Zo klaar mee.. (Hond kauwt op speelgoed van zoon)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:07

doezel2 schreef:
Hij gaat al op curses:)

En speelgoed van hem inde bak heb ik. Ben dan anders alles al kwijt onder de bank enzo haha

Kind kan idd mee in buggy. Maar moet ok nog tussen door slapen;)
En kwa kouwbotten. Hij vind Van de ander het lekkerst. Dus die pakt hij van haar af en andersom.

En kwa janken weten we niet. Probeer daarvoor achter te komen. Zelfde geld als ie uitzicht zelf in de bench gaat liggen. Gaat hij ok ineens janken. Alsof hij er dan niet. meer uit mag.

Probleem probeer ik aan te pakken en er zijn er nu veel tips;)

daar heeft de hond niks mee natuurlijk, en dat wist je voordat je deze hond aanschafte. hij is 11 maanden moet nog vee leren. gewoon consequent zijn veel aanbieden wat hij wel mag. en zelf even doorbijten. het word beter maar dit weet je van te voren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:17

Mioux schreef:
@desiree ik vind het geen pluspunt, de hond moet dan gewoon weglopen. Grommen naar een kind vind ik echt niet kunnen. Kind van 2 begrijpt overigens ook helemaal nog niet hoe het zit als een hond dat doet. En kan dat dus niet ervaren als de hond vind het niet fijn maar als een hond maakt geluid.
En opsluiten heb ik het niet over de gehele dag, al is de hond dat praktisch want erg veel wandelen op een dag gebeurd ook niet, maar heb ik het over in de keuken of hal of iets als je even naar boven moet, is dus alleen als je zelf niet in de kamer bent bij het kind en de honden, de honden apart zetten niet het kind. Een kind is geen jong dier, dat is heel wat anders. Ook wij hebben honden gehad vroeger toen ik klein was, en is geleerd dat de hond het of toelaat of weg loopt, maar grommen absoluut niet. En als jij zegt :

"Ze zullen een jong respecteren zolang de ouders in de buurt zijn, maar als dat niet meer het geval is, vervallen ze snel in de natuurlijke rangorde. " Dan moet je de honden uberhaupt dus nooit alleen met t kind laten ,wat ik al eerder aangegeven heb en ik begrijp van TS dat dat dus wel eens gebeurd.

Jij gaat ook elke dag met ze lopen uitgebreid lees ik, dat is ook wat een hond nodig heeft klein en groot. Daar raakt een hond zijn overtollige energie van kwijt, als de hond te druk is of dergelijke dan ligt dat toch echt grotendeels aan de beweging die de hond krijgt. En die 10 minuten ja vind ik het niet vreemd dat de hond vervelend word en zijn energie elders op uit als het kwijtraken bij het wandelen...

Een kind is in jouw ogen heel wat anders dan een jong dier maar in de ogen van de honden niet. Het kind is een jong in hun ogen.
Het is waar wat je zegt dat een hond er voor moet kiezen om weg te lopen ipv naar het kind te grommen. Maar wat als het kind zich opdringt aan de hond en deze achtervolgt?

Mioux

Re: Zo klaar mee.. (Hond kauwt op speelgoed van zoon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:21

Als de hond niet betrouwbaar is en niet bij kleine kinderen kan, moet je de hond er niet bij houden. Zo simpel zie ik het. Loopt de hond niet weg ondanks alles, maar gaat hij erop in is hij gewoonweg niet geschikt in een gezin met jonge kinderten. Als je de opvoeding van de hond niet aankan,mede omdat hij zijn energie nergens in kwijt kan omdat er niet genoeg gewandeld word, moet je een keuze gaan maken. Je moet dan voor de hond zijn bestwil kiezen, en niet de hond houden omdat jij hem zo leuk vind.

In de jonge jaren van mij zelf (0-8) hadden wij ook honden, ook die geen jonge kinderen gewend waren. Maar geen enkele hond haalde t in zijn of haar hoofd om 1 van ons te pakken of naar ons te grommen (oudere broer). Dat ligt toch echt 99% aan de opvoeding van de hond. Ik denk dat TS gewoon teveel op haar/hun stokje gehaald hebben met de hond en beter een keuze kunnen maken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:55

doezel2 schreef:
Wie zegt dat de hond mijn zoon bijt??? Als hij dat deed was hij allang het huis uit gegaan

En nee mijn kind niet.

Maar wil je dan afwachten tot het mis gaat? Want op deze manier gaat dat een keer gebeuren vrees ik...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:19

TS wees niet bang om een 3e baasje te zoeken. Ik ben de derde baas van één van mijn honden en ik ben dolgelukkig met hem. Voor mijn teefje ben ik op zoek naar een andere baas omdat wij niet goed matchen en zij iemand nodig heeft die heel veel thuis is. Ik kan haar wel houden omdat ik haar lief vind maar het is niet eerlijk tegenover haar. Soms moet je niet alles willen hebben maar kijken wat de hond nodig heeft en of je daar aan kunt voldoen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:50

Desiree schreef:
spatter schreef:
Lees nu eens je eigen bericht goed na!

Je zet je kind in de bench en de honden mogen mee.
Hoe denk je dat de honden denken over deze rangorde?
Wie staat er nu bovenaan, je kind of de honden?

Normaal is: Je kind gaat mee naar boven en de honden zitten in hun bench, eigen ruimte!

Honden horen niet in de bench! En honden kun je best even alleen laten, maar kinderen niet.

Een bench kan tijdelijk een hulpmiddel zijn, voor als je pup er even in moet voor een half uurtje als je boven bezig bent bijvoorbeeld tot wat ouder een uurtje voor boodschappen en eenmaal volwassen zonder bench maar er wordt gemakkelijk misbruik van gemaakt. Honden die er langer in zitten vind ik verschrikkelijk.mijn paard staat ook niet op stal

doezel2 schreef:
Ben mijn leven lang opgegroeid met honden. Genoeg die het verpest is. Manlief

Manlief luistert niet naar jouw adviezen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:40

Jis_ schreef:
Een bench kan tijdelijk een hulpmiddel zijn, voor als je pup er even in moet voor een half uurtje als je boven bezig bent bijvoorbeeld tot wat ouder een uurtje voor boodschappen en eenmaal volwassen zonder bench maar er wordt gemakkelijk misbruik van gemaakt. Honden die er langer in zitten vind ik verschrikkelijk.mijn paard staat ook niet op stal

Dat heb je dan met mij gemeen.

Vraag me af of de ts thuis al iets heeft weten te bereiken. Indien manlief niet luistert, zal ze de hond en het kind in bescherming moeten nemen en de hond vrees ik toch moeten herplaatsen. Maar dat zal niet eenvoudig zijn. Er zitten veel jack russels in de herplaatsing immers. En hoe krijg je er een goed adres voor?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:55

Bench kan wel heel fijn zijn voor de hond. Als eigen plekje. Maar dan gewoon met het deurtje open. Hier ook een tijdje een bench gehad, alleen wist die van ons precies dat het haar plekje was en misbruikte dat haha. Als we wat kwijt waren lag het in de bench. Ze sleepte er alles in haha

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:23

Even omdenken :D

Ik heb zo'n hondenrek/hek van de action rondom het speelgoed van mijn dochter staan :)) De pup van 11 maanden en zijn partner in crime kunnen er niet bij. Zij lopen lekker los in de huiskamer en mijn dochter heeft een gezellig deel van de kamer waar ze lekker kan spelen en rommel kan maken :)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:52

TS gaat hier niet meer reageren denk ik. Ik en TS kennen elkaar persoonlijk (als ik t goed heb) dus dat vind ik wel een beetje jammer.
Ben ook heel benieuwd hoe het vordert thuis idd :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:59

Goed idee Jenny.

Lijkt me ook lastig Desiree.

Bench open is ook anders Majo, mijn nieuwste herplaatser ligt ook graag ergens onder, daar gebruikt hij de hoekbank bij de eettafel voor. :) mijn Sheltie trouwens ook.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:15

Ons hondje doet dit ook maarja die is dan nog maar 6 maanden en het is een beagle dus te verwachten maar bepaalde dingen pakt die al niet meer. Nu hoorden we laatst van iemand dat het door de tandjes kan komen omdat hij nu ook heel veel op zn botjes kauwt of iets van hout.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:05

Als de tandjes doorkomen worden ze bijterig ja. Komt ook bij veulens voor en ook bij babies. Het is pijnlijk namelijk en bijten schijnt te verzachten.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:40

Drukke dagen gehad vandaar dat ik even niet reageerde veel ff dingen bijgelezen tussendoor.

Tot nu toe gaat het goed. Na heel veel tips.
Hij probeert het nog wel is maar meteen nee of eu. Is het goed