niet dat er ergens geld vrijgemaakt zou moeten worden om 3000 euro te betalen voor een operatie.. Van dat bedrag kunnen 200 honden van mensen die ook niet rond kunnen komen geent worden tegen kostprijs..
Zulke bedragen voor een luxe naar 1 persoon, van gemeenschapsgeld, vind ik not done.
Helaas, als je zo'n dure operatie niet kunt betalen, ook niet in termijnen, dan is er gewoon maar 1 keuze en in mijn ogen is die keuze in dit geval ook nog eens in het betere belang voor het dier.