Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Sammie schreef:Ja das leuk en aardig maar er wordt ook geld gevraagd voor ongeente kittens die veel te vroeg bij mams weg gaan. Dit 'soort' wordt dus ook gratis weg gegeven. Ingeënt kittens staan hier soms voor 25 euro te koop. Soms 15 euro. Voor 100 euro heb je een kat uit t asiel. Ingeënt, gesteriliseerd en alles erbij.
Sammie schreef:Ja das leuk en aardig maar er wordt ook geld gevraagd voor ongeente kittens die veel te vroeg bij mams weg gaan. Dit 'soort' wordt dus ook gratis weg gegeven. Ingeënt kittens staan hier soms voor 25 euro te koop. Soms 15 euro. Voor 100 euro heb je een kat uit t asiel. Ingeënt, gesteriliseerd en alles erbij.
80 euro voor een htk kitten. Dan wordt je hier echt uitgelachen.
Mioux schreef:@kim je kan altijd even dierenarts bellen om te vragen, soms ligt het niet per see alleen aan leeftijd, maar ook aan gewicht. Zou dus gewoon even overleggen en vragen wat het kost als je alle kittens tegelijk brengt, scheelt consult kosten haha, en ent. Soms kan je daar ook wel korting op krijgen hoe vreemd t ook klinkt !
Mochten ze dus tot 12 weken blijven dan 2 x enten dus.. Zal de prijs wel stijgen maar hoeven de nieuwe eigenaren niet meteen een week later alweer te enten. Het is nog even afwachten hoeveel kittens ze krijgt, dan zal ik alvast hier wat dierenartsen in de buurt bellen en kijken waar het het goedkoopste is.
Dat geld kan ie dan beter in een goed konijn stoppen, aangezien daar iets meer in zit en dat voor zo'n dier iets natuurlijker is én ook iets minder gevaarlijk. Het is maar net wat de mens wil geloven hoor, maar ik heb zelf slangen gehad en die vreten echt geen kitten op. En ja, ik had ook een tijgerpython als volgende optie overwogen na m'n koningspython maar ik zag mezelf niet met 1.65 een slang van 6 tot 8 meter ofzo hanteren
Als ik zie hoeveel kosten er bij het enten, ontwormen en ontvlooien komen kijken ga ik er geen winst aan over houden voor de sterilisatie. En wil ze ook geen 100 euro voor vragen zodat ze gesteriliseerd kan worden. Dan maar even zuinig aan doen met mijn geld zodat ik het geld voor de sterilisatie kan missen! xkimmx schreef:Ja het idee om de sterilisatie te bekostigen met het geld van de kittens heb ik laten varen.Als ik zie hoeveel kosten er bij het enten, ontwormen en ontvlooien komen kijken ga ik er geen winst aan over houden voor de sterilisatie. En wil ze ook geen 100 euro voor vragen zodat ze gesteriliseerd kan worden. Dan maar even zuinig aan doen met mijn geld zodat ik het geld voor de sterilisatie kan missen!
Citaat:Volgens mij valt het tegenwoordig best mee, met de overschot aan HTK katten.
linnie050 schreef:Kittens worden helaas wel gebruikt voor slangen en bij bv boerderijen gaat ook iemand langs voor bv proefdieren.
Nestjes bij boerderijen is vaak ook teveel worden gratis zo mee gegeven. Naast verzuipen of dood gooien.
Ik woon in een boerendorp zo gaat het helaas gewoon.