. Dus Boor krijgt altijd een hapje groente mee. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Dus Boor krijgt altijd een hapje groente mee.
kaatje888 schreef:Wie geeft hier hun katten kvv ?
Hoe wen je ze het beste over op kvv en welk merk voeren jullie?
Ik vind eerlijk gezegd katten kvv best prijzig..
Kan je dan niet beter zelf samenstellen? Is dit goedkoper?

Dagmar80 schreef:@kaatje888: Ik heb één van mijn vier katten deels op KVV (ook een tijdje volledig op kvv gehad). Zij heeft maag- darmproblemen, beetje vaag... maar gaat nu gelukkig weer de goede kant op. Zij krijgt Carnibest, inderdaad vrij prijzig, en dan krijgt zij ook nog een iets duurdere variant, de kalkoenmix. Ze krijgt alles hypoallergeen een sensitief... Omdat ik daarnaast een brok wel heel handig vind voor als ik een dagje weg ben krijgt ze dus ook sensitive brokken. Scheelt ook wat in de kosten en op dagen dat er niemand thuis is krijgen al mijn katten dan die dieetbrokken in de intelligentie voersystemen.
Mijn andere katten krijgen gewoon brok en eenmaals daags wat blikvoer, ik ben nog op zoek naar een 'gezondere' vervanging van dat blikvoer, eerst kregen ze beter blik wat nu uit de handel is.
Aya heeft ook een poosje eenmaal daags Smuldier meegegeten met mijn hondje, dat lustte ze ook graag. Van mijn vier katten lusten er 3 kvv en eentje vindt het echt niks... Kwestie van proberen dus... Ik had ook nog weleens runderhart van de AH, dat lusten twee katten en de andere twee halen hier ook hun neus voor op. Nu Aya uit voorzorg ook geen rund en kip meer krijgt koop ik het niet meer.
Als je een beetje een grote vriezer hebt zou je ook online kunnen kijken en wat groter in kunnen kopen, dat is voordeliger.
Zelf samenstellen kan, dat is op de lange termijn goedkoper, je moet eerst de vermaler terugverdienen, máár je hebt wel kennis nodig van de samenstelling die katten moeten hebben om tekorten te voorkomen. Een grote vriezer is dan ook wel een must... Kvv is wat dat betreft een stuk makkelijker.
essiesilly schreef:Zwerte schreef:. Mijn kat stond namelijk op KVV en het meest voorkomende probleem had ze dus last van: wormen. Ondanks goed ontwormen. Zij merken uit ervaring dat als je kvv voert, je maandelijks moet ontwormen om problemen te voorkomen. Dus als je praat over meer winst, zou KVV juist slimmer zijn want dan hebben ze winstmarge op het voer EN verkopen veeeeel meer ontworming. .
Ik zie hier helaas nogal wat onwaarheden..
Ook zo deze quote hier boven. Dit is dus echt niet waar hoor. Ik ken heel veel mensen die hun dier op vers hebben staan en dmv mest onderzoek gericht ontwormen. Zelden moet er ontwormd worden, zelfs een vriendin al 4 jaar niet! Ook verschillende mensen die meegedaan hebben met een groot onderzoek en alle honden die op vers staan hebben in die tijd geen ontworming hoeven hebben!
Daarnaast is het bij brok gewoon een kwestie van de ingrediënten heel goed lezen, zo word de "dierenarts lijn" vaak erg aangeprezen, maar lees het etiket en je weet dat je alsnog gewoon troep voert alleen dan voor 60 euro meer..
Ik voer uitsluitend zelf samengestelde menu's, nooit meer anders voor mijn honden! Ook mijn oudste heeft eerst gewoon brokken gehad (van Royal Canin tot Cavom) maar na de overstap zag ik pas hoeveel beter het vers voeren was. En inmiddels alweer jaren verder en 2 nesten op vers afgespeend
mysa schreef:Wat een verschillende meningen en ervaringen. Wat me opvalt is dat er vaak geschreven wordt dat dieren 'het zo goed doen' op het gekozen voer. Deden ze het daarvoor niet goed dan? Ik heb mijn hele leven al dieren en heb nooit gemerkt dat ze het goed of minder 'goed doen'op welk voer dan ook. Naja met 1 uitzondering dan;de hond die we nu nog hebben kwam op bonzo uit het asiel en had zeer onrustige darmen. Bij ons krijgt hij al 12 jaar rc en heeft nog zelden last.
mysa schreef:Wat een verschillende meningen en ervaringen. Wat me opvalt is dat er vaak geschreven wordt dat dieren 'het zo goed doen' op het gekozen voer. Deden ze het daarvoor niet goed dan? Ik heb mijn hele leven al dieren en heb nooit gemerkt dat ze het goed of minder 'goed doen'op welk voer dan ook. Naja met 1 uitzondering dan;de hond die we nu nog hebben kwam op bonzo uit het asiel en had zeer onrustige darmen. Bij ons krijgt hij al 12 jaar rc en heeft nog zelden last.
mysa schreef:De gevolgen van voerveranderingen zijn dus vooral zichtbaar bij dieren die niet honderd procent in orde zijn. Heb waarschijnlijk geluk gehad met honden en katten. Allemaal gezond tot ze oud (en soms daardoor ziek) werden. Alleen nu een kat met astma.....
mysa schreef:Had de indruk dat er vaak een reden was om ander voer te geven. Maar misschien niet goed genoeg gelezen.
Zwerte schreef:Wil je even deze bewering terugnemen? Ik ben de meest eerlijke en genuanceerde persoon die je kan tegenkomen en word hier dus echt kwaad om. Wat je van mij quote IS WAAR! Heel leuk dat jij zoveel mensen kent die geen dieren met wormen hadden, maar dat geeft je geen recht om mij voor leugenaar uit te maken. Honden heb ik sowieso geen bal mee te maken, ik had het over mn kat. Deze kat stond al een paar jaar op alleen KVV, werd regelmatig ontwormt en bleek dus wel vol te zitten met spoelworm. Dat weet ik niet door onbetrouwbaar mestonderzoek, maar vanwege de gastroscopie die ze heeft gehad en waarbij we de krengen zagen zwemmen in haar maag. Ik ken ook iemand die is afgestapt van KVV omdat haar kat zeeeer gevoelig is voor spoelworm en hier echt ziek van wordt. Keer op keer gebeurde dat, ze braakte de wormen gewoon uit. Maar dat zullen we vast wel verbeeld hebben, want volgens jou is dit niet waar. Want jij hebt tenslotte de ervaring dat het niet zo gaat, dus liegen mensen die andere ervaringen hebben.
En dan ook nog durven zeggen dat mijn dierenarts dit ook verkeerd ziet? Zij zien het regelmatig op hun praktijk, vinden het prima als mensen KVV voeren of barfen en zijn dus niet anti, maar hebben wel de praktijkervaring dat de dieren sneller last krijgen van wormen. En dat dit met maandelijks ontwormen op te lossen is. Dat zij die ervaring hebben, kan je NIET van beweren dat het niet waar is. Je kent ze niet, je hebt niet die patienten gezien en het is ronduit arrogant om daarvan te zeggen dat het dus niet waar is.
Ondertussen ga ik rustig verder met voor elk van mijn dieren hun beste dieet samen te stellen. Mijn kater blijft gewoon op kvv, doet hij het super op. Deze bewuste poes gaat er dus wel vanaf, zij doet het dus beter op bewerkt voedsel. Ik hou niet van zwartwit, geef mij maar grijs.