Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vivian__ schreef:Kana schreef:Heeft de kat geen baasje? Die opsporen en vragen of die verantwoording zou willen nemen voor zijn huisdier.
Ik zie mn buren al aankomenehh sorry, maar uw kat kijkt naar mijn konijnen, wilt u hem voortaan binnen houden of aan de ketting leggen?
Evi84 schreef:Ik zou de kat die in een ander zijn tuin zit en overlast bezorgt gewoon vangen en binnenbrengen bij het asiel.

maar ja wij wonen aan een park en als je 100 meter verder de dijk overgaat zit je al in de polder met alleen maar akkers Evi84 schreef:KellyDV schreef:![]()
![]()
De eigenaar van de kat moet dan toch ook de hele tuin ombouwen zo dat de kat er niet uit kan?
Dat is toch normaal, het is zijn dier. Als je een Paard koopt, zorgt de eigenaar toch ook voor de stalling. Als je een hond koopt, zet je toch ook de hele tuin af zodat hij niet kan gaan lopen? Bij een vogel zorg je voor een kooi zodat hij niet naar de buren gaat toevliegen... Waarom zijn katten dan de kosten van huisvesting niet waard, zodat ze geen overlast kunnen veroorzaken?
Ayasha schreef:KellyDV schreef:![]()
![]()
De eigenaar van de kat moet dan toch ook de hele tuin ombouwen zo dat de kat er niet uit kan?
Ja hallo dat moet ik voor mijn paarden en hond toch ook? Ik eis toch ook niet dat alle andere maar zorgen dat mijn hond/paard niet bij hen op het domein kan.
djinnie schreef:KellyDV schreef:
Vanwaar deze smilie, KellyDV? Dat is toch niet zo heel vreemd, dat als je zelf een dier neemt, dat je zelf zorgt dat het dier geen overlast veroorzaakt? Wat maakt dat dit met katten zoveel anders wordt gezien door katteneigenaren (een deel althans), terwijl we het bij andere dieren, zoals hond of paard, normaal vinden...?
.
Alhoewel er ook vogels op een balkon komen.. tja. Air schreef:En hemel, als een dier wat in je tuin zit al overlast is... dan is het misschien verstandig om geen tuin te nemen.Alhoewel er ook vogels op een balkon komen.. tja.
Air schreef:Het ideaalbeeld is natuurlijk dat de betreffende buurvrouw er voor zorgt dat haar kat niet uit de tuin kan.
Alleen, lost dat gestelde probleem(gevaar voor konijnen) op? Een week later is er wel weer een andere kat die in de tuin komt loeren, of erger: een steenmarter.
Het ideaalbeeld is dat je zonder uit te kijken veilig een zebrapad over kan steken.... is alleen even wat anders dan de realiteit die laat zien dat je ook moet zelf moet uitkijken voor je veilig kan oversteken.
Het is veel doelgerichter om een probleem zelf aan te pakken dan met je vinger te wijzen en te vinden dat een ander het moet oplossen. Je kan geluk hebben, maar niemand is je iets verplicht. Er is immers geen wet oid. voor.
Dus de ''ja hallo's maar dat moet ik met mijn hond of paard ook'': don't shoot the messenger.
Ayasha schreef:Jeetje air, die post is zo'n knap staaltje woorden verdraaien en interpreteren naar eigen voordeel dat ik niet eens weet of het zin heeft om er op in te gaan..
zelf heb ik het meest ervaring toch met een paar dagen actief er achteraan gaan met een waterpistool, maar er zijn ook van die schutting rollen die voorkomen dat er op de schutting kan worden gesprongen. Pauline schreef:Bengalen worden juist veel gehouden in een ren en binnen omdat ze zo diefstalgevoelig zijn. Het verbaast me oprecht steeds weer te lezen dat mensen het maar oké vinden als hun kat een ander lastig valt. Maar wel jammeren als poekie niet thuis komt of wordt doodgereden.. Kulargumenten..
Jouw konijn zul je wel moeten beschermen en ik lees veel goede tips hier.zelf heb ik het meest ervaring toch met een paar dagen actief er achteraan gaan met een waterpistool, maar er zijn ook van die schutting rollen die voorkomen dat er op de schutting kan worden gesprongen.
Diablo schreef:Vivian__ schreef:Ik zie mn buren al aankomenehh sorry, maar uw kat kijkt naar mijn konijnen, wilt u hem voortaan binnen houden of aan de ketting leggen?
Ehm nee. Dan zeg je: ehh sorry, maar uw kat zit in mijn tuin en dat wil ik niet. Als ik een kat had gewild, had ik er zelf wel één aangeschaft. Kunt u uw kat in uw eigen tuin houden?
Diablo schreef:__YSB__ schreef:De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn dier. Dus hij/zij moet ervoor zorgen dat het beest geen schade maakt aan andermans spullen.
Dus moeten zij ervoor zorgen dat de kat niet over de schutting komt.
Hier gaat de hond naar buiten als er een kat in de tuin komt.
En ik heb nog dikke schade van rondlopende katten die mijn auto bekrast hebben.
Hier wagen katten zich ook niet in de tuin. Kunnen ze ook beter niet doen, is niet goed voor ze.
Vivian__ schreef:Dus binnenhouden of aan de ketting.. Als je een paard of hond de hele dag aan een ketting/stal/halstertouw zet, dan is het zielig, maar een kat die naar andermans konijnen kijkt moet maar opgesloten/vastgezet worden?
Vivian__ schreef:Diablo schreef:
Ehm nee. Dan zeg je: ehh sorry, maar uw kat zit in mijn tuin en dat wil ik niet. Als ik een kat had gewild, had ik er zelf wel één aangeschaft. Kunt u uw kat in uw eigen tuin houden?
Dus binnenhouden of aan de ketting.. Als je een paard of hond de hele dag aan een ketting/stal/halstertouw zet, dan is het zielig, maar een kat die naar andermans konijnen kijkt moet maar opgesloten/vastgezet worden?
Vivian__ schreef:Dus binnenhouden of aan de ketting.. Als je een paard of hond de hele dag aan een ketting/stal/halstertouw zet, dan is het zielig, maar een kat die naar andermans konijnen kijkt moet maar opgesloten/vastgezet worden?