Oeps, een impulsief konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: Oeps, een impulsief konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:18

Maar wat is jong? Het kan ook een halfwildje zijn, of een gewoon volwassen wild konijn die wat kleiner is.
"Officieel" horen ze nu namelijk echt geen nesten te krijgen, daar zijn ze ook totaal niet mee bezig. Is het veel te koud voor namelijk en weinig voedsel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:54

Een halfslachtige winter? Ik had afgelopen week al 2 keer ijs in de drinkbakjes van mijn volierevogels :=

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:18

Sorry maar ik vind echt dat je je dood moet schamen zoals je hier mee omgaat! Een jong konijn zonder wintervacht kan niet buiten al helemaal niet zonder vriendje! Je had hier over na moeten denken voor je haar kocht. Nu is het konijn de dupe van jouw egoïstische keuze. Ik vind dus helemaal niet dat je haar gered heb. De kans is heel groot dat ze ziek wordt doordat je het niet goed doordacht heb.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 00:59

D_Desteny schreef:
Sorry maar ik vind echt dat je je dood moet schamen zoals je hier mee omgaat! Een jong konijn zonder wintervacht kan niet buiten al helemaal niet zonder vriendje! Je had hier over na moeten denken voor je haar kocht. Nu is het konijn de dupe van jouw egoïstische keuze. Ik vind dus helemaal niet dat je haar gered heb. De kans is heel groot dat ze ziek wordt doordat je het niet goed doordacht heb.

Misschien moet je met je grote bek eens lezen wat ik nou zeg? Bokt op zijn best hier in dit topic. :r Ik haal mijn stipje weg. :r

Dat beest zit nog gewoon binnen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:04

Iets minder mag ook wel mensen. Ts doet haar best. Konijntje zit nog binnen ga ervan uit dat ts vast het beste voor heeft met de dieren. Zo niet had ze het beestje niet meegenomen en gewoon buiten neergezet.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:15

Goed bezig hoor TS dat je alles in afweging neemt! Wil je tegen even een hart onder de riem steken.
Dat zeer neerbuigende gedrag van sommige hier moet je voor jezelf maar even nuanceren.
Heb totaal geen verstand van konijnen maar denk dat zoals je het nu doet het beste is. Dus in de schuur laten waar het wel warm is maar niet volledig kamer temperatuur en dan zo nu en dan buiten laten bekennen.

Hier op stal (Zweden) komt het konijn, wat verder door het hele jaar buiten zit, naar binnen (op stal). Buiten is het namelijk gewoon te koud. Nu is het natuurlijk wel een stukje warmer in Nederland.. Maar ergens lijkt me ook dat een hok heel iets anders is dan natuurlijk buiten leven. En we kunnen onze konijnen geen dekens aantrekken zoals we dat bij onze paarden doen (dacht ik). Lijkt mij voor een konijn in gevangenschap, dus zonder de mogelijkheid om rond te hupsen van hot naar her en lekker onder de grond te kruipen, toch wat te koud in de winter om buiten te zijn. Dus zo een klein frummeltje zonder wintervacht zou niet helemaal eerlijk zijn.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 02:14

"Dat beest"

Ja, getuigt echt van liefde voor je diertje wat je zo graag wilde redden.
Je had 'm beter kunnen laten zitten.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 04:38

Goh, als je een paard 'redt' van de paardenmarkt ben je een held en heeft iedereen respect voor je en als je een konijn een goed leven wil geven is niemand het ermee eens?

Ik ben van mening dat het beestje best buiten kan. Mits ze in een vrijwel winddichte omgeving kan zitten en veel stro of doeken heeft waar ze de warmte in kan behouden. Eerste tijd wel in de gaten houden dat de anderen haar niet weghouden uit de warme omgeving! Wintervacht kan ze nog wel aanmaken. Zou haar de nachten dat het gaat vriezen nog wel naar binnen doen, dat wordt wat te extreem voor haar..

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 04:41

MarlindeRooz schreef:
D_Desteny schreef:

Misschien moet je met je grote bek eens lezen wat ik nou zeg? Bokt op zijn best hier in dit topic. :r Ik haal mijn stipje weg. :r

Dat beest zit nog gewoon binnen.

Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau en kan gewoon in nette woorden zeggen wat ik er van vind, dat het niet leuk is wat ik zeg is natuurlijk wat anders. Ik heb juist alles door gelezen het hele topic! Ik heb mij de rest van de pagina's al ingehouden maar je slaat alle goed bedoelde adviezen in de wind en wil haar ondanks dat er meerdere mensen duidelijk zijn geweest over de risico's haar toch gewoon buiten zetten. Ik heb ook wel gelezen dat je dat nu nog niet gedaan heb maar dat wil je wel. Zoals je nu over haar praat,(dat beest) bevestig je mijn gevoel alleen maar mee. ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 05:53

De garage is denk ik een prima plek, de tempratuur is daar vrij constant normaal gezien. En in een dierenwinkel/Aveve wordt het ook niet extreem warm gestookt. Naar buiten zou ik mee wachten tot eind maart/ begin apri. Daar wisselt de temp veel sneller en dat vermogen mist ze nu. Tja koppelen blijft atijd een lastig verhaal bij konijnen. Ik zou zelf wachten tot ze ook echt mee naar buiten kan dan is ze ook qua hormonen redelijk stabiel. Nu heb je kans dat als ze gaat puberen je voedster dat niet gaat pikken, en dat kan uitdraaien op een bloedbad... Overigens denk ik wel dat 2x2 een betere kans van slagen geeft, met een trio valt er toch bijna altijd 1tje buiten de boot. En doordat ze hun eigen koppel hebben hoeven ze ook niet zo fel te vechten om rangorde. Jij wit je vriend/man ook niet delen neem ik aan ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 06:07

Ts laat je niet gek maken, je hebt altijd van die miepers die het beter weten ook al doe je het goed.
Succes met je konijn, komt vast en zeker goed.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:25

Mensen die roepen dat het konijn nu gekoppeld moet worden: dat kan nog niet, daar is ze nog te jong voor. Koppelen is bij konijntjes best een gedoe.
Haar binnen laten voorlopig lijkt me een prima optie.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:08

LauraMc schreef:
Goh, als je een paard 'redt' van de paardenmarkt ben je een held en heeft iedereen respect voor je en als je een konijn een goed leven wil geven is niemand het ermee eens?

Ik ben van mening dat het beestje best buiten kan. Mits ze in een vrijwel winddichte omgeving kan zitten en veel stro of doeken heeft waar ze de warmte in kan behouden. Eerste tijd wel in de gaten houden dat de anderen haar niet weghouden uit de warme omgeving! Wintervacht kan ze nog wel aanmaken. Zou haar de nachten dat het gaat vriezen nog wel naar binnen doen, dat wordt wat te extreem voor haar..

Je hebt konijnen en je weet dus hoe het zit enzo?
Dit is hetzelfde als een geschoren paard zonder deken buiten pleuren in -10. Vind jij dat redden...?

Trouwens, bij mijn stage, de welkoop, is het ruim 18-20 graden binnen. Wij geven ook aan, konijnen niet meer buiten plaatsen nu.
Het is niet zo koud in een dierenwinkel dat ze een wintervacht aan gaan maken ;)

Maar je zoekt het maar uit met "dat beest", heb er medelijden mee, jammer dat ze zo'n egoistisch baasje getroffen heeft.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:22

_O- _O-
dat mensen hier serieus vallen over het woord 'beest'. Is gewoon dialect en betekent gewoon 'dier'. Niets meer, maar ook vooral niets minder.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:58

Eoweyn_x schreef:
LauraMc schreef:

Je hebt konijnen en je weet dus hoe het zit enzo?
Dit is hetzelfde als een geschoren paard zonder deken buiten pleuren in -10. Vind jij dat redden...?

Trouwens, bij mijn stage, de welkoop, is het ruim 18-20 graden binnen. Wij geven ook aan, konijnen niet meer buiten plaatsen nu.
Het is niet zo koud in een dierenwinkel dat ze een wintervacht aan gaan maken ;)

Maar je zoekt het maar uit met "dat beest", heb er medelijden mee, jammer dat ze zo'n egoistisch baasje getroffen heeft.

En wie bepaalt dat jij meer verstand zou hebben van konijnen dan ik? Lekker kortzichtig om zoiets te zeggen, dan ga je er dus al vanuit dat jij het beter weet.

Het voorbeeld van het paard heeft in mijn ogen absoluut geen gelijkenis met de situatie van het konijn.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:40

Absoluut wel gelijkenis. Beide een vacht die niet bestand is tegen koud weer

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:47

Kinke schreef:
_O- _O-
dat mensen hier serieus vallen over het woord 'beest'. Is gewoon dialect en betekent gewoon 'dier'. Niets meer, maar ook vooral niets minder.

Denk dat dat meer gaat om de toon hoe het hele bericht is neergezet..
"Wat een gaaf beest" of "scheldscheld blabla beest scheld".. Komt wel even anders over :).

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:47

Leuk beestje ts!
Ik heb mijn 'Paultje' vorig jaar ook in de winkel gehaald. Geen impulsaankoop want hij zat er weken en weken achter elkaar. Iedere keer met boodschappen doen ging ik hem even aaien.
Mijn andere konijnen zaten toen op het balkon en ik durfde het ook echt niet aan om hem in de kou er bij te zetten. Daarbij wilde ik hem eerst laten castreren. Paultje heeft daardoor een paar maanden bij mij op de slaapkamer gezeten (liep wel los) tot het voorjaar.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:49

Yv_ schreef:
Kinke schreef:
_O- _O-

Denk dat dat meer gaat om de toon hoe het hele bericht is neergezet..
"Wat een gaaf beest" of "scheldscheld blabla beest scheld".. Komt wel even anders over :).

Tsja, beest heeft ook een andere betekenis, en in die zin vind je alleen maar beesten onder de mensen.... Het is maar net hoe je het opvat.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:11

LauraMc schreef:
En wie bepaalt dat jij meer verstand zou hebben van konijnen dan ik? Lekker kortzichtig om zoiets te zeggen, dan ga je er dus al vanuit dat jij het beter weet.

Het voorbeeld van het paard heeft in mijn ogen absoluut geen gelijkenis met de situatie van het konijn.

Nouja, iemand die oppert om een jong konijn zonder wintervacht met dit weer buiten te zetten, tja.. Neem het me niet erg kwalijk dat ik twijfel aan je kennis en kundigheid :o Heeft niets te maken met het feit of ik denk dat ik het beter weet ja of nee. Ik weet wat ik weet en ik vertrouw zelf op mijn kennis en kundigheid ja, die ik flink heb met 8 konijnen en zo'n 20 konijnen gehad :j

Mag ik dan weten wat jouw betere vergelijking is? Want een geschoren paard met een lekkere warme deken in een warme stal, dat komt ook niet bepaald overeen, vind je wel? Of een paard met een dikke wintervacht in de sneeuw. Ook niet...

En ja, de context eromheen "dat beest zit nog gewoon binnen" komt niet fijn over. Verder noem ik mijn konijnen nooit beesten maar dieren. Mijn konijn zit nog gewoon warm binnen klinkt beter.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:03

MarlindeRooz, We snappen heus wel dat je het beste wilt voor je konijn, maar dat je ook gebonden bent aan wat je ouders goedvinden. Ik snap niet dat je zo fel op D_Desteny reageert, want ze uit enkel haar mening. En dan krijgt ze gelijk een grote 'bek' van jou terug? Niet netjes, vooral omdat ze wel netjes blijft tegen jou ;) We proberen je allemaal tips te geven om je op weg te helpen. Waarom open je een topic als je hier niet voor open staat?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:32

Desiree schreef:
Tsja, beest heeft ook een andere betekenis, en in die zin vind je alleen maar beesten onder de mensen.... Het is maar net hoe je het opvat.

En dan vooral van het negatieve uitgaan, en alvast besluiten dat de TS er iets negatiefs mee bedoelt.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:38

Oh, ja, want alle reacties van TS zijn erg positief.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:44

Lekker volwassen reacties hier zeg, beste stuurlui staat uiteraard altijd aan wal.

TS heeft zelf al toegegeven dat het nogal impulsief was en dat alle mogelijkheden niet optimaal zijn.
Uit de posts maak ik op dat het konijn eerst al alleen zat in een onmenselijk klein hok, en nu zit het konijn wellicht alleen tot de grootste kou weer over is, maar wel in een redelijke ruimte. Dat lijkt me een verbetering.

Dat mensen vallen over het woord 'beest' vind ik ronduit geniaal, een konijn is een dier en een dier is een beest. Als ze nou had gezegd 'dat ding' of 'dat mormel', oké, maar beest is gewoon zo letterlijk als het maar zijn kan en dat mensen dergelijke dingen gaan invullen duidt alleen maar op het feit dat zij altijd happen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:11

Tot de grootste kou voorbij is... Dan hoop ik toch echt dat ze zeker tot april/mei binnen mag blijven. Maar daar krijgen we ook geen bevestiging op.

En kom op, "dat beest zit nog gewoon binnen" klinkt niet vriendelijk. Ik gebruik NOOIT het woord beest voor mijn dieren. Mensen zijn beesten.