Vreemde hond in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: Vreemde hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 08:45

Ja klopt, ze vindt honden alleen leuk als ze goed luisteren.
En dan duurt het nog best lang voordat ze ze durft te aaien.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:02

Ik zou me ook rotschrikken als er ineens een vreemde hond bij ons in huis staat!
Heeft ie niks te zoeken! Maar in zo'n geval vooral niet in paniek raken. Of ie nou vals is of niet, altijd rustig blijven! Makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik maar anders maak je het juist erger en krijg je de hond niet weg of erger valt ie aan. Weet jij veel, de hond is vreemd je weet niet wat hij doet. Hoe drukker hoe interessanter!

Ik vind het ronduit onbeschoft en asociaal van die eigenaren dat ze het lieten gebeuren, ik zou achter mn hond aanvliegen en er alles aan doen om hem bij me te krijgen/houden! Nou doen mijn honden echt helemaal niks ondanks hun 'gevaarlijk' uiterlijk ^) , willen alleen maar knuffelen maar er zijn mensen die niet weten dat ze lief zijn. En er zijn mensen die er niet van gediend zijn of bang van honden zijn. Net zoals ik geen baby in mijn armen gedrukt wil krijgen als ik ergens op kraamvisite ben :P niet iedereen wil dat!

Heb je die eigenaren daarna nog gesproken?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:10

Tigra_ schreef:
Shirley schreef:
Dat is op geen enkele manier goed te keuren of te rechtvaardigen!
Hoe komt het in je hoofd op, zeg :n

Dat zeg ik ook niet. Dat je zelf dingen kunt ondernemen om dingen te voorkomen wil niet zeggen dat het okey is dat sommige dingen gebeuren. Maar goed natuurlijk trap ik nu op wat teentjes.

Dus mijn hond kan zo niet meer loslopen in het park hier, waar honden gewoon los mogen lopen, omdat iemand last van ze zou hebben? Dat vind ik echt een b*llshit reden. Er is nooit een reden om een onschuldig dier te vergiftigen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 09:20

MissYvette4u, nee, ze riep nog wel sorry, maar daarna gingen ze heel gauw weg. Ik zag ze later nog een keer langskomen en toen werd ze heel hard meegetrokken door de hond, toen had ik wel een beetje medelijden. Maar dat betekent dus wel dat ze de honden niet goed onder controle heeft.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:28

Oh toch nog een verontschuldiging. Dat is tenminste nog iets.
Hopelijk gebeurt het niet nog een keer.

Ik sta er soms zo verbaasd van te kijken dat er nog steeds mensen zijn die nog steeds niet weten hoe met een dier om te gaan ondanks de vele info op internet en cursussen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:30

Trouwens ook wel eens een hond van een voormalige overbuurman in huis gehad en die kon niet over weg met 1 van mijn kleintjes, was eigenlijk best een goedzak maar met die kikte het niet, misschien ook wel omdat de baasjes niet overweg konden. :D Stonden er 2 honden grommend tegenover elkaar in mijn huiskamer, moet zeggen dat ik toen ook niet echt blij werd daarvan.
Stomme buurman, die er voor zorgde dat mijn hond al ging grommen als hij zijn stem hoorde, kwam zijn hond halen want ik kreeg hem niet naar buiten. Als 1 van mijn kinderen bij hem naar binnen was gestapt was de hel uitgebroken. Mijn hemel wat had hij daar een hekel aan. Als ze al naar zijn auto wezen stond hij vuur te spuwen. :')

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:58

Ik ben niet bang voor honden, heb er mee gewerkt en heb zelf 38 jaar een kleine roedel gehad, maar zou toch nog steeds niet blij zijn als er opeens een hond in mijn huis stond.

Kan legio dingen opnoemen waarom dat niet fijn is.

Heel veel mensen die zélf gek zijn op dieren of op een bepaald dier gaan er heel simpel van uit dat íedereen hun dier( ren ) nét zo leuk vind.
Kon dat me vroeger ook niet voorstellen, maar ik geloof er inmiddels wél in.
Ouder en wijzer geworden dénk ik.

Jou dier......openbare plaats.......zorg dat je áltijd de controle hebt.
Wat je thuis en bij bekende doet moet ieder voor zich weten, maar voor openbare gelegenheden gelden nu eenmaal regels en de wereld zou er een stuk gezelliger op worden als iedereen zich aan die regels zou houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:44

Judass schreef:
Tigra_ schreef:

Dat zeg ik ook niet. Dat je zelf dingen kunt ondernemen om dingen te voorkomen wil niet zeggen dat het okey is dat sommige dingen gebeuren. Maar goed natuurlijk trap ik nu op wat teentjes.

Dus mijn hond kan zo niet meer loslopen in het park hier, waar honden gewoon los mogen lopen, omdat iemand last van ze zou hebben? Dat vind ik echt een b*llshit reden. Er is nooit een reden om een onschuldig dier te vergiftigen.

Natuurlijk niet, dat wordt toch niet gezegd? Daar MOGEN honden loslopen, als je er last van hebt als persoon heb je daar niets te zoeken.
Maar in iemand's huis (van een ander) heeft een hond NIETS te zoeken. Dus dan zijn er genoeg mensen die dan wel vergif etc. willen strooien. ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:08

Je bent natuurlijk niet helemaal lekker in je bovenkamer als je het ook daadwerkelijk doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:13

Jis_ schreef:
Je bent natuurlijk niet helemaal lekker in je bovenkamer als je het ook daadwerkelijk doet.

Uiteraard, ik zou het ook nooit doen. Ik hoop ook niet dat dat uit mijn post blijkt, ik vind dat je er nooit onschuldige dieren voor mag straffen.

Maarre, dat je dan opeens niet meer in het park kan lopen gaat hier gewoon niet op.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:28

KoudbloedKim schreef:
Als er een hond bij ons binnen komt lopen die niet dreigt (en de poes heel laat :+) had ik hem binnen gelaten en uitgezocht wie de eigenaar was.
Wat als de hond onder een auto komt nadat jij hem naar buiten hebt geschopt, zou je jezelf dat vergeven?

Fijn dat hij weer terug is bij zijn baasjes.

Ik ga helemaal met koudbloedkim mee.. Ik had precies hetzelfde gedaan.. Maar eruit schoppen? Echt niet..

Zelf al was ie vals tegen onze dieren, dan had ik hem apart gezet tot de dierenambulance hem was komen halen..

Als een verdwaald kind binnenloopt, schoo je het toch ook niet terug de straat op?

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:00

Eigenaar was bekend, stond op de dam? En dier is er niet uitgeschopt. Ze schreef bijna eruitgeschopt. Kan ook een schrik reactie zijn he?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:24

Ik denk dat ik ook maar bij wildvreemde naar binnen ga, de koelkast plunder en weer naar buiten ga....
Moet tenslotte kunnen toch?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:34

Ik zou me daar dermate aan storen dat ik je neer zou knallen of zou vergiftigen ;)
En dan niet janken achteraf!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:08

Deetjeeuh schreef:
Jis_ schreef:

Uiteraard, ik zou het ook nooit doen. Ik hoop ook niet dat dat uit mijn post blijkt, ik vind dat je er nooit onschuldige dieren voor mag straffen.

Maarre, dat je dan opeens niet meer in het park kan lopen gaat hier gewoon niet op.

Nee niet uit jouw post. Bij Tigra_ kwam het over dat ze het wel begrijpt dat mensen dat gaan doen.

Shirley schreef:
Ik zou me daar dermate aan storen dat ik je neer zou knallen of zou vergiftigen ;)
En dan niet janken achteraf!

_O- Je avatar doet het um bij de je post.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:30

Tigra_ schreef:
Tja en dan jammeren dat dieren vergiftigd worden, aangereden of geschoten worden.

Deze opmerking vind ik een beetje van het kaliber; "eerst minirokjes dragen en dan jammeren dat er vrouwen verkracht worden".

Dat er dieren worden vergiftigd is een gevolg van zieke geesten die hun frustraties afreageren op weerloze dieren, niet van laksheid van sommige eigenaren.

Net als verkrachting komt Door ziekte van geest en niet door minirokjes.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:50

Maar nu wordt er hier een beetje gedaan of diezelfde hond dagelijks het huis van andere mensen binnen wandelt. Kijk zoiets kan eenmalig gebeuren. Een grote sterke hond die zijn vrouwtje omver sleurt en zij laat de riem per ongeluk los. Of een hondje dat stiekem van zijn eigen erf ontsnapt omdat het een gat in heg heeft gemaakt of iets anders.

Natuurlijk kijk je er raar van op als er ineens een dier door je huis loopt die niet van jou is. Ik heb ook weleens een vleermuis in huis aangetroffen, je probeert het dier zelf naar buiten te doen en als dat niet lukt bel je de dierenambulance. Heeft dingen stuk gemaakt of bevuild dan kan je dat soms zelfs vergoed krijgen van je inboedelverzekering. En als het dier van iemand is en je weet van wie, dat kan je de eigenaar aansprakelijk stellen.

Heel vaak is het een eenmalig ongelukje. Pas als het stelselmatig een probleem wordt dan je iets anders kunnen doen, praten of als dat niet lukt een wijkagent benaderen.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:53

gewoon niet zo mauwen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:03

sallandval schreef:
Tigra_ schreef:
Tja en dan jammeren dat dieren vergiftigd worden, aangereden of geschoten worden.

Deze opmerking vind ik een beetje van het kaliber; "eerst minirokjes dragen en dan jammeren dat er vrouwen verkracht worden".

Dat er dieren worden vergiftigd is een gevolg van zieke geesten die hun frustraties afreageren op weerloze dieren, niet van laksheid van sommige eigenaren.

Net als verkrachting komt Door ziekte van geest en niet door minirokjes.

We zitten hier op een paardenforum en dan kun je er toch wel een beetje vanuit gaan dat het niet zo bedoelt is als in dat ik het goedkeur of het maar gelijk eigen schuld is. Maar verder ga ik er niet op in. Gaat voor mij te ver afwijken van het onderwerp van het topic.
Maar voor iedereen die zich beledigd voelt of dat het te hard is. Het spijt me. Het is niet zo bedoeld.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:53

Ik voel me absoluut niet beledigd hoor. Maar ik ben het er niet mee eens dat er een oorzaak-gevolg relatie is.

Als je honden vergiftigd is er wel meer mis met je dan 'niets met honden hebben'.