Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
D_Desteny schreef:Sorry maar ik vind echt dat je je dood moet schamen zoals je hier mee omgaat! Een jong konijn zonder wintervacht kan niet buiten al helemaal niet zonder vriendje! Je had hier over na moeten denken voor je haar kocht. Nu is het konijn de dupe van jouw egoïstische keuze. Ik vind dus helemaal niet dat je haar gered heb. De kans is heel groot dat ze ziek wordt doordat je het niet goed doordacht heb.
Ik haal mijn stipje weg. 
MarlindeRooz schreef:D_Desteny schreef:Sorry maar ik vind echt dat je je dood moet schamen zoals je hier mee omgaat! Een jong konijn zonder wintervacht kan niet buiten al helemaal niet zonder vriendje! Je had hier over na moeten denken voor je haar kocht. Nu is het konijn de dupe van jouw egoïstische keuze. Ik vind dus helemaal niet dat je haar gered heb. De kans is heel groot dat ze ziek wordt doordat je het niet goed doordacht heb.
Misschien moet je met je grote bek eens lezen wat ik nou zeg? Bokt op zijn best hier in dit topic.Ik haal mijn stipje weg.
Dat beest zit nog gewoon binnen.
LauraMc schreef:Goh, als je een paard 'redt' van de paardenmarkt ben je een held en heeft iedereen respect voor je en als je een konijn een goed leven wil geven is niemand het ermee eens?
Ik ben van mening dat het beestje best buiten kan. Mits ze in een vrijwel winddichte omgeving kan zitten en veel stro of doeken heeft waar ze de warmte in kan behouden. Eerste tijd wel in de gaten houden dat de anderen haar niet weghouden uit de warme omgeving! Wintervacht kan ze nog wel aanmaken. Zou haar de nachten dat het gaat vriezen nog wel naar binnen doen, dat wordt wat te extreem voor haar..

Eoweyn_x schreef:LauraMc schreef:Goh, als je een paard 'redt' van de paardenmarkt ben je een held en heeft iedereen respect voor je en als je een konijn een goed leven wil geven is niemand het ermee eens?
Ik ben van mening dat het beestje best buiten kan. Mits ze in een vrijwel winddichte omgeving kan zitten en veel stro of doeken heeft waar ze de warmte in kan behouden. Eerste tijd wel in de gaten houden dat de anderen haar niet weghouden uit de warme omgeving! Wintervacht kan ze nog wel aanmaken. Zou haar de nachten dat het gaat vriezen nog wel naar binnen doen, dat wordt wat te extreem voor haar..
Je hebt konijnen en je weet dus hoe het zit enzo?
Dit is hetzelfde als een geschoren paard zonder deken buiten pleuren in -10. Vind jij dat redden...?
Trouwens, bij mijn stage, de welkoop, is het ruim 18-20 graden binnen. Wij geven ook aan, konijnen niet meer buiten plaatsen nu.
Het is niet zo koud in een dierenwinkel dat ze een wintervacht aan gaan maken
Maar je zoekt het maar uit met "dat beest", heb er medelijden mee, jammer dat ze zo'n egoistisch baasje getroffen heeft.

Kinke schreef:![]()
![]()
dat mensen hier serieus vallen over het woord 'beest'. Is gewoon dialect en betekent gewoon 'dier'. Niets meer, maar ook vooral niets minder.
. Yv_ schreef:Kinke schreef:![]()
![]()
dat mensen hier serieus vallen over het woord 'beest'. Is gewoon dialect en betekent gewoon 'dier'. Niets meer, maar ook vooral niets minder.
Denk dat dat meer gaat om de toon hoe het hele bericht is neergezet..
"Wat een gaaf beest" of "scheldscheld blabla beest scheld".. Komt wel even anders over.
LauraMc schreef:En wie bepaalt dat jij meer verstand zou hebben van konijnen dan ik? Lekker kortzichtig om zoiets te zeggen, dan ga je er dus al vanuit dat jij het beter weet.
Het voorbeeld van het paard heeft in mijn ogen absoluut geen gelijkenis met de situatie van het konijn.
Heeft niets te maken met het feit of ik denk dat ik het beter weet ja of nee. Ik weet wat ik weet en ik vertrouw zelf op mijn kennis en kundigheid ja, die ik flink heb met 8 konijnen en zo'n 20 konijnen gehad
We proberen je allemaal tips te geven om je op weg te helpen. Waarom open je een topic als je hier niet voor open staat?