Cemlys schreef:briitje schreef:Waarom ? Omdat er kans is op samonella bij verlaagde weerstans ? Dit kan altijd gebeuren, ook met je eigen stukje kip hoor. Kwestie van er goed mee omgaan.
Zie niet in waarom dit redenis om.het niet te geven. Een gezonde hond zijn maag, kan samonella makkelijk aanm aangezien de ph waarde vh maagzuur zo hoog is
Precies om wat ik zei, de controle in de humane voedingssector is van een heel ander niveau als die van de diervoedingssector. wie zegt dat het koeltransport de hele tijd op de goede temperatuur is geweest? dat het vlees 100% vers was bij bereiding,...
De kans dat er wat bij zit wat niet deugd is gewoon groter dan bij de slager of supermarkt. en je hond zal mss geluk hebben en er weinig last van hebben (en een andere heeft pech en gaat ongelovelijk aan de diarree), maar voor de mens en dan m.n. kinderen kan het wel schade geven.
en inderdaad de pH is zuur en laag, dus dat zal en hoop neutraliseren, maar de doorgang moet maar een keer te snel gaan en dan heb je prijs

Ik geloof dat de eisen mbt vlees voor de hond net zo streng zijn en echt niet per definitie van een ander niveau. Niet deugend vlees zullen ook de kvv leveranciers niet gebruiken hoor.
Uiteraard heb je voor mensen hogere eisen. Mnt zuurgraad, my bad.
Sonja_vR schreef:ach ja...of je hond is allergisch voor kip...dus dat haal ik sowieso niet in huis... er is meer onder de versvleeshorizon dan kip...
hier word er paard, rund, lam, geit, haas, kalkoen, konijn, wild, parelhoen, etc etc etc gevoerd...
salmonella en andere bacteriële zaken, als je gewoon hygienisch werkt en zaken in afgesloten bakken laat ontdooien dan gaat er eigenlijk zelden tot nooit wat mis...
ik heb in de vier jaar dat we het blaffende varken hier hebben rondlopen nog geen issues gehad en met de spullen die ik koop qua voeding ga ik uit van enigszins verstandige werkwijzes bij verwerking van de grondstoffen , naief, misschien...maar tot nu toe gaat het perfect...
en zolang ik geen brok kan vinden die gegeten word en niet naar op gereageerd (jaja...de allergieklant is nog een zeikerd ook wat betreft eten) hou ik het gewoon bij vers,
Ik voer sinds kort ook geen kip om allergie. En als je er inderdaad verstandig mee omgaat, verklein je de kans wel. Maak me er nooit zo druk over. Hak hele delen weg om zelf te drogen.
Plus de voordelen van vers vlees wegen voor mij meer dan de eventuele risico's