Ragdollcat schreef:En dan vind ik het juist heel raar dat er in asielen ook honden uit het buitenland zitten, zodat er meer is om uit te kiezen voor de mensen, maar ondertussen worden er gezonde dieren afgemaakt...
Schandalig dit!
Wel wist ik al heel lang dat er helaas ook gezonde dieren ingeslapen worden, om ruimte te maken.
Die staffords en mechelaars blijven tóch wel in het asiel zitten hoor, of er nu wel of geen buitenlandse honden in een asiel zitten. En die buitenlandse honden wil men dus wél hebben. Dat is het verschil.
Die buitenlandse honden leveren zo tenminste nog wat op aan een asiel. Ze trekken mensen aan.
Als er niet zoveel gebroodfokt werd, waarbij pups aan jan rap en z´n moer meegegeven worden, dan zaten er niet zoveel honden in het asiel.
elenaMM77 schreef:Ik vind het zoals ragdol aangeeft wel vreemd dat er aanvoer zou plaatsvinden vanuit het buitenland (heb ik niet eerder gezien trouwens).. maar goed, ik begrijp het ook nooit zo goed dat mensen een hond gaan redden in spanje, omdat ze daar gered moeten worden, terwijl er hier net zo goed dieren gered moeten worden.
Hier wat feitenkennis, zodat je het voortaan wél begrijpt.
http://buzhonden.weebly.com/cijfers.html