Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Er is ook een gebitsziekte bij katten, enigste remedie is het trekken van alle tanden en kiezen. Kat heeft vaak moeite met eten of weigert. Als het flink opspeelt, koortsig, pijn in de mond, dikke keelklieren. Zonder tanden kunnen ze zich vaak prima redden en de ziekte kan elk moment optreden. Kijk een in het bekje naar de aanzet van het tandvlees bij de tanden. Soms kan een antibioticakuur tijdelijk helpen maar de ontsteking keert altijd weer terug. Kwijlen en stinken zijn twee symptomen.
DeMolenhoek schreef:Kijk, als jij komt om de sfeer van het topic te verzieken mag je van mij gaan. Je zit mij hier gewoon te verwijten en nog net niet belachelijk te maken. Als ik nu met mijn kat naar de kliniek ga kan ik ze morgen sowieso laten inslapen. Jij kent mij, nog mijn kat niet maar denkt hier wel de allesweter te zijn. Als dit jou echt had geïnteresseerd had je wel verder gelezen en gezien dat er ondertussen al veel meer is gedaan dan wat antibiotica. Ondertussen blijkt de kat ook geen 8/9 jaar te zijn maar kunnen we uit gaan van 12/13/14/15. Ik doe mijn uiterste best voor die kat en heb nog nooit op een euro gekeken voor mijn dieren, maar mijn kat is uiterst stress gevoelig en door haar verleden enorm bang.
Mijn dierenarts doet evenveel als de kliniek kan doen. Een kat aan een infuus en sondevoeding gebeurt minder snel als je denkt, want als ze zich wat beter voelen slopen ze direct heel de boel.
SuusjevdB schreef:Sterkte ermee! Zit nog 1 ding te denken. Jij zei dat de kat niet buiten vergiftigd kon zijn. Misschien wel binnen. Te denken aan planten of een schoonmaakmiddel dat misschien net gebruikt is. Dit kan aan haar pootjes zijn gekomen dat ze vervolgens heeft opgelikt om zichzelf schoon te maken. Misschien beste om eerst de planten in huis te checken?
kiwiwitje schreef:De molenhoek, stop alsjeblieft met jezelf te verdedigen. Dat is nergens voor nodig!![]()
Jij doet wat jou het beste lijkt voor jouw beestje. En uit ervaring, is een kat niet zomaar in een kliniek te leggen..
Ondanks het weinige dat ze eet en drinkt vind ik wel dat ze blijft opknappen. Maar goed, kan me ook wel vinden in het idee dat een kat die dagen niets at en nu een beetje binnen krijgt zich sowieso direct een pak beter voelt. Ik hou haar vochtpeil goed in de gaten, ze zou nu iets meer vocht mogen binnen krijgen, maar denk dat ik morgen de dierenarts sowieso een extra vochtbult ga laten bij steken en ga vragen, als ze zo blijft aansterken, de tanden maandag preventief te trekken.