Welk ras ben ik? Een mislukte Rottweiler?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Welk ras ben ik? Een mislukte Rottweiler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:49

Er zijn idd allerlei haken en ogen als het gaat om stamboom aanvragen en idd zijn bepaalde dingen zgn niet toegestaan en dan lukt dat niet. Een dna opvragen kan echter altijd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:54

waxmeltsenzo schreef:
Er zijn idd allerlei haken en ogen als het gaat om stamboom aanvragen en idd zijn bepaalde dingen zgn niet toegestaan en dan lukt dat niet. Een dna opvragen kan echter altijd ;)

Dat kan inderdaad altijd, dat zou ik persoonlijk zelf ook doen maar feit blijft dat de pups raszuiver genoemd mogen worden (ook officieel) als die test er niet is.
Je mag alleen geen kruisingen als raszuiver verkopen want dat zijn ze niet.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:06

ik zie er duidelijk beauceron in terug!

prachtige hond

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 16:48

Nou ik heb de eigenaren van het broertje gesproken en de Fokker op fb gezocht. Paps is een goede dekreu, een volle rottweiler. Mams krijgen we niet duidelijk maar is volgens de verhalen toch ook een volle rott.
Kay zijn broertje is een stuk rastypischer kwa koppie maar ook vrij licht in gewicht (42 kilo). Waarschijnlijk zit het er toch in dat kay als pup heel ziek geweest is (dat wisten we al) en minder energie in de groei in de breedte heeft gestopt.
Puppy foto's wijkt hij totaal niet af van zijn broer,hij komt uit een nest van 8 pups.
De Fokker is alleen niet zo secuur in gezonde honden fokken, meerdere hele slechte verhalen gelezen. ik denk dat we blij kunnen zijn dat onze kay het zo goed doet!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:59

Wauw, zo ben je even ineens heel wat info rijker! :j

Jammer van die fokker... Daar zijn er echt te veel van _-:( Zo krijg je de rashond wel ongezond ja :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:01

Nou idd een gezond dier is zo veel belangrijker.
Geniet gewoon van je leuke hondenman hoor.

Ik ken ieman die heeft een volle rott zogenaamd maar meerdere verhalen wezen op moeder rott vader rott x berner senne en meerdere broertjes zie je dat ook wel terug. Meedere broerjes hebben al vrij jong gewrichtsproblemen maar de hond van die kennis is een wat achter gebleven in formaat dus een slagje kleiner en mankeerd niks.

Ik zie trouwens dat jij in Hazerswoude woont, dat zag ik niet eerder. Ik weet ook niet uit welk asiel. Maar wel dat hier een aantal keer nestjes rottweiler zijn geweest van idd rottweilers. Die mensen hadden een reu en een teef dat zijn idd beiden volle rotties de vader is inmiddels overleden. Maar ook zijn hier veel nesten geweest berner x rott ;) allemaal stuk voor stuk probleemhonden zowel met gezondheid als agressie er zijn er al een aantal ingeslapen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 21:12

We zullen het denk ik niet over dezelfde hebben, kay is namelijk 95 km hier vandaan gefokt. Hij komt wel uit het asiel hier vlak bij :).

Ja heel veel meer info! Ook heel leuk dat kay en zijn broertje bijna een kopie van elkaar zijn in omgang en karakter. Kay zijn broer heeft alleen medisch heel wat achter de rug, oa hd en ed

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:20

Onze rottweiler teef is ook vrij smal en klein.
De kleinste uit t nest, en nu ook 3 jaar oud.

Maar wel de allerbeste hond die er bestaat. :D <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:07

Toch leuk om zijn achtergrond te weten.
Jammer dat de fokker het niet zo nauw neemt met de gezondheid van zijn pups maar gelukkig heeft jou hond daar nu geen last meer van.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:14

Wat leuk jou hond lijkt erg veel op onze spaanse rottweiler ;). Beau is nu 7 maanden maar ook nog erg rank en heeft ook zo'n mooie krulstaart!

Dit is maandje geleden denk dus zal ze ongeveer 6 maanden zijn geweest
Afbeelding

Nog in Spanje, dr broertje ligt naast dr ;). Ook al heel anderd qua tekening, heeft veel meer bruin.
Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:13

lijkt mij ook gewoon een heel smalle rottie.

heb even over het hoofd gezien hoe oud kay is maar rotties zwaren nog tot een jaar of drie uit.

je hebt het sport type en het show type, de echte sport rotties zijn toch vaak stuk smaller als de showers.

heb zelf meerdere rotties gehad en heb er nu nog 1, allemaal heel verschillend qua bouw.

wel zie je vaak dat de papierloze vaak stuk ranker en hoger op de poten zijn, de stamboom honden worden momenteel breed met korte stop gefokt.

de pups hierboven ogen ook als volle rotties, het verschil in de bruine tekening is heel normaal, dat noemt men brand, de 1 heft veel brand de ander weinig en soms zelfs bijna geen brand, kan in 1 nest heel uiteenlopend zijn, heeft weinig met kruisen te maken.

krulstaart is dan bij de stamboom honden weer een minpunt.

maar verder vind ik dat je een prachtige statige hond hebt, geniet ervan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 10:09

Hij wordt 6 januari 4 jaar oud dus zal niet veel meer veranderen. Broer is een stuk zwaarder uiterlijk, kay is vanaf 7 weken bij mama weg gehaald en was toen al doodziek, tot 15 weken oud is hij ook ziek gebleven. Ik denk dat hij daar een hoop te lijden heeft gehad, gezien de puppy foto's niet afwijkend zijn van zijn broer

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:11

Ik haal er helemaal een rottweiler uit. Hij is alleen wat lichter gebouwd maar dat is voor zijn gezondheid juist wel gunstig.
Maar jij hebt in ieder geval geen broodfokker gesteund, want je hebt de hond uit het asiel. Waren er maar meer mensen zo verstandig.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:38

smurffie schreef:
Hij wordt 6 januari 4 jaar oud dus zal niet veel meer veranderen. Broer is een stuk zwaarder uiterlijk, kay is vanaf 7 weken bij mama weg gehaald en was toen al doodziek, tot 15 weken oud is hij ook ziek gebleven. Ik denk dat hij daar een hoop te lijden heeft gehad, gezien de puppy foto's niet afwijkend zijn van zijn broer

Parvo? Daar kunnen ze een flinke groeiachterstand aan over houden idd.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 12:27

Staat er niet specifiek bij genoemd, koorts braken en diaree gevolgd door kennelhoest..
Hij heeft ook niet echt een groeiachterstand (68 cm hoog) alleen niet uitgezwaard. Ik denk dat hijzijn energie in de hoogte gestopt heeft ipv de breedte.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:52

zit er geen Ridgeback doorheen dan? Streep over de rug en rank maar hoog.