Konijnen doen niets dan rotzooi maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: Konijnen doen niets dan rotzooi maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:11

Het lijkt alsof je het leuker wil binnen jouw voorwaarden en eisen ;) dat gaat nu eenmaal niet altijd op met levende wezens

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 23:17

Dat is in ieder geval niet wat ik wil, jammer dat ik zo overkom. Ik zal er eens op letten.

Ik ga ook eens vragen aan mn moeder of ze toch niet gewoon los in de kamer kunnen, ze vinden het twintig keer zo leuk. En dan bijvoorbeeld 1 kooi in de kamer en 2 wc's, en dan in de kooi stro en hooi.
Maar ben wel bang dat mn moeder het niet goed gaat vinden ivm de meubels. Is ook niet te doen om alles knaagstrips te geven.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:19

Misschien als je ze voldoende vervangend knaagmateriaal geeft? Toen 2 van mijn konijnen binnen woonden, hadden ze de hele keuken plus eetkamer als ik weg was. Ze knaagden eerst aan de tafel, tot ik ze regelmatig takken begon te geven. Toen ik ze een boomstammetje gaf, van een appelboom, was het helemaal over :)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 23:27

Oh ja das wel een goed idee, ze hebben al takjes maar misschien zijn boomstsmmetjes en takKEN leuker voor ze haha.
Hoe groot is jouw stammetje? 30 cm hoog en 20 cm diameter of groter/kleiner? (Die maat hebben wij ongeveer thuis in de kamer staan maar dan op wieltjes, maar dan kan ik een indicatie hebben haha)
Vinden ze vast ook leuk om op te springen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 03:47

Ik vind dat er wel streng word gereageerd. TS is nu toch bezig om haar best te doen voor die beestjes. Ze had ze ook naar de opvang kunnen brengen of ze zo hebben gelaten of in een kleinere kooi om minder last te hebben. Ze vraagt nu toch naar oplossingen. Dat is alleen maar super.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:46

Anders laat je ze alleen los als je op je kamer zit? Kan je ze in de gaten houden :)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 15:22

Ja dat doe ik al zo veel mogelijk, maar ik spendeer niet enorm veel tijd in mijn kamer. Ik vind het ook zo banketstaaf om ze voor 10 minuten eruit te halen, dan duurt het 20 minuten eer ze er weer in zitten :')
Op zich is mijn kamer nu redelijk konijnproof, alleen nog de meubels die er in staan waar we op sommige wel knaagstrips willen plakken, en dat gat in het zeil waar ze aan gaan eten. Daar moet ik dus zo'n mat voor kopen oid.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:06

Als zandbak een dichte kattenbak bijv ;)

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:28

Een vriendin van me heeft twee konijnen, hok in de woonkamer en die staat altijd open. In de zomer staat de tuindeur open... Beestjes hoppen lekker de tuin in en gaan liggen zonnen. Vreten nergens aan... Zo gezellig :) Ik dacht, wat tof! Dat wil ik ook wel. Wij ook twee nijnen (zusjes, beiden laten helpen uiteraard), hok in de woonkamer, deurtje open. Hebben wij blijkbaar twee hooligans :D Echt, ze sloopten in no time alles. Behang, plinten, kabels, meubels, noem maar op. Dat was dus niet zo'n feestje (althans, wel voor hun maar niet voor ons :+ ) Wist ik veel dat die twee van háár echt super dopey waren.
Maar ja altijd in zo'n binnenkooitje is super zielig... We hebben een mega ren gemaakt in de tuin, gaas ingegraven enz. Ik heb zelf een nachthok op poten (want van de koude grond af) gebouwd... Daar wonen ze nu zomer en winter, dag en nacht. Al jaren. Vlak bij de achterdeur en direct langs het paadje, dus we kunnen ze altijd goed zien en ze krijgen zo genoeg aanspraak. Nijnen blij, wij blij :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:09

Hihi ik snap je frustratie ergens wel hoor :o
Ik heb altijd buitenkonijnen gehad maar nu ik op mezelf woon heb ik er twee binnen. Nou dat was wel even anders :D Een paar keer per ongeluk een snoertje te laag bij de grond gelaten en inmiddels al speakers en een mooie lamp gesneuveld. Ja eigen schuld maar ze zijn wel heeeel snel. Qua onzindelijkheid kan ik ook niet tegen, heb alles in het hok leeggehaald en alleen een wc met zaagsel, en dat gaat goed gelukkig.

Vind het goed TS hoe je met sommige reacties omgaat, en dat je open staat voor veranderingen, ik heb er vertrouwen in dat het goed komt! +:)+
En mocht je weer meer willen trainen met je konijnen, kijk eens in mijn onderschrift. :) Want al kan je soms misschien wel vermoorden (:+) juist als je meer met ze gaat doen dan weet je weer waarom je ze ook alweer had :+:

Edit: Voordat ik het vergeet, zou ze niet op je bed laten, want dat vinden ze namelijk de fijnste wc die er is vooral om op te plassen }>

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:13

Koop twee rieten stoelen met kussens :D

Afbeelding

Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 22:57

Hihi ja daar ben ik ook achter gekomen saskiakefie :')

Hahaha ja die stoelen, denk dat ze dan wel heul makkelijk over de ren kunnen springen haha