Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Even sparen nog.
maar helaas...
Citaat:M'n vriend is er nog een keer uitgegaan om extra kattenkruid op een van z'n speeltjes te doen
Shadow0 schreef:Ik zou zelf gewoon consequent bij elke eerste mauw de kat oppakken (en dan niet kroelen of tutten, gewoon oppakken), en zonder meer in de berging zetten, en morgen weer een nacht. Niet boos, niet gefrustreerd, maar wel heel consequent. Uiteindelijk heeft de kat nu een langdurige training gehad in volhouden (want uiteindelijk geven jullie toch op.)
Die laat hem afgaan en rolt hem dan van de trap

troi schreef:Mijn kat heeft dat 1 keer geprobeerd en toen heb ik als een soort van monster woest de deur open gegooid en ben ik luid brullend achter haar aan gegaan. Beest is zich kapot geschrokken en heeft het nooit meer gedaan.. Onze deur is nu 'evil'

Dan had ik twee katten triomfantelijk in bed liggen. Dat heb ik opgelost door elke keer als hij begon gelijk een enorm klap op de deur te geven. Inmiddels snappen ze allebei dat ze niet op de slaapkamer mogen als de deur dicht zit en liggen ze allebei op de bank, want een mandje is te min voor ze
. abeltje_xx schreef:De reden dat wij hem liever niet in de berging zetten is deels de kou, al is dat misschien meer ons gevoel dan dat zij er echt last van hebben. Maar het grootste bezwaar is Chynera. Zij vindt het namelijk niet fijn om daar te zitten de hele nacht en is de volgende ochtend duidelijk van slag. Filip kan niet in z'n eentje in de berging want dan zit Chynera de hele nacht zonder kattenbak en voer en water. Ook gaat Chynera hem dan zoeken en dus miauwen omdat ze hem kwijt is![]()
Chynera is best een gevoelige kat en we willen haar niet zo van slag brengen om iets dat Filip doet. Anders hadden we hem waarschijnlijk allang in de berging gezet.