Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Laurahh schreef:En daarnaast roept iedereen zo hard dat katten beweging nodig hebben en niet opgesloten moeten worden. Maar volgensmij staat grotendeels van de paarden, die ook moeten bewegen, ook 's nachts opgesloten in een stal
Neemt natuurlijk niet weg dat het 't beste zou zijn voor deze kitten om niet opgesloten te worden!
proudmama schreef:Mijn kat van 15 jaar oud , gaat bijna zijn hele leven al in een bench.
Als jong katje door de dierenbescherming gevonden en met de fles groot gebracht.
Zo een lief dier .....maar ...onzindelijk en niet zindelijk te krijgen. Echt alles in samenwerking met de DA geprobeerd.
Optie was de rest van zijn leven in een asiel, of boerderij kat, maar daar te aanhankelijk voor door fles opvoeding
Of een spuitje, bij een gezond dier ???
Als het goed weer is en we moeten weg, mag hij in de tuin. Hij heeft daar een kattenvilla staan waar hij heerlijk droog inligt, hij gaat er ook liggen zelfs als het regent.
In de winter is het echt te koud. Zeker nu hij ouder is. Dan is de bench er. Een grote honden transport bench waar een kattenbak in staat en een kussen ligt. Zonodig eten en drinken.
Als wij naar bed gaan kruipt hij er zelf al in, hij is niet anders gewend, en de volgende morgen komt hij er net zo vrolijk en knuffelig weer uit.
Voordeel hij hoeft niet weg, en mijn spullen blijven "droog" want geloof mij, ik denk dat alles ooit wel eens een douche heeft gehad.

)
super lief.Selka schreef:Ik denk toch dat het kan komen door zijn verstoorde ritme.
Mijn kitten (14 weken) is 's nachts ontzettend actief. Hij slaapt van 00:00 tot 04:00 ongeveer en daarna hoor je hem weer racen door het huis, spelen en eten. Overdag ligt ie voor pampus op de bank / krabpaal / mandje etc. Dan is hij ook wel periodes actief maar hij slaapt veel. Jouw kitten wordt natuurlijk gedwongen zijn energie te sparen 's nachts want hij heeft geen bewegingsruimte. Misschien doet hij hierdoor overdag te veel?
Wat betreft het gewicht durf ik niets te zeggen. Mijn kitten weegt met 14 weken 2,8 kg. maar dat is een grote Maine Coon. Wel heeft hij onbeperkt (gezond!) brok staan.