Een hond in zijn eentje houden is zielig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:18

estell__ schreef:
Diablo schreef:
Een hond kent geen jaloezie. Wel claimgedrag en dat moet je gewoon niet pikken. Als je hond zijn plaats kent en weet dat claimgedrag niet toegestaan is, kun je er rustig een hond bij nemen.

Dit is echt onzin. Onze hond kan ook thuis absoluut niet samen met andere honden. Wel eventjes hoor! Alle honden mogen zo naar binnen, als ze na een tijdje ook maar weer gaan := :))

Anders wordt ze enorm jaloers..
En het is geen claimgedrag want met mijn zoontje van 2,5 maand oud gaat het perfect! Terwijl onze hond ook nog maar net een jaar oud is. Het is dus echt niet altijd opvoeding. Onze hond is ook vooral erg op haar rust gesteld

Natuurijk kunnen sommige honden niet met andere honden, maar dat heeft weer niets met jaloezie te maken ;).
En claimgedrag naar je kind moet je al helemaal nooit accepteren, dus fijn dat jullie hond goed met jullie kind kan. Denk er wel aan dat een hond van een jaar nog helemaal niet volwassen is, het gedrag kan best nog veranderen.

briitje

Re: Een hond in zijn eentje houden is zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:58

Wij hebben een tijdje 2 honden in huis gehad.. Nou heb hond 1 binnenshuis nog nooit zo ongelukkig gezien. Buiten was er niks aan de hand en speelden ze wat af. Maar binnen negeerde hij me partner totaal, was veel minder aanhankelijk.

Nu hij weer alleen is (hond 2 moest door omstandigheden weg), is hij een veel leukere hond.
Dusja niet iedere hond word er schijnbaar blij van... Helaas.. Zou er graag 2 hebben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:35

Ik vind absoluut dat je een hond niet alleen moet houden. Enkel bij een gezelschapshondje dat onwijs op mensen is gesteld, vind ik het misschien oké.

Verschrikkelijk vind ik het om te lezen over honden die de hele tijd liggen, wachten, zich vervelen.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:13

Geryon schreef:
Ik vind absoluut dat je een hond niet alleen moet houden. Enkel bij een gezelschapshondje dat onwijs op mensen is gesteld, vind ik het misschien oké.

Verschrikkelijk vind ik het om te lezen over honden die de hele tijd liggen, wachten, zich vervelen.

Waarom maakt mijn hond ongeveer alle andere honden die hier langer dan 3 dagen zijn bijna af? Ze vindt het reuze gezellig met ons en de pony's. Daar speelt ze namelijk wel erg graag mee

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:15

Diablo schreef:
Natuurijk kunnen sommige honden niet met andere honden, maar dat heeft weer niets met jaloezie te maken ;).
En claimgedrag naar je kind moet je al helemaal nooit accepteren, dus fijn dat jullie hond goed met jullie kind kan. Denk er wel aan dat een hond van een jaar nog helemaal niet volwassen is, het gedrag kan best nog veranderen.

En hoe verklaar jij dan dat ze hartstikke sociaal is naar 'bezoek' honden hier. Wij vinden het persoonlijk erg jammer. Had namelijk erg graag 2 honden gehouden

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:18

Onze hond is ook alleen en dit vind zij echt heerlijk. Ze houd van de aandacht voor haar alleen, en heeft het absoluut niet op andere honden en je maakt haar dus ook niet blij met een "maatje". Het is een vrij dominant dier, en niet geschikt om met een andere hond erbij te houden.
Ze heeft 10 keer liever de baas dan een hondenvriendje erbij..

Ik denk niet dat de alle honden over één kam moet scheren, maar naar hond zelf moet kijken. Er zijn wel degelijk honden die gewoon beter af zijn in hun uppie. Maar zo zijn er ook honden waar het gewoon sneu is als ze in hun eentje in huis zitten en die echt een hondenvriendje nodig hebben

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:18

Wij hebben 1 hond, super sociaal en leuk met andere honden.
Hij geniet zichtbaar van het contact met buurt honden, stal honden, logeerhonden en oppashonden.

Maar ze moeten niet telang blijven want dan wordt hij ze zat.
De logeerhonden blijven soms van enkele dagen tot een week bij ons, super leuk de eerste dagen maar daarna zie je de irritatie bij onze hond toenemen.
Hij kan minder hebben en lijkt wat sjaggie...

Korte contacten vind hij prima, maar langer dan een week een andere hond bij ons in huis trekt hij moeilijk.
En dat is dan een hond waar hij normaliter goed mee overweg kan en ook accepteerd in huis.
Maar leuk vind hij het na een week niet meer.... Hij zwaait ze nog net niet uit als de hond opgehaald wordt.....' doei, was leuk en nu opzouten graag'.
Laatst bijgewerkt door cissie op 17-07-15 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:23

Geryon schreef:

Dat mag je dus onze honden wel even komen uitleggen. De ene (reu) ontwijkt de andere twee, de twee dames hebben veel ruzie. Dus liggen ze uiteindelijk toch weer ieder apart. Honden die liggen hoeven zich niet per definitie te vervelen. Uiteindelijk gaan de dames ook ieder voor zich met een speeltje spelen, met speeltjes spelen ze eigenlijk nooit samen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:33

Geryon schreef:

Dit kan ook heel goed gebeuren met meerdere honden, als de eigenaar er verder ook niks mee doet.

De 2 honden hier zijn echt niet steeds bij elkaar in de buurt, ze hebben beiden hun eigen plekjes waar ze graag liggen.
Het enige wat ze graag samen doen is door het weiland en de houtwal achter ons huis lopen, dan lopen ze echt samen op, overal te snuffelen.

Of je nu 1 of meerdere honden hebt, je moet er toch genoeg tijd aan besteden.
Jij doet een beetje alsof met meerdere honden, ze zich zelf wel kunnen vermaken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:46

Vroeger, als kind, hadden we altijd één hond. Nooit gemerkt dat die honden een maatje mistten. Ze kregen aandacht en kwamen buiten veel honden tegen.

Later ben ik zelf twee honden gaan houden en nu zijn ze met zijn vieren. Dat was eigenlijk niet de bedoeling maar ach.........

Het kleintje van 14 is sinds vorig jaar haar maatje kwijt, die moeten we op 17-jarige leeftijd laten inslapen. Zij moet niets hebben van de andere honden.

De Mastin was eigenlijk heel vervelend, constant dingen pakken en blijven uitdagen om te spelen. Toen er, compleet onverwacht, een Border Collie bij kwam was hij helemaal gelukkig. Eindelijk een speelkameraad. Dat ging op zich goed maar de Border had veel minder vaak zin om te spelen.

Een paar maanden geleden is er, weer compleet onverwacht, een Ridgeback pup bij gekomen. De mastin en zij barsten allebei van de energie en vinden dezelfde spelletjes leuk. Ze zijn dolblij met elkaar en de Border is ook blij want die heeft nu wat meer rust :D

Ik vind het inderdaad wel hond afhankelijk. Zeker de Mastin staat natuurlijk dichter bij de oerhond dan veel andere rassen. De meeste Mastin eigenaren die ik ken hebben ook meerdere honden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:54

Je moet wel heeeeeeeeel goed honden kunnen lezen om het te zien en te begrijpen en dan nog........

Mijn Border Collie is bij ons gekomen toen ik nog bij mn moeder woonde waar al een ander hondje was. Zij keken niet echt naar elkaar om, maar maakten ook geen ruzie.

Ik nam mn BC mee en na een tijdje is daar een klein hondje bij gekomen. In het begin moest ze er niks van hebben, maar later ging het prima. Het waren wel echt 2 individuen.
Toen geheel onverwachts het kleine hondje eerder overleed, was de BC al 15. In principe wilden we er geen hondje bij doen, omdat ze al 15 was. Maar ze voelde zich duidelijk niet prettig. Omdat we toch weer een hondje zouden nemen als zij weg zou vallen zijn we gaan kijken en hebben een pup gekocht.

Vanaf de kennismaking ging het gelijk goed. We waren er echt huiverig voor, want de BC was erg baasgericht en niet heel sociaal, maar het was helemaal haar pupje. Ik had haar eigenlijk nog nooit zo innig gezien met een andere hond. Niet toen ons overleden hondje een puo was, niet toen mn moeder een pup had etc.

Ze overleed helaas na 7 weken samen. Ons pupje deed het prima, dus we dachten serieus om haar alleen te gaan houden. We speelden veel, ze ging overal mee naartoe etc.
Toch zag ik haar reactie op andere honden en dat deed me wel wat. Dan heb je altijd 2 honden gehad en is die stap minder moeilijk te zetten om er weer een 2e bij te zoeken.

We wilden eigenlijk een herplaatser van ong 2jr. Maar wat een verhalen zaten eraan vast. Dat durfden we niet aan bij een kleine pup.
Zij was in haar nest gek op haar broertje, maar die was al weg toen wij haar kochten.

Ik heb toen steeds een beetje gegoogled om een gelijk hondje te vinden. En ja hoor!!! Haar broertje moest herplaatst. Ze waren met kennismaken door het dolle en onwijs druk. Eerste dagen ook als gekken tekeer gegaan.
Daarna zag je dat ons teefje ons weer op ging zoeken en toch wel erg gewend was geraakt aan haar privetijd samen. Ze komt echt haar aandacht halen en wil echt tegen je aan kruipen. Hij heeft nog wat moeite met genegenheid en is erg onzeker. Hij is al 2x verhuisd en heeft niks meegemaakt verder.

HOe ze spelen, kunnen wij echt niet vervangen. Ze vinden elkaar leuk en zijn ook wel lief samen, maar hebben ook apart nog hun aandacht nodig. Ze zijn natuurlijk allebei nog pup en het mannetje moet erg veel leren en meemaken om rust te vinden.

Ik ben VOOR meerdere honden. Maar ik denk dat ons teefje na die weken alleen zich ook prima had gered met alleen zijn en alleen buiten samen spelen.
Maar ik heb nu ook wel geleerd dat je als mens niet alles kunt beoordelen. Hoe graag mensen het ook willen, je snapt gewoon niet alles. Ik heb best getraind met mn BC en kende haar 15jr, maar toch was ik soms verbaasd, zeker de laatste periode.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:07

estell__ schreef:
Geryon schreef:

Waarom maakt mijn hond ongeveer alle andere honden die hier langer dan 3 dagen zijn bijna af? Ze vindt het reuze gezellig met ons en de pony's. Daar speelt ze namelijk wel erg graag mee

Dat is een gedragsprobleem die verschillende oorzaken kan hebben.

Onze vorige hond pakte iedere andere hond. Maar had het toch wel fijner met de juiste hond erbij. Ookal hadden ze soms ruzie. En met fijner bedoel ik niet dat ze constant spelen of bij elkaar liggen. Wij mensen doen dat toch ook niet? Betekent niet dat we het alleen fijner vinden he. :)

En natuurlijk moeten we niet alle honden over één kam scheren, maar al die uitzonderingen bestaan ook niet hoor. Dat denken mensen alleen maar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:20

Wij beslissen hoe ze kennismaken en in welke ruimte ze samen moeten zijn. Daar gaat het vaak al mis.

Ons ( ''nieuwe'') reutje heeft dus wat moeite met andere honden. Gister waren ze bij mn moeder. Zij heeft ook een kleine gecastreerde reu waar hij wel mee kan. Haar buren hebben een jonge reu en daar viel hij zoals ik hoorde flink tegen uit. Die hond is groot, maar de buurvrouw trok haar hond meteen naar zich toe toen ons reutje ging blaffen, zover als ik dan heb gehoord. Daar gaat het vaak al mis.

Hij heeft daarna een hond gezien waar hij wel aan mocht ruiken en dat ging prima. Die buurvrouw traint en begrijpt het beter, dus laat de honden zelf meer gaan. Ze waren allen aangelijnd.

Heel veel komt door ons als mens.

Maar goed, aangezien bokt ook paardenforum blijft, hoevaak ik niet hoor dat een paard niet bij andere paarden kan...........ppfff Hoe meer je ze weghoudt, hoe minder ze het ook meemaken en leren. Geef ze genoeg ruimte.

Bij honden, kijk naar je eigen gedrag. Zomaar ergens binnenkomen in een huis waar honden leven gaat niet altijd goed. Maar mensen dwingen de honden te vaak en gaan schreeuwen en straffen etc.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:22

Honden zijn wel andere dieren dan bijv katten.
Honden hechten zich meer aan hun baas dan katten, al zal dit per dier verschillen.

Daarom kan je als je je hond genoeg aandacht geeft je hond in z'n eentje houden.

Al is dit bij katten anders. Omdat die toch meer op zichzelf staan en een speelmaatje is altijd fijn!

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:36

we hebben 8 jaar lang 3 honden gehad. (ze verschilden 1,5 jaar in leeftijd. 2 waren even oud.) ze konden goed met elkaar, maar er werdt nooit samen gespeeld zoals echt ravotten samen. de oudste is met 11 jaar overleden. aan de andere honden was niks te merken dat ze het missen.
en het aandacht moeten delen zorgde dus wel regelmatig voor jaloezie onderling. tot bijna ruzie aan toe soms.
met 2 was dat ook zo. ze vinden het prima bij elkaar. ze sliepen soms even bij elkaar maar meestal deed ieder zijn eigen ding.
nu is pas de 2e ook overleden. in het begin was de overgebleven hond effe onzeker omdat hij er alleen voor stond. maar na een paar weken is hij helemaal gelukkig met alle aandacht voor hem alleen. hij is nog vrolijker als voorheen.
ze gingen altijd overal mee naar toe maar met 1 hond is dat nog makkelijker .

voor ons dus nu 1 hond. en mocht deze er ooit niet meer zijn, dan komt er maar 1 nieuwe.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:39

Geryon schreef:
Dat is een gedragsprobleem die verschillende oorzaken kan hebben.

Onze vorige hond pakte iedere andere hond. Maar had het toch wel fijner met de juiste hond erbij. Ookal hadden ze soms ruzie. En met fijner bedoel ik niet dat ze constant spelen of bij elkaar liggen. Wij mensen doen dat toch ook niet? Betekent niet dat we het alleen fijner vinden he. :)

En natuurlijk moeten we niet alle honden over één kam scheren, maar al die uitzonderingen bestaan ook niet hoor. Dat denken mensen alleen maar.

En hoe vindt je zo'n juiste hond dan? Onze hond heeft erg veel contact met soortgenoten en luistert ontzettend goed en we hebben echt nooit een probleem met haar. Alleen andere honden structureel hier in huis vindt zij niet zo'n gezellig idee. Vaak ook omdat die 2e hond wel erg claimerig naar de andere hond is. Omdat zij het in eerste instantie geweldig vindt. Alleen later vind ze het toch niet zo'n gezellig idee meer al die 'aandacht' continu van de 2e hond.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:21

Ik vind jaloezie ook een moeilijk iets.

Onze honden wilden altijd allebei graag aandacht. Als je de ene aaide, kwam de ander ook. Hoewel de kleine sneller accepteerde dat de BC even aandacht kreeg, dan andersom. Nooit ruzie tussen beiden gehad.

Nu dus 2 pupjes van 7 maanden en je kan ze prima los van elkaar aandacht geven. Er staat er dan wel 1 toe te kijken, waar vooral ik zelf het moeilijk mee heb.
Zelfde als hoe zij hun speeltjes verdelen. Ik vind het soms rot dat het reutje een speeltje afpakt, maar blijkbaar is prima. Nu voor mn neus heeft het teefje een speeltje en kijkt het reutje toe. Dat ze allebei een eigen speeltje kunnen pakken, snappen ze blijkbaar niet??

Heel veel zit echt tussen onze oren.....

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:50

superpony schreef:
Ik vind jaloezie ook een moeilijk iets.

Onze honden wilden altijd allebei graag aandacht. Als je de ene aaide, kwam de ander ook. Hoewel de kleine sneller accepteerde dat de BC even aandacht kreeg, dan andersom. Nooit ruzie tussen beiden gehad.

Nu dus 2 pupjes van 7 maanden en je kan ze prima los van elkaar aandacht geven. Er staat er dan wel 1 toe te kijken, waar vooral ik zelf het moeilijk mee heb.
Zelfde als hoe zij hun speeltjes verdelen. Ik vind het soms rot dat het reutje een speeltje afpakt, maar blijkbaar is prima. Nu voor mn neus heeft het teefje een speeltje en kijkt het reutje toe. Dat ze allebei een eigen speeltje kunnen pakken, snappen ze blijkbaar niet??

Heel veel zit echt tussen onze oren...

Dat dacht ik ook, totdat onze grote hond de kleine aanviel, terwijl wij totaal niet in de buurt waren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:03

Maar wie zegt dat hij daar geen reden voor had. Ik zeg niet dat zoiets niet kan gebeuren, want daarom hebben wij geen volwassen herplaatser genomen bij onze pup. Maar er is vaak een reden voor die al eerder veroorzaakt is.

Het blijft wel naar. Ons kleine hondje is buiten uit het niks aangevallen en ten gevolge van die aanval overleden. Dat is en blijft vreselijk.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:11

superpony schreef:
Maar wie zegt dat hij daar geen reden voor had. Ik zeg niet dat zoiets niet kan gebeuren, want daarom hebben wij geen volwassen herplaatser genomen bij onze pup. Maar er is vaak een reden voor die al eerder veroorzaakt is.

Het blijft wel naar. Ons kleine hondje is buiten uit het niks aangevallen en ten gevolge van die aanval overleden. Dat is en blijft vreselijk.

Dat had ze wel, ze wordt gek van constante aandacht van een pup of andere hond die aan haar hangt. Punt is dat ze een behoorlijke uitstraling heeft en daarmee en beetje de dominante positie 'afdwingt'. Wat er bij de honden die wij geprobeerd hebben voor zorgde dat ze alles deden om haar te 'pleasen' en haar aandacht te krijgen. En dat zorgde er weer voor dat ze gek werd van die 'aanhangsels'. Misschien dat wij eind van het jaar een pup houden uit het nestje wat wij met haar willen fokken. Kijken of ze dat wel accepteert en haar dochter of zoon iets zelfstandiger is dan de honden die wij er nu bij hebben gehad. Dat is het voornaamste

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:30

Hoe weet je dat als je er niet bij was, estell? Misschien was er op dat moment wel een hele andere reden? En misschien niet, maar dan waren het karakters die niet matchen en is het niet zo dat jouw hond geen andere honden in huis wil. Je moet ook wel kijken naar het karakter van de hond die je erbij zet (en in zo'n situatie zou ik niet voor een teefje erbij gaan := ), maar dat maakt een pup aanhouden misschien wel ideaal.

Ik kan hier 100 verschillende honden proberen in huis te nemen en bij 95 zou het absoluut niet goed gaan. Sommige vanaf moment 1 niet, andere na een aantal weken. Ik werd ook echt wel voor gek verklaard dat wij een 2e (en 3e) hond in huis namen bij een hondagressieve hond. Of eigenlijk angstagressie naar andere honden. Maar ik wist ook dat het met reuen beter ging of met hele zelfverzekerde teven. Nu wilde ik geen risico lopen (en heb ik persoonlijk meer met reuen), dus gingen we voor een reu. Wel een pup, want volwassen honden is een stuk lastiger (en heel eerlijk, qua andere eisen wilden wij perse een pup). Het heeft flinke begeleiding gekost, maar gaat nu super goed. En toen kwam er weer een pup, terwijl de reu absoluut niet van puppen houdt. Of van vreemde honden in huis. Was de eerste weken goed opletten, maar nu geen enkel probleem meer.

Ik geloof best dat er honden zijn die je er geen plezier mee doet, maar dat zijn er zeker weten minder dan er gedacht wordt. Gewoon, omdat de honden waarmee zij gematcht zijn niet het juiste karakter hadden om te klikken met de eigen hond.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:00

MyWishMax schreef:
Hoe weet je dat als je er niet bij was, estell? Misschien was er op dat moment wel een hele andere reden? En misschien niet, maar dan waren het karakters die niet matchen en is het niet zo dat jouw hond geen andere honden in huis wil. Je moet ook wel kijken naar het karakter van de hond die je erbij zet (en in zo'n situatie zou ik niet voor een teefje erbij gaan := ), maar dat maakt een pup aanhouden misschien wel ideaal.

Ik kan hier 100 verschillende honden proberen in huis te nemen en bij 95 zou het absoluut niet goed gaan. Sommige vanaf moment 1 niet, andere na een aantal weken. Ik werd ook echt wel voor gek verklaard dat wij een 2e (en 3e) hond in huis namen bij een hondagressieve hond. Of eigenlijk angstagressie naar andere honden. Maar ik wist ook dat het met reuen beter ging of met hele zelfverzekerde teven. Nu wilde ik geen risico lopen (en heb ik persoonlijk meer met reuen), dus gingen we voor een reu. Wel een pup, want volwassen honden is een stuk lastiger (en heel eerlijk, qua andere eisen wilden wij perse een pup). Het heeft flinke begeleiding gekost, maar gaat nu super goed. En toen kwam er weer een pup, terwijl de reu absoluut niet van puppen houdt. Of van vreemde honden in huis. Was de eerste weken goed opletten, maar nu geen enkel probleem meer.

Ik geloof best dat er honden zijn die je er geen plezier mee doet, maar dat zijn er zeker weten minder dan er gedacht wordt. Gewoon, omdat de honden waarmee zij gematcht zijn niet het juiste karakter hadden om te klikken met de eigen hond.

Omdat die 2 hier wel is vaker 'ruzie' over hadden maar nog wel acceptabel, dus daar ga ik eigenlijk vanuit.

Het is gewoon heel moeilijk om een hond erbij te vinden. Daarbij merkte je aan de grote hond ook echt dat er een soort 'rust' was als de andere hond weg was omdat we besloten hadden dat het echt echt niet ging.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 19:48

Toch kan er veel meer mis zijn gegaan dan je zelf doorhebt. Niet specifiek in jullie situatie, maar bij het matchen en koppelen.

Mijn BOrder Collie was echt mijn hond. Ze was gek op mn man en zoon, maar ik heb met haar getraind en ze zou nooit een andere hond iets doen waar ik bij was.

Het kleine hondje heb ik destijds gewoon mee naar huis genomen en losgelaten. Dat ging de eerste dagen niet en mn BC zocht mij op. Omdat zij de oudste was ook haar het eerste eten gegeven etc. Later ging het goed, maar als ik de kleine wilde aanhalen, vond ze dat heel moeilijk. En daarmee vond ik het were moeilijk. Want een hond moet het wel accepteren, maar ik kan smelten als ze me aankijken......

Toen de BC dus alleen was hadden we de pup opgehaald. Die heeft 1,5u tegen mij aangelegen, dus ik rook ernaar. Mn man is buiten gaan staan op een veld met de pup en ik heb mn hond gehaald. Heb haar heerlijk geknuffeld en gedaan. Toen gingen we naar mn man en de pup. Ze kreeg alle kans om te snuffelen. Daarna een stukje gelopen en het was goed. Samen in de auto en naar huis.

Waar iedereen dacht dat de BC wel een oude knorrepot was en haar zou corrigeren, heeft ze dat nooit gedaan. De kleine kon alles doen.
En ook al was de pup net 4 maanden, zij voelde op maandag dat de BC niet goed was en hield al heel wijs afstand. Met inslapen is ze wel mee geweest en dat is goed verlopen.

Ik heb die kleine mee gehad met 12 weken oud naar Equiday waar ze continu honden tegen kwam en je ziet dat ze op elke hond anders reageert. Ik ging er vanuit dat mensen alleen hun hond meenemen als die sociaal zijn en liet haar ook zelf uitzoeken of ze erop af wilden of niet. Bij de ene hond ging ze meteen erop af en wild spelen, bij de andere hond bleef het bij snuffelen en wat proberen en bij de andere werd ze zeer onderdanig en probeerde ze niet eens te spelen of de hond te besnuffelen.

Ze weten het zo goed als ze maar de kans krijgen en de ruimte. Ik baal dat ons reutje het niet goed geleerd heeft en enorm blaft en uitvalt. Maar het is nog vervelender als mensen hun hond direct wegtrekken of kort nemen. Hij moet er juist wel naartoe kunnen en voelen dat het wel oke is.

Als honden een goede basis hebben, zouden ze toch van elkaar moeten weten meteen dat het wel of niet gaat. Als honden dat niet op een normale manier met elkaar kunnen oplossen is er vroeg ergens al iets mis gegaan of later door ons.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:03

superpony schreef:
Ze weten het zo goed als ze maar de kans krijgen en de ruimte. Ik baal dat ons reutje het niet goed geleerd heeft en enorm blaft en uitvalt. Maar het is nog vervelender als mensen hun hond direct wegtrekken of kort nemen. Hij moet er juist wel naartoe kunnen en voelen dat het wel oké is.

Compleet offtopic, maar Hier ben ik het weer niet mee eens. Ik zou mijn honden ook weg houden. Je kan hem beter leren dat hij niet hoeft uit te vallen, ook niet van een afstand. Als je hem toch in contact wil brengen met vreemde honden, zoek he honden die jij kent en weet wat ze doen, dan kan je het bespreken met de eigenaar.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:04

xTiffani schreef:
Ik heb nu 2 honden, en de oudste is altijd alleen geweest. Hij vond zijn leventje fijner toen hij nog alleen was denk ik, sommige honden willen liever alle aandacht van de baas voor zich zelf en zitten helemaal niet te wachten op een ander erbij.

De andere hond die er later bij is gekomen als herplaatser heeft dus ook niet veel aan de oudere hond, deze geniet van zijn oude dag(al is hij nog steeds best actief). Ik denk dat hij het ook niet erg vindt om alleen te wonen al is het met de juiste match ook wel erg leuk voor hem, maar dan moet het echt een goede match zijn anders liever niet.

Maar je hebt ook genoeg honden die een maatje wel heel erg waarderen! Het verschilt per individu.

Hier ook nog een, jongere teef is erg dominant en ze hebben helaas een tijdje gevochten.
Roedel was op dat moment erg instabiel.