Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Equardor schreef:Ben dit jaar in januari in spanje geweest en naar mijn mening los je de problemen daar niet op door al die honden hierheen te halen. De spanjaarden (en waarschijnlijk ook de andere landen, maar ben ik niet geweest) moeten zelf hun problemen oplossen en dat gebeurd nu niet.
Zeg je dat ook over de vluchtelingen die hierheen komen? Niet ons probleem, lekker dood laten gaan..? Die halen we dan misschien niet zelf hierheen, maar door ze hier te laten leven doen we toch in principe hetzelfde. Ragdollcat schreef:Als je het met ze eens bent, waarom ben je er dan toch tegen? Moeten ze dan eventueel maar een broodfokpup aanschaffen om maar geen hond uit het buitenland te halen?Maar niet uit NL asielen, want alleen maar probleemhonden en of vechthondrassen en daar hadden mijn ouders, terecht, geen zin in, want ze zijn 65+, gelijk een lieve hondje waarmee het klikt en het is een hele makkelijke hondje.
Maar aan de andere kant, ik ben er wel tegen, het is dus dubbel.....
Ragdollcat schreef:Ipv de ellende naar NL te halen, het is gewoon dweilen met de kraan open, nog ff en de NL asielen zitten vol met buitenlandse honden...........want als mensen honden om wat voor redenen ook wegdoen naar asielen zal dat ook vroeg of laat met deze honden gebeuren.
Percy schreef:Het is niet dweilen met de kraan open want de stichtingen zetten zich ook in voor de honden in het buitenland. Er wordt geld gevraagd voor de honden ja. Dat geld wordt gebruikt om in Spanje (of andere landen) honden te steriliseren en te castreren zodat er minder honden op straat terecht komen. Tevens wordt dat geld gebruikt om de honden daar op te vangen. Problemen worden dus wel degelijk ter plaatse aangepakt.
Mizora schreef:"Je redt niet de hele wereld met het redden van één dier, maar voor dat ene dier red je wel zijn hele wereld."

yrsa_karlijn schreef:Herkomst aanwas honden in Nederland in beeld
Van de 180.000 nieuwe honden in Nederland in 2012 zijn:
1. 40.000 honden rashonden met stamboom volgens de Raad van Beheer;
2. 131.700 honden afkomstig uit de commerciële handel en commerciële fokkerij;
3. 8.300 honden geëmigreerde buitenlandse zwerfhonden.
(oorspronkelijke post)
anneliesdj schreef:Robynn schreef:
Ja ben ik met je eensmaar 500,- euro is imo dan echt wel een beetje teveel van het goede.
De stichting waar ik honden voor opvang heeft geen sponsor trouwens.
Maar vaak zijn dit ook honden uit NL. Adoptiekosten zijn ongeacht leeftijd 100,- euro.
Mag ik vragen welke stichting dat is en hoe ze dat doen?
Want voor 100 euro kun je niet een hond herplaatsen, of je moet torenhoge afstandskosten hebben.
Of 500 veel is ligt aan de kosten die je als stichting maakt, voor zo'n bedrag verwacht ik een hond uit het middelandse zee gebied welke geent is, preventief behandeld en getest is op diverse aandoeningen oa leishmania.
kohtje schreef:Ik denk dat die landen zich rot lachen om al die Nederlanders hun dieren ophalen en nog betalen ook.
Goede handel ook voor de dierenartsen daar.
Toch geweldig dat de asiels hier steeds minder honden hebben? Dat is toch de bedoeling?
Nu nog een strakker beleid voor valse niet te plaatsen honden in het asiel en er zit nog minder.
Margee schreef:Ragdollcat schreef:Mijn ouders hebben een hondje uit Roemenie, want na het overlijden van een hond uit asiel van ouderdom, wilden ze weer een hond.
Maar niet uit NL asielen, want alleen maar probleemhonden en of vechthondrassen en daar hadden mijn ouders, terecht, geen zin in, want ze zijn 65+, gelijk een lieve hondje waarmee het klikt en het is een hele makkelijke hondje.
Maar aan de andere kant, ik ben er wel tegen, het is dus dubbel.....
Toevallig hebben ze allemaal errugge zielige verhalen en daarom geloof ik het niet zo, het zijn gewoon straathonden en dan worden er puppys geboren en dus van de straat geplukt om te voorkomen dat het erger en erger worden, dat is wat ik denk..............Ze kunnen beter tijd en geld steken ter plaatse om ze humaan in te kunnen slapen en of onvruchtbaar te gaan maken.
Ipv de ellende naar NL te halen, het is gewoon dweilen met de kraan open, nog ff en de NL asielen zitten vol met buitenlandse honden...........want als mensen honden om wat voor redenen ook wegdoen naar asielen zal dat ook vroeg of laat met deze honden gebeuren.
En wat ook zo raar is: De NL honden dat mijn ouders kennen van de buren, omgeving, die hebben een virus en 2 zijn eraan overleden....en of zijn er ziek van behalve de honden uit het buitenland...........ik ben ervan overtuigd dat ze het meenemen naar hier en er zelf imuun voor zijn. Dierenartsen weten niet wat het precies voor een virus zijn. In de woonplaats van mijn ouders zitten vrij veel buitenlandse honden, ze hebben de kolder in hun hoofden en halen van alles wat zielig is in huis.
Dus ik ben er niet blij mee, want ze verspreiden de ziekten en het is dweilen met de kraan open, er komen van alles naar hier..........men weet toch niet wat ze binnenhalen.
Het banketstaaf is dat NL proberen de honden en katten te verminderen door ze onvruchtbaar te maken etc. wordt hiermee weer teniet gedaan door een stelletje trutten die niet nadenken die ze zo zielig vinden en er reclame mee gaan maken en geld te vragen etc. etc. en ze aan de mensen te proberen verslijten in NL.
Het beste is om er ter plekke de problemen aan te gaan pakken en te op te lossen.
Z0 hee.... jij hebt je wel verdiept in de feiten zo te lezen.....
Ik wilde eigenlijk gaan antwoorden maar er is eigenlijk geen beginnen aan met deze onzin.
Margee schreef:Jij oordeelt over iets waar je totaal de feiten niet van kent en er ook geen moeite voor doet. Aangezien het hier over levende dieren gaat, groeien mijn tenen met elke ondoordachte opmerking.
Fehu schreef:anneliesdj schreef:Het is vrij simpel, in Nederlandse asielen zitten niet zoveel honden als men denkt en dat zij vaak honden met gedragsproblemen. Honden die geen problemen hebben of jonge honden, worden doorgaans snel geplaatst, pups zijn vaak zelfs maar een paar uur beschikbaar als ze al geplaatst worden.
Hondjes uit het buitenland hebben over het algemeen weinig problemen, het zijn jonge vriendelijke hondjes. Ze moeten wel de basis dingen leren maar dat moet elke hond. Een goede stichting sleept geen ziekte's mee naar nederland en laat dus hondjes gewoon enten en ontwormen voor ze hierheen komen.
Mijn ervaring is gebaseerd op praktijk overigens, ik vang al jaren honden op voor stichtingen en asiels en heb ook in het bestuur van een stichting gezeten.
Dit is mijn ervaring ook hoor. Om mijn eigen hond even als voorbeeld te nemen; zij heeft wel geteld 16 uur in het asiel gezeten. 5 maanden oud, hartstikke leuk beest, moest alleen alles nog leren omdat ze nooit op straat e.d. was geweest maar dat heeft enkel probleem opgeleverd.