Het blijft moeilijk om zo'n kleintje in leven te houden. Zeker omdat het al een hele zwakke start had. Mama overleden, dus geen biest gedronken en alle broertjes en zus waren ook al dood bij de geboorte. Het is al wonderbaarlijk dat hij het overleefd had.
Ik had met alle liefde nog dagen/weken opgelopen 's nachts voor het hummeltje, maar wanneer een dier geen dierwaardig leven kan leven dan is het klaar. De dierenarts zei nog dat ze een poging kon doen om hem op de intensive care op te nemen. Monitoren, antibiotica, infuus en sonde voeding en dan was de kans nog klein.. Nog niet eens over de kosten te spreken dan (in de €1000,-). Mocht er nou nog goede hoop zijn dat hij erbovenop zou komen dan had ik het waarschijnlijk nog wel gedaan. Maar grote kans dat het kleintje het 1 nacht volhield met een hoop pijn, alle kosten komen voor mijn rekening en vervolgens overlijdt de kleine alsnog. Dat vind ik niet dierwaardig.
Het is echt bizar hoe snel zo'n kleintje zwak wordt. Om 1u gewoon nog gegeten en gepoept en geplast. Om half3 wil ik hem weer voeden en toen zag ik bloed bij de plas, wat vervolgens overging in puur bloed. In eerste instantie 'hoopte' ik op een acute blaasontsteking. Daar had die nog bovenop kunnen komen, maar toen nieste die ook en zijn neusje was vochtig, dus grote kans dat hij ook de niesziekte had. Dan begint de moed je al in de schoenen te zakken.
Toen ik wilde checken of zijn reflexen nog werkte, reageerde die ook niet (als je ze op de rug legt moeten ze terug draaien, maar hij bleef liggen op zijn rug) Dan weet je dat het mis is en dat er vrijwel geen kans meer is. Maar je blijft hopen tot het laatste moment.
Ach neej was net aan het lezen vanaf het begin af aan (ik volgde het pas net ) Ik wou bij de 1e bladzijde zeggen ik volg, helemaal happy dat hij had gepoept en geplast en dan lees je dit god o god zo sneu, maarja ik zou liever in 1 keer dood gaan dan dat ik blijf leven en ga lijden, je hebt je best gedaan meis en sta klaar voor de volgende Lucky heeft de beste verzorging gekregen van iemand dat ie ooit kon hopen, stay strong meis Rust zacht Lucky rust zacht
Winged
Geplaatst: 07-04-16 21:34
Hè wat sneu.... goed gehandeld, maar had gehoopt op een nog lang zou hij leven einde. Helaas.. Sterkte!
Agossie, Je hebt de beste keus gemaakt, je hebt jezelf voor de volle 100% ingezet voor dit kereltje en je was bereidt om dat nog lang te doen. Helaas is het jullie niet gegund, maar inderdaad, het is beter dat je hem nu hebt laten gaan dan dat je nog verder bent gaan klooien met de intensive care. Hij had al weinig kansen vanaf het begin, maar je hebt het beste uit zijn kleine kansen gehaald.
Heel veel sterkte ts! Ik heb met veel plezier en respect naar dit topic gekeken, en zijn poepjes deden me laten lachen! En dan nog niet te spreken over z'n schattige uitstraling!
Maar ik denk inderdaad dat je de beste keus gemaakt heb voor Lucky!! Sterkte!
Ach, wat zonde, arme mauwk.. Maar weet wel dst je er alles aan hebt gedaan.. Respect voor jou.. Sterkte...
pinkie87
Geplaatst: 07-04-16 23:32
KimD schreef:
Ik heb het ook gedaan met twee kittens, heerlijk! En je krijgt er minder arrogante mormels voor terug.
Daar ben ik het niet mee eens als ik de kat van mijn zusje bekijk wat een arrogante kat joh niet normaal die miauwt je gewoon om 4 uur wakker omdat hij echt naar buiten moet . En doe je het niet dan gaat je deur er aan. En anders volgt er een klap stomdier
KellyDV
Geplaatst: 08-04-16 00:10
Heel veel sterkte!!
nuscaniels
Geplaatst: 08-04-16 00:31
Ach nee. Was zo blij met de positieve berichten wat betreft het poepen e.d. Sterkte.
Ontzettend lieve reacties allemaal. Die ontroeren me!
Gisteren was ik heel kalm onder het inslapen van Lucky, maar toen ik op bed lag moest ik toch even een traantje laten, ik had zo graag gezien dat hij uitgegroeid was tot een sterke kater.
Iedere keer denk ik dan ook: had ik niet iets kunnen doen nog voor hem. En dan kom ik bij zinnen en dan weet ik dat dat ook gewoon onmogelijk was geweest..
Gelukkig duurt het meestal niet heel lang tot ik weer een diertje aangeboden krijg om beter te maken of groot te brengen, dus daar wachten we dan maar met smart op! Hopen op een beter einde dan dit kleine hummeltje.
AH gut! Wat zonde dat het niet heeft mogen baten! Maarja zo'n jong klein hummeltje met zo'n slechte start.. De kans dat hij het zou halen was ook niet heel groot.