Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

blokje schreef:Markies lijkt erg op een kooiker maar iets meer een gezinshond.
Wij hebben nu een kooiker van 1 jaar.gekocht via marktplaats op een boerderij in groningen. Niet heel goedkoop maar niet zo duur als met stamboom.
Wij hebben goed rond gekeken bij het huis.
Moeder liep inde roedel (ze hadden nog 4 honden geen kooikers)
Pups zagen er goed uit. Mama zag ergoed uit.
De rest is toch een soort gok. Ik geloof nietzo ineen stamboom. Zie daar ook zeer ongezonde honden. Zoals een cavalier (heb ik ook gehad).
We hebben ee een enorm fijne hond aan. Leuk ras vinden we zelf.
Desiree schreef:keona schreef:Goed ook dat je weet dat je geen terrier wilt,dit zijn toch wel honden waar je goed voor in je schoenen moet staan.we hebben zelf ook een terrier en geen problemen met deze honden.maar ze zijn niet voor iedereen weg gelegd,daarom zit het asiel er ook vol mee mensen vergissen zich in deze groep honden
het zijn grote honden in een klein jasje. En inderdaad zitten er veel jack russels in het asiel. Omdat ze onderschat zijn. Maar ik zelf vind het heel trainbare hondjes. Ze zijn voor mij heel geschikt omdat ze trouw zijn en speels.
EskeGirl schreef:Iedere hond is een jager, zeker. Maar er is verschil. Bij Bobbie kon je letterlijk de gerbils voor z'n neus houden en hij deed niks. De golden retriever van m'n tante kijkt ook niet naar de konijnen om. De jack russel×friese stabij×nog meer wordt helemaal gek als hij de konijnen ziet, hetzelfde voor de jack russel die mijn oma had. Het is natuurlijk ook wel opvoeding, dat weet ik.
Ik sta stevig genoeg in mijn schoenen voor een terrier, mijn vader ook wel, maar m'n moeder heeft er meer moeite mee. Het wordt een gezinshond en voor de toekomst ook meer voor m'n ouders. Dan is een terrier dus geen handige optie voor ons