Kat van buren komt in onze tuin.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:32

Babsiej schreef:
Moet jij weten of ik een fiks probleem heb ?

Ik weet niet van wie welke kat is, en breng m naar t asiel.

Katten die door mijn tuin lopen gaan mijn katten van over de pis, schijten de boel onder wat ik terugvind en moet opruimen, maken krassen op mijn auto die warm is etc.

Ik houd mijn katten ook gewoon netjes in eigen tuin.

:') tjah, de meeste katten zijn toch niet gechipt!

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:32

Zerline schreef:
Er zit toch een verschil tussen een hond en een kat. Evenals er een verschil zit tussen een paard en een koe

Wat is het verschil dan? Mi zijn beide huisdieren en horen beide geen overlast te geven aan anderen...[/quote]

In een bovenstaande post, gaf ik aan dat het wonen in een straat nou eenmaal overlast met zich mee brengt. Vele kinderen brengen mij ook overlast, belletje trekken, ballen over de schutting schoppen, maar mij hoor je niet klagen, het zijn ten slotte kinderen. We kunnen ons wel druk gaan maken om de kleinste dingen, maar daar wordt je woonplezier niet beter op.[/quote]

Zit een verschil in vind ik, kinderen of dieren. Maar... dat vind ik persoonlijk.
Hier doen ze ook wel eens lollig. Maar vernielen hier niets. Komen niet op jouw terrein.[/quote]

Helaas heb ik een aantal keren mee gemaakt dat kinderen zich op ons terrein bevonden. Als wij niet thuis zijn proberen ze toch hun bal uit de tuin te vissen (wonen naast een speeltuin, dus gebeurd regelmatig), tuurlijk is de vergelijking kinderen en dieren, appels met peren vergelijken, maar het gaat mij meer om het feit, dat mensen zich zo snel druk maken om iets. Ik ga de vrijheid van mijn katten niet afpakken, omdat een niet kattenmens hier "last" van heeft. Ik heb een kat gehad die misschien 4 uur per dag thuis kwam, dan ga ik hem niet ineens hele dagen thuis houden.

Ik heb de quote een beetje verpest oeps :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:35

Zerline.
Ik ben geen Niet kattenmens. Ik houd van katten.
Ik ben een mens, die graag mijn eigen tuin, als eigen tuin houdt. Zowel voortuin als achtertuin.
En dat ik overlast heb, van katten, door middel van ontlasting, is niet erg prettig.
Mijn bollen worden uit de voortuin getrokken door de katten, waar ik absoluut niet blij mee ben.

Het begint met 1 kat.... (tenminste achtertuin)
Maar voor ik het weet, komen er meerdere.

Kinderen hebben een geweten.
Dieren niet.
Daar zijn eigenaren aansprakelijk voor.
Laatst bijgewerkt door maralyn op 22-07-15 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:35

xXLiekeXx schreef:
Ik snap heel goed de frustratie van de ts!

Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Alle buurtkatten komen bij mij in de tuin.
Ze springen zelfs in mijn kippen/konijnenren. Hier heb ik ondertussen dus maar een net overheen gespannen. Maar het is de vraag of mijn kipjes er nog zijn als ik thuis kom. Er lag vanochtend vroeg al een kat op de loer toen ik ze uit het nachthok liet. Het wegjagen van de kat helpt niet, hij komt gewoon terug.

Twee katten wagen het ook om naar binnen te komen als er een raam of deur openstaat. Dan ben ik echt niet vriendelijk met ze weer naar buiten bonjouren. Maar dit betekend wel dat ik altijd moet opletten als er iets openstaat. Toen het een paar weken geleden zo heet was liet ik 's nachts mijn dakraam open en zat ik dus 's nachts met een vreemde kat op bed!!

Plus ik vind het erg onplezierig dat als er honden op bezoek komen (van vrienden/familie) deze gelijk met de snuiten alle kattenstront opgraven.

Nu loopt mij eigen (dure ras-)kat ook gewoon buiten, maar binnenkort komt er een schutting en dan kan ie ook nog enkel in mijn tuin. Mijn kat springt (nu) gelukkig nog niet zo hoog, maar de buurtkatten helaas wel. Ik zal ook zeker ervoor waken dat mijn kat geen overlast veroorzaakt. Voel mij dan echt ongemakkelijk.

Ik ben absoluut niet tegen katten, maar mensen met katten zijn zich, naar mijn mening, niet volledig van bewust wat hun kat kan veroorzaken aan overlast.

Misschien loeren ze wel op de ratten die op je kuikens azen ;)
Voor kuikens en kleine kipjes zijn er heel wat meer gevaren dan alleen katten, die moet je toch al afschermen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:36

Ik vind het toch wel heel triest dat men dit "last" noemt.. In mijn geval vond ik het inderdaad héél erg vervelend en ik kan me voorstellen dat TS dat ook vind! Hou je beesten gewoon bij je.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:37

Billy schreef:
Het zit ook in de aard van een hond om te jagen en buiten te lopen, toch vindt niemand het normaal als ik de voordeur open zet en mijn honden gewoon voor de nacht naar buiten laat...

Wij hebben altijd honden en katten gehad, en je merkt, áls je ze de kans geeft, heel goed dat katten veel dichter bij de natuur staan. Dit argument gaat dus echt niet op.

Ik snap het nooit zo goed. Gun de katten hun leventje buitenshuis toch, en maak je tuin gewoon katproof. Zijn al meerdere tips over gegeven.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:37

Eerlijk gezegd vind ik dit vrij egoïstisch...
je buren kunnen bij het tuinieren in de stront van jouw kat grijpen, ze kunnen serenades aanhoren en gevechten, je kat kan ongelukken veroorzaken en jij vindt dat dat allemaal maar moet kunnen, want jouw poekiewoekie heeft vrijheid nodig...
Maar komt jouw kat per ongeluk in mijn tuin terecht en bijten mijn honden hem dood is het zeker mijn schuld?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:37

Geryon schreef:
Billy schreef:
Het zit ook in de aard van een hond om te jagen en buiten te lopen, toch vindt niemand het normaal als ik de voordeur open zet en mijn honden gewoon voor de nacht naar buiten laat...

Wij hebben altijd honden en katten gehad, en je merkt, áls je ze de kans geeft, heel goed dat katten veel dichter bij de natuur staan. Dit argument gaat dus echt niet op.

Ik snap het nooit zo goed. Gun de katten hun leventje buitenshuis toch, en maak je tuin gewoon katproof. Zijn al meerdere tips over gegeven.

Als de buurt mee betaald :Y)

Het zijn HUN katten. Niet mijn katten.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:38

Bowen schreef:
xXLiekeXx schreef:
Ik snap heel goed de frustratie van de ts!

Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Alle buurtkatten komen bij mij in de tuin.
Ze springen zelfs in mijn kippen/konijnenren. Hier heb ik ondertussen dus maar een net overheen gespannen. Maar het is de vraag of mijn kipjes er nog zijn als ik thuis kom. Er lag vanochtend vroeg al een kat op de loer toen ik ze uit het nachthok liet. Het wegjagen van de kat helpt niet, hij komt gewoon terug.

Twee katten wagen het ook om naar binnen te komen als er een raam of deur openstaat. Dan ben ik echt niet vriendelijk met ze weer naar buiten bonjouren. Maar dit betekend wel dat ik altijd moet opletten als er iets openstaat. Toen het een paar weken geleden zo heet was liet ik 's nachts mijn dakraam open en zat ik dus 's nachts met een vreemde kat op bed!!

Plus ik vind het erg onplezierig dat als er honden op bezoek komen (van vrienden/familie) deze gelijk met de snuiten alle kattenstront opgraven.

Nu loopt mij eigen (dure ras-)kat ook gewoon buiten, maar binnenkort komt er een schutting en dan kan ie ook nog enkel in mijn tuin. Mijn kat springt (nu) gelukkig nog niet zo hoog, maar de buurtkatten helaas wel. Ik zal ook zeker ervoor waken dat mijn kat geen overlast veroorzaakt. Voel mij dan echt ongemakkelijk.

Ik ben absoluut niet tegen katten, maar mensen met katten zijn zich, naar mijn mening, niet volledig van bewust wat hun kat kan veroorzaken aan overlast.

Misschien loeren ze wel op de ratten die op je kuikens azen ;)
Voor kuikens en kleine kipjes zijn er heel wat meer gevaren dan alleen katten, die moet je toch al afschermen.

Ja, want een kat rent achter mijn kippen en konijnen aan om ze van ratten te beschermen.. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:38

Billy schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb niets tegen katten, maar ik moet ze niet in mijn tuin zien.
Vorig jaar sprong er hier in een kat in het gaas van mijn voliere. Alle vogels over de flos. Voor hetzelfde geld breken ze hun nek.
Moet ik dan ook maar denken 'ach, het is hun natuur' :?
Nee sorry, als ik dat nog een keer zie, krijgt katlief toch echt een flinke schop onder z'n hol. En dan komt ie er nog genadig vanaf (en de baasjes in spé trouwens ook).
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-07-15 15:40, in het totaal 2 keer bewerkt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:39

Anoniem schreef:
Hoe verwacht je dat iemand z'n kat kan trainen om niet op je schutting te klimmen? :')

Gewoon consequent vol houden... Mijn katten lopen los in een tuin waar ze als ze dat willen zo over de muur naar de buren kunnen. Wij hebben echter altijd volgehouden dat ze dat niet mogen. Nu doen ze dat ook niet. Dus t kan wel.

@TS wat vervelend. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik mijn katten in de tuin houd. Kun je geen netje of iets over de tomaten maken zodat de kat er niet bij komt? En eventueel iets maken op de schutting zodat de kat helemaal niet meer in je tuin komt?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:39

Cayenne schreef:
Billy schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb niets tegen katten, maar ik moet ze niet in mijn tuin zien.
Vorig jaar sprong er hier in een kat in het gaas van mijn voliere. Alle vogels over de flos. Voor hetzelfde geld breken ze hun nek.
Moet ik dan ook maar denken 'ach, het is hun natuur' :?
Nee sorry, als ik dat nog een keer zie, krijgt katlief toch echt een flinke schop onder z'n hol, en dan komt ie er nog genadig vanaf.

En arme poekie dan die buiten moet? -O-

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:40

Of je koopt een buks... :+

Zerline

maralyn schreef:
Zerline.
Ik ben geen Niet kattenmens. Ik houd van katten.
Ik ben een mens, die graag mijn eigen tuin, als eigen tuin houdt. Zowel voortuin als achtertuin.
En dat ik overlast heb, van katten, door middel van ontlasting, is niet erg prettig.
Mijn bollen worden uit de voortuin getrokken door de katten, waar ik absoluut niet blij mee ben.

Het begint met 1 kat.... (tenminste achtertuin)
Maar voor ik het weet, komen er meerdere.

Kinderen hebben een geweten.
Dieren niet.
Daar zijn eigenaren aansprakelijk voor.

Nu bent u toevallig wel een kattenmens, maar vele mensen ook totaal niet. Katten kunnen zeker overlast bezorgen, dat zal ik niet ontkennen. Ik zag zelf een keer een kat een hele tuin verwoesten, waar prachtige bloemen instonden.

Wij hebben bijvoorbeeld met de buren afgesproken, dat zodra zij last hebben van de katten of schade, dat zij dit melden aan ons. Wij hebben samen met de buren (op kosten van ons) de tuin zo gemaakt, dat het niet aantrekkelijk is voor katten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Babsiej schreef:

Ehh ja, niet mijn probleem? ;)

En dan heb ik het nog niet over die ranzige ongecastreerde kater die hier altijd de voordeur onder sproeit :r :r

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:41

Ik heb niet het hele topic doorgelezen :o

Als diereneigenaar vind ik het heel vervelend als anderen last van mijn dieren hebben, en wil ik heel graag weten wat mijn katten waar uitspoken.
Vooral als buurtgenoten last van mijn katten hebben.
Kun je niet in gesprek gaan met die katteneigenaar en samen tot een oplossing komen?
En dat hij/zij meedenkt en eventueel meebetaalt aan de kosten van een of ander kattenweersysteem (bv gaas, hek ed.)?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:43

maralyn schreef:
Bowen schreef:

Je weet dat katten van de wet gewoon buiten mogen lopen en in jouw tuin mogen lopen?

De eerste de beste die mijn kat oppakt en naar het asiel brengt (hij is zo weer terug aangezien hij gechipt is) heeft een fiks probleem met me. Dat terwijl ik prima bereid ben om mee te denken en zelfs te betalen aan een oplossing waardoor iedereen tevreden is.

Vind wel dat mensen soms erg moeilijk doen, een kat die zomaar door je tuin heen loopt, wat een ramp zeg!

Dan zou ik dit graag op papier willen zien!
Want het valt nogsteeds onder overlast.
En overlast is ook verboden.

Ze behoren tot de standaard fauna. En overlast is alleen verboden als het een bepaalde mate te boven gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:45

Vervelend probleem, hoewel de kat er denk ik vrij weinig aan kan doen, besef ik wel dat het heel vervelend is.

Zou iets met de geur van citrusvruchten bij de opening niet helpen? Mijn katten hebben een bloedhekel aan de geur van citroenen en sinaasappels (die ontwijken ze het liefst), maar dat kan ook aan mijn katten liggen. :P

Anoniem

Jongens toch, het is echt toch wel de kwaal van deze wereld dat we niets meer kunnen verdragen. Ik heb toen ik opgroeide nooit mensen horen klagen over vreemde katten tussen hun groenten, honden die los liepen of blaften, hanen die kraaiden, enz, dat hoorde bij het buitenleven.
En nu kunnen we niets meer hebben. Ik ben zo blij dat zowel mijn oude, als mijn nieuwe buurt wel heel open is. Mijn kat is buiten geboren en heeft geen enkele dag van zijn leven binnen gezeten. Komt hij binnen en gaat de deur toe, dan is het beest volledig het noorden kwijt. Mijn buren kennen mijn kat, ik heb al,dikwijls gevraagd of ze last hebben van mijn kat, maar blijkbaar zit de mijne liever te slapen in het bos dan op de stoelen van de buren en ook de vogels in de volière vindt meneer maar saai. Dus waarom zou ik mijn kat binnen houden?
Ik ga trouwens voor alle dieren op rem, ben zo ooit voor een overstekende rat gestopt en als er iets in aan de rand van de weg zit, gaat mijn voet altijd van de gas af.

Bowen

Amandavd schreef:
Deze post geeft al aan dat je dus echt geen idee hebt van de overlast die je kat bezorgd. :7

Ik heb een goede relatie met mijn buren en de rest van de straat, ze kennen mijn kat bij naam en weten erg goed waar hij thuis hoort. Krijg nooit klachten, wel lokken de buurkinderen hem met balletjes enzo om te spelen.

Zou er overlast zijn dan lossen we dat gewoon samen op. Vind dat in dit verhaal ook teveel wordt vergeten dat de eigenaren van de kat wel degelijk bereid zijn mee te denken en te betalen aan een oplossing.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:47

Lestria schreef:
Ik blijf mij echt verbazen over de kortzichtigheid van sommige mensen.
Een kat ineens binnenhouden is ook zielig. Ze moeten gewoon vanaf het begin niet buiten de tuin komen. Zijn ze niet anders gewend. Is er ook geen probleem. Maar hoe deze overlast ineens het probleem van TS kan worden snap ik al helemaal niet.

Je zou er bijna een hond van gaan kopen en die lekker in ieders tuin laten schijten. Dat vind iedereen wel raar. Maar een kat is ineens anders. Dat verschil zie ik dus echt niet.

Dit is zó achterhaald!!!
Ik vang met grote regelmaat wilde katten op ( die langer als vijf jaar rond zwerven ) en je wilt niet weten hoe blij die zijn om eindelijk een fijn huisje tot hun beschikking te hebben.
En hoe gemakkelijk die zich nog ondanks hoge leeftijd aan kunnen passen binnen een gezin.

Je moet er alleen tijd en energie in willen steken!!!!!
En daar schieten veel zogenaamde kattenliefhebbers nog al eens te kort.
Men wil een kat, maar wil daar geen concessies in doen wat betreft het huis en tuin kat vriendelijk maken.
Ook katten zijn echt wel op te voeden hoor.....als je daar een beetje gevoel voor hebt.

Ik ben het absoluut met TS eens; Jou dier........Jou probleem.
Tot het hier volgens sommige om tomatenplantjes gaat is pure bijzaak.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:48

Cayenne schreef:
Babsiej schreef:

Ehh ja, niet mijn probleem? ;)

En dan heb ik het nog niet over die ranzige ongecastreerde kater die hier altijd de voordeur onder sproeit :r :r

Ik ben t met je eens.. In mn oude woning werd ook mn hele voordeur onder gesproeid en vaak genoeg mezelf een ongeluk wakker geschrokken van dek en vechtpartijen.
Ook hierom mijn eigen kater moeten castreren, die ging ( uiteraard ) ook pissen om zijn territorium te bewaken.

Iedereen hier doet zielig om arme poekie die maar buiten moet, en iedereen tot last mag/moet zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:49

Bowen schreef:
Amandavd schreef:
Deze post geeft al aan dat je dus echt geen idee hebt van de overlast die je kat bezorgd. :7

Ik heb een goede relatie met mijn buren en de rest van de straat, ze kennen mijn kat bij naam en weten erg goed waar hij thuis hoort. Krijg nooit klachten, wel lokken de buurkinderen hem met balletjes enzo om te spelen.

Zou er overlast zijn dan lossen we dat gewoon samen op. Vind dat in dit verhaal ook teveel wordt vergeten dat de eigenaren van de kat wel degelijk bereid zijn mee te denken en te betalen aan een oplossing.

Het maakt geen hol uit al zouden de eigenaren de complete kosten voor een tuinverandering willen betalen, het begint al bij het begin, en dat is het feit dat ze hun kat overlast laten bezorgen en daarom zulke dingen nodig zijn.

Vero

TS, ben jij de enige in de straat die het irritant vind?

Bowen

xXLiekeXx schreef:
Ja, want een kat rent achter mijn kippen en konijnen aan om ze van ratten te beschermen.. :')

Het was wat galgenhumor, niet te zwaar opnemen.