Onbevattelijk verdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 11:12

Lisitano schreef:
Een Rottweiler is nog steeds een schat als ze helaas hondagressief zijn. Is ook helemaal niet vreemd. Ik ken een aantal Rottweilers en er is er maar een tolerant, toevallig een reu. Het zit in het ras, logisch ook want het is een waker dus ze moeten hun territorium wel willen beschermen. Dat ze zich tegen een eigen roedellid keren is wel extreem, heb je dus nooit een reu gehad?

Als herplaatsen geen optie is en jullie niet bereid zijn iets te willen veranderen weet ik het ook niet. Een hond bijt niet zomaar een roedellid dood, er is iets met haar. En als je zo om die hond geeft zou ik er vooral veel aan doen te begrijpen wat.
Waar woon je? En wat doen jullie normaal met haar? Moe maken helpt al de scherpe randen eraf te halen. Mijn Husky doodt dan geen honden maar wel ongeveer al het andere en dat voorkom ik door hem heel veel te doen te geven.

Ik niet bereid ben om iets te veranderen ? :+ Ik zou haar met alle liefde laten onderzoeken, met haar de wereld afreizen om met deskundigen tot een waardig plan te komen maar die middelen heb ik domweg niet.

Ze wordt zo een 4 keer per dag uitgelaten. Dan zal ze totaal ongeveer 40 minuten wandelen. Meer bewegen zal vast de scherpe randjes eraf halen maar dat lost niet het probleem op, wel ?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:13

[***] schreef:
Ik vind het wel apart om te lezen hoe hier allemaal redenen en uitvluchten worden gezocht waarom een hond zoiets doet en dat je naar een gedragstherapeut moet etc. Lijkt mij allemaal totaal niet relevant eigenlijk.
Herplaatsen zou ik nooit doen, je zadelt een ander niet met problemen op en wie weet hoe slecht het dan met de hond afloopt. Ik zou me geen moment schuldig voelen om zo'n hond die andere honden doodbijt in te laten slapen. Verantwoordelijkheid nemen noem ik dat. Tuurlijk ben je verdrietig maar dan is het ook afgesloten en loop je geen risico dat je weer verdriet hebt omdat er iets dergelijks gebeurt, of een schuldgevoel omdat een ander verdriet heeft nadat jouw hond iemand anders zijn geliefde hond doodbijt.

Dat teven altijd vechten wat een onzin. Wij hebben 3 teefjes van 3, 7 en 12 jaar en die eten, slapen, leven in harmonie samen

Dat zijn geen uitvluchten. Het is zo jammer dat het merendeel van de hondenbezitters niet meer van honden afweet. Dan wist men nl hoe een hond denkt en dat is nou eenmaal niet zoals wij denken. Een hond moet maar in ons maatschappelijke plaatje passen, het is eigenlijk een wonder dat het niet veel vaker fout gaat. We mogen echt blij zijn dat honden zo'n enorm groot aanpassingsvermogen hebben.
Wat voor honden heb jij?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:14

Wat erg TS :(:)

Nog niet zo lang geleden iets soortgelijks meegemaakt: de rottweilerteef die 1 van de staffordpups had doodgebeten en daar heel veel moeite voor had gedaan.

Wij hebben herplaatst. Maar: naar een man met een enorm afgesloten grondstuk waar ze (weer) samenleeft met een rottweilerreu. Zijn teef was namelijk overleden dus hij wilde er weer een nieuwe bij.

We hebben deze man eerlijk verteld wat de reden van het wegdoen was zodat hij er rekening mee kan houden. Tot nu toe gaat het goed.

Veel sterkte :(:)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:16

Carliijn schreef:
Lisitano schreef:
Een Rottweiler is nog steeds een schat als ze helaas hondagressief zijn. Is ook helemaal niet vreemd. Ik ken een aantal Rottweilers en er is er maar een tolerant, toevallig een reu. Het zit in het ras, logisch ook want het is een waker dus ze moeten hun territorium wel willen beschermen. Dat ze zich tegen een eigen roedellid keren is wel extreem, heb je dus nooit een reu gehad?

Als herplaatsen geen optie is en jullie niet bereid zijn iets te willen veranderen weet ik het ook niet. Een hond bijt niet zomaar een roedellid dood, er is iets met haar. En als je zo om die hond geeft zou ik er vooral veel aan doen te begrijpen wat.
Waar woon je? En wat doen jullie normaal met haar? Moe maken helpt al de scherpe randen eraf te halen. Mijn Husky doodt dan geen honden maar wel ongeveer al het andere en dat voorkom ik door hem heel veel te doen te geven.

Ik niet bereid ben om iets te veranderen ? :+ Ik zou haar met alle liefde laten onderzoeken, met haar de wereld afreizen om met deskundigen tot een waardig plan te komen maar die middelen heb ik domweg niet.

Ze wordt zo een 4 keer per dag uitgelaten. Dan zal ze totaal ongeveer 40 minuten wandelen. Meer bewegen zal vast de scherpe randjes eraf halen maar dat lost niet het probleem op, wel ?

Nee maar het kan wel helpen de oorzaak te vinden. 4x 10 min wandelen zijn heeel weinig prikkels bijvoorbeeld en kunnen leiden tot ernstige frustratie.

Ik hoop dat jullie tot een beslissing kunnen komen. Het lijkt me afschuwelijk je hond zo aan te treffen :n

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:17

Rho hoe bevooroordelend sommigen hier zijn. Er zouden inderdaad een hoop honden afgemaakt moeten worden als hondsagressie samengaat met mensen bijten. Gelukkig staat dit volledig los van elkaar.
Onderlinge agressie onder teven is zeker heel courant en heeft echt niets met opvoeding te maken. Bij sommige rassen is dit veel sterker aanwezig als bij andere en dan kun je nog zo sterke verschillen hebben van hond tot hond.
Vind het vooral jammer dat zo veel hondenbezitters zo enorm weinig over roedelgedrag kennen.
Noor14 omdat jij 4 teven hebt die goed samen kunnen moeten alle teven even verdraagzaam zijn of anders spuitje ? Of zeg jij nu letterlijk dat TS haar hond onopgevoed is en het daardoor komt ? Ben nu wel benieuw naar het ras van jouw 4 teven, want misschien kan TS met haar rottweiler bij jou komen trainen aangezien jij wel je honden prima kunt opvoeden ? Opvoeding heeft zijn grenzen. Je kunt een galgo 9/10 niet afleren van te jagen. Instinctief gedrag is iets wat wij moeten leren begrijpen en op inspelen, dat is hondentaal. TS het is nooit te laat om te leren en jouw hond is zoals ik al eerder schreef nog steeds dezelfde hond. Ik weet niet hoe oud je honden zijn, maar zou het niet de loopsheid (of aanloop naar eerste loopsheid) kunnen zijn die deze rivaliteit naar andere teven toe veroorzaakt ? Dan kun je met een simpele sterilisatie al een groot deel van je probleem oplossen.

simodi

Re: Onbevattelijk verdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:54

TS je vader wil niet herplaatsen vanwege het risico en mogelijke gevaar. Dat zegt hij niet voor niets.

Juist omdat je geen idee hebt hoe het kwam, is het extra gevaarlijk.

Ik vind dat je gewoon je verantwoordelijkheid neemt door de hond niet ergens anders te plaatsen en als er geen geld is voor meer onderzoek of therapie (als dat al wat zou opleveren), dan heb je geen keuze in feite.

Je verdriet snap ik, maar dit is niet zomaar een incidentje.

Sterkte!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:55

het is natuurlijk ook onzin dat deze hond onherplaatsbaar zou zijn omdat ze een klein hondje heeft dood gebeten...

geeft de hond op dit moment nog steeds problemen met de andere honden in huis dan?

zo niet....dan zullen jullie het voorval aan haar moeten "vergeven",zij is het allang weer vergeten nl,en met haar verder willen leven.

als je dat niet kan zie ik eigenlijk niet waarom ze niet naar iemand herplaatst zou kunnen worden die geen andere teven in huis heeft en weet met dit type hond om te gaan. Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:03

Als er stukken vlees door de kamer liggen heeft er naar mijn idee geen correctie plaatsgevonden maar meer een slachting...En deze opmerking die ik nu ga maken is niet onaardig bedoelt maar zo staat het er wel....als je al niet in staat bent een cavia niet te laten keffen wat doe je dan in vredesnaam met twee rottweilers?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 12:05

geerke schreef:
Als er stukken vlees door de kamer liggen heeft er naar mijn idee geen correctie plaatsgevonden maar meer een slachting...En deze opmerking die ik nu ga maken is niet onaardig bedoelt maar zo staat het er wel....als je al niet in staat bent een cavia niet te laten keffen wat doe je dan in vredesnaam met twee rottweilers?

Wat is dat nu voor een conclusie. Als je niet kan voorkomen dat een klein hondje blafferig is ben je niet in staat honden op te voeden ? :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:08

Volgens mij schrijf je zelf ergens dat er geen geld is voor een opvoeddeskundige of gedragstherapeut...wat zegt dat dan?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:10

Wat onwijs sneu dat na zo'n afschuwelijke situatie TS hier alsnog zo wordt afgezeken.
Zo makkelijk oordelen weer over andere mensen (onder andere) Geerke, als je er niet bij bent (geweest).

Ze kunnen dit subforum voortaan beter Betweterboel noemen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:11

geerke schreef:
Volgens mij schrijf je zelf ergens dat er geen geld is voor een opvoeddeskundige of gedragstherapeut...wat zegt dat dan?

Als jij het allemaal zo goed weet, waarom bied je dan niet aan om te helpen? Wat heeft TS hier nu concreet aan?

Heel laag dit.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 12:12

Geerke, dat je op basis daarvan aannames maakt zegt meer over jou dan mij.

Ik had niet de indruk dat ik mij in deze situatie moest verantwoorden voor de pech die we hebben gehad met de verkoop van ons huis. We hebben jaren gevochten om het hoofd boven water te houden. Ik wordt hier heel verdrietig van.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:15

Geerke, denk je nu echt dat je TS met dit soort opmerkingen helpt? Het is allemaal al rot genoeg wat er is gebeurd en het lijkt me duidelijk dat zij en haar familie een weloverwogen keuze willen maken. Dat zij hier niet de financiële middelen voor hebben maakt het allemaal nog veel rotter en dan begin jij ook nog eens.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:23

Gulpje schreef:
geerke schreef:

Als jij het allemaal zo goed weet, waarom bied je dan niet aan om te helpen? Wat heeft TS hier nu concreet aan?

Heel laag dit.

Ik reageer op de reactie van TS op mijn post.Kijk...wat er gebeurd is is niet terug te draaien,wel is het belangrijk om te voorkomen dat dit nog eens gebeurd...als deze hond niet sociaal op andere honden reageert,kan dit buiten ook gebeuren...en het zal maar net je pup of chi zijn

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:23

Carliijn schreef:
Geerke, dat je op basis daarvan aannames maakt zegt meer over jou dan mij.

Ik had niet de indruk dat ik mij in deze situatie moest verantwoorden voor de pech die we hebben gehad met de verkoop van ons huis. We hebben jaren gevochten om het hoofd boven water te houden. Ik wordt hier heel verdrietig van.

TS verschrikkelijk wat jou / jullie is overkomen! Zoiets gun je niemand die zoveel van zijn/ haar dieren houdt!

Zelf ben ik een paar jaar geleden gegrepen door een erg lieve hond. Die heeft direct een spuitje gekregen en bleek achteraf een tumor de hebben. Die mensen waren intens verdrietig en ik voelde mij zó schuldig, maar was tegelijkertijd erg blij dat ik ben gebeten (in mijn hand) en niet een klein kind!!

Trek je niets aan van Geerke. Daar heb ik ook al eens rotopmerkingen van gehad in een topic waar je je hart probeert te luchten.. Erg triest en ik snap dat het pijn doet. Maar sommige mensen zijn nu eenmaal niet anders.

Heel veel sterkte!!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:31

Ik heb een border collie reu gehad dat begonnen was met naar mensen te happen en nadien ook naar andere honden.
Naar mij heeft ie nooit iets gedaan maar op een bepaald moment mocht er niemand meer in huis en waren ze in huis mocht niemand bewegen...

Op bepaald moment ging ie zichtbaar achteruit en werd echt boos om het minste.
Zelf op zijn laatste minuten hebben we hem moeten op de grond houden want ie wou gewoon de DA aanvallen.

Deze hond bleek een snelgroeiende hersentumor te hebben...

Ik heb een herplaatser zitten voor nu 2 jaar.
Angstbijter eerste klas, kent geen hondentaal, reageert heel bizar op alles.
Ze is 1x voor geen reden op mijn toen 9 weken oude pup gevlogen toen ie stond te drinken aan de andere kant van het terras.
Het is dat ik heel veel gezag over die hond heb dat ze meteen te aanval staakte.
Vaak is het enkel bij tanden laten zien en blaffen gebleven in de slechtste gevallen.
Maar moest ze ooit het lef hebben om ineens iemand of iets aan te vallen dan is het enkele rit DA hoor...

En als zo iets voor valt wat TS heeft mee gemaakt, je gaat jou sowieso anders gedragen in het bijzijn van de hand en god weet wat kan er dan weer fout gaan... Ik zou dat risico nooit nemen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:32

geerke schreef:
Ik reageer op de reactie van TS op mijn post.Kijk...wat er gebeurd is is niet terug te draaien,wel is het belangrijk om te voorkomen dat dit nog eens gebeurd...als deze hond niet sociaal op andere honden reageert,kan dit buiten ook gebeuren...en het zal maar net je pup of chi zijn

Ook jij zou je eens beter in honden mogen verdiepen. Wat er nu gebeurd is, wil niet zeggen dat deze hond als een moordend monster door de straten loopt om andere honden te vermoorden.

TS, ik vind het heel erg voor jullie en kan me voorstellen dat je er vreselijk mee in je maag zit. Ik begrijp dat jij er niet direct over gaat, wat er nu moet gebeuren. Ik wens je veel sterkte.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:34

Ts schrijft zelf dat deze hond agressief op straat?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:38

geerke schreef:
Ts schrijft zelf dat deze hond agressief op straat?

Dat zijn echt heel veel honden en daar zijn prima maatregelen voor te nemen maar dat moet je wel willen. Als je dat niet wil, wat ik me prima voor kan stellen, zijn er nog liefhebbers en dus herplaatsingsmogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:38

Maar jullie gaan nu voorbij aan de behoorlijk belangrijke opmerking van Geerke:
Als er stukken vlees door de kamer liggen heeft er naar mijn idee geen correctie plaatsgevonden maar meer een slachting

Kunnen de kenners hier dan op reageren?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:39

Anoniem schreef:
Maar jullie gaan nu voorbij aan de behoorlijk belangrijke opmerking van Geerke:
Als er stukken vlees door de kamer liggen heeft er naar mijn idee geen correctie plaatsgevonden maar meer een slachting

Kunnen de kenners hier dan op reageren?

Diablo heeft dat al goed opgeschreven.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:50

Jeetje TS, wat verschrikkelijk om mee te moeten maken. Heel veel sterkte met het verlies van je hondje.
Mijn hond is eens uit het niets aangevallen door een andere hond (stafford) terwijl wij aan het wandelen waren. De hond kwam van achteren, toen mijn hond die hond aan zag komen kroop ze gelijk in elkaar op de rug (onderdanig), maar de andere hond klapte er zonder genade op. Flinke verwonding. Later bleek dat de hond dit soort dingen al eerder had gedaan vanuit het niets (echt hond agressief dus), en is hij ingeslapen. (Ook omdat de eigenaar zwanger was en het niet vertrouwde).
Onze hond heeft een flinke tik van dit voorval gehad, en daar moeten wij nu mee omgaan.
Wat ik ermee wil zeggen; behoed ook andere honden eigenaren voor zoiets. Een hond die aangevallen wordt heeft echt een trauma. En zeker als jouw hond de kleine hond niet enkel een correctie heeft gegeven, maar daadwerkelijk heeft geschud denk ik; die heeft geen 'rem'. Een correctie kan he, dat doen honden zo vaak onderling. Maar als ik je beschrijving zo lees is er meer gebeurd dan een correctie.
Ik hoop dat jullie als gezin samen tot het juiste besluit kunnen komen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:58

beatje schreef:
Met alle respect voor je verlies en je verdriet.Maar dat grijpen van een kind is zo'n flauwekul.Je zegt zelf al dat de hond de schurft heeft aan andere honden dus dat ze het kleine hondje thuis gegrepen heeft is niet zo gek.Dat het hondje zo klein was ,kon zei niks aan doen,was dat hondje van haar eigen formaat geweest dan had het wat naai wonden opgeleverd en verder niks aan de hand.

Ik lees eigenlijk eigenlijk al best wat fouten bij de hond opvoeden dat is eigenlijk julie schuld niet de hond.Het zelfde als teven bijéén zetten dat is vragen om ellende en zeker als er onderling een dominantie probleempje gaat spelen.De kleine hoe schattig het er ook uit gezien zal hebben,is best een hondje wat ook een pittig ras is en die zal best niet altijd heel braaf zijn alleen hebben julie die signalen gezien?

Ik snap best dat het heel pijnlijk is om te verwerken,want je eigen lieveling die zoiets wreed doet is verschrikkelijk.Maar aan de andere kant ze is hond ,heeft haar instinken gevolgd.Ik zou haar hiervoor niet in slaap laten doen ,alleen extra voorzichtig zijn met andere honden.

@beatje, ben ik niet met je eens. Ik had een DH en deze destijds gegrepen in onze achtertuin door de hond van de buren. Waardoor er een compleet andere hond tevoorschijn kwam, hoe lief ze eerst was voor alles en iedereen hoe erg ze geworden is.
Buurkinderen stapte regelmatig binnen maar 1x stond de hond met haren overeind en grommend voor ze. Heb ze ook gevraagd niet meer zomaar binnen te stappen.
Daarna was ze ook totaal niet lief meer tegenover andere honden.
Enorm zonde van zo'n hond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:12

Ik ben het er niet mee eens dat het voor een rottweiler 'normaal' is om dit te doen, het is eigen en als de stukken vlees door de kamer liggen vind ik dat toch echt niet normaal. Ik heb meerdere rottweilers gekend die wel degelijk met andere honden konden, binnen en buiten..

4 keer 10 minuten wandelen vind ik wel weinig, als er meer met haar gedaan word heb je een grote kans dat ze wel degelijk veranderd omdat ze dan haar energie kwijt kan en in huis rustig is, het kleine hondje krijg je er niet mee terug natuurlijk maar ik denk wel dat het kan helpen als je haar meer uitdaagt.

Hier gingen 2 teven overigens ook niet goed samen, dit waren 2 chi's en ik heb 1 van de 2 moeten herplaatsen omdat ze steeds vaker ruzie hadden en dan tot bloedens aan toe vochten, beide teven gingen ook door tot ik ze uit elkaar haalde.
ze hadden echt dezelfde karaktertjes en dat botste gewoon.ik heb nu 3 reuen en 1 teef en dat prima, nooit gezeik met ze.