Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MarlindeRooz schreef:Als het geen geld mag kosten moet je geen dieren nemen.

Eoweyn_x schreef:Nee, dat heeft er volstrekt niets mee te maken.
Waar anderen over vallen is het feit dat TS haar eigen konijn alleen zit, dat zij dit konijn, als het een voedster is, wil koppelen aan haar eigen, en dat wordt heel goedbedoeld afgeraden. Net zoals een nest, etc.
Dan wordt er aangeraden, joh, als het een ram is, kun je 'm laten castreren. Maar nee, dat wil TS niet. En ja, dat is haar goed recht, maar ik word daar altijd een beetje misselijk van, "omdat er al heel veel kosten zijn geweest"
Dat is zo, maar dieren kosten geld. Simpel.
Enige wat ik wil, is TS behoeden voor een hoop ellende straks. Behoeden voor een nest wat baasjes moet krijgen, wat moeilijk is, omdat je doodgegooid wordt met jonge konijnen. Behoeden voor het feit dat TS straks moeder heeft met jonge voedster, wat grandioos fout kan gaan, of huidig konijn met volwassen voedster.
Dat TS dit konijn van straat heeft gehaald is alleen maar goed, je hoort mij dan ook nergens anders beweren. Andermans woorden verdraaien is niet nodig
Eoweyn_x schreef:Dan mag je alsnog wel advies geven, toch? Het zou oneerlijk zijn als ik zou zeggen, ja, als het een voedster is, zeker koppelen, gaat hartstikke goed!
Jeika schreef:Eoweyn_x schreef:Dan mag je alsnog wel advies geven, toch? Het zou oneerlijk zijn als ik zou zeggen, ja, als het een voedster is, zeker koppelen, gaat hartstikke goed!
maar de manier waarop jij advies geeft, is niet heel erg fijn om te lezen of om boven op je te krijgen.
eigenlijk noem ik het meer bevelen geven. als ze het niet zou doen, zou je denk ik niet zeggen: "oké ik leg me erbij neer, niet iedereen heeft zoveel geld over voor een gevonden konijn," ofzoiets.