Vastgebonden hond in wandelgebied, hoe lang verantwoord?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:15

Drie kwartier vind ik niet kunnen.
Drie minuten vind ik niet kunnen.

Je laat je dier niet onbeheerd op vreemd terrein achter.
Nooit :n

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:36

Ehhhhh
Ik leg mijn hond niet voor een winkel. Ik moet er niet aan denken dat hij meegenomen wordt.
Sinds ik gewaarschuwd ben dat er honden gestolen worden om in te zetten bij hondengevechten al helemaal niet.
En ik ga niet uitproberen of het een hoax is of niet.

En als ik een hond aan een boom in een bos zie neem ik die mee.
Thuis bel ik dan Amivedi.
Afhankelijk of hij tot zijn baasje komt bij mij kan blijven, bel ik dierenambulance of hou het bij Amivedi.

Ik snap dat het een ander verhaal wordt als je baasjes natuurgebied in ziet lopen....bizar.
Hadden niet verwacht dat ze terugkwamen
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 01-05-16 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

elenaMM77

Re: Vastgebonden hond in wandelgebied, hoe lang verantwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:41

persoonlijk zou ik zodra de eigenaren uit zicht waren de hond hebben losgemaakt.. briefje aan het hek gehangen hebben:

aan de eigenaren van de hond die hier was aangebonden.. als u uw hond zoekt, deze zit in asiel: <Naam>.

hond bij het asiel afleveren en hopen dat de eigenaren goed schrikken als hun dier er niet meer staat.
Bij het asiel zou ik gemeld hebben dat ik een hond aangebonden had aangetroffen in de volle zon zonder water en zonder spoor van de eigenaren. en dat je een briefje hebt achtergelaten voor het geval dat.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:48

Echt? Die hebben zeker een dopje liggen maken... Niet echt gepast, arme hond.
Veel te lang...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:51

easygoing schreef:
Lekker makkelijk eline. Je kan een ander ook gewoon gelijk geven.

Huh, wat is dat nou weer voor onzin opmerking? Wees niet zo kinderachtig zeg. Nee, ik geef jullie niet gelijk, want ik ben het er niet mee eens, dat heb ik ook gezegd, maar omdat dit topic daar niet over gaat heb ik zoiets van ik meng me er verder niet meer in en ga ik geen verdere argumenten geven, want daar gaat het in dit topic gewoon niet om. Maar mijn PB box staat altijd open voor verdere discussie erover, of open een eigen topic als het jullie allemaal zo ontzettend dwars zit. Maar die hele discussie over je hond bij de supermarkt achterlaten en vechthonden, dat is gewoon off-topic gaan en dat is niet de bedoeling lijkt me.

Dus als je nog wat te zeggen hebt erover, PB me dan gewoon in plaats van dit topic te vervuilen met onzinnige one-liners.

@Elena: Ik zou dat niet zomaar doen of durven, maar aan de andere kant, dan leren ze hun lesje wel. Nu zijn ze er ook niet op aangesproken en doen ze het misschien gewoon wel vaker.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 07:57

Tis dat ts gezien heeft dat de hond is aangebonden en de tijd van aanbinden wist... stel dat je de hond aangebonden tegen het lijf loopt zou je hem idd zo meenemen met het idee "dumpertje"

Honden onbeheerd achterlaten , of dat nu in het bos, bij de super of waardan ook is, is niet slim.
Je wil niet weten hoe snel een hond gejat is, daarnaast kan je hond nog zo braaf zijn, je weet niet wie er aan je hond zit en in hoeverre die persoon hersens en begrip van het wezen hond bezit .
Stel dat de hond in het nauw gedreven word/zich bedreigd voelt en uit angst of andere emotie zichzelf verdedigt?
Drie keer raden wiens schuld het is...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:58

Mijn honden vinden iedereen leuk, lief en aardig dus zouden zo met een vreemde mee gaan denk ik. Geen haar op mijn hoofd die ze zo maar ergens achter zou laten, het zijn mijn beste matties tenslotte! Boven de emotionele 'waarde' die ze hebben, zijn ze ook nog eens leuk te verkopen overigens. Je zet toch ook geen dure fiets zonder slot zomaar ergens neer??

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:26

Op dit moment ben ik op het station en zit er vlak bij mij een jongetje van een jaar of 5 op een bankje. Zijn ouders hadden hem hier even achter gelaten en zijn zo weer terug. Moet ik nu de kinderbescherming bellen???

(Sarcastisch bedoeld
hoor)

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:29

elenaMM77 schreef:
persoonlijk zou ik zodra de eigenaren uit zicht waren de hond hebben losgemaakt.. briefje aan het hek gehangen hebben:

aan de eigenaren van de hond die hier was aangebonden.. als u uw hond zoekt, deze zit in asiel: <Naam>.

hond bij het asiel afleveren en hopen dat de eigenaren goed schrikken als hun dier er niet meer staat.
Bij het asiel zou ik gemeld hebben dat ik een hond aangebonden had aangetroffen in de volle zon zonder water en zonder spoor van de eigenaren. en dat je een briefje hebt achtergelaten voor het geval dat.

Juist er zijn dus mensen die jou als eigenaar niet vertrouwen. Jammer dat juist die mensen jouw hond dan niet met rust laten en je hond meenemen!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:32

Dus jij zou je hond zo aan een boom in het bos zetten? En je kind op een bankje op het station? Pfff of jij bent heel naïef, of ik ben erg wantrouwig.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:34

Jeetje wat een aso's. Iedereen had die hond zo mee kunnen nemen. Wie weet waar die hond dan terecht komt. Vind het ook erg onverantwoord.

Grappig altijd hoe iedereen moord en brand schreeuwt als iemand zijn kind (baby) een kwartier alleen thuis laat, maar wel een hond vastbinden bij de supermarkt of in dit geval gewoon op onbekend terrein. Echt... wtf :')

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:50

Thesserd schreef:
Jeetje wat een aso's. Iedereen had die hond zo mee kunnen nemen. Wie weet waar die hond dan terecht komt. Vind het ook erg onverantwoord.

Grappig altijd hoe iedereen moord en brand schreeuwt als iemand zijn kind (baby) een kwartier alleen thuis laat, maar wel een hond vastbinden bij de supermarkt of in dit geval gewoon op onbekend terrein. Echt... wtf :')

Als wer dan naar de leeftijd gaan kijken, verander de hond dan ook in een puppy van een paar weken, dan vind ik het een heel ander verhaal

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:54

Jennyj01 schreef:
Dus jij zou je hond zo aan een boom in het bos zetten? En je kind op een bankje op het station? Pfff of jij bent heel naïef, of ik ben erg wantrouwig.

Nee ik zou mijn hond heel waarschijnlijk niet zomaar zo achterlaten. Maar men moet zich niet zo bemoeien met andermans zaken alsof die hond doodgaat.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:16

A3a1 schreef:
Ehhhhh
Ik leg mijn hond niet voor een winkel. Ik moet er niet aan denken dat hij meegenomen wordt.
Sinds ik gewaarschuwd ben dat er honden gestolen worden om in te zetten bij hondengevechten al helemaal niet.
En ik ga niet uitproberen of het een hoax is of niet.

En als ik een hond aan een boom in een bos zie neem ik die mee.
Thuis bel ik dan Amivedi.
Afhankelijk of hij tot zijn baasje komt bij mij kan blijven, bel ik dierenambulance of hou het bij Amivedi.

Ik snap dat het een ander verhaal wordt als je baasjes natuurgebied in ziet lopen....bizar.
Hadden niet verwacht dat ze terugkwamen

Dat vastbinden van een hond is inderdaad sowieso niet slim...
Een oude man was eens ooggetuige (op een afstand) van een hond die vastgebonden voor een winkel zat. Een paar sadistische knullen gingen die hond pesten, die uiteindelijk één van die jongens beet... meteen een hysterische voorbijganger, die alleen het bijten zag, brullen dat "die hond dood moet" en weet ik wat nog meer, gelukkig kon die getuige de toedracht vertellen...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:19

Pff, ik zou ontzettend bang zijn dat iemand er met mijn hond vandoor ging...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:21

Het is toch niet de bedoeling dat je op de hond van een ander moet passen, ik had er iets van gezegd hoor. Nu doen ze dat gewoon nog een keer en hebben ze er niets van geleerd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:59

Ann99 schreef:
Jennyj01 schreef:

Nee ik zou mijn hond heel waarschijnlijk niet zomaar zo achterlaten. Maar men moet zich niet zo bemoeien met andermans zaken alsof die hond doodgaat.

Als niemand zich om een, in het bos vastgebonden, hond bekommerd dan gaat hij inderdaad dood. Je snapt toch zelf ook wel dat dit geen normaal gedrag is. Nou komen deze mensen na een tijdje gewoon terug maar dat kan een voorbij ganger toch niet weten. Hangt geen briefje m z'n nek met:ben even plassen zo terug.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:09

Ann99 schreef:
Jennyj01 schreef:

Ik vind dat als je een hond meeneemt naar een gebied waar geen honden toegestaan zijn, je gewoon om hoort te keren om een plek te gaan zoeken waar je met je viervoeter wel mag komen.
Dit is te achterlijk voor woorden dat mensen hun hond achterlaten omdat ze zo nodig door dat gebied willen lopen! Breng dan je hond thuis en ga dan terug maar laat je hond NOOIT om die reden achter!
Geen enkel excuus kan dit goed praten!
Aan mij hadden die baasjes een slechte gehad want ik had de politie gebeld!
Pff, hond achterlaten voor je eigen plezier... SCHANDE!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:53

Ann99 schreef:
elenaMM77 schreef:

Juist er zijn dus mensen die jou als eigenaar niet vertrouwen. Jammer dat juist die mensen jouw hond dan niet met rust laten en je hond meenemen!

liever dat iemand die hond bij een asiel of veilig adres neerzet dan dat 1 of andere randdebiel dat dier meeneemt... ik heb al gekkere dingen meegemaakt...
kennisje wat de hond even bij vriendin in de voortuin liet en bij die vriendin binnen ging...hond weg en die is niet heel terug gevonden :n
en dat is maar 1 van de voorbeelden.
het is gewoon niet wijs om je hond zonder toezicht ergens achter te laten/vast te binden
is er geen goed bedoelende voorbijganger die het beestje ergens veilig onderbrengen , dan kan het net zo goed een minder goed bedoelend type zijn die hem meeneemt.
of het dier schrikt zich simpelweg wezenloos van het 1 of ander , wringt zich los en je kunt weer een setje speurhonden in gaan zetten om een dier te behoeden van een zwervend bestaan , die topics zijn hier op bokt zelfs meermaals geplaatst.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:10

Ann99 schreef:
Thesserd schreef:

Grappig altijd hoe iedereen moord en brand schreeuwt als iemand zijn kind (baby) een kwartier alleen (thuis) laat, maar wel een hond vastbinden bij de supermarkt of in dit geval gewoon op onbekend terrein. Echt... wtf :')

Als wer dan naar de leeftijd gaan kijken, verander de hond dan ook in een puppy van een paar weken, dan vind ik het een heel ander verhaal

De leeftijd is het punt niet. Zowel de hond als het kind redden het prima even alleen thuis. Beide zullen waarschijnlijk gaan slapen, al zal de hond misschien wat gestresst zijn... so be it.

Het gaat er om wat er kan gebeuren. Argumenten bij baby's alleen thuis is altijd; stel er gebeurt wat met de moeder/vader, stel het huis vliegt in de fik. Onverantwoord dus toch?

In het geval van de hond; een oude hond met zwarte vacht in de zon = al not done, maar erger is nog dat er zat mensen op deze wereld zijn die zo'n hond gewoon meenemen. Met als doel broodfok of gevechten bijv.

Nouja, als je ook maar iets om je hond geeft, laat je zo'n dier dus niet alleen op een openbare en onbekende plek achter.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:29

Jennyj01 schreef:

Nee ik zou mijn hond heel waarschijnlijk niet zomaar zo achterlaten. Maar men moet zich niet zo bemoeien met andermans zaken alsof die hond doodgaat.[/quote]

Als niemand zich om een, in het bos vastgebonden, hond bekommerd dan gaat hij inderdaad dood. Je snapt toch zelf ook wel dat dit geen normaal gedrag is. Nou komen deze mensen na een tijdje gewoon terug maar dat kan een voorbij ganger toch niet weten. Hangt geen briefje m z'n nek met:ben even plassen zo terug.[/quote]

Natuurlijk gaat hij dood als hij daar zou blijven. Maar gezien het verhaal kon je er al 100% zeker van uitgaan dat die mensen terug zouden komen. Stond er geen bordje bij dat honden niet toegestaan zijn en zou ik die mensen niet hebben gezien dan had ik de hond zonder pardon meegenomen en naar het asiel gebracht

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:32

Ann99 schreef:
Natuurlijk gaat hij dood als hij daar zou blijven. Maar gezien het verhaal kon je er al 100% zeker van uitgaan dat die mensen terug zouden komen. Stond er geen bordje bij dat honden niet toegestaan zijn en zou ik die mensen niet hebben gezien dan had ik de hond zonder pardon meegenomen en naar het asiel gebracht

Eigenlijk kun je daar niet 100% zeker van zijn. Het komt heel vaak voor dat honden gedumpt worden.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:34

Grappig altijd hoe iedereen moord en brand schreeuwt als iemand zijn kind (baby) een kwartier alleen (thuis) laat, maar wel een hond vastbinden bij de supermarkt of in dit geval gewoon op onbekend terrein. Echt... wtf :')
[/quote]

Als wer dan naar de leeftijd gaan kijken, verander de hond dan ook in een puppy van een paar weken, dan vind ik het een heel ander verhaal[/quote]

De leeftijd is het punt niet. Zowel de hond als het kind redden het prima even alleen thuis. Beide zullen waarschijnlijk gaan slapen, al zal de hond misschien wat gestresst zijn... so be it.

Het gaat er om wat er kan gebeuren. Argumenten bij baby's alleen thuis is altijd; stel er gebeurt wat met de moeder/vader, stel het huis vliegt in de fik. Onverantwoord dus toch?

In het geval van de hond; een oude hond met zwarte vacht in de zon = al not done, maar erger is nog dat er zat mensen op deze wereld zijn die zo'n hond gewoon meenemen. Met als doel broodfok of gevechten bijv.

Nouja, als je ook maar iets om je hond geeft, laat je zo'n dier dus niet alleen op een openbare en onbekende plek achter.[/quote]

Juist als het mijn eigen hond zeer waarschijnlijk niet ( hoewel op Terschelling is dat echt geen probleem) maar een hond van een ander...ga je imo gewoon niet mee bemoeien. Tenzij het zeker is dathij gedumpt is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:37

Ik bemoei mij echt wel met de hond van een ander als ik daar noodzaak toe zie. Geen haar op mijn hoofd dat een hond op een warme dag in de geparkeerde auto laat zitten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:39

Dus een hond aan een boom binden in vakantietijd..... hoe dom ben je dan.

Iedereen weet dat honden aan bomen gebonden worden en dan niet met de intentie om even later terug te komen.

Het is dat TS de ware toedracht gezien heeft, als ik erbij uitgekomen was en had die hond zien zitten en verder niks, dan had ik de dierenambulance gebeld. Hadden ze hem mooi in het asiel kunnen ophalen.