Welk hondenvoer is goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Re: Welk hondenvoer is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 14:50

Naar aanleiding van het eerder geplaatste overzicht zit ik er over te denken om de brokken van Dogs Lovers Gold te gaan voeren.
Dit lijkt me een aardige brok qua prijs kwaliteit verhouding. Wat is jullie mening daar over?

Er zijn brokken met een hoger vleespercentage, maar €5,- / €6,- per kilo vind ik toch een beetje veel van het goede.

Of is het vleespercentage van deze brok toch echt te laag en zit er veel troep in?

Hoor graag jullie meningen!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:20

Nee hoor, DLG is een goede brok met een gunstige prijs/kwaliteit-verhouding.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:33

Dlg is prima, hoog vleespercentage rn geen granen :) goede prijs kwaliteitsverhouding :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:34

Op stage voeren ze Jarco. De honden doen het er goed op en hebben er geen last van dat ze switchen met het voer van thuis en van het pension. Het is vrij van kunstmatige toevoegingen en is gluten vrij. De dieren eten het ook graag, dat is voor mij ook een goed teken!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:43

Mijn Border Collie had altijd problemen met voer en is zelfs binnenste buiten gekeerd. Ze kreeg speciaal voer wat ze echt niet lekker vond. Toen ze min of meer was opgegeven heb ik wat proefzakjes gekocht en mocht ze haar eigen ''laatste'' voer kiezen. Ze koos Smolke. Een voer die mij niet goed leek, maar maakte niet meer uit. Ze deed het alleen heel goed en is 15 geworden. Zo heeft ze dus nog zeker 10 jaar op Smolke geleefd. Toen ons kleine hondje ook maar Smolke gegeven.

Vorig jaar kregen we een pup met RC van de fokker. Ze had veel diarree en at het ook veel te snel. Ze is goed ontwormd, maar de da dacht aan Giardia.

Ben eigenwijs verder gaan kijken. Heb Carnis gekocht. Dat is hier makkelijk te krijgen zowel voer als de worsten.
Kreeg ook te horen dat je in 1 dag moest overstappen, omdat het ene voer zinkt in de maag en de andere drijft en je maagproblemen kan krijgen. Netjes gedaan en erop gegokt.
Ze staat dus va een week of 14 op Carnis. Soms een stukje worst en we hebben ook de complete voer van Energique.
Haar broertje kwam ook bij ons wonen en ze staan er nu al bijna een jaar op.

Als tussendoortjes krijgen ze verschillende dingen zoals gedroogde vis, kip, pens etc.

Op zich zien ze er goed uit, hebben energie voor 10 etc. Ze hebben geen diarree, maar ze zijn soms wel wat winderig. Kunnen ruiken als 10 grote honden. Daarnaast vind ik ze hongerig en ze likken graag aan d ( stenen) vloer, willen zand eten etc.
twijfel dus toch aan een tekort. Zowel bij dierenwinkel als dierenarts vind ik de adviezen erg commercieel naar ''hun'' merken wijzen.

We hebben vertragende voerbakken, maar dat scheelt precies 10 seconden denk ik.

Ze kauwen wel erg slecht. Ook op botjes of tussendoortjes wordt vrijwel niet gekauwd.

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:54

Wij voeren Royal Canin, een tijdje op ander voer gestaan maar hier werd de huid vet van, stonk meer, had meer honger maar werd wel dikker en poepte meerdere keren per dag. Toen de zak op was weer op de RC gezet en ze zag er binnen een paar weken weer prima uit! Gezonde glanzende vacht, loopt niet te bedelen, harde ontlasting en maar 1 keer daags. Het is verstandig om goed naar je hond te kijken waar hij het goed op doet.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:57

Hier ook tevreden energique gebruiker, laatst een maand of twee over gegaan op supermarkt brokjes, man wat een drama. Hond werd lusteloos en 5x per poepen en dan van die vieze zachte ontlasting.
Terig op energique en binnen 2 dagen was ze weer helemaal fit en als vanouds qua ontlasting.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:10

Energique zijn hier van die lichte driehoekjes in de vriezer. Ik vind het vrij weinig wat ze daarvan zouden mogen hebben. Maar met bevroren spul een helft erbij doen bivj gaat niet zo makkelijk.

Ik vind dat onze honden ook vrij veel ontlasting hebben. Misschien ook een snelle verbranding, ze zijn 14 maanden en veel in beweging. Verder zien ze er goed uit.

Maar dat ze hongerig blijven vind ik wel rot. Net als dat ze graag de grond likken of zand etc. Die van ons doen zeker 4 a 5x per dag iets. Mijn moeders hondje heeft zelfde voer en heeft dat niet. Maar is een klein hondje, dat zijn voer amper aankijkt en minder beweegt.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:15

Verschillende geprobeerd en ook vers, uiteindelijk op farmfood uitgekomen. Nog steeds tevreden over.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:17

Kijk is bij Via natura.
Het is wat je hond lekker vind en het goed op doet.
er zijn niet veel dierenwinkels die granenvrij verkopen,dus even googlen
verder kun je afwisselen met bv zaterdag vers vlees en zondag weer brokken.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 17:35

http://shop.dogloversgold.eu/Webwinkel- ... -15kg.html

Welke brok van Dlg nou het beste? Bovenstaande is veruit het goedkoopst, maar betekent dit dat de kwaliteit ook minder is dan de andere brokken? Ik neem aan dat er iets anders moet zijn dan de andere zakken voer die aangeboden worden op de website ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:42

Onze oppashond krijgt van haar eigen baasje ook Dog Lovers Gold, maar die doet het er niet goed op. Ze gaat moeilijk af en wat eruit komt is kneppelhard. Heeft dan ook moeite met opstaan en bijt vaak naar haar buik (deze is wat opgezet). Bij ons krijgt ze Beneful met een theelepeltje zonnebloemolie en daar doet ze het super op. Gaat goed af, loopt weer vrolijk rond en bijt ook niet meer naar haar buik (is dan ook niet meer opgezet). Dit is toevallig onze ervaring, maar die is tevens gebaseerd op hoe wij onze eigen honden voorheen voerden: met Beneful of brokken van de Aldi. De honden van mijn ouders krijgen Biofood. Het is dus per hond verschillend wat een goed advies is.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:46

Kijk naar je hond .is het een actieve of slaapt hij liever.
ik had in een winkel een goede brok gevonden voor een smousje van bijna 14 met energie teveel,dus die verliest veel kilo,s en heeft weer extra kracht nodig..dit alles ook weer geheel graanloos vanwege epilepsie.
laat je gewoon informeren in een dierenwinkel,vraag proefzakjes en niet kijken naar andermans aanbevelingen..is jouw hond jij kent hem..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:52

Simbaa schreef:

Welke brok van Dlg nou het beste? Bovenstaande is veruit het goedkoopst, maar betekent dit dat de kwaliteit ook minder is dan de andere brokken? Ik neem aan dat er iets anders moet zijn dan de andere zakken voer die aangeboden worden op de website ;)

Over het algemeen is geperst beter dan krokant :) maar kijk ook vooral naar je hond :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 17:56

Haha ik snap dat ik naar mijn hond moet kijken, maar die heb ik nog niet :+
Wil graag een goede start maken en daarna zien we we wel of het ook daadwerkelijk goed aanslaat :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:13

id_keers schreef:
Kijk naar je hond .is het een actieve of slaapt hij liever.
ik had in een winkel een goede brok gevonden voor een smousje van bijna 14 met energie teveel,dus die verliest veel kilo,s en heeft weer extra kracht nodig..dit alles ook weer geheel graanloos vanwege epilepsie.
laat je gewoon informeren in een dierenwinkel,vraag proefzakjes en niet kijken naar andermans aanbevelingen..is jouw hond jij kent hem..

welke winkels bedoel jij? Er zijn vrijwel geen dierenwinkels die ECHT goed advies kunnen geven.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:54

Orijen, heeft verschillende uitvoeringen, is Canadees, maar hier in de Nl verkrijgbaar bv. bij Brekz, Zooplus e.d.
Het is een brok met veel vers vlees, vis (70-80%) e.d., geen granen, aardappel, bietenpulp of andere toevoegingen. Ook voor pups, vowassenen en senior honden, katten.
http://www.orijen.ca

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 19:14

Had Orijen inderdaad gezien. Maar vind dat echt te duur.
Zo veel geld geef ik nog niet eens uit aan mijn eigen eten ;)

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:22

Hoe beter je voer,hoe langer een honden leventje mee gaat(tenzij erfelijke ziektes)

Saschha diervoeding in Duiven en Via Natura in Beekbergen helpen goed op weg
Via Natura ook op Facebook je kunt altijd vragen stellen.

Oh je hebt nog geen hond?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:25

Ik vind zelf Nutro Choice erg fijn voer. Voor de meeste honden voldoet dat prima. Onze rottweiler staat er tijdelijk niet op omdat hij er te veel van moet eten (is een erfhond en hij heeft moeite met op gewicht te blijven), maar iedereen vond hem er echt geweldig uitzien. Hij staat nu tijdelijk op RC Duitse Dog.

http://www.brekz.nl/nutro/nutro-choice- ... i-kip.html

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 19:27

Nop! Zoals in de openingspost aangegeven
krijgen wij over vier weken onze Aussie pup :)

Voor nu dacht ik overtuigd te zijn van Dlg, maar ben nu ook aan het twijfelen over Jarko.
Smuldier houd ik ook nog in mijn achterhoofd!

Ben echt blij met al jullie kennis en tips! :D

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:28

Simbaa schreef:

Hier krijgen ze gewoon de original versie gevoerd. Doen ze het super op :)

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:48

Simbaa schreef:
Naar aanleiding van het eerder geplaatste overzicht zit ik er over te denken om de brokken van Dogs Lovers Gold te gaan voeren.
Dit lijkt me een aardige brok qua prijs kwaliteit verhouding. Wat is jullie mening daar over?

Er zijn brokken met een hoger vleespercentage, maar €5,- / €6,- per kilo vind ik toch een beetje veel van het goede.

Of is het vleespercentage van deze brok toch echt te laag en zit er veel troep in?

Hoor graag jullie meningen!

http://www.hondenpage.com/hondenforum/2 ... kje-koper(?)-in-dog-lovers-gold-brokken.-.php

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:50

Als de hond honger blijft hebben zijn sperziebonen ook een goede oplossing, mag je ze toch iets geven ;)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:21

Sterkliniek heeft ook een voer met hoog vlees gehalte