[VOLG] hond heeft hangtepels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 10:23

meggiemeg schreef:
Tenzij je zelf thuis een reu hebt zitten en ze samen laat en veel weg bent kan je een dekking missen maar als het buiten gebeurt is bij een wandeling mis je dat echt niet, ze zitten voor een bepaalde tijd na de dekking vast aan elkaar en dat duurt wel even. Dat mis je echt niet.
Zou aan de dierenarts een brief vragen waarin staat dat ze ongeveer zo lang drachtig is en dat dat zeker bij de vorige eigenaar is gebeurt, hier mee zou ik ze aansprakelijk gaan stellen voor de extra kosten die er aan gaan komen.
Maar wat de anderen al zeggen, geniet ervan, je gaat een mooie en leuke tijd tegemoet!

Dankjewel
Het moet daar gebeurd zijn ik heb haar nu een week

De dierenarts kon niet zeggen hoelang ze drachtig is
Ze heeft maar een klein buikje mischien word die nog dikker
Maar er zitten er 3 in zo ongeveer was te zien op de echo mischien minder of meer is lastig te zien op de echo.

En inderdaad dat zou ik wel kunnen doen dankje

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:26

Vooral de laatste weken gaan ze hard groeien, dus ze zou zomaar nog dikker kunnen worden.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 10:29

Diablo schreef:
Vooral de laatste weken gaan ze hard groeien, dus ze zou zomaar nog dikker kunnen worden.

Ik ga haar van de week weer is wegen
Vorige week woog ze 24 a 25 kiko
Zou ze nu zwaarder moeten zijn of hoeft dat nog niet

ivy_power89

Re: hond heeft hangtepels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:42

Als ze anderhalve maand geleden loops is geweest, kun je wellicht een klein beetje rekenen.
Is het anderhalve maand geleden begonnen of is het anderhalve maand geleden afgelopen?
Want dan zou je kunnen denken dat ze ongeveer een week of 4 drachtig is.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 10:56

ivy_power89 schreef:
Als ze anderhalve maand geleden loops is geweest, kun je wellicht een klein beetje rekenen.
Is het anderhalve maand geleden begonnen of is het anderhalve maand geleden afgelopen?
Want dan zou je kunnen denken dat ze ongeveer een week of 4 drachtig is.

De vorige eigenaar zij dat ze 1,5 maand geleden voor het laatst loops is geweest verder is ze onduidelijk over alles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:36

Als de eigenaresse zo onduidelijk is over alles zou ik die 1,5 maand ook niet helemaal vertrouwen..

Regelmatig temperaturen kan helpen inderdaad, ik zou nu al even kijken wat haar normale temperatuur is zodat je de daling sneller ziet.
36,5 kan al laag genoeg zijn is mijn ervaring. Het hoeft dan niet altijd binnen 24 uur te komen want ze kunnen ook langer in die daling blijven hangen maar je weet dan wel dat er iets aan de hand is en het niet lang meer duurt.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:17

ik zou de vorige eigenaren mailen met dat ze zwanger is, je dit betreurt maar dat je het op gaat lossen door haar te houden en goed voor de pups gaat zorgen. Maar dat je wel graag goed voorbereid wil zijn en daarom graag van hun de juiste info wil.

Misschien als ze weten dat je ze "niks aan gaat doen" dat ze dan nog bereid zijn je tenminste te helpen met de juiste info

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:48

Wat flauw zeg van de vorige eigenaren. Dat een kat onbewust drachtig terug komt, tot daar aan toe (ook niet fijn natuurlijk) maar een hond.. jongens dat kan niet. Hier wat info wat wij eigenaren mee geven vanuit mijn werk. Stukje van na de geboorte:

Over het algemeen weten de meeste teefjes vanzelf hoe ze hun puppies het best kunnen verzorgen.
Houdt wel goed in de gaten dat ze alle pups aandacht geeft, dat ze voldoende melk produceert en
dat ze de pups ook toestaat dat ze bij haar zogen. Daarnaast moet ze de kontjes goed schoonlikken
om enerzijds het nest schoon te houden maar ook om het plassen en poepen van de puppyies te
stimuleren.

Zorg dat het warm is in de omgeving, puppyies kunnen zelf hun lichaamstemperatuur nog niet goed
controleren. Maak hierbij eventueel gebruik van een warmtelamp. Zorg wel dat moeder en pups
altijd van de warmtelamp weg kunnen lopen.

Weeg elke dag alle puppies om de groei bij te houden. Binnen 8-10 dagen na de geboorte moeten ze
verdubbeld zijn in gewicht. Als u ziet dat de pups niet groeien of zelfs afvallen, moet u gaan bijvoeren
met kunstmelk.

Tot 3 weken na de bevalling zal de moederhond nog uitvloeiing hebben. Deze wordt steeds minder
bloederig en uiteindelijk is het helder en slijmerig. Als de uitvloeiing groenig is en stinkt, moet u
contact opnemen met een dierenarts.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 12:57

Leffroi schreef:
Wat flauw zeg van de vorige eigenaren. Dat een kat onbewust drachtig terug komt, tot daar aan toe (ook niet fijn natuurlijk) maar een hond.. jongens dat kan niet. Hier wat info wat wij eigenaren mee geven vanuit mijn werk. Stukje van na de geboorte:

Over het algemeen weten de meeste teefjes vanzelf hoe ze hun puppies het best kunnen verzorgen.
Houdt wel goed in de gaten dat ze alle pups aandacht geeft, dat ze voldoende melk produceert en
dat ze de pups ook toestaat dat ze bij haar zogen. Daarnaast moet ze de kontjes goed schoonlikken
om enerzijds het nest schoon te houden maar ook om het plassen en poepen van de puppyies te
stimuleren.

Zorg dat het warm is in de omgeving, puppyies kunnen zelf hun lichaamstemperatuur nog niet goed
controleren. Maak hierbij eventueel gebruik van een warmtelamp. Zorg wel dat moeder en pups
altijd van de warmtelamp weg kunnen lopen.

Weeg elke dag alle puppies om de groei bij te houden. Binnen 8-10 dagen na de geboorte moeten ze
verdubbeld zijn in gewicht. Als u ziet dat de pups niet groeien of zelfs afvallen, moet u gaan bijvoeren
met kunstmelk.

Tot 3 weken na de bevalling zal de moederhond nog uitvloeiing hebben. Deze wordt steeds minder
bloederig en uiteindelijk is het helder en slijmerig. Als de uitvloeiing groenig is en stinkt, moet u
contact opnemen met een dierenarts.

Dankjewel voor deze goeie info als.ze geboren zijn.dan is het kleed waar ze op liggen wel.vies denk ik mag je dat wel verschonen en de pups even optillen om ze een schoon kleed te geven
En mag de moeder wel wandelen als ze bevallen is stel ze wil niet weg vam der pups.
Vamaf waneer moet ik haar meer eten geven ze krijgt nu 2 x per dag

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:00

Leg nu alvast wat schone kleedjes in de box waar ze bevalt. Mocht ze beginnen met bevallen, haal je daar er een paar van uit (de ondersten bijv.) en leg ze aan de kant. Zo kan je het hok met enig regelmaat verschonen en heeft ze nog wel haar eigen geur. Na een paar dagen kun je gewoon 'nieuwe' doeken gebruiken.

Wandelen kan prima, maar luister naar de hond. Als ze niet meer zoveel zin heeft, laat haar dan alleen uit voor een plas en een poep. Voer het voer langzaam op naar het dubbele van wat ze nu krijgt, ze verbruikt immers ook veel. Wacht, ik stuur je de hele brief even via PB. Hij is heel beknopt, maar mensen bellen toch altijd nog voor vragen daarna haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:12

Wandelen zou ik persoonlijk niet doen, ze hebben veel rust nodig en waarschijnlijk wil ze inderdaad niet bij de pups weg. Plus dat de pups nog zo kwetsbaar zijn als ze klein zijn en mama dan toch iets mee naar binnen kan nemen..
Verdubbelen in gewicht zou mooi zijn maar als ze elke dag groeien hoeft het niet perse verdubbeld te zijn, dat is bij lang niet alle pups zo.
Je mag de pups gewoon optillen na de bevalling, dat zou ik ook doen om ze te wegen. Je kan dan een lijstje bij houden met kenmerken van de pup en de gewichten per dag zodat je kan zien of ze goed groeien. De dag na de bevalling kunnen ze iets afgevallen zijn, dat is niet erg als het daarna weer omhoog gaat.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:24

Wat een klote nieuws! Maar fijn dat jullie haar zo goed opvangen en voor de pups gaan zorgen. Wij fokken thuis regelmatig met rottweilers, heb je een vraag stuur gerust een PB! Oh en een tip, zorg voor veel oude kranten, echt kranten die vocht opnemen, wij hebben in de werpkist altijd de bodem van de kist, daar ligt dik karton op ( gewoon van een doos) en daar doen wij een paar lagen kranten op, knip een paar oud deken hoesen kapot en ze hebben een lekker nestje. Het is slim om het nummer van de DA even bij de hand te houden, ik weet niet of je een werpkist hebt, maar wij hebben daar altijd het normale en het spoed nummer van de DA op een papiertje opgeplakt, als het dan nodig is heb je het meteen bij de hand.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:06

Wij hebben met de bevalling altijd van die doeken voor incontinente mensen liggen. Na elke pup word dat ververst want het is echt een smerige boel met dat vruchtwater en bloed. Wij knopen ook vaak de navelstreng af, op de een of andere manier hoeft dat dan weer niet bij het ene ras en wel bij het andere (wij fokken tibetaanse terriers en koningspoedels).
Na de bevalling is het lekker rustig tot de moeder ophoud met poep ruimen, dan heb je ineens je handen vol aan die pups die heerlijk door de poep rollen als je niet uit kijkt :P

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:09

meggiemeg schreef:
Tenzij je zelf thuis een reu hebt zitten en ze samen laat en veel weg bent kan je een dekking missen maar als het buiten gebeurt is bij een wandeling mis je dat echt niet, ze zitten voor een bepaalde tijd na de dekking vast aan elkaar en dat duurt wel even. Dat mis je echt niet.
Zou aan de dierenarts een brief vragen waarin staat dat ze ongeveer zo lang drachtig is en dat dat zeker bij de vorige eigenaar is gebeurt, hier mee zou ik ze aansprakelijk gaan stellen voor de extra kosten die er aan gaan komen.
Maar wat de anderen al zeggen, geniet ervan, je gaat een mooie en leuke tijd tegemoet!

hier dacht ik dus ook gelijk aan die vorige eigenaren hebben t vast wel geweten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:11

cinniz123 schreef:
meggiemeg schreef:

hier dacht ik dus ook gelijk aan die vorige eigenaren hebben t vast wel geweten.

Wij hebben thuis een dekreu die altijd bij de fokteven ligt, maar een "perongeluk" dekking gebeurt niet hoor. Kwestie van in de loopsheid gewoon een beetje opletten, wij willen immers ook niet dat elke teef elk half jaar pups krijgt of vader dochter dekt. Dit is gewoon heel nalatig van de vorige eigenaren :x

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:19

Opende t topic zag de foto's en dacht idd gelijk drachtig/schijnzwanger
Toen doorgelezen en bevestig je het

Triest dat die mensen liegen :(
Hopelijk kun je een of andere regeling met ze treffen maar dat zal wel niet
Hadden ze nog een hond? Reu?
Met wandelen of iets merk je het echt wel op als je teef loops is
En als ze loops is laat je d'r toch 2weken lang niet bij een reu? Hoe achterlijk ben je dan

Als t klopt dat ze 1,5mnd begon met loops zijn zou ze nu ongeveer 4 weken drachtig zijn

Ben benieuwd wat voor pups eruit komen
Hopelijk allemaal gezond
Heel erg veel succes heb ik niet tips worden al genoeg gegeven

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 14:20

Azmay schreef:
Wij hebben met de bevalling altijd van die doeken voor incontinente mensen liggen. Na elke pup word dat ververst want het is echt een smerige boel met dat vruchtwater en bloed. Wij knopen ook vaak de navelstreng af, op de een of andere manier hoeft dat dan weer niet bij het ene ras en wel bij het andere (wij fokken tibetaanse terriers en koningspoedels).
Na de bevalling is het lekker rustig tot de moeder ophoud met poep ruimen, dan heb je ineens je handen vol aan die pups die heerlijk door de poep rollen als je niet uit kijkt :P

Ohhw moet ik dat ook.doen met de navelstreng weet namelijk niet hoe dit moet

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:22

Is niet moeilijk TS. Vraag bij je DA of je wat (steriel) hechtdraad mag kopen. En dan ongeveer op ongeveer 5 cm afbinden en afknippen aan de goede kant.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:23

Het lijkt me een lieve hond en hopelijk heeft ze een paar pups (niet te veel, niet één of twee i.v.m. bevallingsgemak). Maar haal alstublieft de combinatie slipketting (zwaar correctiemiddel tegen trekken) en flexi (middel om trekken aan te leren) van elkaar. De slipketting heeft ook een links en rechts en op de helft van de foto's zit hij verkeerd om t.o.v. de lijn.

Als je per se een correctiemiddel wilt gebruiken aan de flexi (sterk af te raden, neem dan gewoon een 5m of 10m lijn i.p.v een rollijn), doe dan een u-lead of eventueel een halfcheck, maar slipketting is echt niet eerlijk naar je hond toe.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:23

Azmay schreef:
meggiemeg schreef:

Wij hebben thuis een dekreu die altijd bij de fokteven ligt, maar een "perongeluk" dekking gebeurt niet hoor. Kwestie van in de loopsheid gewoon een beetje opletten, wij willen immers ook niet dat elke teef elk half jaar pups krijgt of vader dochter dekt. Dit is gewoon heel nalatig van de vorige eigenaren :x

Als je begaan bent met je honden en je hebt het beste met ze voor gaat het ook zo als bij jullie. Maar als ik zo hoor hoe het bij de vorige eigenaar is gegaan van de hond verbaasd niets mij met zulke mensen.
Als het je weinig interesseert en je neemt risico's door te denken zal vast wel niet gebeuren en je gaat een avond op visite kan het wel gebeuren dat je een dekking mis bent gelopen. Maar houd je de honden goed in de gaten mis je dat niet. Ook niet als het een oeps nestje is wat buiten op een speelveld is gebeurt. Dan heb je wel heel erg lang met je mobieltje zitten spelen en niet naar je hond gekeken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:24

Leffroi schreef:
Is niet moeilijk TS. Vraag bij je DA of je wat (steriel) hechtdraad mag kopen. En dan ongeveer op ongeveer 5 cm afbinden en afknippen aan de goede kant.

Wij doen het met garen, navelstreng afknippen en na het "bultje" afbinden, best strak.
Bij de poedels moet het omdat de moeders het obsessief af knagen en het dus veel te kort maken.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:25

Kan ook, maar dit leek me voor TS de fijnste optie :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:26

Een dekking duurt inderdaad een kwartier tot zelfs een uur als ik me niet vergis, dat mis je niet "even".

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:27

Niet alle dekkingen duren zo lang. Ook dekkingen zonder koppeling en/of uitgebreid voorspel kunnen tot pups leiden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:31

Mizora schreef:
Niet alle dekkingen duren zo lang. Ook dekkingen zonder koppeling en/of uitgebreid voorspel kunnen tot pups leiden.

Ik heb ze nog nooit gezien :o
Of de teef staat het niet 100% toe, of ze staan vast..