kat op de auto van de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:14

In een ander topic over een miauwende kat voor de slaapkamerdeur werd ssscat aangeraden. (en het lijkt voor hen te werken) Het is eigenlijk een product voor binnenshuis maar nu ik lees dat de buurman een carpool heeft wellicht mogelijk?? (ivm wind,regen)

Zet het product op de motorkap van de buurman, zodra de kat op de motorkap springt gaat de spuitbus af waardoor ie schrikt en er weer af springt. (maar ja, dan heb je wel die nagels??)

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... oCqfnw_wcB

Het stroom lijkt me een idee dat zeker moet werken aangezien je zegt dat de kat een muur over moet.

Succes met het vinden van een oplossing!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:15

Katten lopen met ingetrokken nagels en je hoort hun nagels dan ook niet te zien. Is dat wel het geval dan zijn de nagels veel te lang en dienen ze geknipt te worden.

Ze lopen dus idd. met ingetrokken nagels.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:15

friesam schreef:
Het is thuis ook echt een voorbeeld kat...niet boven..niet op aanrecht..krabt niks kapot.

Maar ja daar heeft de buurman niks aan.

Het is vooral het zand en de poten die de overbuurman niet leuk vindt. Hij heeft het niet over krassen gehad. Hij wast nu door mijn kat iedere week z'n auto :')

Echt ik vind het zo lachwekkend.... buurman moet straks ook echt de gemeente gaan aanklagen wegen het gestrooide zout want dan met je ook de auto elke week wassen.

En als je in de regen hebt gereden met je bolide ligt er ook zand op en als de duif er op heeft zitten skeiten ook

Kat maakt geen schade dus ja ik vind de buurman een 1ste klas zeikerd. En misschien ben ik daar op dit moment wat fanatieker in om te vinden na alles wat er afgelopen weekend gebeurd hele familie's dood en iemand loopt te zeuren over kattenpootjes op zijn auto.

Waar gaat het allemaal nog over. 8)7

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:16

Keet schreef:
gohya schreef:
Een kat die krassen maakt op een auto? dan zou jou kat de eerste zijn,ik heb nog nooit gehoord of gezien dat een kat krassen maakt op een auto.Als een kat loopt,zit of ligt,hebben ze de nagels niet eens uit.Die nagels gaan alleen uit als ze gaan vechten of als ze de nagels willen scherpen aan een boom of krabpaal.Een kat kan volgens mij geen eens lopen met uitgezette nagels.

Ja wel hoor :) zaterdag bij mijn moeder op de auto nog zo'n beest die erafsprong met zijn nagels uit toen de voordeur openging. Zag daar echt krassen op de auto hoor :x

Dan zijn die nagels veel te lang en kan de kat ze niet intrekken.

2a54z6e45r6r

Re: kat op de auto van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:20

Kan je niet gewoon voor een aangenaam nestje zorgen als ze buiten zit?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 16:20

2a54z6e45r6r schreef:

Ze ligt het liefst op een zadeldekje dat ligt klaar onder onze carport.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:27

friesam schreef:
horsesm schreef:
Wat misschien een oplossing is is zon kattengeluid ding
die heeft een sensor en als die afgaat krijg je een hele hoge toon (bijna niet hoorbaar voor mensen) en deze voor de carpoort plastsen ?

Die mensen hebben een hond :')

Deze kun je zo afstellen. Dat de hond geen probleem er van ondervind. Alleen de katten.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:30

friesam schreef:
2a54z6e45r6r schreef:

Ze ligt het liefst op een zadeldekje dat ligt klaar onder onze carport.

Blijkbaar is dat niet voldoende :)

Ster_Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:31

LenaBaars schreef:
Wat een zeur zeg, die buurman. Mijn auto zit iedere dag vol met kattenpootjes van buurkatten, heb gelukkig niet zo'n naar leven dat ik me daar druk om ga maken.. kat binnenhouden zou niet in me opkomen, tuin afbakenen ook niet.
Maarja, zoals altijd bij alles: de een vindt dit, de ander vindt dat.

hahah geniaal _/-\o_

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:34

gohya schreef:
Katten lopen met ingetrokken nagels en je hoort hun nagels dan ook niet te zien. Is dat wel het geval dan zijn de nagels veel te lang en dienen ze geknipt te worden.

Ja, en als kat een keer ergens van schrikt of op reageert en wil afzetten zet hij de nagels uit. Dat is niet zo moeilijk te bedenken.

Ik vind het ook idioot dat je kennelijk niet meer over je auto (of überhaupt over iets) mag klagen 'want er zijn aanslagen in Parijs geweest'.

Ik heb zelf twee katten die dag en nacht buiten mogen lopen. Ik ben iemand die vind dat katten ook lekker buiten horen te kunnen, maar ik zou er zelf ook behoorlijk naar van zijn als er een kat op mijn auto zou bivakkeren. Die auto heeft me een hoop geld gekocht en die wil ik netjes houden.
'Het is maar zand' is een leuke opmerking, maar zand geeft ook krassen.
Ik snap heel goed dat de buurman klaagt, je katten in de tuin houden is de best oplossing in deze denk ik.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:43

Koffiedrap op je muur leggen... Dat vinden ze vies en raar aanvoelen... Gaat een paar keer mis in de trant van dat ze er toch over gaat en niet meer terug wil... Maar na een paar keer associeert je kat die drap met de muur en En zal ze er niet meer overheen willen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:46

https://www.facebook.com/elihudi.urassa ... 702790726/ :D

Wij hebben de catfence voor onze kat, hij kan in onze gehele achtertuin, maar niet verder.
je kunt je tuin er dus mee afzetten, maar je zou er ook de carport mee af kunnen zetten natuurlijk.
draadje om de boei van de carport laten lopen en dan kan je kat niet verder lopen, overal kan ze komen maar niet onder de carport, is dat een idee?

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:11

Keet schreef:
Kat is van de TS dus haar verantwoording :) die hoort geen zaken van derde te beschadigen = haar verantwoording. Ga het even omdraaien zeg, lekker ben jij.

Honden hebben dat dierlijke instinct ook, moeten we die ook maar allemaal los laten lopen zonder toezicht?
Paarden en koeien en zo ook? Wolven ook maar hun gang laten gaan, is hun instinct.

Jouw mening, prima. MAar klopt van geen kant!

Dat is het mooie van meningen he. Jij hebt de jouwe, ik de mijne.
Volgens mij is het vergelijken van honden (en zeker wolven) met katten niet te doen (appels met peren) dus daar ga ik ook maar niet op in.
Dit is geen topic om je gelijk te halen, dus please :')

TS, Als de buurman niets over krassen heeft gezegd, snap ik al helemaal niet waar hij zich druk over maakt.
Ik vind het al heel wat dat je zoveel wilt ondernemen om de kat van de auto af te laten blijven.
Zeker voor die laatste weken/maanden zou ik het lekker zo laten. Auto wordt ook vies van de weg... :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:13

gohya schreef:

Totdat ze bijna van de motorkap glijden en voor houvast hun nagels uit doen...
Dan heb je enkele mooie evenwijdige krassen op je motorkap (en zelfs een x op het dak van de auto).

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:17

Wij hebben ook regelmatig de katten van onze buurman op de auto en reken maar dat mijn vriend daar niet blij mee is. En ja de katten hebben al voor krassen gezorgd blijkbaar zetten ze bij het op en af springen toch hun nagels uit. We zien ze ook wel eens lekker uitrekken op de auto waarbij ze ook de nagels uit zetten. Buurman heeft een draad om z'n erf liggen en de katten hebben een bandje om. Zodra de katten in de buurt van het draad komen gaat er een piepje af en als ze nog dichterbij komen krijgen ze een schok. De schok is zo licht dat het geen pijn doet, maar wel zo zwaar dat ze er van schrikken. Draadje ligt ook om de auto heen nu, dus mochten ze toch het erf af komen gaan ze alsnog de auto niet op.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:18

Brainless schreef:
gohya schreef:

Totdat ze bijna van de motorkap glijden en voor houvast hun nagels uit doen...
Dan heb je enkele mooie evenwijdige krassen op je motorkap (en zelfs een x op het dak van de auto).

Is het in iedergeval gelijk, kun je niet zeuren dat ze ongelijk zijn want dat staat zo lelijk :P }> .

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:25

Waarom zou je de tuin niet op een degelijke manier omheinen met op een paar lagen stroomdraad? Ik weet dat het wat kost, maar dan kan je kat naar buiten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:27

Bentee schreef:
Keet schreef:
Kat is van de TS dus haar verantwoording :) die hoort geen zaken van derde te beschadigen = haar verantwoording. Ga het even omdraaien zeg, lekker ben jij.

Honden hebben dat dierlijke instinct ook, moeten we die ook maar allemaal los laten lopen zonder toezicht?
Paarden en koeien en zo ook? Wolven ook maar hun gang laten gaan, is hun instinct.

Jouw mening, prima. MAar klopt van geen kant!

Dat is het mooie van meningen he. Jij hebt de jouwe, ik de mijne.
Volgens mij is het vergelijken van honden (en zeker wolven) met katten niet te doen (appels met peren) dus daar ga ik ook maar niet op in.
Dit is geen topic om je gelijk te halen, dus please :')

TS, Als de buurman niets over krassen heeft gezegd, snap ik al helemaal niet waar hij zich druk over maakt.
Ik vind het al heel wat dat je zoveel wilt ondernemen om de kat van de auto af te laten blijven.
Zeker voor die laatste weken/maanden zou ik het lekker zo laten. Auto wordt ook vies van de weg... :j

niets appels en peren vergelijken. Een dier is een dier, elk dier is van nature vrij. ik word altijd zo misselijk van mensne die hun dier maar rond laten zwerven omdat het een kat is... En als het beest dan aangereden wword door een auto, krijgt de bestuurder nog ene tirade over zich heen... Houd je beest op je erf of neem geen beest. Een tijger is ook een vrij dier, die wil je toch ook niet op je auto hebben...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:29

met Zoe_97 eens

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:41

We moesten paarden en koeien en schapen ook maar overal rond laten sjouwen, eens kijken of mensen dat zou bevallen als er een koeienvlaai in de tuin belande.

Alle dieren lopen achter omheining, behalve dieren die in het wild leven. Waarom voor katten een uitzondering maken?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:42

Desiree schreef:
We moesten paarden en koeien en schapen ook maar overal rond laten sjouwen, eens kijken of mensen dat zou bevallen als er een koeienvlaai in de tuin belande.

Alle dieren lopen achter omheining, behalve dieren die in het wild leven. Waarom voor katten een uitzondering maken?

precies!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:46

ik begrijp uw buurman.
Mijn rechtstreekse buren hebben 4 katten en komen ook met die zandpoten op de auto's zitten.
Zand veroorzaakt kleine krasjes als je niet oppast, en als de kat dreigt weg te glijden zet die ook haar nagels in de lak.

Voor oplossing: kattenpoeder of andere speciale middels die bedoeld zijn om katten uit plantenperkjes te houden (kan dus ook om een kat binnen uw tuin te houden)

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:07

Ik begrijp de buurman van TS ook heel goed en complimenten dat je zo bereid bent naar een oplossing te zoeken!

Maar ik schrik echt van sommige commentaren hier. Mag hopen dat die mensen ook nooit met hun ragbak naast mijn auto staan want heb zo het idee dat ze ook niet erg voorzichtig zijn met uitstappen en zo de deur tegen je wagen aangooien |( Dat je het niet erg vindt dat je krassen hebt en 'het is toch een gebruiksvoorwerp', prima, maar voor sommige mensen is het wel heel belangrijk hun auto mooi te houden. Zeker als hij zo nieuw is zoals van de buurman van TS. Autoliefhebbers hebben vaak tienduizenden euro's uitgegeven en houden van hun auto. Dat kun je raar vinden en zij weten ook wel dat er wellicht ooit per ongeluk een krasje op komt maar is toch niet zo gek dat ze er zoveel mogelijk aan doen om hem mooi te houden?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:15

Bizar, TS begrijpt de buurman ( +:)+ )en gaat op zoek naar een oplossing. En dan komen er reacties dat de buurman niet zo moet zeuren en TS de kat vooral lekker zijn gang moet laten gaan :roll:

Catfence werkt bij mijn vriendin ook erg goed. Het is wel even een investering.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:22

friesam schreef:
Ik vermoed dat het niet alleen mijn kat is we hebben nog een dader in de buurt.

Hoes zie ik niet zitten en de tuin aan passen voor paar maanden, zou dan voordelig moeten kunnen.

Ze is heel handig want onze hele tuin is omringd door 2 meter hoge muur. Ze gaat tegen de muren omhoog.

Overbuurman is bang dat het krast op z'n splinternieuwe auto.

Zijn hond loopt regelmatig bij ons door de tuin maar heb geen zin in burenruzie.

Maar hoe kan de hond wel in de tuin en je kat moet over een 2 meter hoge muur klimmen om er uit te komen...
Ik heb zelf geen problemen met kattenpootjes daarnaast met gewoon lopen en zitten hebben ze echt hun nagels niet uit :s als het met praten niet op te lossen is zit er niks anders op dan je kat binnen houden of er anders gewoon "schijt" aan hebben