Mioux schreef:@desiree ik vind het geen pluspunt, de hond moet dan gewoon weglopen. Grommen naar een kind vind ik echt niet kunnen. Kind van 2 begrijpt overigens ook helemaal nog niet hoe het zit als een hond dat doet. En kan dat dus niet ervaren als de hond vind het niet fijn maar als een hond maakt geluid.
En opsluiten heb ik het niet over de gehele dag, al is de hond dat praktisch want erg veel wandelen op een dag gebeurd ook niet, maar heb ik het over in de keuken of hal of iets als je even naar boven moet, is dus alleen als je zelf niet in de kamer bent bij het kind en de honden, de honden apart zetten niet het kind. Een kind is geen jong dier, dat is heel wat anders. Ook wij hebben honden gehad vroeger toen ik klein was, en is geleerd dat de hond het of toelaat of weg loopt, maar grommen absoluut niet. En als jij zegt :
"Ze zullen een jong respecteren zolang de ouders in de buurt zijn, maar als dat niet meer het geval is, vervallen ze snel in de natuurlijke rangorde. " Dan moet je de honden uberhaupt dus nooit alleen met t kind laten ,wat ik al eerder aangegeven heb en ik begrijp van TS dat dat dus wel eens gebeurd.
Jij gaat ook elke dag met ze lopen uitgebreid lees ik, dat is ook wat een hond nodig heeft klein en groot. Daar raakt een hond zijn overtollige energie van kwijt, als de hond te druk is of dergelijke dan ligt dat toch echt grotendeels aan de beweging die de hond krijgt. En die 10 minuten ja vind ik het niet vreemd dat de hond vervelend word en zijn energie elders op uit als het kwijtraken bij het wandelen...
Een kind is in jouw ogen heel wat anders dan een jong dier maar in de ogen van de honden niet. Het kind is een jong in hun ogen.
Het is waar wat je zegt dat een hond er voor moet kiezen om weg te lopen ipv naar het kind te grommen. Maar wat als het kind zich opdringt aan de hond en deze achtervolgt?