Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leprycorn schreef:atilla schreef:Wow vervelende situatie zeg!
Het lijkt me heeeeel onwaarschijnlijk dat die man geen wa-verzekering heeft. Das gewoon een particuliere aansprakelijkheidsverzekering. Maarja als hij zegt die niet te hebben...
Bokt op zijn best weer. Hond mag niet los.
Hoeveel mensen zouden hun hond die luistert vastdoen als je hem even voor de deur laat plassen hahahahaha.
Altijd. Je weet maar nooit wat je onderweg tegenkomt, ook al is het midden in de nacht.
Hier ook genoeg die hun hond altijd los laat lopen.
Mijne loopt altijd vast en kan aanvallen. Ik houd hem kort, maar als de hond op hem af komt, dan doe ik er niet veel meer aan. Hoogstens roepen tegen de idioot die hem los heeft lopen dat die z'n hond vast moet houden als hij hem heel wilt houden. O dan komen ze opeens boos aangerend om hun mini op te pikken die als een teckel aan het blaffen is. En dan nog boos tegen mij doen![]()
(ja, een chihuahua of maltezer past denk ik toch echt in een holle kies van een labrador, gelukkig/helaas nooit echt getest)
Blijf niet helemaal aan de kant gaan voor elke hond die los loopt. Probeer ze altijd wel te ontlopen, maar soms kan dat niet.
Of ook erg leuk: Maltezer die voor je neus staat te blaffen naar je aangelijnde Labrador en Mechelse Herder. Mechelaar doet niet echt wat, maar als je hem zo uit gaat dagen, wordt hij ook niet vrolijk. Sta je daar met 2 van zulke honden met mijn 60 kg![]()
![]()
Voor een halve rat die niet luistert naar t baasje en TOCH losloopt.
In het kort: Ja, daarom dus ALTIJD aangelijnd houden!
Maar denk dat meerdere bokkers hiermee wel eens te maken hebben.
Annoya schreef:TS ik ben werkzaam als schadebehandelaar bij een grote verzekeraar, en behandel precies dit soort gebeurtenissen.
Jij kunt de tegenpartij aansprakelijkstellen, maar zijn verzekeraar zal de schade zeer waarschijnlijk niet uitkeren. De reden je hond was niet aangelijnd. Het is niet zo dat je verplicht ben de hond aan te lijnen, in bepaalde gebieden is het loslaten van honden wel toegestaan maar hier is sprake van risicoaanvaarding. Op het moment dat jij ervoor kiest je hond los te laten lopen aanvaard je ook het risico wat daarbij hoort. Dat klinkt er hard, maar dit zegt ik vanuit mijn vak, niet vanuit de rol dierenliefhebber. Ook een gehoorzaam dier kan schrikken of een keer afgeleid zijn.
Daarnaast heb je bij een aansprakelijksheidverzekering ook geen rechtstreeksvorderingsrecht zoals bij motorrijtuigenverzekeraar. Je bent dus overgeleverd aan de good will van de andere partij of je zult naar de rechter moeten gaan. Zoals Nathalie boven mij al zegt.
nathalie2302 schreef:De politie gaf mij idd. te kennen dat aangifte geen zin had omdat zij haar hond niet aangespoord had (en dus niet als wapen had gebruikt).
Aangifte tegen een hond kan niet dus ik kon mij beter de moeite besparen.
Erg teleurstellend.
. Sleeper schreef:nathalie2302 schreef:De politie gaf mij idd. te kennen dat aangifte geen zin had omdat zij haar hond niet aangespoord had (en dus niet als wapen had gebruikt).
Aangifte tegen een hond kan niet dus ik kon mij beter de moeite besparen.
Erg teleurstellend.
Even voor mij nieuwsgierigheid. Waarom kan je dan geen aangifte doen? Als die hond een kind aanvalt en de eigenaar heeft de hond niet aangespoord kan er toch wat gedaan worden? Wat apart dat de politie zo beredeneerd, zeker omdat er meer honden het slachtoffer zijn geweest van die hond.
Zielig voor je hond dat hij er een trauma aan over gehouden heeft.