Help waarom is mijn cavia zo raar dik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:56

Dan lijkt het me ook sterk dat het een gasbuik of verstopping oid. is, dat doet echt veel pijn. De cavia's die het vroeger hebben gehad weet ik niet meer maar een van mijn Teddy's heeft het een paar maanden geleden gehad en die stopte ook echt met eten, heeft zelfs best wat moeite gekost om haar weer aan het eten te krijgen.

Op die foto's lijkt het me ook echt een zwangere buik, het is vergeleken met de cavia echt groot, dat is met gas wat minder geloof ik. Ik ben aan het zoeken of ik nog ergens een foto heb van die gasbuik, maar ik heb zoveel foto's dat ik nu al een half uur aan het zoeken ben en hem nog niet heb :=

Ah oke dan las ik het verkeerd Lukie! Die groentes eten ze hier niet dus daar kon het ook niet van zijn.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:58

Ah hebbes! Deze had een gasbuik, hier zie je goed dat dat niet zo rond is. (wel ronder dan normaal hoor, maar geen pannenkoek) Op die foto waar ze gewoon zit leek het me al wat anders. Ze ziet er echt hartstikke zwanger uit :j Ik zal zo even een foto van boven van mijn vetlel maken, die is ook niet zo rond terwijl ze wel flink te dik is.

Afbeelding

Ze ligt wel bij een blaadje andijvie maar at eigenlijk amper, volgens mij heb ik haar een week moeten dwangvoeren en in die week is ze ook nog een dagje bij de dierenartsassistente geweest omdat ze nog niet echt goed op gang kwam.

Dorine92

Re: Help waarom is mijn cavia zo raar dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 21:01

Nou ik ben eigenlijk nou wel heel benieuwd. Zou het stiekem errug leuk vinden als er kleintjes komen. En hopelijk zit er dan een heel leuk knap vrouwtje bij zodat er ook eentje kan blijven

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:06

Voel je niks zitten? Ik kon een week of 2 voor de bevalling echt heel duidelijk baby's voelen, en vanaf 2 weken voor de bevalling kun je achter bij de kont voelen dat er een paar botjes (volgens mij was het de bekken, ik weet het niet zeker meer) open gaan staan. Op een gegeven moment kon ik daar mijn vinger tussen leggen en toen kon het elk moment gebeuren. Toen heb ik dus nog een week in de stress gezeten voordat ze er waren, maar het gaf een beetje een indicatie :+

Cavia jongen zijn echt geweldig leuk ja :D Maar ze is wel erg jong dus houd haar goed in de gaten, ik zou zelf voor de zekerheid ook even langs een dierenarts gaan. Dan weet je wat je kunt verwachten.

Iris02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:15

Ik vind deze foto op internet toen ik zocht op zwangere cavia's. Lijkt heel erg op die vorm van die van jou. Dat worden dus kleine caviatjes :o :oo
Laatst bijgewerkt door Iris02 op 17-03-16 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:17

Oké de foto wil niet versturen :')

Iris02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:18

Nouja ik zou als ik jou was even opzoek: zwangere cavia.
En dan afbeeldingen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 21:30

Ja had ik al gedaan voordat ik dit topic opende maar ik wist t gewoon niet. Je gaat van alles in je hoofd halen. Ze is zo leuk dus was beetje ongerust. Dit is eerlijk gezegd mn leukste cavia

Iris02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:36

Dan is het toch leuk dat je leukste cavia was kindjes krijgt. Dan heb je allemaal leuke cavia's :D

NikkayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:13

Ik keek stiekem nog eens in het topic om te kijken of de baby's al geboren waren haha

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 22:15

Irishuizinga schreef:
Dan is het toch leuk dat je leukste cavia was kindjes krijgt. Dan heb je allemaal leuke cavia's :D

Oh hee jij hier :D
Ja misschien wel alleen weet niet wie de vader is. Misschien is dat wel een vals kreng. Of dr broertje, dan krijg ik mongooltjes

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 22:16

Nikkay schreef:
Ik keek stiekem nog eens in het topic om te kijken of de baby's al geboren waren haha

Nou zo snel zal toch niet? Maar ik hou jullie zeker op de hoogte

Iris02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:17

Dorine92 schreef:
Irishuizinga schreef:

Oh hee jij hier :D
Ja misschien wel alleen weet niet wie de vader is. Misschien is dat wel een vals kreng. Of dr broertje, dan krijg ik mongooltjes

Hahaha hoi! :wave:

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:24

Ik heb een mongooltje :+ Geen idee of ze echt down oid. heeft, maar iets klopt er niet aan. Ze heeft ook een wat platter neusje. Als ik de natuur zijn gang had laten gaan was ze na de geboorte dood gegaan omdat haar moeder haar niet liet drinken. Ik heb haar met de hand opgevoed en nu huppelt ze rond :D Ze heeft echt heel rare tics en gedraagt zich ook echt niet als een normale cavia, maar ze is lief, vrolijk en pijnvrij dus dan is het goed..

Dit was ze als baby, op zijn laagst woog ze 40 gram:
Afbeelding

En zo is ze uitgegroeid:
Afbeelding

Dit was gewoon een goede en gezonde lijn dus het kan altijd gebeuren.. Geen idee hoe groot de kans bij inteelt is dat het fout gaat, maar ik zie bij opvangs op Facebook best vaak oeps-nestjes langskomen en zulke 'scharminkeltjes' zie ik eigenlijk zelden. Ik denk dus dat die kans best meevalt! :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 22:37

Ik hoop het maar!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 23:42

Het kan zijn dat ik gek word maar volgens mij voel ik trapjes in dr buik. Aan beide kanten. En ook iets raspend ofzo. Net alsof er binnenin eentje prrrr doet.
Mn vriend voelt het ook

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:45

Zou goed kunnen hoor.
Dan is het zeker goed in de gaten houden nu, de beweging van de jongen is pas in het laatste deel van de dracht te voelen.
Echt van die kleine plopjes tegen je hand aan <3

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 23:50

Dimphyl schreef:
Zou goed kunnen hoor.
Dan is het zeker goed in de gaten houden nu, de beweging van de jongen is pas in het laatste deel van de dracht te voelen.
Echt van die kleine plopjes tegen je hand aan <3

Ja ik weet t nu eigenlijk wel zeker dat ze zwanger is. Voel t ineens heel duidelijk. Allemaal beweging. Gek want vanochtend en gisteravond voelde ik niks

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:55

Wat spannend zeg! Nu heb je ineens meer cavia's voor de prijs van 1 :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:55

Ja dat kan! Dat raspende is knarsetanden :D

Spannend hoor, die hoeft niet lang meer! Ik ben heel benieuwd wat eruit komt.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:01

Een klein beetje baby pesten is het wel, maar als je koude handen hebt en mamma cavia lekker warm is dan reageren ze daar heel sterk op door het temperatuurverschil :=

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 00:05

melody7 schreef:
Ja dat kan! Dat raspende is knarsetanden :D

Spannend hoor, die hoeft niet lang meer! Ik ben heel benieuwd wat eruit komt.

Ja ik ook. Ze is zelf zo mooi. Hopen op leuke kleurtjes en natuurlijk vooral vrouwtjes. Wil er zeker zelf wel eentje houden als er een leuk dametje tussen zit. Kooi is 140x70 dus eentje erbij lukt wel. Twee ook nog wel eventueel

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 00:05

Dimphyl schreef:
Een klein beetje baby pesten is het wel, maar als je koude handen hebt en mamma cavia lekker warm is dan reageren ze daar heel sterk op door het temperatuurverschil :=

Haha nou actie is er genoeg momenteel. En ik heb geen koude handen

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:12

Wat leuk, een zwangere cavia! <3 Uit zo'n mooie dame moeten wel mooie baby's komen.

Ik heb trouwens heel hard gelachen om de mongooltjescavia. :') Ze is wel heel mooi opgeknapt zeg!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:15

Wat spannend, ik hoop dat alles straks vlot verloopt en dat je een leuk kleintje ervan kunt houden.
Voor de overige kleintjes vindt je vast ook snel een goed thuis.

(PS wat een mooie cavia is het 'mongooltjes' cavia'tje geworden zeg! )