Iemand nog een konijn? (Konijn gevonden)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Iemand nog een konijn? (Konijn gevonden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:00

Als het geen geld mag kosten moet je geen dieren nemen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:02

Tsjonge, je zou je bijna moeten schamen als je een diertje opvangt geloof ik :x

TS: ik zou er niet meer op reageren :n
Onnodige negatieve energie.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:12

Zou er inderdaad niet meer op reageren ts. Je wordt bijna behandeld alsof je een dierenbeul bent zeg, ongelooflijk.

Lekker laten l☆llen :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:12

Ts reageer d'r toch niet meer op je hoeft tegenover niemand hier een verantwoording af te leggen
Je hebt een beestje gered die in de natuur niet overleefd had en dat siert je

Je had t gewoon niet moeten doen blijkbaar of niet moeten zeggen dat je n konijn had was t "probleem" opgelost
Ohnee dan had je snel na n opvang moeten rijden om de vondeling te koppelen

Mensen blijf eens realistisch ts doet er alles aan om het beestje op de vangen en nog is ze "slecht" voor d'r dieren volgens jullie
Ga lekker een eigen topic openen en blijf hier ontopic!
Tuurlijk hoeft niet iedereen te zeggen aaaahw wat lief maar om nu 20x t zelfde te zeggen Pffft

Ik ga ook temmen vind dit belachelijk

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:14

ze vangt het op..is heel wat anders dan kiezen voor een konijn..
bah wat een discussie, ik ontstip me ook uit het gezellig praten over je konijn topic.. Leven en laten leven dames.. advies geven is iets anders dan een mening opdringen.
Als ze het beestje in het bos had laten zitten was het nu dood geweest.. dat was ook niet handig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:28

Moderatoropmerking:
Zoals al eerder verzocht, vragen wij of jullie ontopic en fatsoenlijk naar elkaar willen blijven. TS staat vrij om adviezen aan te nemen en af te slaan. Ben je het niet eens met iets, onderbouw dan netjes je mening en blijf op de bal spelen. Reacties die niet aan deze opmerking voldoen, worden dan ook verwijderd. Alvast bedankt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 14:13

MarlindeRooz schreef:
Als het geen geld mag kosten moet je geen dieren nemen.

Dit is wel heel selectief lezen. TS zegt net in het bericht boven jou dat ze al heel veel geld in de konijnen gepompt heeft. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat je bij een volgende beslissing ook het argument financiën laat meespelen.

Hopelijk vind je snel een oplossing voor het opgevangen konijn. Goed van jou dat het toch tijdelijk bij jou terecht kan, want wie weet wat er anders met het konijn gebeurd was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 14:28

TS, super van je dat je het konijntje mee hebt genomen!
Misschien had het anders al wel niet meer geleefd ondertussen. :(:)
Prachtig konijntje!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 15:52

Heb net effe buitenritje gemaakt, samen met dierenarts. Heb haar van het konijntje verteld. Zij is er eigenlijk ook wel van overtuigd dat het beestje daar gewoon gedumpt is met de gedachte `die redt zich daar ook wel`. Dinsdagavond heeft ze spreekuur maar ook een eetclubje daarna. Daar is iemand die heel goed het geslacht kan bepalen dus de dinsdagavond ga ik daar heen.

Ik heb ook verteld van de belerende opmerkingen hier in het topic die aan mij gericht zijn. Haar broek zakte af. Want zij weet precies hoe ik mijn konijnen hou en wat ik er allemaal voor doe.
Ik heb haar ook gevraagd om te zien of iemand nog belang heeft bij een konijntje. Ze heeft net zelf een nieuw konijn, dat ze Polleke heeft genoemd. Net als mijn vroegere hondje dat zij destijds nog heeft moeten euthanaseren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:01

Laat al die betweters maar lekker kletsen, ik zou blij zijn als m'n dier kwijt was dat iemand er zich om bekommerd, zo hebben wij hier een aanloop haan, en hebben we zeker 10 jaar een aanvlieg valkparkiet gehad, dieren die je zelf niet kiest maar mogen blijven wonen, omdat de baasjes ze niet zoeken of idd omdat ze gedumpt zijn.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:01

Je hebt wel even een konijn gered hoor!
Ik snap niet wat iedereen nou zeurt, moest dat konijn dan gewoon langzaam dood gaan of opgegeten worden?
TS: goed gedaan! +:)+

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:22

Volgens mij zegt ook niemand dat het niet goed is dat TS het beestje opvangt. Dat is wat er steeds gespeculeerd wordt, maar niet gezegd is.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:14

daar lijkt het wel een beetje (heel erg) op

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:25

Nee, dat heeft er volstrekt niets mee te maken. :)
Waar anderen over vallen is het feit dat TS haar eigen konijn alleen zit, dat zij dit konijn, als het een voedster is, wil koppelen aan haar eigen, en dat wordt heel goedbedoeld afgeraden. Net zoals een nest, etc.
Dan wordt er aangeraden, joh, als het een ram is, kun je 'm laten castreren. Maar nee, dat wil TS niet. En ja, dat is haar goed recht, maar ik word daar altijd een beetje misselijk van, "omdat er al heel veel kosten zijn geweest"
Dat is zo, maar dieren kosten geld. Simpel.

Enige wat ik wil, is TS behoeden voor een hoop ellende straks. Behoeden voor een nest wat baasjes moet krijgen, wat moeilijk is, omdat je doodgegooid wordt met jonge konijnen. Behoeden voor het feit dat TS straks moeder heeft met jonge voedster, wat grandioos fout kan gaan, of huidig konijn met volwassen voedster.

Dat TS dit konijn van straat heeft gehaald is alleen maar goed, je hoort mij dan ook nergens anders beweren. Andermans woorden verdraaien is niet nodig

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:40

Eoweyn_x schreef:
Nee, dat heeft er volstrekt niets mee te maken. :)
Waar anderen over vallen is het feit dat TS haar eigen konijn alleen zit, dat zij dit konijn, als het een voedster is, wil koppelen aan haar eigen, en dat wordt heel goedbedoeld afgeraden. Net zoals een nest, etc.
Dan wordt er aangeraden, joh, als het een ram is, kun je 'm laten castreren. Maar nee, dat wil TS niet. En ja, dat is haar goed recht, maar ik word daar altijd een beetje misselijk van, "omdat er al heel veel kosten zijn geweest"
Dat is zo, maar dieren kosten geld. Simpel.

Enige wat ik wil, is TS behoeden voor een hoop ellende straks. Behoeden voor een nest wat baasjes moet krijgen, wat moeilijk is, omdat je doodgegooid wordt met jonge konijnen. Behoeden voor het feit dat TS straks moeder heeft met jonge voedster, wat grandioos fout kan gaan, of huidig konijn met volwassen voedster.

Dat TS dit konijn van straat heeft gehaald is alleen maar goed, je hoort mij dan ook nergens anders beweren. Andermans woorden verdraaien is niet nodig

OK, dan had ik het verkeerd, maar alsnog wordt er erg afgekraakt, terwijl het er hier in dit topic nou even niet om draait dat TS hem laat castreren, maar om een zielig konijn dat is gedumpt. en als ik dit wel goed heb, weet TS nog niet eens of het een ram of voedster is.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:03

Dan mag je alsnog wel advies geven, toch? Het zou oneerlijk zijn als ik zou zeggen, ja, als het een voedster is, zeker koppelen, gaat hartstikke goed!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:13

Eoweyn_x schreef:
Dan mag je alsnog wel advies geven, toch? Het zou oneerlijk zijn als ik zou zeggen, ja, als het een voedster is, zeker koppelen, gaat hartstikke goed!

maar de manier waarop jij advies geeft, is niet heel erg fijn om te lezen of om boven op je te krijgen.
eigenlijk noem ik het meer bevelen geven. als ze het niet zou doen, zou je denk ik niet zeggen: "oké ik leg me erbij neer, niet iedereen heeft zoveel geld over voor een gevonden konijn," ofzoiets.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:15

Zo te lezen weet Ts goed waar ze bezig is aangezien ze meer konijnen heeft zal ze er dus vast wel iets van af weten. Einde discussie je hebt je punt gemaakt

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:16

Iruss94 schreef:
Zo te lezen weet Ts goed waar ze bezig is aangezien ze meer konijnen heeft zal ze er dus vast wel iets van af weten. Einde discussie je hebt je punt gemaakt

:j ik stop ook met reageren op andere reacties. behalve als ze positief zijn :Y)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:21

Ik ben ook heel lang overtuigd geweest van de goede bedoelingen van de ts, maar als ik nu lees dat Flappie dinsdagavond meegaat naar het eetclubje, krijg ik toch sterke twijfels...

:+
:* Desiree

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:21

Jeika schreef:
Eoweyn_x schreef:

maar de manier waarop jij advies geeft, is niet heel erg fijn om te lezen of om boven op je te krijgen.
eigenlijk noem ik het meer bevelen geven. als ze het niet zou doen, zou je denk ik niet zeggen: "oké ik leg me erbij neer, niet iedereen heeft zoveel geld over voor een gevonden konijn," ofzoiets.

Jawel hoor. Maar kijk, daar lees jij ook weer niet goed. TS zei min of meer dat ze het konijn wel zou willen koppelen aan de hare, als het een voedster is. Waarop ik zei, je kunt hem beter laten castreren en koppelen aan jouw voedster, omdat een gecastr ram en voedster gewoon de meeste kans van slagen heeft. Twee voedsters niet zo vaak. Zeker geen twee volwassen voedsters die je op volwassen leeftijd koppelt.

Dus nee, geen bevelen. Ik zou een gevonden konijn ook niet direct castreren. Dat mag niet eens: je moet twee weken wachten op de evt eigenaar.

Dusja, het was goedbedoeld advies, ook als reactie op de redenen daarna. "Ik neem maar een nest want die accepteert ze wel"
Tja, inderdaad, dan voel ik me geroepen om TS te waarschuwen dat dat zelden zo is.

En het komt misschien als bevelen over, maar dat is niet mijn bedoeling. Risico van internet zeg ik dan maar. Ik kan weinig doen aan de manier hoe anderen het opvatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:23

Shirley schreef:
Ik ben ook heel lang overtuigd geweest van de goede bedoelingen van de ts, maar als ik nu lees dat Flappie dinsdagavond meegaat naar het eetclubje, krijg ik toch sterke twijfels...

:')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:25

Eowyn, je hebt je punt nu wel duidelijk gemaakt. Het is enorm offtopic gedram. Kun je er nu gewoon mee stoppen voor het topic op slot gaat?

Shirley _O-

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:28

Nou sorry, als mensen dingen blijven vragen en uit hun verband blijven rukken, blijven verdraaien, is het mijn goed recht om daarop te reageren.
Het gaat gewoon over het onderwerp en gewoon over de dingen die TS zegt. Niets offtopic gedram.

Trouwens, wie is Eowyn...? Ik zie alleen mijn eigen gebruikersnaam, Eoweyn dus. Lezen is blijkbaar erg moeilijk...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:31

Oh excuses hoor Eoweyn :roll:

En ja, het is wel offtopic. Zie titel, openingspost en modopmerkingen. :)