Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:45

De Dalmatische hond. Sinds 1998 bij ons, ook in de familie.
Helemaal verzot op dit ras, eens een spikkel, altijd een spikkel.
Ze zijn in gedrag soms net mensen......erg grappig, slim, eigenwijs en erg outgoing. Heerlijk.

http://www.dalmindys.nl staan foto`s van onze honden. (nog wel wat work in progress ivm updaten site)

Daarnaast blijf ik ook wel weg van American Akita, Alaska Malamute, Hamiltonstovare, en Ridgeback.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:48

Wij zijn opgegroeid met een golden retriever meisje, enkele maanden geleden is ze overleden, ik mis haar nog elke dag ;( ze was echt een fantastische hond.

Maar het hondenras dat het écht voor mij is, dat zijn koningspoedels. We hebben (hadden) er in totaal drie, twee koningspoedel-reuen en één kruising koningspoedel teefje.

Ze hebben zo'n gemakkelijk easygoing karakter, maar tegelijk zijn ze lekker eigenwijs en intelligent. Opvoeden heb je geen kind aan, ze gaan van nature mee in de huisregels. Lig, zit en andere kunstjes aanleren is dan weer een heel andere zaak, ze kunnen het best maar als ze er even geen zin in hebben kan je op je kop gaan staan ;) ze hebben ook een heel trotse uitstraling, wees maar zeker dat als je met een stel koningspoedels aan de lijn loopt dat je bekijks hebt :D

Verder heel sociaal naar andere dieren en honden, atletisch, sportief, vrolijk en grote knuffelberen. En heel trouw en gek op hun baasjes. Door hun zachte aard en trotse uitstraling absoluut mijn favoriete ras :)

Afbeelding

tammiebels

Re: Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:50

Hier de rottweiler en de newfoundlander met stip op 1. Allebei geweldige honden. En mij lijkt een corgi ook helemaal geweldig maar over het algemeen ben ik meer van de echt grote honden

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:04

Ik vind de Groenendaeler een geweldige hond.We hebben een kruising gehad,zo'n lief dier en luisterd geweldig goed. Maar ben ook weg van een Ierse Wolfshond en een Afghaanse Windhond.

We hebben van de 3 honden [X Groenendaeler, X Friese Stabij] alleen de X Chihuahua over.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:16

Ik vind iedere hond geweldig maar de Stafford geniet toch echt mijn voorkeur, en dan met name de Engelse Staff (Staffordshire Bull Terriër) <3 heerlijke honden. Grappig, lief, trouw, sportief, luistert netjes, wil graag voor je werken en sociaal.
Daarna de Bull Terriër. Ontzettende heerlijke clowns. Helaas onze BT-reu een kleine 2 weken geleden moeten laten inslapen.
Ons teefje is een kruising van mijn favoriete rassen :P ge-wel-dig dier :j ik noem haar altijd mijn amateurhulphond; ze wil altijd zo graag voor me werken en is ontzettend slim. Tis een pittige tante maar oh zo waard.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MissYvette4u op 09-07-15 08:37, in het totaal 2 keer bewerkt

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:22

Bullmastiff,

heerlijk ras!!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:24

Koningspoedel het is dat me man ze niet mooi vinr ik vind ze prachtig en idd dat karakter <3

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:29

Een Hovawart vind ik geweldig, evenals golden retrievers :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:30

MaricoGraphy schreef:
De poedel.
Lieve honden maar wat terughoudend naar vreemden. Zijn ook erg slim. En verliezen geen haar :Y)
Ben wel opgegroeid met een terveurense herder, een schat van een hond en als ik kon nam ik weer zo een ras. Helaas gaat dat niet.

Foto van onze allereerste fotoshoot/meeting van bokt uit.
[ [url=m/pyPt1A.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hij laat echt alles toe

[ [url=m/BETFVA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook de poedel

Afbeelding

Afbeelding

XLeandrosX

Absoluut de komondor! Geweldig karakter.... Moeilijk maar voor de baas zo trouw en loyaal. En met kinderen ideaal, lief, beschermend en erg aaibaar. Net n schaap.... ;)
Ik kom van vijf honden en heb er nog twee. 1 border en 1 komondor. Deze blijven bij ons tot aan hun dood en wat er dan komt weet ik nog niet.
Door mijn werk is een komondor niet heel handig, geur en toch ook wel heel erg waaks naar vreemden.
We hebben een Duitse dog gehad, vond ik echt het einde en ook zeer geschikt maar die bibberde zo van de kou in de winter en wij willen echt geen hond meer in huis.
Ze hebben hier goede schuren en zo'n 3ha waar ze vrij op kunnen lopen.
Ik vang spoedgevallen voor jeugdzorg op en dan is een hond in huis niet handig.
Ik ben benieuwd of er hier DD eigenaren zijn die hun hond altijd buiten houden.

Jazzythecorg

http://i60.tinypic.com/211z40.jpg

De welsch corgi cardigan!
En dan vooral onze eigen jazz natuurlijk <3
Ze zijn enorm grappig,werkwillig en leren snel!bovendien ook beste vriendjes met onze zoon van 6!

Anoniem

Verscheidene rassen gehad. Maar de Mechelse herder staat nu echt met stipt op nummer 1.

Wat een heerlijk ras is dat zeg. Een ras waar een uitdaging inzit. Maar wat werk ik graag samen met mijn maatje. Hebben wat strubbelingen gehad. Maar zijn nu op de goede weg. Volgens mijn club een perfect team.

Daarnaast zijn de labradors en berner sennen ook mijn favorieten. Maar bij beide rassen mis ik de uitdaging. En helaas dat de gezondheid erg slecht is van de berner tegenwoordig.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:34

Geweldig al die verschillende rassen.

Altijd een Duitse Herder gewild alleen mijn ouders hielden van kleine hondjes.

Nu ik zelf een huis heb, heb ik ook een Duitse herder. Wat een geweldig dier. Vriendelijk en baasgericht. Zo lang naar een goede fokker gezocht en na een jaar een geweldige fokker gevonden. Beide ouders gezien en ik was verkocht. Na de dekking meerdere malen geweest en daar was hij dan!

Afbeelding

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:38

xGoldenHero schreef:
Geweldig al die verschillende rassen.

Altijd een Duitse Herder gewild alleen mijn ouders hielden van kleine hondjes.

Nu ik zelf een huis heb, heb ik ook een Duitse herder. Wat een geweldig dier. Vriendelijk en baasgericht. Zo lang naar een goede fokker gezocht en na een jaar een geweldige fokker gevonden. Beide ouders gezien en ik was verkocht. Na de dekking meerdere malen geweest en daar was hij dan!

[ [url=m/ojBzYf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw mooi beest! Ik heb niet veel met Herders maar mijn Ridgeback is megaaaaa dikke super vriendjes met de Herder van de buren, die naar andere honden over het algemeen niet erg lief is, gaat dat met die van mij super. Ik heb ze wel eens allebei vast tijdens het wandelen en dan voel ik me toch een partij stoer hé :P.

Hier was Yaro nog een Yarootje en zat zijn grote vriend hem te pesten:

Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:00

Tja, mn hart ligt bij de poolhonden en dan vnml husky,s, heb er drie gehad, geweldige dieren met een erg zelfstandig karakter.

mn laatste hus Chital

Afbeelding

Mn man is een echte Rottweilerfreak, daar we niet meer meerdere honden willen werd het na het overlijden van mn lieve Chital echt ff denken....husky of rottje.....toch voor de Rott gekozen daar wij graag trainen en de rott toch wat werkwilliger is.

Nu in het bezit van DK, geweldig dier, niet makkelijk maar een lust om mee te trainen en een gouden hond voor ons. Hoewel ik echt een poolhondenmens ben ben ik toch stapel verliefd op ons dikkopje DK en staat de Rottweiler nu ook wel op gedeelde eerste plaats met de poolhond.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:27

Wij hebben 2 onherleidbare kruisingen
Superlieve zachtaardige en gezonde hondjes, enorm slim en trouw. Jammer dat ik er hierna niet weer 1 kan vinden want het is natuurlijk geen ras waar mee gefokt wordt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:39

Boxers, heerlijke honden <3

Onze laatste boxer hebben we helaas een week geleden in moeten laten slapen. Nu hebben we nog een Franse Bulldog.
Samen was dat een fantastisch stel
Afbeelding

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:43

De Bordeaux Dog. Mijn ouders hebben nog een Bordeaux Dog van nu 7 jaar. Wat een heerlijk dier. Als ik er ooit de ruimte en tijd voor heb dan komt er absoluut een Bordeaux Dog :j :D

Edit; Nog even een foto van onze hond.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Flits__ op 09-07-15 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:51

Ik kan eigenlijk niet kiezen. Wij hebben op dit moment 2 rassen: de Duitse Herder en de Saarloos Wolfhond. Beide enorm verschillend, de Duitser is echt mijn aller aller beste vriendinnetje maar de Saarloos is pas 7 maanden en nu al een heel bijzonder hondje... De tijd zal het leren denk ik...

Afbeelding

Afbeelding

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:55

Cane Corso! :D

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:59

Absoluut de Golden Retriever! Het is zo'n zachtaardig schatje(Die van ons dan, Bickel!) en hij doet geen vlieg kwaad(Nouja, hij probeert de vliegen altijd op te eten... Hoor je opeens *KLAK*; hapt ie naar een vlieg) Het schijnt dat Golden Retrievers zo zacht zijn dat ze een ei in hun bek kunnen houden zonder het te breken :j

Afbeelding

Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 10:03

leuke foto's komen er voorbij...en erg leuk om te zien dat er echt hele verschillende rassen voorbij komen! :j

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:06

Ongetwijfeld de Samoyed en de Bordeauxdog

Onze samojeden leven niet meer maar als ik ooit weer een geschikte leefomgeving heb voor ze komen ze ongetwijfeld

Verder de Bordeauxdog om z'n geweldige karakter wijs,slim, en vooral trouw en waaks

Afbeelding

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:34

Absoluut de Weimaraner.

Zelf opgegroeid met vanalles (jackies, boeren foxjes en nu hebben we al 12 jaar een kruisinkje en een paar jaar een Golden Retriever).
Maar de hond van kennissen is meerdere keren komen logeren en ik ben gewoon verliefd geworden op hem, maar zeker ook op het ras!

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 1199_o.jpg
Afbeelding

Mijn huidige hondjes:
Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:45

We hebben een shih tzu en een labrador, waar ik helemaal gek op ben, mar mijn echte favoriete hond is en blijft een langharige duitse Herder.

Mijn Roc, alweer 4 jaar over de regenboogbrug, maar ik mis hem nog iedere dag....

Afbeelding