Onze Saarloos wolfhond heeft epilepsie - Update: ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

violafan

Re: Onze Saarloos wolfhond heeft epilepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:41

afstand moet voor zo'n hond idd geen probleem mogen zijn. En ze worden niet epileptisch van beweging, maar juist in rust. Heb je al naar bloed laten kijken? ze kunnen ook epileptisch zijn als ze te korten hebben. Laag suiker kan oorzaak zijn!

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:45

Hoe gaat het nu met hem? Hij zal waarschijnlijk wel slapen, die aanvallen hakken er flink in :)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 20:17

Bloed lijkt perfect in orde en ik heb inderdaad nooit de indruk gehad dat mijn honden overbelast zouden zijn van de dagelijkse wandelingen. Ze mogen gewoon hun leven als hond leiden zoals ze zelf verkiezen. Geen druk van trainingen of iets in die geest. Daar zijn het ook de honden niet naar eerlijk gezegd.

Hij is vandaag wel mee geweest naar buiten met de anderen en wilde graag wat wandelen. We zijn een half uurtje weggeweest in totaal.

Helaas lijkt hij er gewoon niet van op te knappen vandaag, hij blijft snel ademen met verhoogde hartslag. Ligt het liefst op de bank en je moet echt dwingen te drinken met een grote spuitpipet.

Hij heeft wel wat vlees gegeten maar hij lijkt er gewoon nog steeds niet helemaal bij te zijn. Pijn lijkt hij niet te hebben maar wel ongemak van iets blijkbaar.

Zijn temperatuur blijft stabiel op 38.5 graden, normaal dus. Ik maak me nog steeds zorgen, we hebben hem nu 4 druppels cbd laten oplikken.

Plassen doet hij goed maar had wat diaree vanochtend. Verder niet meer ontlasting gehad vandaag.

Het lijkt dat hij een minuutje of wat zijn attente blik heeft maar gewoon de weg kwijt is.

Afwachten maar en zorgen dat hij niet uitdroogt is het enige wat we kunnen doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:49

Na drie zon aanvallen zal hij idd wss wat tijd nodig hebben om te herstellen. Na een zware migraineaanval ben ik ook een dag of vier niet echt mezelf, dus ik vermoed dat het wat vergelijkbaar zal zijn.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:06

Ik heb het bij tjechen ook al zien voorkomen.
Aanvallen kunnen ook veroorzaakt worden door frontline pipetten of soortgelijke producten. Dat wordt heel weinig gedeeld, maar kan echt zo een aanval in de hand werken.

Wat een k*t fokker die niets meer van zich laat horen. Ik ben door mijn fokker altijd met raad en daad bijgestaan. Ik zou het verhaal echt niet stil houden nu deze niets meer laat horen. Dat hoort gewoon niet.

Hopelijk knapt ze snel op. Tegen de anvallen zou je ook cannabisolie kunnen proberen.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-maas ... -a2498381/

Verschrikkelijk om zo machteloos te staan :(:)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 21:14

betadine schreef:
Ik heb het bij tjechen ook al zien voorkomen.
Aanvallen kunnen ook veroorzaakt worden door frontline pipetten of soortgelijke producten. Dat wordt heel weinig gedeeld, maar kan echt zo een aanval in de hand werken.

Wat een k*t fokker die niets meer van zich laat horen. Ik ben door mijn fokker altijd met raad en daad bijgestaan. Ik zou het verhaal echt niet stil houden nu deze niets meer laat horen. Dat hoort gewoon niet.

Hopelijk knapt ze snel op. Tegen de anvallen zou je ook cannabisolie kunnen proberen.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-maas ... -a2498381/

Verschrikkelijk om zo machteloos te staan :(:)

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat je niet het hele topic gelezen hebt en begrijpelijk... Met de fokker heb ik nu zeer goed contact en ze helpen me ongelooflijk goed met raad en daad. Het zijn de verenigingen die je in de steek laten en de fokker is er ook al een tijdje geen lid meer van.

Hij krijgt nu een dag of zes al druppels cannabisolie en hij heeft geen frontline pipetten gehad sinds lange tijd, minstens een jaar geleden.

Ja het is vreselijk en je voelt je machteloos. Ik ga morgenochtend een rondje bellen voor een goede natuurgeneeskundige die ervaring heeft met epilepsie.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:42

woppeke schreef:
afstand moet voor zo'n hond idd geen probleem mogen zijn. En ze worden niet epileptisch van beweging, maar juist in rust. Heb je al naar bloed laten kijken? ze kunnen ook epileptisch zijn als ze te korten hebben. Laag suiker kan oorzaak zijn!

Vaak na de intensieve beweging als ze tot rust komen
Dit gebeurde hier ook altijd..te druk geweest,valt thuis in slaap op de bank en dan
kon hij zo de aanval krijgen
Laat zijn hart ook eens nakijken,onze heeft geen sporthart

Vergelijken met iemand die altijd gezond leeft veel sport en toch die hart aanval krijgt

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 07:15

Hij heeft een super hart. Tijdens zijn castratie wilde de dierenarts graag hun nieuwe hartecho apparaat testen, dat mocht van ons. Die was dus zeer oké met een complimentje van de arts.

En de keren dat hij een aanval had was vroeg in de ochtend en begin van de avond na een dag rust zelfs. Het is nu drie keer gebeurd, hij is kerngezond qua fysiek en sorry, maar hij krijgt gewoon voldoende beweging en zeker niet teveel. Op zijn eigen tempo en zonder enige druk. Echt niet teveel Ze hebben alledrie zelfs nog voldoende energie over na het uitlaten en geloof me, ik let echt heel goed op mijn honden hoe ze zich voelen. Als ik eens twee dagen wat minder tijd heb wordt hij ook vervelend in huis, zeker tegen de avond. Hij barst dan van de energie die hij niet kwijt kan. Ik deel de mening absoluut niet dat hij epileptische aanvallen heeft gekregen omdat hij in twee en een half jaar tijd helemaal stuk zou zijn gemaakt door gewoon mee op wandeling te gaan, mijn dierenarts is het daar ook mee eens overigens want die weet precies waar en hoe ik wandel. Klein dorpje....

Dit is hoogstwaarschijnlijk een vorm van erfelijke epilepsie aangezien hij aan alle criteria voldoet qua leeftijd, gezondheid enz. Daar kan niemand wat aan doen, zo goed mogelijk proberen te voeren en een stabiel en goed leven geven. Zijn aanvallen komen spontaan, het zijn er nu drie geweest. We hopen en bidden dat de olie zijn werk gaat doen, aangevuld met bach bloesem en gebalanceerd voer.

En nogmaals, je mag gerust eens een dagje meelopen, zo zwaar hebben ze het niet....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:14

Ook geen vaccinaties gekregen?

Ontzettend sneu dat hij nog niet weer de oude is. Bah :(

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:56

Ik woon 250 km bij je vandaan..dan maar hopen dat het ooit een keer beter gaat..sterkte verder

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 09:05

id_keers schreef:
Ik woon 250 km bij je vandaan..dan maar hopen dat het ooit een keer beter gaat..sterkte verder

Jammer! Heel erg bedankt voor je steun en meedenken. We hopen er allemaal op dat het weg zal blijven.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 09:07

Hannanas schreef:

Hij lijkt vandaag weer wat de oude te worden. Hij drinkt en kijkt helder, gelukkig.

Ja wel vaccinaties maar daar gaan we nu mee stoppen. Enkel de rabiës enting denk ik wel want hij gaat mee naar het buitenland. Daar moet ik me nog in gaan verdiepen maar de dierenarts denkt daar in mee gelukkig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:09

Nog niet veel verbetering dus. Wel knap k lote. Is naast bloed ook urine onderzocht trouwens? En is er een foto,van zijn hoofd gemaakt om uit te sluiten dat daar niks zit wat dit veroorzaakt.

De urine is misschien een rare controle maar vorige witte herder kreeg opeens vanuit het niets een heel zware aanval tijdens het spelen. En vrij snel daarna weer een. Oorzaak leek onbekend tot mijn opmerking hij plast wat meer. Dus urine opgevangen leek normaal van kleur maar was veel te waterig. Er was iets mis met een stofje wat niet aangemaakt waardoor de afvalstoffen ophoopten en hem de epileptie gaven. Na medicatie om die stof aan te vullen ging dat beter.

Uiteindelijk is hij een klein jaar daarna overleden aan een redelijk weinig voorkomende kanker bij andere honden dan de berner senner. Al was hij onze tweede witte die daaraan doodging.

En de saaloos vereniging tsja lang geleden al rare druiven. Wij hebben een kruising herder/wolf gehad. Beestje was in Antwerpen van de vogeltjes markt afgekomen. Was raar maar we (mijnnouders zus en ik) zijn dus met een hooguit 5 weken oude dubieuze kruising terug gekomen. Ik was toen 13 of 14.Wolf was heel,duidelijk te merken. Altijd ergens onder liggen. Heel veel natuurlijk gedrag. Eigen roedel ging goed, alles buiten roedel moest bij voorkeur dood. Voor ons dus een fije hond voor anderen onbetrouwbaar. Mijn nu bijna ex heeft zich letterlijk in moeten vechten in het roedel.

Hond overleed op 12,5 jarige leeftijd, je zou zeggen voldoende ervaring dus met wolfachtigen. Maar nee we mochten geen saarloos hond (pup of herplaatser) hebben omdat we geen aantoonbare ervaring hadden met deze honden. Of grote honden. Nu liep er op dat moment onze eerste witte herder ook nog rond. Maar nee hoe we ook vroegen we mochten niet eens op de wachtlijst komen te staan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:19

Willemina_L schreef:
Hannanas schreef:

Hij lijkt vandaag weer wat de oude te worden. Hij drinkt en kijkt helder, gelukkig.

Ja wel vaccinaties maar daar gaan we nu mee stoppen. Enkel de rabiës enting denk ik wel want hij gaat mee naar het buitenland. Daar moet ik me nog in gaan verdiepen maar de dierenarts denkt daar in mee gelukkig.

Ik bedoelde meer: is hij niet kort geleden gevaccineerd en heeft dat epilepsie getriggerd?
Wellicht eens kijken of je dat kunt ontstoren. Misschien kan laarakker er iets mee?

Gelukkig kijkt hij weer wat helderder.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:23

Ik lees je verhaal iedere update mee met een knoop in m'n maag, wat zal je je machteloos voelen....
Ik heb geen tips en/of ervaring (gelukkig). Wil je alleen sterkte wensen :(:)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 21:04

Jullie zijn allemaal echt heel lief en wat fijn dat er zo meegedacht wordt! Ik zal nog even proberen wat vragen te beantwoorden.

Hij is vorig jaar in oktober ingeënt voor het laatst, dat zal het niet getriggert hebben.

Urine is nagekeken, geen bijzonderheden. Bloed uitvoerig getest en gewoon oké. Hart is in goede conditie en hij eet en drinkt weer goed.

Hij is alleen de weg een beetje kwijt, denkt nu weer dat de teef loops is en dat is al een maandje geleden inmiddels. Die heb ik dus net even flink gewassen om een restgeur nog weg te krijgen. Was stiekem ook wel nodig, ik was ze hooguit één keer per jaar als het echt moet...

Hij is verder wat zoekerig en soms even verward maar er zit progressie in!

Ja mensen, het is een apart wereldje die verenigingen, dat is zeker!

Ik houd jullie op de hoogte, wellicht kan het anderen ook nog helpen.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 09:57

Helaas helaas, het leek weer een beetje beter te gaan maar vannacht weer een aanval. Hij kwam er wel direct uit deze keer. Hij lijkt er zelfs aan te wennen ofzo, de paniek en onzekerheid worden minder. Arm dier... We gaan de druppels nog een paar weken de kans geven, de bach bloesem is zo wieso voor de randjes en geen hoofdmiddel. Mocht het erger worden dan grijpen we in overleg met de dierenarts nog eens naar de pexion. Maar ik ga geen experiment van mijn hond maken met allerlei brouwseltjes en als het simpelweg geen leven meer is voor hem dan mag hij naar de eeuwige jachtvelden.

We blijven ondertussen wel positief en houden ook vooral zijn gemoedstoestand goed in de gaten!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:38

:(:) voor jullie allemaal.

Blijf duimen dat het onder controle komt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:50

Willemina_L schreef:
Helaas helaas, het leek weer een beetje beter te gaan maar vannacht weer een aanval. Hij kwam er wel direct uit deze keer. Hij lijkt er zelfs aan te wennen ofzo, de paniek en onzekerheid worden minder. Arm dier... We gaan de druppels nog een paar weken de kans geven, de bach bloesem is zo wieso voor de randjes en geen hoofdmiddel. Mocht het erger worden dan grijpen we in overleg met de dierenarts nog eens naar de pexion. Maar ik ga geen experiment van mijn hond maken met allerlei brouwseltjes en als het simpelweg geen leven meer is voor hem dan mag hij naar de eeuwige jachtvelden.

We blijven ondertussen wel positief en houden ook vooral zijn gemoedstoestand goed in de gaten!

Misschien is een scan van zijn hoofd dan toch de enigste oplossing, dat had je toch ook nog op de planning staan??

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 14:53

Ja dat moet ook zeker een keer maar niet als hij zo moe is en onstabiel.

We zullen al het nodige doen uiteraard maar voor een scan moet hij weer onder narcose en daar moet hij wel een beetje tegen opgewassen zijn..

Vandaag is hij verder vrolijk gelukkig en wil zelfs spelen tussen het slapen door.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:27

Wat naar zeg.. Arm dier. Wel dapper dat je er wel realistisch in staat, al hoop ik natuurlijk dat iets toch wel aan slaat.

Ik snap inderdaad dat een scan nu even geen optie is. Eerst maar eens kijken of je hem hier doorheen kan helpen en hopelijk weer stabiel(er) krijgt. Sterkte! :(:)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 21:38

Update

Wat een dag weer... afgelopen donderdag nog een aanval gehad en nu is het zaterdagavond. Het begon om vijf uur vanochtend, de eerste aanval. Om zeven uur weer een. Toen heb ik hem zijn eerste pil Pexion gegeven, in overleg met de dierenarts had ik die vrijdag al in huis gehaald. Om tien uur nog twee vlak achter elkaar en de laatste vandaag was om vier uur vanmiddag.

Positief is wel dat hij er iedere keer er normaal uitkwam en de laatste aanval zette ook niet door, het bleef bij speekselen en trillingen maar hij bleef overeind. Ik hoop vurig dat de medicijnen beginnen te werken!

De olie heeft dus weinig tot geen effect gehad helaas. We willen de Pexion een kans geven. En geloof het of niet maar hij is zelf heel vrolijk verder. Wil spelen met de andere hond en eet en drinkt goed. Het is zo akelig allemaal maar we blijven nu positief over de Pexion en zolang hij zelf vrolijk en opgewekt is gaan we ermee door.

Ook slaapt hij rustig en kan zich goed ontspannen. Lichamelijk is hij natuurlijk wel altijd in een super conditie geweest, hopelijk helpt hem dat. Ik verbaas me echt enorm over zijn energie.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:44

Hopen dat het nu steeds wat beter gaat met dat medicijn!!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:25

Eindelijk een enigszins positieve wending aan het verhaal. Hopelijk blijft het een stijgende lijn! Succes :j

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 16:58

Afkloppen.... Vannacht om één uur nog een aanzet tot aanval gehad maar die zette ook niet door! En vandaag tot nu toe vrolijk, spelen en helemaal zichzelf zonder aanvallen... :):)