Kitten houd niks binnen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:34

Wat lief! <3

Rennie89

Re: Kitten houd niks binnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 09:28

Sonic weegt nu 529 gram. Dus nog niet aangekomen helaas, maar ik heb nu krachtvoer van de dierenarts en dat zou moeten helpen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:33

Ik hoop dat het snel aan slaat! Is ze wel actiever dan eerst?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 09:36

Ja veeeel actiever! Hij speelt veel, verkent veel en mauwt veel. Ook slaapt die veel maar dat is normaal,mzolang die maar actief is

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:39

Dan is het begin er al maarja hij is nog zo kwetsbaar. Blijven duimen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 10:35

Hij is vandaag aangekomen! 554 gram weegt hij nu. Het gaat de goede kant op! Ontlasting ziet er ook veel beter uit.

Enige nadeel is dat mijn poes iets te gesteld is op hem... Vanwege hychienische redenen voor de kleine verblijft de kleine in mijn slaapkamer als ik slaap of als ik lang van huis ben ivm de kattenbakken, maar Ginger, mijn poes, is het er niet mee eens dat ze niet mijn slaap kamer in mag of bij Sonic kan komen en is letterlijk uren aan het krijsen voor de deur :Y) ten nadele van mijn slaap. Ik weet nu niet wat ik moet doen als ik straks nachtdienst heb en die twee gescheiden houd, en zij dan uren gaat krijsen.... Denk niet dat de buren het zullen waarderen := dus wat is wijsheid? Nog even wachten tot hij goed is aangekomen en dan gewoon los laten lopen 24/7 of toch gescheiden houden? Ginger kan ook extreem lomp zijn met sonic, dat ze op hem gaat zitten, houdgreep, tackelen, noem maar op :+ dat is ook een reden dat ik liever alleen die twee bij elkaar houd als er toezicht is omdat het mannetje nig zo fragiel is....

Pfff

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:46

Voor de hygiëne hoef je het niet te doen, ze apart houden. Ze zijn nu al zo veel bij elkaar geweest, als er besmettelijke ziektes aanwezig zijn, zijn die nu toch wel doorgegeven, ook al hebben ze elkaars kattenbak nooit gebruikt.

Qua lompheid van Ginger... lompheid is helemaal niet erg. Zolang er geen agressie aanwezig is, hoef je je geen zorgen te maken. Afgaande op de mooie foto's die je van Ginger en Sonic samen hebt geplaatst, denk ik niet dat Ginger agressief naar hem toe is?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:11

Wat een mooie foto's ! Top dat jullie je ontfermt hebben over de baby's. Ik las iets over de 'eigenaren' dat zij nog meer katten in huis hebben, willen zij deze katten niet ook kwijt? Als ze al bereid zijn om kittens te dumpen in een vuilniszak met steen erin... En elk jaar weer zwangere katten...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 13:40

Catnip, Ginger reageert enkel agressief naar hem als zij een kauwstok heeft, verder is het lompheid en te wild zijn tijdens spelen. :+ maar giardia zit voornamelijk in de bak tijdens het uitscheiden van ontlasting, vandaar dat ik daar dus heel strikt over ben, maar volgens jou zou dit niet veel verschil uitmaken?

Antje_vip, als het goed is was dit de laatste ongeholpen kat en zou deze wss wel zsm geholpen worden als ik het goed heb begrepen, maar weet het noet zeker.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:41

De bacteriën zijn op de kattenbak het hoogst, maar ook volop in de vacht aanwezig. Uit elkaar houden heeft alleen nut als je ze continue uit elkaar houdt. Maar aangezien ze al veel contact met elkaar hebben gehad, heeft dat dus nu geen nut meer. Dan zou ik me om die kattenbakken ook maar niet zo druk meer maken. Deze wel dagelijks goed schoonmaken en ook de in en uitstap dagelijks even ontsmetten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 22:10

Heb je idd een punt. De bakken houd ik sowieso al dagelijks schoon. Sinds gisteren heb ik ze de hele tijd bij elkaar, ook in de nacht. Heb duidelijk beter kunnen slapen xD sonic net gewogen en hij weegt 565 gram. Heeft nu wel een vol buikje want heb hem 2 spuitjes dwangvoer gegeven. Hij eet wel uit zichzelf maar in mijn ogen niet voldoende dus ik blijf hem handmatig nog even bijvoeren zodat hij voldoende binnen krijgt. Ik heb hem nog geen brok zien eten gek genoeg... Terwijl hij dat dus wel vorige week heeft gedaan bij zijn andere huisje. Hij was vanmorgen echt aan het krijsen en schreeuwen voor zijn (dure) natvoer/krachtvoer. Droogvoer staat er 24/7. Zowel kittenvoer als graanvrij voer(voor ginger )

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 05:21

Op dit moment zou ik m gewoon voeren wat ie lekker vind. Dat ie erom schreeuwt is toch een teken van honger. Wel super dat er vooruitgang in zit!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 06:07

Mijn baby's hebben ook een tijdje op nagenoeg enkel natvoer geleefd, vooral de Cosma Nature was favoriet, maar ook de Hills A/D. Ik kan me voorstellen dat dat ook lichter verteerbaar is en er zit natuurlijk veel meer vocht in, iets wat ze ook prima kunnen gebruiken. Zag laatst een artikel die de vergelijking maakte met de natuurlijke voeding, een muis, die bestaat ook voor 80 % uit water, wat dat betreft is natvoer dus helemaal niet zo verkeerd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:20

ook uitkijken met teveel natvoer hoor De kat van mijn buren at enkel natvoer (weigerde brokjes te eten), het beestje is jong gestorven doordat hij allemaal tumoren in zijn buikje kreeg Volgens de DA was dat de oorzaak van natvoer

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:27

Dat vind ik wel een vreemd verhaal hoor, kwaliteit van het natvoer moet wel goed zijn natuurlijk, geen whiskas oid.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 13:58

Dit is extreem duur natvoer van de dierenarts, a la 3,75 per blikje (156 gram).
Van hills. Dus lijkt mij stug als die daar ziek van word :p

Hij woog net 669 gram

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 20:33

Hij heeft volgens mij weer gekotst, vond een hoop in de slaapkamer...
Heb hem net 1 spuitje gegeven met voer, hopelijk houd hij het binnen...

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:51

Hoeveel heeft hij vandaag gegeten? De A/D van Hill's is goed om 'm aan het eten te krijgen en aan te laten sterken. Maar als hij steeds zoveel braakt, misschien anders eens de i/d van Hill's proberen. (De Intestinal Diet) is lichtverteerbaar. :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:18

Eens met Seni, de i/d van Hill's kan zelfs mijn vreselijk braakgevoelig katje binnenhouden :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 02:51

I/D wil ik sowieso voor Ginger ook kopen vanwege haar darmproblemen, dus dat valt wellicht te proberen. Maar hij weegt dus nog steeds echt veel te weinig, ik weet niet of I/D voldoende calorieën ofzo bevat?