Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

friesam schreef:Het is thuis ook echt een voorbeeld kat...niet boven..niet op aanrecht..krabt niks kapot.
Maar ja daar heeft de buurman niks aan.
Het is vooral het zand en de poten die de overbuurman niet leuk vindt. Hij heeft het niet over krassen gehad. Hij wast nu door mijn kat iedere week z'n auto
Keet schreef:gohya schreef:Een kat die krassen maakt op een auto? dan zou jou kat de eerste zijn,ik heb nog nooit gehoord of gezien dat een kat krassen maakt op een auto.Als een kat loopt,zit of ligt,hebben ze de nagels niet eens uit.Die nagels gaan alleen uit als ze gaan vechten of als ze de nagels willen scherpen aan een boom of krabpaal.Een kat kan volgens mij geen eens lopen met uitgezette nagels.
Ja wel hoorzaterdag bij mijn moeder op de auto nog zo'n beest die erafsprong met zijn nagels uit toen de voordeur openging. Zag daar echt krassen op de auto hoor
friesam schreef:horsesm schreef:Wat misschien een oplossing is is zon kattengeluid ding
die heeft een sensor en als die afgaat krijg je een hele hoge toon (bijna niet hoorbaar voor mensen) en deze voor de carpoort plastsen ?
Die mensen hebben een hond
LenaBaars schreef:Wat een zeur zeg, die buurman. Mijn auto zit iedere dag vol met kattenpootjes van buurkatten, heb gelukkig niet zo'n naar leven dat ik me daar druk om ga maken.. kat binnenhouden zou niet in me opkomen, tuin afbakenen ook niet.
Maarja, zoals altijd bij alles: de een vindt dit, de ander vindt dat.
gohya schreef:Katten lopen met ingetrokken nagels en je hoort hun nagels dan ook niet te zien. Is dat wel het geval dan zijn de nagels veel te lang en dienen ze geknipt te worden.
Ze lopen dus idd. met ingetrokken nagels.
Keet schreef:Kat is van de TS dus haar verantwoordingdie hoort geen zaken van derde te beschadigen = haar verantwoording. Ga het even omdraaien zeg, lekker ben jij.
Honden hebben dat dierlijke instinct ook, moeten we die ook maar allemaal los laten lopen zonder toezicht?
Paarden en koeien en zo ook? Wolven ook maar hun gang laten gaan, is hun instinct.
Jouw mening, prima. MAar klopt van geen kant!
gohya schreef:Katten lopen met ingetrokken nagels en je hoort hun nagels dan ook niet te zien. Is dat wel het geval dan zijn de nagels veel te lang en dienen ze geknipt te worden.

Brainless schreef:gohya schreef:Katten lopen met ingetrokken nagels en je hoort hun nagels dan ook niet te zien. Is dat wel het geval dan zijn de nagels veel te lang en dienen ze geknipt te worden.
Totdat ze bijna van de motorkap glijden en voor houvast hun nagels uit doen...
Dan heb je enkele mooie evenwijdige krassen op je motorkap (en zelfs een x op het dak van de auto).
. Bentee schreef:Keet schreef:Kat is van de TS dus haar verantwoordingdie hoort geen zaken van derde te beschadigen = haar verantwoording. Ga het even omdraaien zeg, lekker ben jij.
Honden hebben dat dierlijke instinct ook, moeten we die ook maar allemaal los laten lopen zonder toezicht?
Paarden en koeien en zo ook? Wolven ook maar hun gang laten gaan, is hun instinct.
Jouw mening, prima. MAar klopt van geen kant!
Dat is het mooie van meningen he. Jij hebt de jouwe, ik de mijne.
Volgens mij is het vergelijken van honden (en zeker wolven) met katten niet te doen (appels met peren) dus daar ga ik ook maar niet op in.
Dit is geen topic om je gelijk te halen, dus please![]()
TS, Als de buurman niets over krassen heeft gezegd, snap ik al helemaal niet waar hij zich druk over maakt.
Ik vind het al heel wat dat je zoveel wilt ondernemen om de kat van de auto af te laten blijven.
Zeker voor die laatste weken/maanden zou ik het lekker zo laten. Auto wordt ook vies van de weg...
Dat je het niet erg vindt dat je krassen hebt en 'het is toch een gebruiksvoorwerp', prima, maar voor sommige mensen is het wel heel belangrijk hun auto mooi te houden. Zeker als hij zo nieuw is zoals van de buurman van TS. Autoliefhebbers hebben vaak tienduizenden euro's uitgegeven en houden van hun auto. Dat kun je raar vinden en zij weten ook wel dat er wellicht ooit per ongeluk een krasje op komt maar is toch niet zo gek dat ze er zoveel mogelijk aan doen om hem mooi te houden? friesam schreef:Ik vermoed dat het niet alleen mijn kat is we hebben nog een dader in de buurt.
Hoes zie ik niet zitten en de tuin aan passen voor paar maanden, zou dan voordelig moeten kunnen.
Ze is heel handig want onze hele tuin is omringd door 2 meter hoge muur. Ze gaat tegen de muren omhoog.
Overbuurman is bang dat het krast op z'n splinternieuwe auto.
Zijn hond loopt regelmatig bij ons door de tuin maar heb geen zin in burenruzie.