HorseTopShop schreef:tamary schreef:Politie erbij halen..
als een hond bloed heeft geproeft stopt het niet meer.
levensgevaarlijk
![]()
Hoe kom je daar nou bij?
![]()
![]()
Misquote, dat was ik niet, enkel reactie op deze post gegeven.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lisitano schreef:Desiree schreef:
Ik zou nog liever zien dat de eigenaar van zo´n hond een houdverbod krijgt van honden. En dat zo´n hond dus gewoon afgenomen wordt.
Waarom? Want waar trek je de grens?
Ik ben heel goed voor mijn honden maar ook ik heb met mijn handen in het haar gestaan omdat mijn hond iets voor mij onverwachts deed. Dat is jou toch ook wel gebeurd?
Deze eigenaar moet zijn verantwoordelijkheid gaan nemen, maar ik vind niet dat de hond weggenomen hoeft te worden. Je hebt zat mensen die net doen of ze het niet zien (echt), als je zo iemand een houvast geeft met hun hond, dan heb je kans dat het al veel beter gaat.
Mijn honden zitten vanwege het jagen veel aan de riem. Je moest eens weten hoe vaak mensen me wel niet zeggen: ah joh laat ze lekker los!
Op een of andere manier ligt die druk op een lijntje aan je hond. Een hond luistert toch? Die kunnen toch rond rennen en ballen ophalen enzo? Als je er een lijntje aan houdt is ie vast vals of heb je hem/haar niet goed opgevoed

Ayasha schreef:je praat nog steeds onzin, nu je het recht probeert te banketstaaf eigenlijk nog meer.
Als we jouw logica moeten volgen gaan er een hoop huisdieren een spuitje krijgen vrees ik. En niet alleen honden.
mairead schreef:Er staat dat de eigenaar van het beest zo'n 50m van een losloopgebied af woont, maar zo'n hond hoort ook in een losloopgebied niet los! Gewoon de rest van zijn leven aangelijnd uitlaten en misschien ook met muilkorf.
En ook niet los op het strand of in het bos "omdat dat zo leuk is", want straks grijpt ie daar een wandelaar, andere hond, paard of noem maar op!
Eigenaar moet niet zo'n slappe zak zijn en zijn verantwoordelijkheid gaan nemen. Ik zou hiervoor of met een aantal buren en de eigenaar van de hond rond de tafel gaan zitten of idd een wijkagent inschakelen als de eigenaar weer geen gehoor geeft.
En wil de eigenaar de hond niet 'opsluiten' en aanlijnen? Dan moet hij maar voor een spuitje kiezen.
Desiree schreef:Precies. Vergeet niet dat een kat voor een hond een prooidier is zoals een muis of vogel dat voor een kat is. Mensen, en dus ook kinderen vallen daar niet onder.
Katten vangen ook konijntjes en haasjes of kuikens als ze kunnen. Een hond is daarin niet anders.
Lisitano schreef:De aanpak verschilt overigens ook per gemeente.
http://www.dvhn.nl/archief/Kat-Joey-kan ... 65835.html
mairead schreef:Zijn zwanen ook prooidieren voor een hond?
Oké, zwanen dan misschien nog wel (hoewel de gemiddelde zwaan ook geen watje is, hoor!), maar:
Zijn fietsers dan ook prooidieren voor een hond???
(Ik dacht namelijk ook gelezen te hebben dat beest in kwestie naar fietsers hapt! Daar is geen excuus voor!)