Lisitano schreef:In een roedel mag ook niet elke reu dekken.
Mijn reu reageert met wat gekwijl en klappertanden op loopse teven, meer is het niet. Ik 'snap' hem er wel op tijd uit en daarvoor moet je er wel bij zijn.
Als dat niet kan moet je scheiden.
Mijn teef is wel gecastreerd, ik heb nu een opvanger en zij is net loops geweest. Hij vindt haar wel interessant ruiken en soms laat hij zich daarin mee voeren. Ik ben er heel duidelijk in, gewoon níet. Kappen. Gelukkig is mijn reu overal wel vrij gemakkelijk in, dat zal zeker schelen.
Weet je, mijn ervaring tot nu toe is dat je zoveel van tevoren kunt plannen en het toch altijd anders loopt dan je denkt. Houd rekening met de risico's, ik geloof dat je dat al doet
En kijk gewoon hoe het zal gaan. Neem voorzorgsmaatregelen, zoals scheiden en je zal nu je reu heus wel in kunnen schatten.
Als je ziet dat hij het zich heel erg aan trekt zul je vrees ik toch knopen door moeten hakken.
Overigens begrijp ik volledig je standpunt wat betreft castreren. Ik sta daar ook niet achter.
Als de situatie uit de hand zal lopen. Dan zal teef ook gewoon geholpen worden.
Maar wacht liever tot ik kan zien als ze wel of niet geschikt zal zijn. En na een nestje zal ze sowieso geholpen worden.
Mijn reu is verder ook een hele makkelijke hond. En ik hou zeker rekening met de risico's. Maar probeer het zoveel mogelijk te beperken

Mams wil ten allertijde op hem passen. Hij gaat sowieso elke dag mee naar haar toe. Hij voelt zich er net zo thuis als zijn eigen huis.