Zwaar onderkomen katje uit het bos geplukt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:09

;( Ocharme catnip :(:)

Achteraf denk je er weer anders over hé, tis zone lieverd :z

Santos_05

Re: Zwaar onderkomen katje uit het bos geplukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:18

Wat een prachtig katje! Hopelijk vind je een fijn plekje voor zo n zorgen katje! (Wordt hij al makkelijker? )

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 00:32

Ik heb een filmpje gemaakt van Keizer die lekker gekroeld wordt op schoot :D

(hij bijt me op deze video slechts 2 keer heel snel en stiekempjes :') )

Hij wordt wel al makkelijker, omdat ik hem beter leer kennen. Ik kan inmiddels vrij goed vermijden om gebeten te worden, omdat ik zijn signalen beter herken en ik heb inmiddels vrij goed door wat ik wel en niet kan doen bij hem. Zo is bijvoorbeeld zijn achterkant kriebelen "gevaarlijker" dan rond zijn hoofd kriebelen. En zachtjes, rustige bewegingen etc. Als je te hevig doet, dan bijt hij.
Nu maar hopen dat er een baasje komt die bereid is geduldig te zijn, en zich een beetje aan te passen aan hem. Dat bijten gaat er echt nog wel uit, het is alleen zo dat daar tijd en geduld bij komt kijken, en dat je niet kan verwachten dat je meteen een sok van een kat hebt.

Nogmaals, hij bijt totaal niet hard! Er is echt nog nooit een druppeltje bloed bij komen kijken of zo, hij bijt niet eens de huid stuk. Het is gewoon een snel 'hapje' dat ie doet, en hij doet het ook niet uit boosheid/agressie. Ik vermoed dat het gewoon komt door een combinatie van speelsheid die verkeerd wordt geuit, en een gebrek aan sociale opvoeding.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 01:53

Dat zou toch geen probleem moeten zijn? ik heb hier ook een jonge kat die wel eens in mijn handen bijt/hapt. Beetje baldadigheid en wat ruwer spelen. Wordt vanzelf wel minder als hij ouder wordt toch.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 02:20

Het kunnen ook liefdes beetjes zijn he...
Wat een lekke ding op dat filmpje

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 02:26

Baldadigheid is wel een goed woord ervoor ja :)

Nee op zich is het natuurlijk geen probleem, voor de juiste mensen tenminste. Ik heb al heel wat katjes ter adoptie gehad voor een andere organisatie, en de meeste mensen willen toch liever een "kant-en-klaar" katje in huis, als je snapt wat ik bedoel :D

Verder is hij sowieso al wat lastiger te adopteren vanwege zijn verhoogde kans op suikerziekte, niet iedereen wil die commitment aangaan.

Maar gelukkig is hij ook ontzettend knap, lief, ongelooflijk gezellig (kletst en prrrrt de hele dag), en heel proper en zindelijk van zichzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:04

Wat een knapperd.
Hij ligt eerst duidelijk te genieten en daar is hij op een gegeven moment klaar mee. Als hij zo begint te draaien. Het eerste beetje is imo een voorzichtige waarschuwing dat het wel genoeg is zo. De tweede is ietsjes feller. Je had voor de eerste keer eigenlijk al moeten stoppen met aaien en erna niet door moeten gaan. Maar goed, dat is alleen wat ik in dit filmpje zie.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:38

Ik heb het filmpje niet gekeken maar eigenlijk is het toch gewoon een kwestie van de 'taal' lezen? doen die van mij ook, beginnen wat te zwiepen met de staart, pakken wat feller vast, als je dan doorgaat dan weet je toch dat ze het niet willen. Dat is denk ik toch het probleem met veel mensen, niet respecteren en accepteren dat sommige dieren gewoon niet op schoot willen, niet vast gehouden willen worden of geaaid. Hier mogen ze hun eigen gang gaan. Gaan veel naar buiten, mogen altijd binnen als ze willen. Komen zelf op schoot of bij me zitten en als ze dat niet willen is het me ook goed.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 19:35

Klopt helemaal wat jullie zeggen idd :)

Normaal stop ik ook met aaien na zijn waarschuwing, maar voor het filmpje ging ik nog even door.

Ik pest hem verder echt nooit met aandacht als hij daar geen zin in heeft hoor! Hij wil namelijk àltijd aandacht eigenlijk :')
Ook als hij bijt, dan stop ik met kroelen, en dan gooit ie zichzelf een seconde later weer enthousiast op/tegen me aan. Hij weet zelf niet zo goed wat ie wil :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:50

Ik heb hier ook zo'n pluisbol in huis met hetzelfde baldadige trekje }> Wel een dametje, maar die doet dat al van kleinsaf aan zo :+ Moet er wel bijzeggen dat ze nooit doorbijt en echt nooit haar nageltjes gebruikt... dus ziet er woest uit, maar eigenlijk is 't een watje :')
En idd ook wat hier al gezegd is... na een tijdje kan je goed '' lezen '' wanneer ze er genoeg van hebben.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:04

die van ons gaat juist zo draaien als hij helemaal ligt te genieten

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 20:41

Ja ach, Keizer is een grappig figuur hoor :')

Dan is ie helemaal in extase, dan bijt hij ineens alsof je hem probeerde te vermoorden, en meteen daarna verwacht ie weer dat je hem in extase brengt.

Of dan ga je zijn kamer binnen, gaat ie ontzettend tegen je aan schuren en zitten mauwen en smeken om geaaid te worden. Dan doe je dat braaf en HAP :+

Mannen :Y)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 01:05

Ik bedoel trouwens absoluut niet dat jij te ver door zou pushen bij Keizer hoor :-)
En inderdaad mannen, hier jengelen dat ze naar buiten willen, doe je de deur open en lopen ze toch maar weer naar binnen, en dat liefst 10x in een uur.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 23:35

Vandaag heeft Keizer zijn tweede inenting gehad bij de dierenarts. Hij was heel flink!

En... hij weegt nu 4.6 kilo!!! :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:43

Mijn kat bijt ook op dezelfde manier. Hele kindvriendelijke kat hoor, maar als je haar iets te enthousiast aait dan hapt ze. Nog nooit een wondje van opgelopen dus maak me er ook geen zorgen om.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 02:07

Iris82 schreef:
Mijn kat bijt ook op dezelfde manier. Hele kindvriendelijke kat hoor, maar als je haar iets te enthousiast aait dan hapt ze. Nog nooit een wondje van opgelopen dus maak me er ook geen zorgen om.

Ik heb ook een oude grumpy omapoes die hapt bij elke scheet, maar ik zet haar zo bij kinderen want ze is 100% betrouwbaar en heeft in de 12 jaar dat ik haar heb nooit iemand pijn gedaan, hoe gek je ook met haar doet. Inmiddels heeft ze ook geen tanden meer, maar dat is een detail :Y)

Bij Keizer is het anders, hem vertrouw ik niet bij kleine kinderen. Hij heeft nog nooit heel hard gebeten (behalve de dierenarts }:) ), maar ik heb een sterk vermoeden dat hij wel flink zou bijten als een kind zijn signalen niet opvangt en dus over zijn grenzen heen bulldozert. Dan sta ik niet in voor de veiligheid van het kind, zeg maar :+

Hij zoekt dus een thuis zonder kleine kindjes :j

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 19:47

Update: Keizer doet het prima en ik word haast nooit meer gebeten!

Net is er een jong koppel voor hem komen kijken die heel enthousiast waren aan de telefoon. Helaas heeft Keizer zich niet weten te gedragen bij de ontmoeting := hij heeft nog nooit zoveel gebeten. Nog steeds helemaal niet hard, niet eens door de huid heen, maar wel echt iedere keer dat die mensen hem wilden aaien :') hij was echt niet in zijn normale doen (omdat er ineens 3 mensen in zijn kleine kamertje stonden?) want hij ging zelfs mij bijten wanneer ik hem aaide op een manier waarmee hij nooit problemen heeft. Gelukkig zagen ze ook hoe lief hij kan zijn tijdens sommige momenten tijdens het bezoek.

Ik heb geen idee of het koppel hem nog wilt, ze laten nog wat weten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:35

en anders komen er wel weer andere mensen.

mijn volwassen kater gaat gelukkig duidelijk met zijn staart zwiepen en trekt er nog een kop bij... dan stop ik al anders hangt die in mijn arm.. als die zon bui heeft.. verder een schootkat die altyd aandacht wil.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 21:09

Keizer krijgt een seconde voor hij gaat bijten een hele geniepige ondeugende blik in zijn ogen :Y)

Die herken ik nu dus ik word eigenlijk zelden nog gebeten. Gister ging hij wel mijn dweil fanatiek aanvallen, hij vindt het helemaal geweldig als er gedweild wordt :')

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 12:48

De mensen van gisteren nemen hem niet. Ze zeiden dat hij teveel aandacht en correcties nodig heeft en zij hem dat niet kunnen geven. Wel fijn dat ze er gewoon eerlijk over zijn!

En no hard feelings, Keizer liet zich ook echt van zijn meest vervelende kant zien, de snoodaard :')

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:52

Hij wil gewoon bij jou blijven ;)
Slimme kat.
Wel fijn dat die mensen in ieder geval nog wat hebben gemeld en niet gewoon niet meer hebben gereageerd :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:00

Ach wat een schatje...het is dat ik al een kat heb en echt een binnenkat moet hebben. En dat durf ik niet aan met een wat oudere kat. Vaak willen die toch graag naar buiten als ze dat eenmaal gewend zijn.

En ik heb geen idee hoe het zou gaan met mijn eigen kat, of die dat wel zo leuk vind :P

Maar wel supertof dat je hem opvangt! Mooi beessie is het.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:17

Wat een knapperd! Een wat een eigenwijs ding.. ;)
Hoe is het met zijn diabetes? En denk je dat hij in de toekomst weer naar buiten kan? of is het beter om hem binnen te houden?

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:05

zeg eehhh je weet toch wel dat een kat zijn personeel uitkiest he??????
denk dat je toch maar moet accepteren dat hij jou uit heeft gekozen, gezien ook het feit dat hij zich vreselijk gedroeg........

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 19:17

Hij kan helaas echt niet samen met mijn 3 onderdanige sukkeltjes van poezen := Keizer springt enthousiast bovenop ze zodra hij de kans heeft, want SPELUHHH! En mijn prinsesjes zijn gelijk diep getraumatiseerd :') ik moet hem dus echt op een aparte kamer houden, en dat is natuurlijk niets op lange termijn.

Ben er zeker van dat er ergens iemand rondloopt die net zoveel geduld heeft met hem en het avontuur met hem wil aangaan!

Hij had trouwens weer een Keizer-actie uitgehaald hoor... :') hij had een vol pak kattensnoepjes uit de kast in zijn kamer te pakken gekregen, heeft het pak opengebeten, en ALLE snoepjes in één keer opgegeten.
Is hij een halve dag flink ziek van geweest :Y)