Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vjestagirl schreef:dollyspikkel schreef:Als je hem buiten wil laten lopen zou ik ook zeggen castreren.
Maar waarom? Hij loopt nu ook buiten en opzich gaat dat prima.
Een eigenaar van een poes kan ook besluiten om die te steriliseren en/of aan de pil te doen toch?
. Ik ga hier rustig over nadenken en wie weet laat ik ooit nog wel weten wat ik besloten heb. Vjestagirl schreef:dollyspikkel schreef:Als je hem buiten wil laten lopen zou ik ook zeggen castreren.
Maar waarom? Hij loopt nu ook buiten en opzich gaat dat prima.
Een eigenaar van een poes kan ook besluiten om die te steriliseren en/of aan de pil te doen toch?
Vjestagirl schreef:Een eigenaar van een poes kan ook besluiten om die te steriliseren en/of aan de pil te doen toch?
bello2005 schreef:Idd
En de kat is het al gewent. Ik zou niet castreren
)pinto_1 schreef:Ik verbaas me er over hoe makkelijk mensen een kat toeëigenen. Alleen om wat de buren zeggen? Voor hetzelfde geld is het een kat die erop lijkt, of hebben de vorige eigenaren hem toch meegenomen, maar is hij ontsnapt en naar zijn oude huis gelopen. Hij is goed doorvoed, dus waarom zou het een zwerfkat zijn?
Zou dus eerst contact opnemen met de oude eigenaren voor je beslissingen neemt over castratie.
kohtje schreef:Het sproeien doet hij niet bij jouw maar de kans is groot dat die het wel bij iemand anders doet.
Kinke schreef:kohtje schreef:Het sproeien doet hij niet bij jouw maar de kans is groot dat die het wel bij iemand anders doet.
oh mennnn…zo smerig. Hadden vroeger ook een sproeiende kater om het huis lopen. Kon ik weer lopen zoeken waar de stank vandaan kwam en met een emmer sop en borstel de boel weer proberen schoon te schrobben. Maar 'k heb niet de indruk dat zoiets de TS veel uitmaakt.
. Vjestagirl schreef:Update!
Vanmorgen bij de dierenarts geweest, waar Freek zich uitstekend gedragen heeft. Een echte kleine heer. Hij is helemaal gezond verklaard, ze vond hem alleen ietsjes aan de dikke kant, dus meneer mag op dieet. Ook blijkt hij al een chip te hebben, waardoor ik nu weet dat hij 3 jaar en 4 maanden is.
De Dierenarts gaf aan dat castreren helemaal mijn eigen keuze is. Aangezien hij al 3 blijkt te zijn is de kans dat hij gaat sproeien miniem, dat zou hij al lang doen. De angst dat hij dik en lui wordt blijken toch redelijk reëel. Het voorkomen dat hij andere katten dekt zou toch wel dé reden zijn om hem te laten helpen.
Al met al denk ik er nog even over. De DA gaf aan dat ik nog een paar maanden heb voordat de poezen weer krols worden, dus dat het opzich geen haast heeft.